GT 2017-I | Ronde 5 Zandvoort | 13-04-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-I I Ronde 5
Zandvoort
13-04-2017


Locatie
Zandvoort, Nederland

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten, rollende start)
20.50 uur - Warmup (5 minuten)
20.55 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-I
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

verslag nog korter, klaar!
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Ger Peeters schreef:verslag nog korter, klaar!
Bonuspunten voor het snelste verslag ooit na de race :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Pff wat een teleurstellende races. Qualy bleef wat achter bij de verwachting qua tijd, maar meer dan P6 had er toch niet ingezeten. Qrace reed ik slordig. Verloor wat posities. Op het laatst nog een leuk gevecht met Twan, maar ik stuurde iets te enthousiast in, dacht dat ik er al voorbij was. Was mijn eigen schuld Twan!

Hoofdrace begon ook rommelig, maar was snel klaar toen Thierry spinde en het halve veld meenam. Ik kwam volle snelheid de bocht uit toen het ineens een puinhoop was op de baan. Geremd, maar kon alleen ontwijken door de muur in te duiken. 573 seconden pitstop later de race nog wel uitgereden, maar de lol was er af. Snel vergeten!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

overigens was er geen sprake van geel op moment van de mega crash.
ik zat op p18 dus nog een heel eind bij de plek vandaan toen een heel eind verder naar voren het fout ging bij thierry en als eerste slachtoffer bram . Ook toen ik al ruim wat later de blinde bocht uitkwam, waar dus inmiddels al diverse mensen op elkaar hadden gezeten, was er nog steeds geen gele vlag te bekennen. dus ergens op anticiperen wordt dan wel verdomd lastig........
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Die mega crash kon ik maar nipt ontwijken....blij dat ik geen schade had reed ik verder, kom ik bij een voorligger met zware schade waardoor hij erg langzaam rijdt....gaat hij niet opzij maar houdt gewoon aan de racelijn waardoor ik noodgedwongen op de rem moest trappen, komt een achterligger tegen mij aan (kan ie niks aan doen) met als gevolg voor mij schade.....alsnog bijna hele race met schade gereden wat geen pretje is....kom op zeg, als je zware schade hebt ga dan gewoon aan de kant, je maakt dan toch geen kans, ga niet alsnog zitten verdedigen, tjonge tjonge
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Om 19:45 maar besloten een keer een GT race mee te doen.
Gekozen voor de Aston en bij het niet halen van een redelijke tijd zou ik gewoon niet starten.
Na enkele rondes viel me de rondetijd best mee en toch maar met de sprint mee gedaan.
Uiteindelijk 19de geworden omdat enkele op het rechte stuk persé schade wilde rijden.
In de hoofdrace na de Tarzan zelf schade kado gekregen en na de pitsstraat.
En daar jawel echte 238 seconden moeten wachten en uiteindelijk 16de geworden.
Wat mij weer tegenviel is dat bij lichte schade de reparatie tijd zo lang is dat je race compleet om zeep is geholpen en je nooit meer de strijd mee kunt doen.
Zou eigenlijk wel wat aangepast kunnen worden.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Die achterligger was ik Brent, we konden met zijn twee nergens heen idd als er midden in de bocht bijna stilgestaan wordt :p zelf had ik ophangingschade rechtsvoor, mja het was even niet anders. Nogmaals, we konden lekker fair vechten onderling :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Thijs Kiens
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2016, 19:25
Racestuur: Thrustmaster T300 F1 en f599xx
Locatie: Montfoort
Contact:

Misschien een tip voor iedereen om eens de race terug te kijken op https://www.youtube.com/watch?v=5JHkI1GQtY4
En dan niet naar andere kijken maar naar je zelf.
Prettige paasdagen allemaal.

Gr. Rob (vader van Thijs)
Laatst gewijzigd door Thijs Kiens op 14 apr 2017, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Thijs Kiens schreef: 13 apr 2017, 23:59 Misschien een tip voor iedereen om eens de race terug te kijken op https://www.youtube.com/watch?v=5JHkI1GQtY4
En dan niet naar andere kijken maar naar je zelf.
Prettige paasdagen allemaal.

Doe je dat zelf dan ook?

b:)like
Gebruikersavatar
Thijs Kiens
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2016, 19:25
Racestuur: Thrustmaster T300 F1 en f599xx
Locatie: Montfoort
Contact:

yep. kevin. dat heb ik net al gedaan. Anders schreef ik dit ook niet.

Het is jammer en vaak onnodig om bij bijna iedere start zo'n puinhoop te zien!
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Zandvoort.

Had vooraf wat gereden en als ik naar de tijden keek had ik het idee zo rond p 10 uit te komen.
Kwali ging in de GT's voor het eerst een lekker. Kon p5 pakken met een minimaal verschil naar p6.

