Clubraces 2017 | Race 2 Mills | 02-05-2017

Wordt verreden op de dinsdagavond met rFactor2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Clubraces 2017 Race 2
Mills Inner Loop B
02-05-2017

Locatie

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten open)
20.30 uur - Race 1
20.50 uur - Race 2 (Startopstelling: Uitslag race 1 reversed grid)
21.10 uur - Race 3 (Startopstelling: Uitslag race 2 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Wie doen er allemaal mee?
Gaan we de 19 deelnemers van vorige keer overtreffen?
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik ga het proberen maar beloof niets.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Onze Twingo's staan al klaar!
Gebruikersavatar
Roland den Hollander
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 jul 2016, 16:22
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Veenendaal
Contact:

Ik doe mee.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Ik ben er waarschijnlijk ook wel vanavond!
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Present!
Gebruikersavatar
Jeffrey Koopman
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 sep 2015, 18:32
Racestuur: Thrustmaster TX

Aanwezig! :)
Gebruikersavatar
Cas van de Woestijne
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jan 2017, 20:59
Racestuur: Thrustmaster T300RS

Ik ben er bij!
Gebruikersavatar
Roland den Hollander
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 jul 2016, 16:22
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Veenendaal
Contact:

Vanavond weer een 3 tal races met mixed feelings. Race 1: start ik ergens in het middenveld en na 2 bochten rij ik bijna laatste. Kortom een vrij eenzame race. Race 2 gestart op 5 en na de de eerste ronde op plek 6. Wat eens als een verademing voelde. Daarna wel wat teruggezakt door wat eigen foutjes. Maar wel een leuke race met wat leuke korte gevechtjes (hier geef ik niemand schuld van als alleen mezelf :) ). Race 3 gestart op 11 en na 2 bochten was er een grote chaos. Maar lag eigenlijk best goed naar mijn idee. Door de chaos een restart gedaan. Na de restart lag ik na 2 bochten weer achteraan.

Iemand stelde voor om de wedstrijd op te nemen en te bespreken. Ik zou best weleens willen weten wat ik nu anders had kunnen doen om dit te voorkomen. Misschien ben ik te voorzichtig en wil ik teveel mensen laten leven. Maar het lijkt altijd wel het gevolg te hebben dat ik van achter aangetikt wordt en in de rondte ga. Maar ik probeer juist niemand van achter eruit te tikken en rem (of laat het gas los) misschien wat eerder. Helemaal als het de eerste bochten betreft. Ik hoor altijd je wint de race niet in de eerste bochten, je kan hem alleen maar verliezen.

Mocht er iemand eens een replay willen bekijken om te zien waar en of ik wat anders had kunnen doen hoor ik graag. Want dat is wat ik hoop mee te krijgen van deze races. (PM mag ook)

@Jos de organisatie was weer top en de opkomst ook. Daar ligt het niet aan. Ook de over lol in de teamspeaak is niet te klagen. Ik ga ervan uit dat ik er de volgende keer weer gewoon bij ben, zoals het ernu uitzit is de agenda leeg.
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

Ik sluit me compleet aan bij Roland!
Vond het een geslaagde avond, maar een nabespreking via de replay zou ik wel leuk vinden om te kijken wat er nu zoal fout gaat en waar beter op gelet kan worden om chaos te proberen te voorkomen.
Weet niet of zoiets mogelijk is? Tijd, zin(vol) etc
Ook ik heb rekening gehouden met de 1e bocht om maar wat eerder te remmen etc, want je wint de wedstrijd (meestal) niet in de 1e bocht, maar dan zie ik redelijk wat do or die acties waarin ik het gevoel krijg dat ik misschien:
A. te voorzichtig bent
B. Het idee krijg dat anderen gewoon doorrammen

Voor de rest: een hoop lol, top geregeld en leuke avond gehad!
Hoop er zeker bij te zijn voor de 3e avond.
Bedankt !
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Als we deze races als leer moment willen beschouwen ben ik zeker voor om een na bespreking te doen.
Wel stel ik voor om dit niet meteen na een race te doen maar minimaal 24 uur later (net zoals je pas een protest na 24uur mag indienen).
Daar de volgende race pas over 3 weken is, wellicht een idee om dit volgende week dinsdag te doen, of een week voor de volgende.
Dit geeft een ieder de tijd om de races terug te kijken en punten op te schrijven om over na te praten.
Schrijf dan de tijd codes op en welke race.
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Een dag later nabespreken via TS voor degene die dat willen, vind ik nuttig, vanavond om 8 uur? Inderdaad handig om de tijdcodes vooraf op te schrijven.

