GT 2020-II | Protestuitslagen

Gesloten
SRVN Racecommissie
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

GT 2020-II | Protestuitslagen

Bericht door SRVN Racecommissie » 23 okt 2020, 13:44

GT @ Imola 18-10-2020

Race 1

M. Jaggie vs M. Baltus
Replay positie: 357.600

Uitslag:
Conform ARR art. 6.1.1: Inhalen onder geel.
Middel straf M. Baltus: 14 strafseconden en 1 strafpunt

R. Vos vs M. Decrop
Replay positie: 360

Uitslag:
Race-Incident

M. Huisers vs M. Jaggie
Replay positie: 440

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf M. Jaggie: 14 strafseconden en 1 strafpunt

M. Huisers vs R. Pennders
Replay positie: 445

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. Pennders: 14 strafseconden en 1 strafpunt

RC vs J. Mook
Replay positie: 645.7

Uitslag:
Conform ARR art. 6.4.1: Bewust vroegtijdig verlaten van de server.
Lichte straf J. Mook: 14 strafseconden
J. Mook is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

J. van der Sterren vs J. van Overeem
Replay positie: 750

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf J. van Overeem: 14 strafseconden en 1 strafpunt

M. Jaggie vs R. Tappel
Replay positie: 753.5

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. Tappel: 14 strafseconden en 1 strafpunt
R. Tappel is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

R. van Penderen vs R. Tappel
Replay positie: 954.736

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. Tappel: 14 strafseconden en 1 strafpunt
R. Tappel is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

M. Huisers vs R. Tappel
Replay positie: 1038

Uitslag:
Conform ARR art. 6.2.1: Onvoldoende maatregelen nemen om zo snel als mogelijk tot stilstand te komen en daarbij iemand hinderen.
Middel straf R. Tappel: 14 strafseconden en 1 strafpunt
R. Tappel is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

E. Hoekstra vs R. Baltus
Replay positie: 1715

Uitslag:
Race-Incident

M. Huisers vs S. Kaffa
Replay positie: 1546-1651

Uitslag:
Conform ARR art. 5.3.1: Negeren blauwe vlag, lichte hinder door achterblijver.
Lichte straf S. Kaffa: 14 strafseconden

RC vs R. van Oijen
Replay positie: 1927.5

Uitslag:
Conform ARR art. 3.2.1: Chatten tijdens CHAT GESLOTEN.
Reprimande R. van Oijen


Race 2

R. van Penderen vs R. Tappel
Replay positie: 276.011

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. Tappel: 14 strafseconden en 1 strafpunt

R. Vos vs M. Decrop
Replay positie: 350

Uitslag:
Race-Incident

RC vs C. Gerrits, G. Sonneveld
Replay positie: Resp. 752,3 / 827,8

Toelichting uitslag: Het verliezen van een connectie kunnen wij controleren en hier zagen we in het geval van Sonneveld geen enkel bewijs voor.
Conform ARR art. 6.4.1: Bewust vroegtijdig verlaten van de server.
Lichte straf C. Gerrits: 14 strafseconden
C. Gerrits is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie
Lichte straf G. Sonneveld: 14 strafseconden
G. Sonneveld is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

J. van Doren vs M. Jaggie, R. van Dijk
Replay positie: 2512

Toelichting uitslag: Op de gegeven positie werden geen acties gezien waar de RC een besluit op moet nemen.
Geen actie


Algemeen
Verlichting
Diverse deelnemers reden tijdens dit evenement met hun verlichting aan. Dit is niet de bedoeling, zie ARR. art 5.5.1:
5.5.1
Het voeren van verlichting is alleen toegestaan als rFactor 2 dit aangeeft.
Voor nu blijft het bij een waarschuwing, maar een volgende keer zal dit bestraft worden.

Aan-/Afmelden
Het komt voor dat enkelen aangeven wél aanwezig te zullen zijn, maar vervolgens niet op komen dagen. Hiermee hou je een plek bezet, terwijl er mogelijk meer aanmeldingen zijn dan startplekken. Mocht je toch niet deel nemen, meld je dan alsnog netjes af via Mijn SRVN, dat kan ook nog ná het sluiten de deadline om 12:00u op de racedag. Zo kunnen deelnemers die voor dit evenement net buiten de 50 startplekken vallen, zien dat ze alsnog mee kunnen doen.



