GT 2017-I | Ronde 3 Monza | 16-03-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-I I Ronde 3
Monza
16-03-2017


Locatie
Autodromo Nazionale Monza, Monza, Italië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten, rollende start)
20.50 uur - Warmup (5 minuten)
20.55 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-I
Gebruikersavatar
Tom Schenkels
Berichten: 417
Lid geworden op: 30 dec 2014, 14:05
Racestuur: Thrustmaster TX Wheel
Locatie: Puttershoek

Een in-game rollende start met AI pace car is complete waanzin. Voor het seizoen en rond de 1e races is meerdere keren benoemd dat de AI veel te wispelturig is. Formatierondes hier op Monza gingen met ruim 230 kph (!). Probeer dan maar is met 14 rijen 2 dik naar de start te rijden door de laatste sector.
In race 2 achteraan begonnen en daar ging het in de formatieronde in de Lesmos al mis met 1 auto in het grind. Vervolgens ligt er een auto op de zijkant onder het viaduct.
Bij de 2e poging was het iets beter, maar ging met hollen en stil staan. De groene vlag zwaait, terwijl ik op P26 vol gas Parabolica uit kom met tientallen meters achterstand op de halve rij voor me en geen spoor van de laatste rij in mijn spiegels.

Wat mij betreft stappen we per direct terug naar de handmatige rollende starts, zoals we die gewend zijn van vorige seizoenen. Dat gaat gecontroleerd met een gangetje van 100-130 en keurige formaties tot de lijn. Starten met een pace car zoals dit slaat helemaal nergens op.

Om nog maar te zwijgen over de acties direct na de start.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Leuk gereden zeg, echt fijn. Alleen jammer van een lagstoot... nu heb ik alle twee de kiensen geraakt...
sorry jongens, maldonado, out :kopstooot:
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Monza.

Kwali heb ik nog niet helemaal voor elkaar. Krijg de s6 banden nog niet echt lekker rond. p7.

Kwalirace ging lekker. In de eerste ronde een leuke battle met Tom die ik daarna achter me kon laten.
Verder een vrij eenzame race op p6 gereden. Geen fouten gemaakt.
1na laatste ronde stond maakte René nog wat mee waardoor ik door kon naar p5.

Hooftrace ging ook lekker. Bij de start gelijk een plekje verloren aan René die een erg goede start had.
Daarna Roy mooi kunnen volgen en weg kunnen rijden van de mannen achter me.
Roy kende een flinke lagstoot en ik dacht dat hij verdwenen was tot ik zag dat hij 3 sec achter me reed.
Vond het wel zo netjes hem er weer voor bij te laten. Daarna een leuk gevecht gehad tot een achterblijver enorm in de weg zat...
Aansluiting kwijt. Laatste ronde zat ik er weer erg dicht op maar geen actie meer kunnen maken.
p6 zeker tevreden mee.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Weer een avond om vlug te vergeten.

Kwali was goed, eerste snelle ronde moeten uitwijken voor een overstekende witte Ferrari, gelijk in de 2e snelle ronde in de 49. Was me helemaal nog niet gelukt. P20

In de opwarmronde een verkeerde schakeling, motor kaput. Esc en de reserve wagen gepakt om vanuit de pits te starten.
Blijkt rf2 mij nog steeds in de opwarmronde te zien en begon dus al gelijk met een ronde achterstand.
Tempo lag goed, lag virtueel op P15 maar volgens de game P22.

Hoofdrace een wagen op zijn kant tegen het beton zien staan, na de reset per ongeluk een gat voor mij laten vallen, zat daarna vlak achter Wessel, die de crashende wagens wel kon ontwijken, ik dus niet, einde race.

Tom, Martijn en ik zijn daarna samen maar de race gaan kijken in een leegstaande pitbox.
Was toch niet zover lopen vanaf pit ingang.

Op naar de volgende dan maar....

Castrol Racing Team.

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

weinig geoefend en durfde niet met extreem lage vleugel achter te rijden dus miste nog wat top die toch al niet top is in de bmw.

kwal race eenzame stint gedaan en plek of 5 6 goedgemaakt zonder iemand in te halen

hoofdrace zag de startcrash voor mijn neus aankomen en kon er met hartslag op 250 net omheen manoeuvreren . Daardoor wel meteen plekken naar voren met een gaatje achter me. lang een klein stukje voor een groepje gereden omdat er achter me gevochten werd. toen dat gevecht voorbij was kwam men snel dichterbij. mijn lage top en een paar kleine foutjes kosten me al snel wat plekken. maar toch nog net in de top tien gebleven.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Was gisteravond artikel 12 van het ARR compleet van toepassing?
Graag meer controle op het uitvoeren van dit artikel.
We mogen er toch wel vanuit gaan dat iedereen in de GT wedstrijden bekent is met deze regels.

Mocht het zijn dat het gehele artikel niet van toepassing is bij een race lijkt het mij handig dat aan iedereen wordt kenbaar gemaakt.
Laatst gewijzigd door Dave de Vos op 17 mar 2017, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ja maar er stonden digitale borden... ;)

Ik klim weer in de pen voor de ALV :)
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Dave de Vos schreef: 17 mar 2017, 09:59 Was gisteravond artikel 12 van het ARR compleet van toepassing?
Graag meer controle op het uitvoeren van dit artikel.
We mogen er toch wel vanuit gaan dat iedereen in de GT wedstrijden bekent is met deze regels.

