Clubraces 2017 | Race 3 Toban | 23-05-2017

Wordt verreden op de dinsdagavond met rFactor2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Clubraces 2017 Race 3
Toban Short
23-05-2017

Locatie

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten open)
20.30 uur - Race 1
20.50 uur - Race 2 (Startopstelling: Uitslag race 1 reversed grid)
21.10 uur - Race 3 (Startopstelling: Uitslag race 2 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

Vanavond laatste race, jammer....via deze weg toch een brutaal verzoekje om misschien de clubraces te verlengen t/m einde 2017-I
Ik zie dat er nog 3 dinsdagavonden zijn die voor de laatste race van het seizoen vallen, namelijk: dinsdag 30 mei, 06 juni en 13 juni.
Mochten er vrijwilligers zijn die dit willen en kunnen realiseren zou ik dit enorm apprecieren!

Zo niet,helaas/pindakaas, maar vind/vond ik deze avonden een zeer leuke ervaring en wil ik iedereen bedanken voor het organiseren daarvan.
Gebruikersavatar
Roland den Hollander
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 jul 2016, 16:22
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Veenendaal
Contact:

Het lijkt me een goed idee. Ik zou er een voorstander van zijn. Ook al eerder aangegeven dat mocht het bij Jos niet uitkomen wil ik die avond wel voor de server zorgen. Dus dat zou niet het probleem hoeven zijn.

Ik hoop ook zeker dat dit volgend seizoen in wellicht een iets uitgebreidere vorm terug gaat keren. Maar een leuke afsluitende race dit seizoen lijkt mij een goed idee.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Nog 1 of 2 extra zou mooi zijn, het zijn inderdaad leuke avonden.
Wellicht een voorkeur voor track's even aangeven?

En wellicht de laatste weer een "Banger-Race" !! ;)
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Assen! AfbeeldingAfbeelding

Banger races waren ook tof! Misschien is Mores daar een leuke baan voor? Alhoewel die ook wel leuk is voor een "normale" clubrace... keuzes keuzes keuzes :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Bathurst (heb je hem ook weer)

Donnington zou kunnen, bijvoorbeeld met regen, want dat rijdt weer compleet anders dan droog.

Adelaide, krap, technisch.

Zijn zit dezelfde clios als voor de lady's cup?

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

We hebben komende maandag weer een bestuursvergadering, dan nemen we de Clubraces zeker mee. Ik denk dat het vooral belangrijk is om te evalueren en te bepalen welke kant we op willen met deze avonden. We hebben er bewust voor gekozen om te beginnen met deze 3 evenementen. De animo is goed geweest, ik vind het alleen persoonlijk erg lastig om in te schatten of deze avonden nu de juiste punten aanpakken en of het doel wordt behaald. Na maandag weten we in ieder geval of we er dit seizoen nog races aan toevoegen of dat we doorgaan in 2017-II.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Als het enige doel is om iets te leren dan denk ik dat er wel het een en ander aangepast moet worden aan het format. Maar juist de ontspannen sfeer tijdens deze avonden maken het erg vermakelijk. Geen druk van een kampioenschap en het is een leuke uitlaatklep. Ik vermoed dat dat juist de reden is voor de hoge opkomst elke race, de lol die je met een clubrace kunt hebben wat denk ik ook wel een beetje aangeeft dat hier behoefte aan is.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Zoals in de ALV te kennen gegeven zijn "niet kampioenschaps" wedstrijden wel een leuk idee.
Of je dit nu als clubraces wil bestempelen of het een andere naam wil geven, maakt niet uit.
Blijkbaar is een wedstrijdje rijden iets is wat belangrijk/ontspannen is voor sommigen.
En om iets te leren moet er nagedacht worden over een goed concept/clinic om echt de rijders iets bij te brengen.
Wel moet er dan input komen wat men wil leren.
Dus eerst iets kunnen leren om vervolgens in een paar van die korte racejes dat gene in praktijk uit te oefenen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Denk dat we dan toch meer naar clinic moeten gaan.

Bijvoorbeeld:
Positie op de baan met en zonder blauwe vlag situatie , spiegels, start drukte e.d. kunnen misschien op 1 of 2 avonden.

