Porsche Cup 2017-I | Race 7&8 Road America | 06-04-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Porsche Cup 2017-I I Race 7 & 8
Road America
06-04-2017


Locatie
Road America, Wisconsin, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie 1 (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (formatieronde, staande start, 12 ronden)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (formatieronde, staande start, top 8 reversed grid, 12 ronden)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2017-I
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Voor het eerst in het seizoen op droog asfalt de aansluiting bij Niek kunnen vinden, waar ik eigenlijk tijdens de eerste race pas echt achter kwam. Klein foutje in de kwali zorgde ervoor dat ik net pole miste, dus ook daar is de snelheid eindelijk eens lekker.

Vanaf P2 onderweg en de eerste ronde goed kunnen volgen. Tweede ronde verloor ik ietsjes aansluiting en was ik bang dat dat het dan was voor race 1. Maar gelukkig kon ik met een goede lap 3 de aansluiting weer helemaal pakken en sindsdien hebben we heerlijk geracet. In de slotfase lag ik er weer achter maar had wat marge richting p3 dus ik koos om de laatste paar bochten maar wat verder te verkennen. Bleek een prima inhaalmogelijkheid te zitten en op die manier een onverwachte overwinning! :)

Race 2 rustig van start. Had een goede run om wel een aanval te proberen maar koos om 'safe' te doen. Daardoor zat ik een paar meter verder naar achter, precies op het pad van wat glijdende Porsche's. Hele top 4 van het klassement eraf, dus er was geen verlies richting de rivalen, maar wel zonde voor potentieel een net zo spannende race 2.

Heb nog wel een paar keer dezelfde bocht in sector 3 gebruikt om wat naar voren te rijden. Helaas werd ik in de slotfase een beetje afgeknepen terwijl ik aan de binnenkant zat, waardoor een p8/9 met Niek achter me, een p10 werd met Niek er weer voor. Jammer maar helaas. Race 1 was heerlijk en daar gaan we lekker op doorbouwen.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Road America

Kwali ging best aardig 1 tiende langzamer dan mijn snelst gereden tijd wat goed was voor p 15.

Race 1 had ik een redelijke start. Voor kon een aantal man inhalen in ronde 1 tot ik Kai tegen kwam.
Die had me waarschijnlijk nooit verwacht aan de binnenkant. Spin van mij en stond in de binnenkant van de bocht stil.
Heel het veld voorbij moeten laten en met 20 sec achterstand weer moeten beginnen. Had in de kwali al gezien dat de tijden erg dicht bij elkaar lagen dus meer dan p 18 zat er niet in...

Race 2 reed ik eindelijk mij eerste lekkere race van het seizoen.
Grapte tegen mijn teamgenoot Ruben dat ik wel even een superstart zou maken en van p18 naar p 8 zou rijden in de eerste ronde.
Had een goede start waar ik gelijk een gastrijder kon pakken. Zag het voor me fout gaan. Rustig aan gedaan en om alle auto/onderdelen heen kunnen sturen. En zo p8 kunnen pakken.
Daarna leuk gevecht gehad met Ger en in de laatste paar ronden met Ivo en Jan.
P4.
Ging eindelijk is lekker. Kon steeds meer pace pakken in race 2 en elke ronde werd ik sneller.
Nu vasthouden dit
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Qual
voor mijn doen uitstekend, zowaar in de buurt van PB gekomen en tevreden met P11

Race 1
Slechte start meteen wat plekken kwijt en te rustig eerste bocht in zat aan buitenkant. Kreeg in het gedrang een duwtje van WilcooT :)
die een gaatje zag waar ik hem niet meer verwachtte en instuurde, ging gras op, rond en lag op afstand op p23, dus niet echt ideaal. Maar wist dat racepace best aardig was en had daarbij vooral eindelijk weer eens vertrouwen in de auto dus kon lekker pushen. In lap1 al weer terug naar p20 , binnen 3 laps naar 16 en een lap later door naar 14. Daarna werd het wat rustiger, wel nog leuk gevecht aan het eind met de onfortuinlijke Ivo gehad die ik op de streep net niet voorbijkwam. Uiteindelijk p13 nog best okee.

Race 2
Kwam iets beter weg bij de start maar ging weer bijna fout in de chaos in de eerste bocht. Klein duwtje van Jos en weer het gras op, dacht al neeee daar gaan we weer, maar kon hem deze keer net rechthouden. Zoals hij al zei vervolgens lange tijd een heerlijke gevecht met Rene gehad. Hij had duidelijk minder vleugel staan en kon op de straights steeds veel goedmaken waar ik in de bochten wat voordeel had. In de eindfase werd het nog leuker toen we samen ook nog bij Jan en Ivo konden aansluiten. Waar het in race een net niet lukte kon ik nu op de valreep in een fotofinish (0,071 sec :) ) Ivo voorbij (of hield je in?) naar P6.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Als neutrale toeschouwer gekeken gisteren naar de stream, wat een lekkere races zeg, complimenten aan de hoofdpersonen!
Niek Jacobs
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Race 1 was erg interresant :) Pole gepakt en de eerste rondes veilig doorgekomen maar Ruben niet van me af kunnen schudden. Ondanks dat ik er alles aan deed om uit te lopen was het Ruben die na een leuk gevecht van een aantal rondjes de leiding nam. Ik zag dat door deze gevechten de #3 en #4, Anton en Glenn steeds dichterbij kwamen. Mijn doel was om in ieder geval voor de #2 in het kampioenschap Glenn te finishen dus ik liet Ruben even een paar rondjes met rust om weer een gat te slaan. Echter maakte Ruben wat foutjes en moest ik wel de aanval kiezen wat gelukkig succesvol was. Ondanks snelle ronde tijden waarvan een hoop in de 2:06 was het toch Ruben die een paar bochten voor de finish de leiding kon pakken, buitenom zelfs. Leek wel een race zoals vorig jaar, moet zeggen erg snel en netjes gereden van Ruben!

Race 2 was door een start crash een drama en reed ik wat gefrustreerd rond. Uiteindelijk nog 9e geworden wat toch weer een paar punten opleverde.

Op naar Suzuka!
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2017-I”