SRVN ZomerCup 2020 - Nissan GT500
Algemene Informatie
Introductie
Om de zomermaanden door te komen heeft SRVN een heuze ZomerCup georganiseerd. In drie raceklasses hoef je je echt niet te vervelen. De Nissan GT500 is een uitdagende auto, geïnspireerd op de Japanse Super GT. Bereid je voor op een auto met veel downforce, met een groot DTM-gevoel. De kalender bevat drie evenementen, inclusief een grote finalerace waarbij de top 10 van alle ZomerCup klasses (desgewenst) bij elkaar komen. De wedstrijden van de Nissan GT500 klasse worden op zondagavond verreden.
Let op: Binnen de Nissan GT500 klasse hoef je geen content aan te schaffen, mocht je in de top 10 finishen van het klassement en wil je deelnemen aan de finalerace. Dan zul je wel wat content moeten aanschaffen.
- Porsche 911 Cup: https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/40/
- Puma P052: https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/34/ (zit ook in complete Reiza pack)
Kalender (zondagavonden)
12-07: Suzuka
26-07: Circuit Zandvoort
09-08: Portland (moet nog worden uitgebracht)
16-08: Finalerace mixed class ZomerCup - Circuit Zandvoort
Reguliere tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders
20.10 - Kwalificatie (20 minuten, open, maximaal 8 ronden)
20.35 - Warmup (10 minuten)
20.45 - Race 1 (15 minuten, formatieronde, rollende start, startgrid top 15 reversed grid op basis van kwalificatie)
21.05 - Warmup (10 minuten)
21.15 - Race 2 (45 minuten, formatieronde, rollende start, startgrid op basis van kwalificatie)
Startprocedure
Tijdens de races wordt er gebruik gemaakt van een handmatige rollende start. Hiervoor gelden de volgende instructies (gelijk aan de rollende starts in seizoen 2019-2):
Green LineBij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter (100km/h) en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes.
Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.
De "green line" wordt per circuit bepaald. Hieronder zetten wij per circuit waar deze komt te liggen. Om onduidelijkheid te voorkomen zullen we elke keer slechts 1 plaatje plaatsen, afhankelijk van het eerstvolgende evenement.
Suzuka - Start/Finish
Circuit Zandvoort - Start/Finish
Portland - nader te bepalen
Weerbericht voor alle races
Puntentelling
Positie | Race 1 | Race 2 |
1 | 40 | 50 |
2 | 32 | 40 |
3 | 28 | 35 |
4 | 26 | 32 |
5 | 24 | 30 |
6 | 22 | 28 |
7 | 20 | 26 |
8 | 19 | 24 |
9 | 18 | 22 |
10 | 17 | 20 |
11 | 16 | 19 |
12 | 15 | 18 |
13 | 14 | 17 |
14 | 13 | 16 |
15 | 12 | 15 |
16 | 11 | 14 |
17 | 10 | 13 |
18 | 9 | 12 |
19 | 8 | 11 |
20 | 7 | 10 |
21 | 6 | 9 |
22 | 5 | 8 |
23 | 4 | 7 |
24 | 3 | 6 |
25 | 2 | 5 |
26 | 1 | 4 |
27 | 1 | 3 |
28 | 1 | 2 |
Vanaf 29 | 1 | 1 |
Driving aids en serverinstellingen
Auto clutch: on
Damage: 70%
RealRoad instellingen
Practice
Real Road: User Autosave
Real Road Time Scale: 15x
Qualifying + Race
RealRoad: Saturated (Autosave file)
Real Road Time Scale: 1x
Templates
Klik hier om de template te downloaden
Deelnemen als gastrijder?
Het is voor de SRVN ZomerCup 2020 niet mogelijk om je aan te melden als gastrijder.
Inschrijven
Er zijn maximaal 32 startplaatsen, daarna volgt een reservelijst, op volgorde van inschrijven.
Schrijf je direct in via onze nieuwe (in beta opererende) portal! Alle leden hebben een mail ontvangen met daarin de inloginstructies voor de portal. Je hoeft dan dus geen account aan te maken op de portal. Link naar de portal.
- SRVN leden kunnen zich aanmelden, nog geen lid? Check dan dit topic hoe je lid kunt worden.
- Voor de SRVN ZomerCup werken we met individuele inschrijvingen
- Je kunt een auto painten, maar is niet verplicht. SRVN heeft enkele skins beschikbaar gesteld om in mee te rijden
- Eigen skins worden via de eigen rFactor 2 Skin Transfer getoond, je hoeft de skins dus niet op te sturen naar het ModTeam.