SRVN Racecommissie
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: GT 2020-II | Protestuitslagen

Bericht door SRVN Racecommissie » 08 nov 2020, 16:10

GT @ Nurburgring 01-11-2020

Race 1

C. Gerrits vs B. van Vulpen
Replay positie: 847

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf B. van Vulpen: 14 strafseconden en 1 strafpunt
B. van Vulpen is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

R. Vos vs M. Baltus
Replay positie: 882

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf M. Baltus: 14 strafseconden en 1 strafpunt
M. Baltus is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

J. van Overeem vs N. van der Poel
Replay positie: 1870

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf N. van der Poel: 14 strafseconden en 1 strafpunt

R. Baltus vs B. Vulpen
Replay positie: 2483

Toelichting uitslag: Van Vulpen blijft, met een auto zonder aandrijving, langer stilstaan op de racelijn dan nodig. Van Vulpen creëert hiermee echter wel een gele vlag situatie, dus andere deelnemers dienen rekening te houden met een stilstaande auto op de baan.
Race-Incident


Race 2

P. van Leusden vs J. Mook
Replay positie: 328

Uitslag:
Conform ARR art. 6.3.1: Hervatten van race (vanuit stilstand) of bij terugkeren op de baan en daarbij iemand raken.
Zware straf J. Mook: 35 strafseconden en 2 strafpunten

R. Vos vs N. vd Poel
Replay positie: 390

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf N. vd Poel: 14 strafseconden en 1 strafpunt
N. vd Poel is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

R. Baltus vs R. Pennders
Replay positie: 838

Uitslag:
Race-Incident


Afwezig zonder afmelding

1e keer
- B. Krekels
- N. van Limpt
- S. Bakker
- T. Sonneveld
- T. van Schaik
- J. Meijer
- M. Oosterom
- S. Deutschmann

Conform ARR art. 17.1.3:
10 plaatsen gridstraf na de kwalificatie bij de eerstvolgende deelname in deze klasse

SRVN Racecommissie
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: GT 2020-II | Protestuitslagen

Bericht door SRVN Racecommissie » 20 nov 2020, 17:09

GT @ VIR 15-11-2020

Race 1

J. Huisers vs R. Correa Alves
Replay positie: 453

Uitslag:
Conform ARR art. 6.2.1: Onvoldoende maatregelen nemen om zo snel als mogelijk tot stilstand te komen en daarbij iemand hinderen.
Middel straf R. Correa Alves: 14 strafseconden en 1 strafpunt

R. Vos vs B. Zwartenbol
Replay positie: 488

Uitslag:
Conform ARR art. 6.3.1: Hervatten van race (vanuit stilstand) of bij terugkeren op de baan en daarbij iemand hinderen.
Middel straf B. Zwartenbol: 14 strafseconden en 1 strafpunt

M. de Jong vs D. Klaver
Replay positie: 528

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf D. Klaver: 14 strafseconden en 1 strafpunt

R. Vos vs A. Köhnen
Replay positie: 870

Uitslag:
Conform ARR art. 6.3.1: Hervatten van race (vanuit stilstand) of bij terugkeren op de baan en daarbij iemand raken.
Zware straf A. Köhnen: 35 strafseconden en 2 strafpunten

B. van Vulpen vs J. Schroor
Replay positie: 1422

Uitslag:
Conform ARR art. 6.3.1: Hervatten van race (vanuit stilstand) of bij terugkeren op de baan en daarbij iemand raken.
Zware straf J. Schroor: 35 strafseconden en 2 strafpunten
J. Schroor is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 10 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

J. Verlouw vs C. Köhnen
Replay positie: 1500

Uitslag:
Conform ARR art. 5.3.1: Negeren blauwe vlag, contact veroorzaakt door achterblijver.
Zware straf C. Köhnen: 35 strafseconden en 2 strafpunten
C. Köhnen is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 10 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie


Race 2

J. Huisers vs A. Köhnen
Replay positie: 306

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Conform ARR art. 13.1.6: Startincidenten worden altijd bestraft met een zware straf.
Zware straf A. Köhnen: 35 strafseconden en 2 strafpunten

