net gekocht/geinstaleerd

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Toine de Jong

Ik heb de game net gekocht en geinstaleerd. Heavy shit wat sturen betreft! wie gaat mij helpen met tweaken? :D :D :D :D
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Bij de plugins tab kan je 'rF2PedalOverplayPlugin' aan zetten, ik geloof dat het een default plugin is. Ingame kan je dan met G (weet niet of dat de default knop is of niet) die plugin aan of uit zetten. Als je gaat rijden en de kracht van je stuur (die gele balk) zit constant aan de max, dan haal je de kracht naar beneden, net zo lang totdat je alleen bij hele sterke pieken de balk vol krijgt.

Bij mijn G27 heb ik in de drivers gewoon alles op 100% staan, en ingame verander ik het per auto. Vaak is dat ingame tussen de 0.58 en de 0.65. Ook is er de minimum kracht, die stel je in als je bij het rechtdoor rijden geen forcefeedback krijgt en het stuur super licht is. Bij mij is dat rond de 6-7.5%. Ook dat hangt een beetje van het soort auto af; Bij autos die veel downforce hebben betekend dat je meer FFB kracht door kan krijgen, en voorwiel aangedreven touring cars voelen vaak behoorlijk licht.
Toine de Jong

ik heb het idee dat ik de ffb inverted door krijg ofzo, pas op het laatste moment krijg ik echt reactie en het sturen zelf is ook super gevoelig... en ik heb steering sensitivty al hoog en laag gehad ...
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Klinkt als iets met de deadzone of speed sensitivity. Waar staan die op?
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Na even gegoogled te hebben: Klik even op de detect knop in het settings menu. Zodra het spel weet welk stuurtje je gebruikt zullen de instellingen goed moeten staan. Als dat niet het geval is kan je dit nog doen:

<path to install dir>\rFactor2\UserData\player\Controller.ini:

find:
Steering effects strength="10000.00000"

and change it to this:

Steering effects strength="-10000.00000"

Oftewel, een minnetje voor het nummer in je config zetten, dan word de boel omgedraaid :)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Sowieso speed sensitivity op 0 zetten, kansloze functie.

Stuur draaihoek in je drivers op 100% zetten (900 graden) en het vinkje vehicle controlled bij steering aanzetten. Zo krijg je per auto wat er voorgeschreven wordt door de auto, en nooit meer aankomen :) :thumbs_up:
Toine de Jong

Wel even om duidelijk te maken. ik rij met een oud sidewinder stuurtje van microsoft dus er zijn geen bekende drivers ingame hahaha :P maar ik blijf tweaken en testen tot ik iets "ideaals" vind ofzo
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”