Kwali race kon eigenlijk niet beter.
Had een goede start. Kon de mannen voor me niet bijhouden en het gat naar achter werd steeds groter.
Zo rond de helft van de race verloor Bram de controle over de auto en kon René hem niet mee ontwijken.
Kon p3 overnemen. Helaas begon ik al last van de banden te krijgen. Maakte wat foutjes en René zat er al snel weer achter.
Leuk gevecht gehad en p3 kunnen behouden.
Erg blij mee.

Hooftrace zat ik iets te slapen maar gelukkig zat mij teamgenoot achter me en kon die me een zetje vooruit geven.
Tarzanbocht gewoon goed doorgekomen. Voor René kunnen blijven en achter Robin aangesloten.
Had 2 keuze in de race. Of banden sparen en hopen aan het einde van de race nog wat te kunnen doen.
Of gewoon er voor gaan en wel zien waar het schip strand.
Robin kon ik niet bijhouden en René was of aan het banden sparen of had het gewoon moeilijk in het begin.
Kon tot ongeveer 25 min te aan mijn voorsprong uitbouwen. Daarna kwam René langzaam dichterbij.
Mijn banden werden al aardig minder. Toch aardig weerstand kunnen bieden maar was met nog 10 min te gaan zo langzaam in sector 2 dat het eigenlijk geen houden meer was.
René pakte me met een mooie inhaalactie buitenom in de chicane. Wist dat ik op het rechte stuk sneller was dus was van plan hem daar weer terug te gaan pakken. Zat er dicht achter en had nooit verwacht dat René in de bocht nog bij zou remmen.
In reactie om hem niet van de baan te rijden tik ik ook mijn rem aan en verlies de wagen.
Terug gevallen naar p5 waar ik ook nog zeker blij mee ben.

Op naar de States


Even als toevoeging het leek wel of de gele vlag niet werkte vandaag.
Op het moment dat Bram eraf ging was er niks te zien.
Blauwe vlaggen en achterblijvers ging wel goed deze keer.
Iedereen letten goed op en ging netjes aan de kant.
Het kan dus wel b:)like
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Leuke avond gehad, misschien teleurstellend resultaat, maar liever leuke strijd dan eenzaam :)

Ik had mij voorgenomen om juist heel rustig de race aan te vangen omdat ik bang was dat de banden te veel zouden slijten. Achteraf had ik veel meer kunnen pushen, maar dat was een conclusie die wat te laat was... :)

Kwalificatie beetje verknoeid, niet de sectoren aan elkaar kunnen knopen. Helaas kon ik de spinnende Bram niet meer ontwijken, daarna behoorlijk wat schade en onderstuur waardoor ik mijn naamgenoot niet echt meer kon aanvallen, wel echt balen, wilde gewoon rustig rijden en Bram aanvallen richting de slotfase van de race, maar dat ging dus even niet.

Omdat ik de sprintrace niet meer als referentie kon gebruiken deed ik nog wat rustiger aan in het begin, om zo in de tweede helft toe te kunnen slaan. Had een soort 'delta-tijd' in gedachte die ik wilde rijden. Echter kwam daar Tom Schenkels opeens voorbij zetten, die duidelijk in de openingsfase niet echt op bandensparen zat. Dat was even een tegenvaller, want ik kon 1. Mijn deltatijd niet meer rijden en 2. Als ik dichterbij kwam had ik meer last van onderstuur waardoor ook mijn banden weer (te) snel zouden slijten om mijn tactiek te laten slagen. Paar rondes afgewacht en toen Tom ingehaald, weet eerlijk gezegd even niet meer hoe. En toen, nog altijd bandensparend richting De Ruijter. Dacht eigenlijk dat ik er nu wel makkelijker voorbij kon komen om dan vervolgens nog even lekker te kunnen stampen in de slotfase, maar dat bleek dus even anders te gaan. Zandvoort is best lastig inhalen buiten de lijn en zeker met de hoge topsnelheid van René de Ruijter was het helemaal lastig.

Kostelijk vermaakt, dat zeker, mooi gedaan naamgenoot, denk dat we wel een leuke show gaven voor de stream :P

Anyhow, toen ik er voorbij was, waren de banden flink minder, en had het weinig nut om echt meer te pushen. Desondanks kon ik ze nog lekker gebruiken in de slotrondes. Leermomentje: Kan dus wel iets meer van de banden vragen, maar wél een leuke race-avond gehad.
Gebruikersavatar
Ronny van den Hof
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jul 2015, 11:23
Racestuur: Logitech G27

Snel vergeten deze avond.

Qr. Niet gezien dat martijn naast mij zat en ik hem de muur in drukte met alle gevolgen van dien.

HR. Gestart vanuit de pit ging best lekker tot de volgende grote klapper. Gele vlaggen waren er niet te zien opeens een boel rook en stof en stond ger voor mn neus met 658 sec. schade als gevolg. Denk dat de meesten bij die klapper geen kant op konden. Op het moment dat je het zag was je al te laat.