J. van Overeem vs M. Decrop, J. Huisers
Replay positie: 312

Uitslag:
Race-Incident

R. Baltus vs R. Pennders
Replay positie: 329

Uitslag:
Race-Incident

R. Vos vs M. Huisers
Replay positie: 486 & 496

Uitslag:
Race-Incident

M. de Jong vs J. Huisers
Replay positie: 596

Uitslag:
Race-Incident

M. de Jong vs J. Huisers
Replay positie: 654

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf J. Huisers: 14 strafseconden en 1 strafpunt

J. Huisers vs J. van Doren
Replay positie: 1326

Uitslag:
Race-Incident

J. Verlouw vs R. van Dijk
Replay positie: 1340

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. van Dijk: 14 strafseconden en 1 strafpunt
R. van Dijk is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

A. Veltens vs C. Köhnen
Replay positie: 1969

Uitslag:
Conform ARR art. 6.4.1: Medecoureurs hinderen met een zwaar beschadigde wagen.
Middel straf C. Köhnen: 14 strafseconden en 1 strafpunt
C. Köhnen is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

R. van Dijk vs C. Köhnen
Replay positie: 1994

Uitslag:
Conform ARR art. 6.4.1: Medecoureurs raken met een zwaar beschadigde wagen.
Zware straf C. Köhnen: 35 strafseconden en 2 strafpunten
C. Köhnen is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 10 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

R. Vos vs S. Charité
Replay positie: 2055

Uitslag:
Geen actie


Afwezig zonder afmelding

1e keer
- G. Bontenbal
- M. van der Krogt
- P. Smit
- V. van den Boorn

Conform ARR art. 17.1.3:
10 plaatsen gridstraf na de kwalificatie bij de eerstvolgende deelname in deze klasse

2e keer
- B. Krekels
- N. van Limpt
- T. van Schaik
- J. Meijer
- M. Oosterom
- S. Deutschmann

Conform ARR art. 17.1.3:
Achteraan starten na de kwalificatie bij de eerstvolgende deelname in deze klasse

SRVN Racecommissie
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: GT 2020-II | Protestuitslagen

Bericht door SRVN Racecommissie » 08 dec 2020, 09:23

GT @ Okayama 29-11-2020

Race 1

R. Vos vs N. Hampsink
Replay positie: 318

Uitslag:
Conform ARR art. 6.2.1: Onvoldoende maatregelen nemen om zo snel als mogelijk tot stilstand te komen en daarbij iemand raken.
Zware straf N. Hampsink: 35 strafseconden en 2 strafpunten

T. Capellen vs R. de Klein
Replay positie: 592

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.2: Van lijn wisselen of blokken in de remzone
Middel straf R. de Klein: 14 strafseconden en 1 strafpunt
R. de Klein is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

B. van Vulpen vs I. de Groot
Replay positie: 1496

Uitslag:
Conform ARR art. 6.3.1: Hervatten van race (vanuit stilstand) of bij terugkeren op de baan en daarbij iemand raken.
Zware straf I. de Groot: 35 strafseconden en 2 strafpunten

B. van Vulpen vs R. van Penderen
Replay positie: 1566

Toelichting uitslag: Beiden hadden het contact kunnen voorkomen: Van Vulpen had nog niet voldoende overlap op het instuurmoment van Van Penderen (ARR art. 5.2.4 - Scenario 1). Daarnaast was het ook onnodig van Van Penderen om tegen Van Vulpen aan te sturen op de apex.
Race-Incident


Race 2

T. Capellen vs I. de Groot
Replay positie: 580

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.2: Van lijn wisselen of blokken in de remzone
Middel straf I. de Groot: 14 strafseconden en 1 strafpunt
I. de Groot is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

T. Capellen vs R. de Klein, M. Offermans
Replay positie: 1101

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. de Klein: 14 strafseconden en 1 strafpunt

J. van Overeem vs B. Zwartenbol
Replay positie: 1135

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.2: Van lijn wisselen of blokken in de remzone
Middel straf J. van Overeem: 14 strafseconden en 1 strafpunt

