Pagina 41 van 59

Re: rFactor 2

Geplaatst: 21 apr 2017, 19:28
door Berry Witman

Geweldig nieuws, Alleen als ik het goed begrijp zijn de overlay plugins nog niet klaar?
Bedoelen ze Traclmap, Z1 Dashboard?

Re: rFactor 2

Geplaatst: 21 apr 2017, 19:47
door Albert van Mourik
Op de alv hadden we alleen e auto en baan. Verder helemaal niks, geen positie, geen rondeteller, geen lcd waar je je pitstop op in kunt stellen.

Dat moest allemaal nog gemaakt worden

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk


Re: rFactor 2

Geplaatst: 21 apr 2017, 20:35
door Ruben Correa Alves
Yep, en plugins die naar het scherm toe renderen (zoals de trackmap plugin) hebben wat werk van de modmakers nodig om helemaal goed te werken. Hopelijk wordt dat dan ook gedaan bij de trackmap plugin aangezien die specifieke plugin al tijden geen update meer heeft gezien.

Re: rFactor 2 overlay plugins

Geplaatst: 22 apr 2017, 19:17
door Berry Witman
Ik heb Russel Hodgson van Z1 Dashboard software gemaild met de vraag hoe hij omgaat met de plugin van zijn programma
Antwoord was dat vanaf versie 4.9 en 4.10 upgedate wordt indien nodig.
Maar het zal eerst getest moeten worden wanneer Rfactor2 met directX11 uit komt en evnt. wordt de plugin aangepast.
( Goed nieuws voor de mensen die deze software gebruiken ) alleen is dan nog de vraag hoelang dat duurt.
M.A.W. Je moet zelf de keuze maken tot updaten Rfactor2 direcX11 en misschien een tijd zonder plugin of gewoon de oude versie draaien

Ben trouwens inderdaad benieuwd of Trackmap nog ondersteuning krijgt. :mrgreen:

Re: rFactor 2

Geplaatst: 22 apr 2017, 22:40
door Albert van Mourik
Die keuze wordt deels gemaakt voor je, door Srvn, want als Srvn overschakelt naar dx11 zal je (als je nog mee wilt rijden) ook over moeten schakelen.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 22 apr 2017, 23:29
door Ruben Correa Alves
Niet helemaal, want de DX11 build is compatible met de DX9 build.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 23 apr 2017, 00:11
door Lennart Lippens
Wel goed lezen hè Albert ;)

Ik ben nu zelf tamelijk afhankelijk geworden van plugins zoals Trackmap en DeltaBest, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit allemaal weer werkend is.
Ik begrijp overigens uit de tekst dat ze zeggen dat dit soort Plugins nog niet goed zullen werken in de eerste 'open beta'.
Het ligt dus niet zozeer in de handen van modders, maar van S397 zelf om dit soort plugins goed werkend te krijgen in de nieuwe engine.

Het zou wel jammer zijn als ook de TV-plugin niet direct werkt (is toch ook screen-overlay?), want dan kunnen we op de livestream nog niet direct genieten van de nieuwe DX11-graphics.

Re: rFactor 2 overlay plugins

Geplaatst: 23 apr 2017, 01:06
door Albert van Mourik
Lennart Lippens schreef: 23 apr 2017, 00:11 Wel goed lezen hè Albert ;)
U zegt meneer Lippens?
Berry Witman schreef: 22 apr 2017, 19:17 M.A.W. Je moet zelf de keuze maken tot updaten Rfactor2 direcX11 en misschien een tijd zonder plugin of gewoon de oude versie draaien
DX11, zelfs de beta zal niet dezelfde build zijn als we nu gebruiken, als Srvn een build omhoog gaat, zullen de deelnemers mee moeten lijkt mij.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 23 apr 2017, 01:54
door Ruben Correa Alves
Yep, maar die update werkt dus met de DX9 build. Kan zijn dat je op 1 mei met DX9 ook een update moet doen, maar je kan in ieder geval kiezen om te wachten met dx11 als een plugin niet blijkt te werken zonder het probleem dat je de server niet in komt:
Starting May 1st, anybody can switch to this new build and try it out. It is fully multiplayer compatible with the DX9 build.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 23 apr 2017, 13:16
door Martijn Huisers
Ruben Correa Alves schreef: 23 apr 2017, 01:54 Yep, maar die update werkt dus met de DX9 build. Kan zijn dat je op 1 mei met DX9 ook een update moet doen, maar je kan in ieder geval kiezen om te wachten met dx11 als een plugin niet blijkt te werken zonder het probleem dat je de server niet in komt:
Starting May 1st, anybody can switch to this new build and try it out. It is fully multiplayer compatible with the DX9 build.
De server doet volgens mij helemaal niets met DX. Het is een "domme" terminal die grafisch helemaal niets doet.
Daarom is het ook mogelijk een build te maken die zowel DX9 als DX11 aan kan en toch online te rijden.
Maar op 1 mei weten we het zeker ;-)

Voordat we overgaan zal ik eerst wel even een testserver aanzetten met daarop de nieuwe build.
Dan kunnen zowel DX9 als DX11 gebruikers aanloggen en kijken of alles werkt.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 23 apr 2017, 23:31
door Ronald van Dijk
En op 2 mei heb ik een Oculus Rift. Gaan we eens proberen hoe dat werkt. :)

Re: rFactor 2

Geplaatst: 24 apr 2017, 22:00
door Johan van Doren
Moeten de skins dan ook aangepast worden als je dx 11 installeert.
Dit is volgens mij wel het geval bij vec.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 24 apr 2017, 22:54
door Ruben Correa Alves
In principe is een texture gewoon een texture. Het zou kunnen dat de glans/reflecties anders worden verwerkt in de vernieuwde grafische engine waardoor dat wat getweaked moet worden, maar verder lijkt het me niet een issue.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 25 apr 2017, 10:03
door Robin de Jong
Het gaat er volgens mij om dat als je een zwarte auto wil hebben je dan in Photoshop de kleur niet 100% zwart moet maken. Het had volgens mij ook meer te maken met de nieuwe HDR die daar bij kwam kijken. Maar ik weet het niet helemaal meer zeker. Echter mochten er problemen zijn met je paint kun je daar altijd naar kijken en een mailtje sturen naar het bestuur met een nieuwe versie als dat nodig is.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 mei 2017, 22:32
door Sven Smits
Voor de liefhebber een paar screenshots van de nieuwe DX11 Build.

Afbeelding

Afbeelding

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 mei 2017, 22:46
door Lennart Lippens
Komt er niet een avond/nacht-race aan?
Afbeelding

Pittig zonnetje
Afbeelding

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 mei 2017, 22:48
door Albert van Mourik
Finale races GT op Spa. in the dark

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 mei 2017, 22:54
door Ruben Correa Alves
Jee daar gaan we. Beta is 3gb.
dx11.jpg

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 mei 2017, 23:14
door Lars Koldeweij
Bij mij crasht hij al tijdens het opstarten, morgen eens proberen eerst plugins uit te zetten.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 mei 2017, 23:17
door Ruben Correa Alves
Bij mij start hij wel op maar helaas geen trackmap plugin. Als je de nieuwe effecten wilt zien moet je in de launcher even op het tandwielletje klikken en daar de kwaliteit van de effecten kiezen, die staan standaard op uit.