Ook wel makkelijk om dan mensen te hebben die vanuit hun eigen rij houding ervaringen kunnen delen.
Ik rij bijvoorbeeld op de motorkap, Lennart cockpit.



Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Hoewel ik de clinics zeker toejuich is de ervaring wel dat er bij de voorgaande clinics vaak maar een man of 5-6 aanwezig waren. Ik denk dan ook dat we de clinics en de clubraces los van elkaar moeten bekijken. Het lastige met clinics is denk ik dat je het telkens weer zou moeten herhalen voor de nieuw ingeschreven leden. Misschien een idee om dit voorafgaand aan elk nieuw seizoen te doen? Dan denk ik met name aan het oefenen van starts (crashes voorkomen), het naleven van vlagsignalen en dergelijke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Mij bevalt de ontspannen sfeer ook erg goed en ik hoop vanavond ook weer aan te sluiten :) Een paar extra evenementen met een dergelijke opzet juich ik ook zeker toe!

Wat betreft het "leren" zijn van zulke korte races denk ik ook al erg behulpzaam hoor, oefening baart kunst :D Zolang iedereen het behalve ontspannen ook een klein beetje serieus houdt valt er op zo'n avond veel op te steken (quali's, startprocedures, de eerste bocht, inhalen, verdedigen, race-pace, set-up's, etc. etc.)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik moet André gelijk geven. (Hij is immers de "mecanicien" van het excelsheet voor de SRVN F1 manager, dus van mij krijgt hij altijd gelijk....)
De clubraces hebben in mijn ogen geen echt leereffect, zeker in de races 2 en 3 niet met de reversed grid. De snelle mannen willen zo snel mogelijk langs de mindere goden en met een startveld van ruim 20 man, gaat dat gewoon niet goed. Ik heb de vorige avond ook weinig tips en trucs gehoord, maar dat is bijna mission impossible met zoveel man tegelijkertijd op teamspeak.
Toch ben ik een voorstander van de clubraces, want het is (voor mij in ieder geval) een vermakelijke avond, zeker op teamspeak. Ik zou het aantal niet uitbreiden. Drie per seizoen is prima. Dan blijft het leuk en gaat het niet ten koste van de kampioenschappen. Anders ga je een overkill creëren en bloedt het dood.
Clinics juich ik toe, maar vind maar een gek die bereid is die een paar keer per jaar te geven. Ik zou daarvoor gewoon inschrijvingen openen. Dan weet je wel van te voren wie er wel of niet komt. Zes man per clinic maximaal. Bij grotere animo kan die clinic dan een volgende week of op een andere dag herhaald worden voor andere geïnteresseerden.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Wellicht een idee om niet gezellig in 1 kanaal te gaan zitten maar per groepje een apart kanaal met 1 ervaren en 1 of 2 onervaren rijders om tips te geven over een auto afstelllen en lijnen rijden en in verkeer rijden.
Gebruikersavatar
Roland den Hollander
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 jul 2016, 16:22
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Veenendaal
Contact:

Het idee dat Kai opperde is misschien nog helemaal niet zo slecht. Het is gezellig met 20 man in een room, maar voor tips is het dan toch wat te druk.

Gisteren na de race werd het al direct voorgesteld. Kan er niet nog een server worden klaargezet zodat er nog 1 of wellicht 2 dinsdagen een race gereden kan worden. Ik snap dat jullie het willen evalueren, maar zover ik hoorde was iedereen aanwezig enthousiast en wilde eigenlijk nog wel een race. Als iedereen er enthousiast over is lijkt me dat we er niet al te moeilijk over moeten doen. Er kan dan altijd gekeken worden of het anders moet en in welke vorm. Maar om tot die tijd een server beschikbaar te hebben met een leuke auto en een leuke baan zou toch mogelijk moeten zijn.

Over de race:

Race 1: snel vergeten, na bocht 1 een krom stuur en in het achterveld. Had nog wel een goede pace maar reed helemaal lonely rond.

Race 2: nog sneller vergeten, Bij de start rolt de auto naar voren en direct een drive thru, direct de pits in waar ik vervolgens een stop en go kreeg voor speeding in de pit-lane. Dus daar rijdt je dan 21 achteraan in het veld. Tegen het einde van de race nog wat achterblijvers tegengekomen met wat korte gevechtjes.