M. Huisers vs J. van Overeem
Replay positie: 1374.125

Toelichting uitslag: Van Overeem had onvoldoende overlap op het instuurpunt van Huisers, dus had Van Overeem de aanval moeten staken (ARR art. 5.2.4 - Scenario 1. Omdat er geen gevolgen zijn doen we deze af als race-incident.
Race-Incident

M. Huisers vs J. van Overeem en R. Baltus
Replay positie: 1434.791

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf J. van Overeem: 14 strafseconden en 1 strafpunt

B. van Vulpen vs L. Mook
Replay positie: 1681

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf L. Mook: 14 strafseconden en 1 strafpunt
L. Mook is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

M. de Jong vs R. van Penderen
Replay positie: 1735

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. van Penderen: 14 strafseconden en 1 strafpunt

B. van Vulpen vs J. van Overeem
Replay positie: 1883

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf J. van Overeem: 14 strafseconden en 1 strafpunt


Afwezig zonder afmelding

1e keer
- R. Bults
- J.-P. van Aerle

Conform ARR art. 17.1.3:
10 plaatsen gridstraf na de kwalificatie bij de eerstvolgende deelname in deze klasse

2e keer
- G. Bontenbal
- M. van der Krogt
- P. Smit
- V. van den Boorn

Conform ARR art. 17.1.3:
Achteraan starten na de kwalificatie bij het eerstvolgende evenement in deze klasse

3e keer
- B. Krekels
- N. van Limpt
- T. van Schaik
- M. Oosterom
- S. Deutschmann

Conform ARR art. 17.1.3:
Uitgesloten van verdere deelname in het 2020-II GT kampioenschap


Algemeen
Bovenstaande lijst met protesten lijkt misschien lang, maar tijdens het bekijken van de replays heeft de RC nog veel meer overtredingen geconstateerd, dus de lijst had makkelijk twee keer zo lang kunnen zijn.
Het geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar we zien diverse deelnemers VEEL te agressief rijden:
  • Racen is GEEN contactsport. Voor enkele personen lijkt het onmogelijk in te halen of te verdedigen zonder contact te maken met andere deelnemers.
  • Een Divebomb is NIET de bedoeling. Als je in een uitrempoging pas voldoende overlap heb nadat de andere deelnemer al aan het insturen is, ben je te laat, heb je GEEN recht op ruimte in de bocht, en moet je de aanval staken. Als daar contact uit volgt is dat JOUW fout. De enige juiste toepassing van een uitremactie is als je tijdens het remmen en voor het insturen voldoende naast de andere auto komt.
  • Als iemand een inhaalpoging op jou doet en naast je zit bij het ingaan van de bocht is het NIET toegestaan in te sturen alsof die persoon er niet zit. Diverse keren lijkt het alsof de verdedigende partij totaal niet doorheeft dat er een auto naast hen is gekomen en een inhaalpoging doet. Zorg dat je d.m.v. de spiegels (en bij voorkeur Crew Chief als spotter) te allen tijden een goed beeld hebt van de auto's om je heen. Ben je een auto kwijt in je spiegels en weet je niet zeker of deze naast je zit? Ga er van vanuit dat die ook auto ook daadwerkelijk naast je zit en laat ruimte.
  • In de remzone van lijn veranderen is NIET toegestaan. We hebben diverse keren gezien dat de verdedigende deelnemer van lijn wisselt als reactie op een aanval, met contact als gevolg. In een aantal gevallen was dit eenvoudig te voorkomen door als verdedigende partij eerder een verdedigende lijn te kiezen (en die te houden).
  • Ben je samen de bocht ingegaan en zit er bij de exit van een bocht nog steeds iemand naast je, is het NIET toegestaan je auto naar buiten te laten lopen en daarmee die persoon van de baan te drukken. We hebben dit diverse keren gezien.
  • Iemand inhalen door jezelf ertussen te wurmen en daarmee andere auto's opzij te drukken is NIET toegestaan (in geen enkele klasse). Inhalen moet gebeuren zonder contact. Natuurlijk kan het gebeuren dat er contact is, maar als je iemand inhaalt doordat je die persoon eerst een tik hebt verkocht is de actie niet reglementair, en kun je ook (om een protest te voorkomen) eenvoudig de plek teruggeven.
  • Pas als verdedigende partij op met van lijn veranderen op een recht stuk als er iemand (hoe minimaal ook) naast je zit. Ja, je mag op een recht stuk 1x van lijn veranderen om te verdedigen, maar daarna moet je de andere deelnemer ruimte geven diens lijn te rijden. Je mag daarbij weer naar de racelijn toe bewegen (mits je uiteraard voldoende ruimte laat voor de ander), maar dit is zeer risicovol, zeker als de andere auto niet anticipeert op jouw beweging. In zo'n situatie kan licht contact (bijv. voorhoek op achterhoek) al snel resulteren in een flinke crash (en schakel je jezelf mogelijk uit), zonder dat één van beiden een duidelijke fout heeft gemaakt.