Wat betreft de start is voorspelbaar te zijn het belangrijkste. De eerste paar bochten jouw kant van de weg aanhouden zodat er ruimte is voor iemand naast je. Geen do of die acties maar wel aansluiten, extra vroeg remmen verwachten de mensen achter je ook niet, dus dat is ook niet goed. De instructie video van Melroy is wel goed: https://youtu.be/Ig9z4UNiJr8
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:


WaIther Berk schreef:Een dag later nabespreken via TS voor degene die dat willen, vind ik nuttig, vanavond om 8 uur? Inderdaad handig om de tijdcodes vooraf op te schrijven.
Een dag? Mogen mensen ook werken misschien? Niet iedereen bekijkt alles gelijk na de races.

Zoals Jeroen zei, 1 of 2 weken erna op dinsdag is veel logischer, heb je allemaal genoeg tijd om rustig de boel te bekijken



Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Na een week is iedereen de incidenten weer vergeten, en zijn mensen er niet meer mee bezig. Juist 1 of 2 dagen na de race is ideaal. Dan zit het nog vers in het geheugen.

Vond het gister erg leuk, maar ook erg messy. Genoeg leermomenten gezien waarin mensen of te weinig ruimte laten, of gewoon een do or die actie proberen. Dat is ook de functie van de avond.. het leren .. maar dan is een nabespreking toch wel handig... :-)
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Mee eens. Ik heb het idee dat het nu meer als fun-avondje wordt gezien (wat het zeker was ) i.p.v. om echt serieus iets te leren.
Nota bene een nieuwkomer moest 'ons' verzoeken om het wat rustiger aan te doen in bocht 1/2/3 :D

Misschien is het een idee om tussen de races door e.e.a. kort na te bespreken. Bijv. na Race 1 wachten met 'restart weekend', zodat we even in 5-10min wat momenten kunnen doornemen met z'n allen. Zeker met zulke korte races hoeft niet iedereen iedere 15min naar de WC, dus hebben we mooi de tijd om even terug te kijken. Iedereen heeft de replay nog paraat, wat het ook makkelijk maakt om direct naar een moment terug te springen (d.m.v. de replaypositie).
Niet alleen wat er mis gaat :eggstick:, maar ook wat mooie/cleane acties om te laten zien hoe we vinden dat het 'hoort'. :thumbs_happy:
Na die 10min door naar Race 2, waarin je meteen bepaalde lijnen/acties kunt toepassen.
De nabespreking van Race 3 bestaat dan uiteraard alleen maar uit het bekijken van mooie gevechten en het uitdelen van schouderklopjes :kiss_ani:

Of zie ik het nu iets te positief in :P
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Lennart Lippens schreef: 03 mei 2017, 13:19 Misschien is het een idee om tussen de races door e.e.a. kort na te bespreken.
Is ook een mogelijkheid

Lennart Lippens schreef: 03 mei 2017, 13:19 Bijv. na Race 1 wachten met 'restart weekend', zodat we even in 5-10min wat momenten kunnen doornemen met z'n allen.
Helaas gaat de server vanzelf door.

Lennart Lippens schreef: 03 mei 2017, 13:19 Iedereen heeft de replay nog paraat, wat het ook makkelijk maakt om direct naar een moment terug te springen (d.m.v. de replaypositie).
Niet alleen wat er mis gaat :eggstick:, maar ook wat mooie/cleane acties om te laten zien hoe we vinden dat het 'hoort'. :thumbs_happy:
Na die 10min door naar Race 2, waarin je meteen bepaalde lijnen/acties kunt toepassen.
Helaas moet je dan dus de server uit, singplayer opstarten om de replay terug te kijken, maar goed het kan.