Race 3: was een leuke race. Eigenlijk voor de eerste keer dat ik een race had dat ik dacht van zo moet het. Zat direct lekker in de race. Na bocht 1 direct een 3 plaats. Een heel aantal ronden achter Cas gezeten die een goede pace had. Op sommige delen was ik wat sneller maar d'r op een nette manier voorbij wilde niet lukken. Hierdoor kwamen wel de nummers 4, 5 en 6 wat dichterbij. Door een foutje van mij en lag stoot wat plekjes verloren maar uiteindelijk 7de.
Gebruikersavatar
Roland den Hollander
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 jul 2016, 16:22
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Veenendaal
Contact:

Vooruitlopend: Misschien weet er iemand een leuke baan waar er wat meer inhaalmogelijkheden zijn. Dus misschien heeft iemand suggesties.

Ik zat te denken aan: Assen, le mans Bugatti of magny cours (maar of inhalen daar makkelijker is kan niet zeggen, maar andere misschien wel)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik heb jaren geleden wel eens een clinic gedaan waar dingen werden voor gedaan door 2 man. Ging vooral om inzicht en laten leven (zoals express naast elkeer rijden over het hele circuit, op iemands bumper zitten en dan anticiperen in de remzone, het verschil leren kennen tussen uitremmen en een divebomb etc.). Vervolgens werd er om de 10 seconde een koppeltje de baan op gegooid om het te proberen. Elk koppeltje ging dan ook in een eigen teamspeak kanaal tot er weer een uitleg en voorbeeld moment kwam.

Zoiets zou ik best eens willen organiseren. Het is dan niet een clinic met puur theorie, maar juist op de baan samen met anderen zodat je verkent wat in mijn mening 90% van het probleem is in de SRVN races: inzicht en laten leven.

Je combineerd dan op 1 avond een aantal leermomenten (of 'lessen') met 1 of wellicht 2 races op het einde.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Klinkt goed Ruben, waar kan ik me inschrijven?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Roland den Hollander
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 jul 2016, 16:22
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Veenendaal
Contact:

Dat lijkt me super. Theorie is ook goed, maar denk dat ik op dit moment meer heb aan dit soort clinics. Misschien moet je af en toe ook de race niet zozeer als race gebruiken maar meer als leer momenten. Wat ik nu toch heel sterk merk is dat we heel erg competitief zijn ingesteld. Zodra de lichten op groen gaan willen we 1 worden. Wat bij mij al regelmatig als resultaat had dat ik alleen rond reed. Voor de oefening is dat leuk maar om te leren rijden in verkeer niet echt leerzaam. Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien vast instellen dat er per race 2 keer de safetycar in komt. Zodat het veld weer bij elkaar zit. Is iets wat ik zo even bedenk.

Vandaar dat ik de race 3 echt leuk vond. Ik verloor wel plekken maar heb toch ronden lang wat kunnen vechten om mijn plek te houden. Vooral met andre achter me zie (die gewoon in race pace beter is) ik dat ik door wat andere lijnen te kiezen als de race lijn hem toch achter me kan houden. Het resultaat was wel dat hij me in een foutje dwong, maar ik heb me wel vermaakt die race.

Aan het einde van de race ben ik dan wel benieuwd hoe hun dat gezien hebben. Maar in alle hectiek en verlatende mensen komt dat er niet van. Dat is wel eens jammer.

Ander idee is misschien om niet gezamenlijk een race te bespreken maar meer 1 op 1 of 2. Ik weet niet of daar mensen voor open staan. Ik kijk de laatste tijd races terug om te kijken waar ik naast de baan kwam of in gevecht zat/zit. Te zien of ik hier wat fout deed of anders kon doen. Maar vaak kom ik niet tot een goed antwoord. Maar door misschien met een ander te kijken die objectief is kom je wel tot een betere oplossing in dat geval.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat jullie voorstellen is altijd wel mogelijk, als er een vraag komt voor zo'n sessie zal er vast wel door iemand wat tijd vrijgemaakt kunnen worden.

Maar de vraag zie ik (nog) niet voorbij komen.

Nu ben ik wel verwend met een grote groep rijders om mij heen, waar we zo nu en dan wat dingen mee proberen, om zo iedereen wat sneller en beter te krijgen.

Castrol Racing Team

Gesloten

Terug naar “SRVN Clubraces 2017”