Voor allen daarom het nadrukkelijke verzoek de volgende pagina goed te bestuderen en zich daar in het vervolg aan te houden:
Algemeen Race Regelement - Paragraaf 5.2 - Inhalen

Enkele tips:
  • Zijn er onduidelijkheden in de regels? Geef dit dan aan.
  • Oefen met teamgenoten op het inhalen, bekijk elkaars acties terug en bekijk of het volgens de regels ging.
  • Oefen ook bewust op aanvallende / verdedigende lijnen, en niet alleen maar op de perfecte racelijn. Zo kom je erachter waar er meer/minder grip is, waar de rempunten liggen, in welke bochten je wel of beter niet kunt inhalen, etc.
  • Oefen met naast elkaar door de bocht rijden. Je moet in staat zijn om meerdere bochten naast elkaar te rijden zonder contact en volgens de regels.

SRVN Racecommissie
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: GT 2020-II | Protestuitslagen

Bericht door SRVN Racecommissie » 18 dec 2020, 09:46

GT @ Spa 14-12-2020

Race 1

B. van Vulpen vs B. Wever
Replay positie: 410

Uitslag:
Conform ARR art. 11.1.5: Te hoge snelheid t.p.v. green line + Niet op de limiter rijden t.h.v. green line
Lichte straf B. Wever: 14 strafseconden
B. Wever is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

R. Vos vs N. van der Poel
Replay positie: 478

Uitslag:
Conform ARR art. 6.3.2: Gas blijven geven terwijl er contact is met een deelnemer die rijrichting blokkeert (doordrukken)
Zware straf N. van der Poel: 35 strafseconden en 2 strafpunten
N. van der Poel is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 10 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

M. Huisers vs R. Penders
Replay positie: 494

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. Penders: 14 strafseconden en 1 strafpunt

R. Vos vs R. Zeemering
Replay positie: 535

Uitslag:
Conform ARR art. 6.4: Doorrijden met een zwaar beschadigde wagen.
Reprimande R. Zeemering
Indien je tijdens een race dusdanige grote schade hebt opgelopen dat je niet meer verder kan rijden, dien je de baan zo snel als mogelijk vrij te maken door op escape te drukken of de pits op te zoeken, wat in dit geval nog kon.
Het verliezen van meerdere aerodynamische onderdelen of een wiel valt onder de categorie zware schade.
Indien je na een crash niet doorhebt dat je grote schade hebt opgelopen en je verliest al snel opnieuw de controle over je auto, moet je aannemen dat de schade te groot is om door te rijden.

R. Baltus vs J. van Doren
Replay positie: 616

Uitslag:
Conform ARR art. 6.4.1: Medecoureurs raken met een zwaar beschadigde wagen.
Zware straf J. van Doren: 35 strafseconden en 2 strafpunten
J. van Doren is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 10 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

R. van Dijk vs B. Zwartenbol
Replay positie: 797

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf B. Zwartenbol: 14 strafseconden en 1 strafpunt


Race 2

B. van Vulpen vs I. de Groot
Replay positie: 1036

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.2: Van lijn wisselen of blokken in de remzone
Middel straf I. de Groot: 14 strafseconden en 1 strafpunt


B. van Vulpen vs R. van Dijk, R. Schenkel
Replay positie: 1086

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf R. van Dijk: 14 strafseconden en 1 strafpunt
R. van Dijk is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

