Computer..

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot Assetto Corsa
Plaats reactie
Yves Waringa
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2020, 20:26
Racestuur: Thrustmaster T300 RS GT

Hoi, ik ben nieuw en ik speel nu momenteel op de PS4 met mijn thrustmaster T300 RS GT maar nu wil ik upgraden naar een GamePC alleen is er ontzettend veel keuze en zou ik niet weten welke de beste is. enige suggesties of waar ik op zou moeten letten bij GamePC’s ?
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Hallo,

Als eerste wat is je budget?

Dan kun je kijken wat je kan kopen voor dat geld.

Gr onno

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Hoi,

Inderdaad afhankelijk van het budget maar videokaart is een belangrijk onderdeel. Zeker als je (in de toekomst) met VR wil rijden of op een tripple screen. Als je indicatie geeft van budget kunnen we misschien gerichter advies geven.

Jean-Paul
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

En op welke resolutie wil je spelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Alwin Lemstra
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2020, 20:01
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Utrecht
Contact:

-
Laatst gewijzigd door Alwin Lemstra op 25 apr 2020, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Alwin Lemstra schreef: 25 apr 2020, 11:20
Yves Waringa schreef: 24 apr 2020, 11:19 Hoi, ik ben nieuw en ik speel nu momenteel op de PS4 met mijn thrustmaster T300 RS GT maar nu wil ik upgraden naar een GamePC alleen is er ontzettend veel keuze en zou ik niet weten welke de beste is. enige suggesties of waar ik op zou moeten letten bij GamePC’s ?
Misschien eens op marktplaats kijken. De onderstaande link is misschien wel een goede optie.

https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... ousPage=lr.

Deze verkoper is zeer betrouwbaar en levert kwaliteits pc's voor een schappelijke prijs met garantie. Mijn game pc komt daar ook vandaan en ik heb er heel erg veel plezier van. Misschien is dat iets voor je.

Mvg,

Alwin
Met alle respect, maar ik denk niet dat je tegenwoordig nog met een GTX1050 2GB aan de slag wilt gaan.
Misschien een paar jaar geleden, maar met de huidige titels ga je dit niet redden.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Voor 350 euro is dat prima, maar een 1050 en 8GB RAM is niet meer van deze tijd inderdaad.

Ondertussen zit er wel een dikke 750 watt PSU in, dat is een beetje als een F1 motor in een kart zetten.





Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Het zelfde als een fx8350 die heb ik ook en die wordt al een heel aantal jaar niet meer gemaakt.

Dus ja voor dat geld is het goed maar zeker niet voor de toekomst qua games en de kwaliteit die er aan komt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik zou zeggen, zoek iets wat kwa videokaart geheugen tussen de 4-8gb zit en niet ouder dan zo'n 3 jaar is. Altijd voor de 16gb systeem geheugen gaan, wat altijd uit 2x8gb reepjes bestaat. Voor de processor iets met minstens 4 cores met 8 threads van de laatste 2 misschien 3 generaties, bij Intel is dat een i5 of i7 8xxx serie geloof ik en bij AMD zou je voor de Ryzen 2000 serie terecht kunnen komen, al kan ik je heel goed de Ryzen 3600X aanraden kwa prijs/performance.

Een goede game PC gaat wat kosten, maar dan heb je ook wat. Het is niet alsof ze zomaar vervangen moeten worden, je kan namelijk altijd de videokaart later upgraden en dan gaat een moderne PC nog een heel aantal extra jaartjes mee.
Yves Waringa
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2020, 20:26
Racestuur: Thrustmaster T300 RS GT

Bedankt voor de hulp, mijn budget is trouwens alles tot de 800€ ik heb wel net mijn nieuwe monitor gekocht.. een AOC 144 hz 1ms maar moeten dan bepaalde onderdelen van de PC ook daadwerkelijk deze monitor ondersteunen?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Het zou mooi zijn als je een PC hebt die constant die 144 frames kan outputten, zodat de 144hz ook z'n 'waarde' behoudt.

Biedt je nieuwe monitor ondersteuning voor Gsynch of Freesynch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Yves Waringa
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2020, 20:26
Racestuur: Thrustmaster T300 RS GT

Jep, mijn monitor ondersteunt freesync.
Plaats reactie

Terug naar “Assetto Corsa”