Pagina 1 van 2

F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 15 aug 2017, 11:10
door SRVN
F2000 2017-II Race 7&8
Mid Ohio No Chicane
08-10-2017


Locatie
Lexington, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, staande start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-II

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 28 sep 2017, 10:04
door Ferhat Cakal
Dit gaat een chaos race worden. Auto is onbestuurbaar als er veel regen valt op deze baan. Regenbanden kunnen water niet verwerken. En als ik kijk hoe er gereden word door sommige .... het gaat een drama worden. Misschien een hint richting RC/ bestuur is dit wel verstandig. Het moet wel leuk blijven en niet dat meer dan de helft niet kan uitrijden of helemaal niet gaan rijden.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 28 sep 2017, 10:44
door Kai Karreman
Nergens last van. Is heel goed te doen. Ik vind het juist geweldig deze regenraces.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 28 sep 2017, 11:13
door Lennart Lippens
Eens met Kai. Natuurlijk is het lastig, maar zeker niet onbestuurbaar wat mij betreft.
Je kunt de auto wel helemaal op regen afstellen, dat kan veel uitmaken voor het gevoel en de controle.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 28 sep 2017, 12:32
door Ferhat Cakal
Ja klopt ik zeg ook niet dat t niet te doen is ik vind t zelf ook geweldig.En idd goede afstelling doet wonderen maar dat is niet t probleem. Kijk naar algemeen beeld hoe t er nu toe gaat. Hoe er gereden word. Zie vorige race en topic het verhaal van leven en laten leven. Oftewel kort gezegd moet je niet verbaast van kijken als je door een ander word uitgeschakeld en dat gaat gebeuren. (Al te vaak meegemaakt). Heel lullig als je veel tijd in steekt voor oefenen en niet verder komt dan de eerste ronde. Ik geef alleen mijn mening.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 28 sep 2017, 12:42
door Lennart Lippens
Je schreef zelf dat de auto onbestuurbaar is als er veel regen valt, vandaar onze reacties :)
Dat het risico op incidenten groot is heb je gelijk in, maar de F2000-regenraces op Le Mans Bugatti vorig seizoen verliepen zonder grote incidenten als ik mij goed herinner. Al was de 'natheid' toen rond de 50%, i.p.v. 98% nu op Mid Ohio.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 28 sep 2017, 13:17
door Ruben Correa Alves
De incidenten liggen puur aan de keuzes van coureurs, niet aan de moeilijkheid van het rijden. Zelfs als de auto's compleet 100% op rails zouden rijden dan zou je dezelfde incidenten kunnen zien. Een beetje regen maakt het besturen van de auto dan wel wat lastiger, het heeft verder geen invloed op de keuzes van de coureurs.

Heb nog geen rondjes gereden, maar als het een beetje als Le Mans is qua grip dan is het perfect.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 02:15
door Nanno van der Poel
Ik vind het juist helemaal geweldig. Laat maar vallen die regen.

Wat betreft de incidenten van afgelopen weken... het hoort er ook wel een beetje bij hé.
We willen o zo graag een simulatie rijden en daar hoort ook menselijk gedrag bij. Super gevechten met inhaal acties waarbij op het scherpst van de snede gereden wordt en dan gaat het helaas ook wel eens verkeerd. Ook dat gebeurd. Net als in het echt.
Dat je dan na twee weken volop testen, opeens na honderd meter in de vangrail hangt is wel zuur natuurlijk en dat je dan wat boos bent....zou gek zijn als je dat niet bent! Dat hoort ook bij de racerij. (Voor stomme acties zoals zonder kijken de baan weer oprijden, hebben we gelukkig een race commissie.)

We kunnen elkaar natuurlijk gewoon voor laten gaan. Iets eerder remmen omdat iemand er langs wil maar, wat is daar nou aan?
Daar hebben we niet met z'n allen een dikke pc inclusief stuurtje, pedalen, shifters, buttonboxes en wat nog meer voor gekocht.
We willen racen!!

