DTCC 2017-I | Race 3&4 Poznan | 05-03-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Na een iets wat teleurstellende race op Zandvoort, twee weken geleden (P24 en P18) heb ik niets aan het toeval overgelaten. In totaal een kleine 600 ronden gereden ter voorbereiding op deze twee races.

Kwalificatie – P6: Reed ‘maar’ twee tienden langzamer dan mijn beste trainingstijd, mede door een perfecte slipstream bij Ger Peeters vanaf de een-na-laatste bocht :) Dank Ger! Ik riep in mezelf: “Ger blijft aub voor me rijden”, en zo geschiedde het.

Race 1: Startte vanaf P10, lag na drie rondjes al P4 waarna het mis ging. Bij ingang ronde 4 tikte ik Ger Peeters aan in bocht een. Daarna kwam ik terug op de racelijn en tikte ik Ruud van Heijster aan. Allemaal onervarenheid van mijn kant, excuses aan beide heren, ik heb hun race verpest :( Tikte een rondje later ook Rene de Ruijter aan, maar die had daar gelukkig amper last van. Verder geen fouten gemaakt, mooie inhaalacties gemaakt, zeker in de eerste ronden. Finish op P8.

Race 2: Startte vanaf P6, had een goede start, wist te verdedigen (mede door geluk ivm een lagspike bij Sven) en reed tot aan mijn pitstop onbedreigd op P5. Bij de stop per ongeluk 4 banden gewisseld waardoor ik 9 seconden langer binnen stond dan de rest en ik 4 dure plaatsen verspeelde. Finish op P9.

Heb nog veel te leren; heb redelijk mijn auto mishandeld, veel blokkerende en glijdende wielen maar het oefenen heeft wel resultaat gehad.

Op naar Mid-Ohio!
Laatst gewijzigd door WaIther Berk op 06 mar 2017, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Na het voor mij succesvol verlopen weekend in Zandvoort (p10 en p5) nu nog een stap beter, p7 en p3, met daarmee m'n eerst podium bij SRVN :D

Kwalificatie: P4, erg blij mee. Ik was toch wel wat verbaasd over mijn snelheid. Ik zat in de trainingen er al goed bij qua tijd, maar meestal komen er op de raceavond nog wel een paar onder mijn tijd door, nu niet. Al ontbraken er wel twee snelle heren gisteravond.

Race 1: vertrokken vanaf p12, waar ik met weer een slechte start direct 2 plekken verloor aan de witte auto's. Daarna wat rondjes lekker kunnen knokken met diverse mensen en o.a. door crashes opgeklommen naar p10 voor de pitstops. Ik zat te twijfelen over een vroege of late stop. M'n banden waren nog redelijk dus vond een vroege stop zonde van de banden, en koos dus voor een late stop in ronde 8. Ik kwam op de 7e plek terug, achter Rene de Ruiter, die ik maar niet voorbij kwam. Ik zat flink te pushen, heel dicht op zijn bumper, eigenlijk te dicht, want ik liep steeds midcorner vast tegen z'n bumper, waardoor ik weer slechte exits had...Rene maakte geen fouten, dus p7.

Race 2: vertrokken vanaf p4, met de lege plek van Ruben Schenkel achter me. Betere start, maar verloor in bocht 2 een plek aan Renze Brink. Jeroen zocht de pits op na lap 1 (denk een Drive Through door het gekloot voor de start ofzo), dus weer op de 4e plek.
Kon daarna met moeite Walther Berk achter mij houden, maar eenmaal in m'n ritme kon ik een gaatje slaan (ook doordat Walther flink in de weer was met Sven).
Daarna eigenlijk een relatief eenzame race zonder auto's binnen een seconde in de buurt. Ik kon zo wel netjes m'n rondjes rijden, de pace was goed in ieder geval. Richting de pitstops 2.5s achterstand op p3, 4s voorsprong op p5. Renze schoot van de baan in zijn outlap na de pitstop, waardoor ik op kon schuiven naar p3. Daarna foutloos naar de finish gereden, met Renze constant op 2s achter me.
Jee, m'n eerste podium :D

Tussenstand: 6e Algemeen en 1e in de Cup, ik mag niet klagen :kwijil:

P.S. of ben ik nou te enthousiast? :P
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Oh ja, altiid leuk als je met 2 man in de pits aankomt en beiden dezelfde plek krijgt toegewezen.

Is mij 1x eerder gebeurt, toendertijd op Zandvoort in de Honda Cup.

Heeft ook iets met Jeroen'en te maken denk ik, destijds volgens met Cijsouw, nu op Poznan was het Brink.

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

MIJn eerst race bij SRVN , quali ging wel oke , is niet mijn sterkste punt , eerste race was wel oke stabiele setup, werd een keer in de rondte getikt op het rechte stuk voor de pitsstraat waardoor ik veel schade had en veel plekken ben kwijt geraakt , het schijnt als iemand net voorbij je achterwiel is en je de deur probeert dicht te gooien gewoon maar door rijd en je de muur in rijd, maar goed
uit eindelijk wel een leuke avond gehad en wel met wat mensen eerlijk heb kunnen racen.
op naar Mid Ohio .
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Paul van Leusden schreef: 06 mar 2017, 20:36 het schijnt als iemand net voorbij je achterwiel is en je de deur probeert dicht te gooien
Paul is het niet zo dat als iemand je achter wiel voorbij is je de deur niet meer dicht kan gooien aangezien hij dan al met zijn neus naast je achterwiel zit?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Paul, wat ik je op TS al zei, als jij denkt dat het protest waardig is gewoon indienen.
Bekijk het even goed, en bedenk dan wat je ermee wilt doen, desnoods overleg je even met Jeroen en Cas wat zij ervan vinden.
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

Nee laat het hier bij, maar zal er in de toekomst mijn voordeel mee gaan doen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat ik je nog wel mee wil geven, is dat de spiegels binnen rfactor een licht vertekend beeld geven. Een auto kan al wheel to wheel zijn voor jij hem pas ziet in je spiegel.

Dit heeft vorig seizoen veel incidenten opgeleverd

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Paul, zoals je weet (neem ik aan) bestaat er een Algemeen Racereglement waar o.a. de situatie zoals jij hier beschrijft staat beschreven (paragraaf 4.2.4 en 4.2.5). Mocht e.e.a onduidelijk zijn kun je natuurlijk altijd navraag doen bij anderen.
En zoals Albert zegt kunnen de (virtuele) spiegels inderdaad een vertekenend beeld geven, en zal je even moeten leren bij welke positie in de spiegel je overlap hebt met de auto achter je.
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Paul, Ik heb de situatie nog eens terug gekeken. En hoe lullig ik het ook vind. Moet ik zeggen dat Xiomar hier geen schuld heeft. Als je regel 4.2.5 er op los laat althans.

Jij nam de bocht voor het rechte stuk te wijd en nam daardoor te weinig snelheid mee het rechte stuk op. Xiomar daarentegen had veel meer snelheid en moest zelfs al vroeg op het rechte stuk naar rechts om jouw niet te raken. Toen hij met zijn neus bij jouw achterwiel zat week jij ineens naar rechts toe en Xiomar zat op dat moment al krap bij de vangrail. En had alleen nog vol op de remmen gekund. Waarvan ik vermoed of je dat in die 10e seconden gered zou hebben.

Wat je wel had kunnen doen is toen je merkte dat je langzamer de bocht uit kwam gelijk met hem van racelijn wisselen. Op die manier had je de lijn verdedigd denk ik.
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

zoals ik al zei ik laat het hier bij , en zal er in de toekomst me voordeel mee doen .
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”