Op naar Road America
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Qualifying, computer crash moest herstarten jammer want had net voor de Q 135,1 gereden kon net voor de start in de server komen en achteraan starten en ja voor mij die mega crash dus de pit op moeten zoeken 533 sec reparatie weg Sprint race.
Hoofdrace weer als laatste moeten starten en ja na de Tarzan bocht werd Jos buiten zijn schuld eraf getikt en ik ging automatisch mee. Maar goed daarna om de crashes heen kunnen rijden en P9 gereden.
Wel een opmerking voor de heren die gelapt werden door de schade die ze opgelopen hadden
een blauwe vlag betekent ook dat je aan de kant moet voor iemand die P9 rijd!
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Je kunt op Zandvoort ook gewoon geen slechtere plek bedenken waar dit erger had kunnen uitpakken. Gevalletje, worst case scenario en met samengeknepen billen vol op de rem er tussendoor proberen te gaan. Dit was alleen mogelijk doordat de betrokkenen braaf met een poot op de rem stil bleven staan, te balen als een stekker, dat wel ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Geen gevoel in de wagen op deze baan.

Q op P23 afgesloten.

Q race een redelijke start. Kon goed vooruit kijken, zag eenb hoop ellende voor me, ik zat gelukkig op een goede plek want links en rechts schoten zeer erlangs en in de overdwars staande objecten.

Einde van de ronde slaagde ik erin de laatste bocht te kort te nemen 🤔

Rondje geprobeerd maar ben de pits maar ingegaan.
P23 ofzo.

Hoofdrace weer lekker van start. Niemand geraakt alleen een Rtse die schrok van mijn voorzichtige gedrag denk ik.

Helaas in het eerste incident in het scheivlak schade opgelopen, probeerde eromheen te komen maar het gaat werd net dicht gereden.
Paar rondjes in de pits gestaan, op stream de tandem drift van Bram en Thierry bekeken.
Rondes later zat ik te zweten als een otter en kreeg ik de trui niet uit. Toen de hulp eindelijk arriveerde heb ik de wagen maar in het grind van de tarzan gezet, weer een blok naar de knoppen.....

Afbeelding

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet erg uit keek naar deze race. Het gekloot met de setup zorgde er voor dat ik totaal geen goed gevoel had met de auto en motivatie ook een beetje weg was. De kwalificatie verliep dus ook verassend goed met een tweede plek.

De races waren niet echt bijster interessant. Bram was waarschijnlijk wel sneller, maar maakte een foutje waardoor ik ineens een comfortabele voorsprong had. Nog geprobeerd om met veel te pushen iets dichterbij te komen bij Kevin, maar dat lukte natuurlijk niet. We hebben al het hele seizoen problemen met tractie bij het uitkomen van de bochten en onderstuur in de bochten. Daardoor rijden we met meer vleugel, maar dat is ook niet het antwoord. Ik hoop dat we nog een eureka moment hebben dit seizoen zodat we strijd vooraan wat interessanter kunnen maken. Enfin, wel weer goede zaken gedaan voor het verstevigen van mijn tweede plek in het kampioenschap.

Op de naar Road America!
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Thijs Kiens schreef: 13 apr 2017, 23:59 Misschien een tip voor iedereen om eens de race terug te kijken op https://www.youtube.com/watch?v=5JHkI1GQtY4
En dan niet naar andere kijken maar naar je zelf.
Prettige paasdagen allemaal.

Gr. Rob (vader van Thijs)
Beste Rob,

Op basis van de gegevens van het forum ben jij geen rijder in een van de competities en zelfs ook geen lid van dit forum, maar verbeter mij als ik het verkeert heb!
Daarom lijkt het mij niet wenselijk dat jij als niet rijder en tevens ook geen lid van dit forum jou mening gaat geven over anderen. Indien je dit wel wenst maak dan een account aan onder je eigen naam. Ik persoonlijk kijk een beetje raar van op dat jij een persoonlijk tintje geeft aan de race van gister.

Met vriendelijke groet,

Dave.
Gebruikersavatar
Thijs Kiens
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2016, 19:25
Racestuur: Thrustmaster T300 F1 en f599xx
Locatie: Montfoort
Contact:

Beste Dave,

Ik snap je punt over het account, ga dus ook een eigen account aanmaken. Echter Thijs is 13 jaar en help hem waar nodig. We kijken samen naar dingen die goed en slecht gaan voor of door hem. Ik vind SRVN een leuke vereniging en dat draag ik dan ook graag uit naar bekenden. (misschien soms wel eens te enthousiast!!).

Dit zal dus wel het laatste bericht van me zijn via het account van mijn zoon!

Groeten,
Rob
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2017-I”