Voordeel ten opzichte van het karten wat ik voorheen deed: Als ik vroeger van de baan gereden werd was je een dikke twee weken aan het overwerken om het kartje weer op de baan te krijgen. Nu druk je op escape, je scheld nog even, pakt een bak koffie en je maakt je op voor de volgende race.

Wie mij niet gelooft dat het in het echte leven ook zo is...tik op YouTube "Crash" in en je ziet de meest geweldige coureurs die er dik voor betaald worden enorme stomme dingen uithalen. Max heeft het ze inmiddels vergeven maar ik zweer het je, ik zal nooit van mijn leven een Ferrari kopen :loser1:

Ik moest dit even kwijt.
Het enige dat ik wil is racen....gewoon omdat het zo leuk is.

Zie jullie weer op de baan. :thumbs_happy:

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 06:55
door Gerben Kelly
Ik ben het compleet eens met Nanno.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 08:22
door Ger Peeters
my vote goes to Nanno for forum post of the week!!!

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 09:38
door Lennart Lippens
Ik ben het bijna helemaal eens met Nanno :)
Ik vind dat je net doet alsof er niets zit tussen 'hard racen waarbij je maar moet accepteren dat je na 100m in de muur kunt hangen' of 'elkaar voor laten gaan'.
Ik noem dat tussengebied 'fair racen', waarbij beiden elkaar laten leven en rijden met de insteek om contact te vermijden, en er daarnaast toch alles aan doen om binnen de limiet van de auto en het circuit een positie te winnen of behouden.
Daarnaast zijn er genoeg middelen (realistisch of niet is een andere discussie) die bij kunnen dragen aan een beter inzicht in waar een auto zit t.o.v. jou, dus de meeste situaties waarbij iemand niet wist dat de ander ernaast zat zie ik als een onnodig incident.

Dat je elkaar dan alsnog kunt raken is niet uitgesloten, en dat het op een heel seizoen een enkele keer mis gaat vind ik ook niet erg, dat hoort er inderdaad bij, net als dat ik mijn lagspike van afgelopen zondag maar zie als een betrouwbaarheidsprobleem. Maar ik heb soms (en bij sommigen) het idee dat we niet in staat zijn om met z'n 2e naast elkaar door de bocht te gaan zonder contact, van mij hoeft dat niet in een open wheeler.
Of het er bij de F2000 harder aan toe gaat dan in andere klasses weet ik niet. Het aantal ingediende protesten per klasse geeft daarvoor geen realistisch beeld in mijn ogen.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 11:23
door Nanno van der Poel
Oh maar zo bedoel ik het ook niet hoor Lennart.
Er moet absoluut fair gestreden worden. Als er dan toch wat gebeurd heb je het recht dit na 24u aan te kaarten bij de race commissie.

Wat mij opvalt is het feit dat een incident vaak openlijk wordt besproken op het forum waardoor iedereen er een mening over geeft en heeft en je feitelijk de andere partij aan de schandpaal nagelt. Dat is dan weer niet fair omdat het een mening betreft tussen twee rijders waarover gediscussieerd moet worden.

Dit hoort in mijn ogen thuis in een p.m. die je stuurt naar diegene waar je een probleem mee had.
Zo kun je het op een redelijke manier en met respect voor elkaar gezamenlijk oplossen. Blijft er een probleem dan wendt je je tot de race commissie die er een oordeel over zal vellen.

Ik denk niet dat er harder wordt gestreden dan in andere klassen waar ik in heb gereden. De gevolgen bij een open wheeler zijn alleen groter bij contact. En daar dient wel rekening mee gehouden te worden door zowel de aanvallende als de verdedigende partij.

:D

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 12:58
door WaIther Berk
Ik ben het helemaal met je eens Nanno.

(Sim)racen is net zoveel samenwerken als tegen elkaar strijden. De basis van samenwerken is een goed contact binnen de community en tussen rijders onderling. Als je een geschil direct op het forum geplaatst wordt of gelijk in de handen van de RC gelegd wordt, dan doet dat eerder afbreuk aan het goede contact onderling. Ik ben dan ook van mening dat we vooral moeten proberen er samen uit te komen en pas hulp van anderen in moeten roepen als je er (in het meest nadelige geval) er samen niet uit komt of bij grote excessen.