Lennart Lippens schreef: 03 mei 2017, 13:19 De nabespreking van Race 3 bestaat dan uiteraard alleen maar uit het bekijken van mooie gevechten en het uitdelen van schouderklopjes :kiss_ani:
Ik weet niet hoelang jij de avond ziet? Maar dan word het na 3 races wel erg laat voor sommigen.

Lennart Lippens schreef: 03 mei 2017, 13:19 Of zie ik het nu iets te positief in :P
JA
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:


Misha van der Graaf schreef:Na een week is iedereen de incidenten weer vergeten, en zijn mensen er niet meer mee bezig. Juist 1 of 2 dagen na de race is ideaal. Dan zit het nog vers in het geheugen.
Kan, maar als jij op woensdag of donderdag de replay bekijkt, opschrijft wat de punten zijn die je wilt beoordelen.
Dan is dat toch zo terug te zien?

Desnoods gaat er op een centraal punt de punten geordend worden zodat degene die dat willen tijdens de behandeling alles in chronologische volgorde kan bespreken.

Gaat ook het snelst denk ik.
Ik wil dan ook best wel vanuit Rc oogopslag mee kijken en mijn mening geven.

Castrol Racing Team

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

op zich helemaal eens met het tijd nemen voor leermomenten. maar vergis je niet in de bijkomende 'logistiek' , ik heb als relatieve race leek wat racecommissie ervaring mogen opdoen bij srvn en je kunt je hier best op verkijken.
we zitten (gelukkig) met een heel roedel aan rijders in de sessies en er is dus alle kans dat er best veel zijn die een momentje willen bekijken/bespreken.

zelfs gewoon iedereen 'domweg even' naar een hetzelfde replay moment laten kijken kan zomaar eens een behoorlijke opgave blijken te zijn. Dat dan vervolgens ook nog eens in een behoorlijk grote groep via TS bespreken vereist een behoorlijke hoeveelheid "ether discipline" :) (jaja ik ben een wie de de mol kijker).

voorbeeldje ; ik ben in een van de races van meen p16 naar p6 ofzo gegaan in de eerste lap omdat ik toevallig om alle brokstukken heen kon rijden. Als je alleen voor die lap een aantal momenten gaat bekijken ben je al even bezig
en dan heb ik het nog niet over de discussies als "maar ik doe toch ... ik ging gewoon....hij kon daar etc etc" die er ongetwijfeld gaan komen. en om er van te leren zijn die inhoudelijke discussies uiteraard juist nodig, maar die kunnen snel tijd gaan kosten....

begrijp me goed , ik ben er absoluut voor om het wel te doen, denk alleen dat het met beperkte tijd op een of andere manier heel goed gestroomlijnd zal moeten worden om het een beetje kans van slagen te geven

geen idee of het wat is maar bedenk me ter plekke volgende, geïnspireerd door het TS commentaar de uitgevallen meekijkers gisteren :)
als we nu eens op toerbeurt iemand vooraf als 'vrijwillig aanwijzen als live steward' , die mag een race niet meerijden maar moet tijdens de race her en der meekijken door het hele veld heen en zelf een of twee momenten kiezen om na de race samen door te nemen.
denk niet dat je meer momenten moet kiezen gezien tijd.....


voordeel van direct even kortsluiten ten opzichte van een andere dag (met mischien meer tijd om te bekijken) is dat iedereen die van de clubraces wil leren opde dag zelf toch al aanwezig is
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Mee eens Ger, dat wordt een chaos met 20 man die 20 momenten willen bespreken.
Goed idee denk ik wat betreft het aanwijzen van 1 (of 2) personen die de regie pakken en 1 of 2 momenten per race eruit pikken om te bespreken.
Is het trouwens mogelijk om via TS het scherm te delen? Ik zie in het kanaal van de RC altijd zo'n video-symbooltje staan. Dan zorgt één persoon voor het beeld, i.p.v. dat iedereen eerst uit de server moet, replay opzoeken, replay laden en positie opzoeken.
Gesloten

Terug naar “SRVN Clubraces 2017”