[AC] Paintgids

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

[AC] Paintgids

Bericht door Jan Wim Ensing » 10 mei 2014, 16:03

Hoewel het toevoegen van eigen skins in Assetto Corsa niet zo makkelijk werkt als in rFactor 2 kan het gelukkig wel. Om iedereen die van plan is dit te gaan doen op weg te helpen deze gids.

Om te painten heb je templates nodig, althans, dat is wel zo gemakkelijk. Gelukkig levert Kunos deze bij het spel. Alle templates zijn te vinden in je Steammap. Ga naar Steam --> SteamApps --> common --> assettocorsa --> dev --> skin_templates. Hier vind je alle templates, gesorteerd op auto. Je kunt nu aan de slag met het painten van je wagen.

Zodra je die afhebt wil je die natuurlijk ingame zien. Of je wilt onder het painten zien hoe de skin er tot dan toe uitziet. Om dat te regelen ga je opnieuw naar je Steammap. Vervolgens ga je naar Steam --> SteamApps --> common --> assettocorsa --> content --> cars. Dat ziet er zo uit:

Afbeelding

Zoals je ziet zijn er voor sommige auto's meerdere mappen. Iedere moeilijkheidsgraad heeft zijn eigen map. Open je een map, dan zie je nog een aantal mappen en losse bestanden. Open de map 'skins'. Nu zie je alle skins, in hun eigen map. Voor je nieuwe skin maak je een nieuwe map aan. Vervolgens is het het handigst om de inhoud van een orginele map hierin te kopiëren. Dan ziet het er als volgt uit:

Afbeelding

In dit voorbeeld zien we de Lotus Exos 125 (F1-look-a-like). CAR_chassis_D.dds is de auto zelf. Je opgeslagen skin noem je dus zo. Opslaan kan overigens net als in rF2 op .dds-formaat (DXT5, 6 mipmaps). CAR_chassis_D_base_Cockpit.dds is de rand van de cockpit. HELMET_2012.dds is, zoals de naam al doet vermoeden de helm. Ook de Rim.dds en Rim_blur spreken voor zich, dit zijn de velgen. Livery.png is het icoontje dat in het menu verschijnt en waarmee je de skin zelf kiest. De functie van het json-bestand is mij tot nu toe onbekend.

Dit zijn de basisbestanden. Een lijst van wat er nog meer kan:
preview.png - Afbeelding van de auto in het menu
preview_orginal.png - Hetzelfde als hierboven, maar in groter formaat
ac_crew.dds - Kleding crew
DRIVER_Gloves - Handschoenen coureur
DRIVER_Suit2 - Overall coureur



Gebruikersavatar
Niels Tieman
Berichten: 235
Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:28

Re: [AC] Paintgids

Bericht door Niels Tieman » 30 mei 2014, 22:07

De Javascript file is voor de informatie van het skin- menu.

{
"skinname": "Team VISA", <---- Naam van je Skin
"drivername": "Niels Tieman", <------ Naam van de coureur
"country": "NED", <----- Afkorting voor het land
"team" : "Team VISA", <------ Naam van het team
"number": 8 <---- Het nummer van de auto
}

ps: <----- en daarna verwijderen. ;)

Plaats reactie