Wat betreft de opmerking van Ferhat over de natte baan; ik heb deze week meerdere rondjes gereden op de server. De baancondities waren altijd goed genoeg om te racen imo totdat ik gisteren een paar rondjes reed; op dat moment was het zo nat dat ik in de 1e bocht terug moest naar de 1e versnelling en stapvoets moest rijden om maar niet van de baan te geraken. Mijn optiek was dat ook te nat voor deze auto. Dus als we de regen iets terug kunnen schroeven, dan is dat ook mijn voorkeur.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 13:03
door Robin de Jong
Houdt er ook rekening mee dat er een groot verschil zit in de baancondities als er meer auto's op de baan zijn. Het kan bijna onbestuurbaar zijn als je alleen rijdt, maar het kan ook heel erg meevallen als er meer auto's rondrijden. Het is goed dat het wordt aangekaart, maar uiteindelijk denk ik dat het wel zal meevallen.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 13:12
door Ruben Correa Alves
Gister met Arjan nog wat laps gedaan. De baan was uiteindelijk 80% nat en vond het gewoon prima te doen. Sure het is glad, maar dan moet je gewoon wat minder pushen. :)

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 13:51
door Marcel Karreman
Ruben Correa Alves schreef: 29 sep 2017, 13:12 Gister met Arjan nog wat laps gedaan. De baan was uiteindelijk 80% nat en vond het gewoon prima te doen. Sure het is glad, maar dan moet je gewoon wat minder pushen. :)

Misschien een beetje brutaal en normaal gesproken zou ik er niet om vragen, maar hebben jullie misschien een setup voor mij waarmee ik uit de voeten kan.
Ga momenteel echt als een dweil dat circuit over.

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 14:02
door Lennart Lippens
https://www.google.nl/search?hl=&site=& ... 6ASEmK-ACg
Leer je meer van dan van een gekregen setup ;)
Ik rij overigens graag achter een dweil aan, scheelt weer wat water :D

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 14:07
door Ruben Correa Alves
Regen set hebben we nog niet genaakt hier, waren echt wat laps for fun na de Radical. Was met onze setup van vorig seizoen (toen de race kurkdroog was) met wat kleine tweaks gebaseerd op wat we sindsdien geleerd hebben (ook op droog asfalt). Toen de baan wat natter werd hebben we er wets onder gegooid, that’s it.

Daarnaast, kunnen je teamgenoten je niet helpen? Die gngen prima in de regen vorig seizoen! :)

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 29 sep 2017, 14:26
door Nanno van der Poel
Ik heb nu volgens mij een rondje of 175 afgelegd in verschillende omstandigheden. Van droog naar zeiknat. Het is vooral je rechtervoet die je het beste moet afstellen. Op droog zit ik nu op 1.21 laag en op een zeiknat circuit zit ik sowieso onder de 1.34.5.

Rustig gasgeven wanneer de wagen we recht staat doet wonderen. :D

Re: F2000 2017-II | Race 7&8 Mid Ohio No Chicane | 08-10-2017

Geplaatst: 05 okt 2017, 09:42
door Maurice Willems
Wow. Ik ben best verbaasd over de positieve reacties hier over de regen. Ik zal zeker aan de start staan, al houd ik mijn hart vast. Er zijn inderdaad genoeg rijders die de auto wel kunnen besturen met deze condities, maar met een veld van 25+ zijn er ook rijders bij voor wie dit bijna niet te doen is. Ik ga zoiezo uit de pit starten, ik heb al zoveel pech meegemaakt bij de starts dit seizoen in het droge, ik durf echt niet op de grid te starten met dit weer. Ik vind de regen zo lastig dat ik in ieder geval niet verder kom dan 1.38ers.

Iedereen sterkte in Mid-Ohio!