Pagina 1 van 1

[ORG] Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 16:05
door Rutger Mahu
Het strafgewicht in de Toerwagens staat ter discussie. Afschaffing wordt sterk overwogen. Verder hebben we besproken of het mogelijk is meer rijders dan 25 toe te laten. Dit lijkt echter erg moeilijk. We zouden in ieder geval geen gebruik meer kunnen maken van originele circuits omdat er te weinig garages zijn.
1:) Wat is eigenlijk de reden dat het strafgewicht al dan niet afgeschaft gaat worden? ( of iig ter discussie staat? )
2:) Aantal rijders toevoegen lijkt me een goede ontwikkeling !
Los van bovenstaand:
3:) Het lijkt mij persoonlijk eigenlijk wel wat om de rollende start in te voeren bij de Toerwagens.

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 16:14
door Maurice Zondag
Ik ben wel positief over de laatste ontwikkelingen bij de Toerwagens. Zowel het strafgewicht als de 100% schade (al gaat dat nog leuk worden op Maccau). Zie ook niet zo goed waarom het strafgewicht ter discussie staat. De verdeling in het veld is wel boeiend zo.

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 16:31
door René Hoogterp
Meerdere rijders toevoegen blijkt inderdaad erg lastig te zijn, want er zijn vaak niet genoeg garages om het te vullen en dan zouden we alleen op banen kunnen rijden die dit toelaten. Wat er op dit moment nog niet veel zijn, dus lijkt een redelijk onmogelijke opgave.

Een rollende start, weet persoonlijk niet of dit gemakkelijk in te voeren is? Anders kunnen we het handmatig invoeren, evenals misschien handmatig een 1e en 2e race starten, zodat iemand na het wegvallen in race 1 nog altijd race 2 kan meedoen. Zo zijn we er mee bezig om het toerwagenkampioenschap te vernieuwen.

Het strafgewicht is daarin ook een punt, grootste reden is dat het strafgewicht niet meer realistisch is. Dit wordt namelijk al een tijdje niet meer in het echte WTCC gedaan. (alleen per auto als BOP)

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 16:38
door Rutger Mahu
René Hoogterp schreef:Meerdere rijders toevoegen blijkt inderdaad erg lastig te zijn, want er zijn vaak niet genoeg garages om het te vullen en dan zouden we alleen op banen kunnen rijden die dit toelaten. Wat er op dit moment nog niet veel zijn, dus lijkt een redelijk onmogelijke opgave.

Een rollende start, weet persoonlijk niet of dit gemakkelijk in te voeren is? Anders kunnen we het handmatig invoeren, evenals misschien handmatig een 1e en 2e race starten, zodat iemand na het wegvallen in race 1 nog altijd race 2 kan meedoen. Zo zijn we er mee bezig om het toerwagenkampioenschap te vernieuwen.

Het strafgewicht is daarin ook een punt, grootste reden is dat het strafgewicht niet meer realistisch is. Dit wordt namelijk al een tijdje niet meer in het echte WTCC gedaan. (alleen per auto als BOP)
Dus het idee is om het volgens dit principe te gaan doen ? Dus alle BMW's hetzelfde strafgewicht, alle Seat TDI's hetzelfde strafgewicht, alle Peugeot's hetzelfde strafgewicht enz. enz.


En de rollende start zit standaard in het spel, dus persoonlijk lijkt het me niet zo moeilijk in te voeren. ( al weet ik niet hoe het op server niveau is ;) )

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 16:42
door René Hoogterp
Dat zou kunnen, maar dat zijn opties die we bespreken en wellicht ook zaterdag gaan bespreken met de aanwezigen. Maar we houden alle opties open. :)

Het zou ook kunnen dat er niks veranderd natuurlijk. Maar het is altijd goed om te kijken naar alle kampioenschappen en hoe we dit kunnen vernieuwen/verbeteren/veranderen.

EDIT: Overigens zie nu pas jouw link, dat is op basis van het echte werk en wil niet zeggen dat we juist DAT gaan overnemen. Er zal dan getest moeten worden vanzelfsprekend. Maar zonder op de zaken vooruit te lopen, verwacht ik dat alle auto's (behalve Scirocco en wellicht de Seat TDi) even hard rijden. Zoals je ook ooit op Laguna Seca getest had, nietwaar Rutger?

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 16:58
door Rutger Mahu
Ja het echte werk lijkt me idd ook niet echt geschikt bij Race07, vandaar de vraag of dit nou bedoeld wordt.

Maar strafgewicht voor een snelle rijder vind ik eigenlijk wel gewoon goed. (zoals het nu is) En de rollende start moet er eigenlijk ook gewoon komen :bierglas:

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 17:21
door René Hoogterp
Laten we dat dus even bekijken, maar je vraag is beantwoord? ;)

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 18:07
door Sven Smits
Wordt er dan misschien ook overwogen of we de Scirocco voor volgend TW seizoen kunnen kiezen?

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 18:13
door Jan Wim Ensing
Nee. Er wordt eerder overwogen over te stappen naar Assetto Corsa dan de VW toe te voegen.

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 18:24
door Rutger Mahu
:shock:

Dat hoop ik toch niet...

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 18:52
door Lars Koldeweij
Rutger Mahu schreef::shock:

Dat hoop ik toch niet...
Hoe eerder we van Race 07 af zijn hoe beter.

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 19:29
door Andre Jansen
En wat gaan we dan rijden als legaal alternatief voor de toerwagen? Met rondvliegende crashes in de bèta van rfactor2, of het uitgestelde corsa... Er is gewoon weinig alternatief in deze klasse waar elke 2 weken vrij veel animo voor is... Begrijp dat het niet een perfecte sim is maar bruikbare alternatieven zie ik ook nog niet...

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 12 apr 2013, 19:33
door Rutger Mahu
Idd dat is hoe ik er ook over denk.. En voor diegenen die Race07 niets vinden, je MOET niet mee doen in het kampioenschap he :p

Re: Vraag n.a.v. Update vanuit de Organisatie

Geplaatst: 13 apr 2013, 11:50
door Robin de Jong
Precies en daarom denk ik dat het volgend seizoen een iets kleiner deelnemersveld is. Maar van mij hoeft het ook nog niet weg, er is nog geen alternatief. AC is nog geen alternatief, in de toekomst wel maar nu nog niet.