Mocht het zijn dat het gehele artikel niet van toepassing is bij een race lijkt het mij handig dat aan iedereen wordt kenbaar gemaakt.
Dit artikel is altijd van toepassing en controle is alleen mogelijk met jullie hulp.
Dus als je last hebt gehad van iemand die artikel 12 negeerde, dien dan even een protest in.
De RC zal hier dan zeker actie opnemen.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Martijn, omdat de laatste tijd de straffen en uitleg niet duidelijk zijn heeft het voor mij geen zin om een protest in te dienen. Protesten en strafen die daar uit komen moeten uitstralen dat acties ook gevolgen hebben. Mede omdat er tegenwoordig geen uitleg meer is verliest dit platform zijn kracht. Over gisteravond is het wel duidelijk dat meer leden hiervan last hebben gehad. Ook het handelen na een spin of bij het terug keren op de baan is voor velen nog steeds een lastig ding om hierbij geen overlast te veroorzaken.

Daarbij heb ik best wel een leuke race gehad denk ongeveer 15 inhaal acties gehad maar die zal ik niet terug vinden in mijn overall ranking!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Dus jij wilt dat wij, als 5 mans Rc crew, een uur aan beeldmateriaal gaan bekijken per rijder (voor zover die het de hele races volgehouden hebben) om te kijken wat er allemaal wel niet gebeurd is?

Zo zal je het vast niet bedoelen maar zo komt het bij mij wel over .

Mocht je meer uitleg willen op het forum, gooi het in de alv pot.

Castrol Racing Team.


Ps: die inhaalacties moet je dan even bij Yoeri melden, die gaat (als het goed is) over de ranking.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Albert, ik denk dat jij best weet wat ik bedoel.
En om 5 man aan het werk te zetten op deze manier al helemaal niet.
Meer uitleg over de straffen die loopt al een tijdje en zal zeker op de ALV aan bod komen. Al de punten die ik benoem lopen al vanaf het moment dat ik lid ben geworden bij deze club. En zie gewoon geen verbetering in het begin van een seizoen. De gene die nu deze punten veroorzaken zijn misschien over een paar maanden weer weg omdat we nu eenmaal geen public server gedrag willen tijdens onze races!
Een aantal leren er wel van en die blijven plakken. In september ofzo beginnen we weer opnieuw met andere nieuwe leden.

Ik heb de oplossing ook nog niet maar zie wel graag dat we ervan bewust zijn dat we iets moeten doen voor de gene die blijven plakken. En zou het mooi zijn dat de streams er beter gaan uitzien. De race van gister met de start crashes vind ik geen reclame voor SRVN.

Over de ranking ben ik wel klaar mee als zelfs de bedenker het niet eenduidig kan verwoorden dan ben ik het spoor kwijt.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

@Dave de Vos

Ik denk wel dat het zin heeft om toch een protest in te dienen. Hiermee kunnen wij de coureur in kwestie aanspreken/straffen, wat hopelijk een positief effect heeft op zijn latere rijgedrag. Als ik het goed begrijp zou jij(en meerdere mensen) graag willen zien dat wij als RC bepaalde race incidenten onder de loep leggen? Dermate van bijvoorbeeld een YouTube filmpje + uitleg zodat andere leden kunnen leren van deze fouten voordat ze zelf dezelfde fout maken?
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Arjan, over de filmpjes dat lees je goed. Of meerdere leden dit willen daar ga ik niet over. Deze manier van uitleg is een aantal seizoenen afgeschaft omdat dit een tijdrovend gebeuren was. Maar als dit weer terug zou komen dan juig ik dat toe.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Het moet ook leuke blijven voor de RC leden lijkt mij Dave. Men heeft ook andere aangelegenheden naast de virtuele racehobby en ik kan me voorstellen dat het maken van RC video's veel tijd in beslag zal nemen. Tot zover mijn zegje in deze discussie.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Laten we voorop stellen dat zeker niet alles bij de RC neergelegd hoeft te worden.
Zoals zoveel dingen vooraf gaand aan een seizoen worden vele taken verdeeld.
Stel nu dat er mensen zijn die in het geheel niet in de RC willen plaats nemen vanwege tijd, maar wel een klein beetje tijd hebben en dit soort filmpjes kunnen/willen maken. En dan hoeft het nog niet eens voor alle kampioenschappen, zeker niet als er meerdere leden zijn die het kunnen.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Helaas Sven, we hebben een probleem binnen srvn en dat willen we opgelost hebben. Jij zegt nu dat de RC leden hiervoor geen tijd hebben maar jij bent geen RC lid. Dus wat je zegje in deze is het heeft geen waarde. Zodra de RC zegt dit gaan we niet doen dan is het maar zo. Mijn mening is nu eenmaal dat we met deze straffen alleen geen stappen gaan maken naar een betere wedstrijd.

En zolang leden zijn die hun zegje willen doe je best maar met lullen komen we niet verder!
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ik ben het helemaal met Jeroen Huisers en Sven Smits eens, natuurlijk zou ik(en de rest van de RC) een dergelijk initiatief ook toejuichen als een lid of meerdere leden aangeven dit te willen doen. Momenteel heeft geloof ik niemand in de RC hier de tijd voor aangezien het zoals Sven al aangeeft, het een zeer tijdrovende bezigheid is. Iedereen kan zich opgeven om de vereniging te helpen, wie ons wil helpen is van harte welkom!

Dit is in ieder geval zeker iets om te bespreken op de komende ALV. Waar ik overigens zelf niet bij kan zijn.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik zal het voor dit seizoen wel even oppakken. Mocht het teveel worden laat ik het wel weten.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Dat jij telkens op het ARR hamert in mijn optiek ook niet, maar dat staat buiten kijf. Ik doe alleen een aanname die door Arjan zojuist wordt bevestigd.

1 ding ben ik wel volledig met je eens en dat is dat er meer uitleg gegeven mag worden bij de uitslagen van protesten.

Misschien is de RC een optie voor jou Dave?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Sven Smits op 17 mar 2017, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2017-I”