M. Huisers vs I. de Groot
Replay positie: 2228

Uitslag:
Race-Incident

RC vs R. de Klein
Replay positie: 843

Uitslag:
Conform ARR art. 6.4.1: Bewust vroegtijdig verlaten van de server.
Lichte straf R. de Klein: 14 strafseconden
R. de Klein is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie

RC vs T. Capellen
Replay positie: 2369

Uitslag:
Conform ARR art. 6.4.1: Bewust vroegtijdig verlaten van de server.
Lichte straf T. Capellen: 14 strafseconden
T. Capellen is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie


Afwezig zonder afmelding

1e keer
- M. Jaggie
- T. Dubois
- S. van der Horn

Conform ARR art. 17.1.3:
10 plaatsen gridstraf na de kwalificatie bij de eerstvolgende deelname in deze klasse

3e keer
- J. Meijer
- M. van der Krogt
- P. Smit

Conform ARR art. 17.1.3:
Uitgesloten van verdere deelname in het 2020-II GT kampioenschap


Algemeen
Conform ARR art. 6.4: Doorrijden met een zwaar beschadigde wagen.
Zeker op Bathurst, het laatste evenement, is deze regel meer van toepassing dan anders.
Dit circuit leent zich er niet voor om door te rijden naar de pits voor herstel.
Heb je dus zware schade (mis je je vleugel, wiel of staat je stuur onder een hoek van meer dan 30 graden) dan kan je niet meer verder en verwachten wij dat je op escape drukt.
Je kan dit duidelijk zien rechts onderin beeld in het scherm als je daar de status van de auto bekijkt.
Zien wij in deze race dat je dit niet doet, en veroorzaak je enige hinder voor andere kost je dit 1 strafpunt.
(dit strafpunt kan bovenop een ingediend protest gegeven worden)

SRVN Racecommissie
Berichten: 577
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Re: GT 2020-II | Protestuitslagen

Bericht door SRVN Racecommissie » 13 jan 2021, 20:30

GT @ Bathurst 20-12-2020

Allereerst, onze excuses voor de late publicatie. We waren al zo enthousiast bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen, dat deze erbij in is geschoten.

Race 1

R. Vos vs D. Klaver
Replay positie: 726-745

Uitslag:
Conform ARR art. 6.4.1: Medecoureurs raken met een zwaar beschadigde wagen.
Zware straf D. Klaver: 35 strafseconden en 2 strafpunten
D. Klaver is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 10 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie.


Race 2

I. de Groot vs M. Decrop
Replay positie: 463

Uitslag:
Conform ARR art. 5.2.1: Vermijdbaar contact snellere deelnemer
Middel straf M. Decrop: 14 strafseconden en 1 strafpunt
M. Decrop is niet gefinisht en zal bij de eerstvolgende deelname in deze klasse 5 plaatsen teruggezet worden na de kwalificatie


RC vs D. Klaver, C. Gerrits
Replay positie: 442, 1570

Toelichting uitslag:
Zoals aangekondigd heeft de RC dit evenement extra gecontroleerd op het doorrijden met een zwaar beschadigde wagen.
Voor zowel D. Klaver als C. Gerrits was er in race 2 een situatie waar zij serieuze schade opliepen en daarna nog proberen door te rijden, met hinder voor anderen als gevolg.
D. Klaver: 1 strafpunt
C. Gerrits: 1 strafpunt


Afwezig zonder afmelding

1e keer
- D. Davine
- M. Baltus
- J. Mook
- E. Sluijs
- P. Kennepohl
- M. de Vries
- F. van Schelt

Conform ARR art. 17.1.3:
10 plaatsen gridstraf na de kwalificatie bij de eerstvolgende deelname in deze klasse

2e keer
- J. van Aerle

Conform ARR art. 17.1.3:
Achteraan starten na de kwalificatie bij de eerstvolgende deelname in deze klasse

3e keer
- V. van den Boorn

Conform ARR art. 17.1.3:
Uitgesloten van verdere deelname in het 2020-II GT kampioenschap

Algemeen
Aangezien dit het laatste evenement was vervallen de gridstraffen voor dit seizoen (dit gaat komend seizoen veranderen).

Gesloten

Terug naar “Van de Racecommissie”