Pagina 1 van 2

Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 24 okt 2014, 15:37
door SRVN
Het is in rFactor mogelijk een custom team(incl rijder) aan te maken, zodat je na eventuele deadlines alsnog vrij makkelijk met je eigen naam en teamnaam kunt rijden. Dit gaat als volgt:

1. Selecteer de mod waar je je auto wilt toevoegen.
2. Selecteer de auto die je wilt rijden(Merk/uitvoering)
3. klik op tuning.
4. klik op CREATE DIR.
5. klik op RELOAD.
6. selecteer bij VARIANTS de ALT skin
7. klik op CREATE.
8. vul je Naam en Teamnaam in en klik op accept.
9. Back

Nu kun je je eigen auto pakken!

De skin die je wilt gebruiken moet je plaatsen in:
......rFactor 2\UserData\player\Settings\<naam_van_auto> (tip: zoek in je settingsmap naar de zojuist aangemaakte map!)


Veel succes!

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 24 okt 2014, 18:26
door Anton Rebel
Bedankt !!

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 23 aug 2015, 02:49
door Roy van Ommen
Werkt dit ook in de nieuwe rFactor (2)..?... Want ik heb deze opties nog niet kunnen vinden... Of moet je dan de Single Player starten?

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 23 aug 2015, 11:14
door Albert van Mourik
Klopt helemaal zoals beschreven, ik doe het altijd in single player.

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 24 aug 2015, 17:30
door Martin Baltus
files moeten volgens mij wel 'alt' in de naam hebben
bijv:

altmartin.dds
altmartinEXTRA8.dds

staan bij mijn in folder:
F:\Games\rFactor2\UserData\player\Settings\SRVNHCC2015-II\CIVIC20152-22


werkt ook in multiplayer

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 24 aug 2015, 23:31
door Roy van Ommen
Klopt, vandaag getest en het werkt :)

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 01 feb 2016, 15:01
door Daan de Ruijter
Ik ben dit nu aan het proberen voor IndyCar 2016-I, maar ik kom er niet uit. Alle stappen heb ik gedaan en de map heb ik ook gevonden in de directory die de tutorial aangeeft. Als ik mijn dds files erin stop zie ik ze niet terug op de auto. Ik weet dat 'alt' in de naam moet zitten, maar zou ik ze misschien nog op een andere specifieke manier moeten benoemen?

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 01 feb 2016, 15:34
door Albert van Mourik
viewtopic.php?t=1950
Templates 2016-I

Dit zijn de bestandsnamen.
Nummer hoeft er niet achter, ook indy 2016-I niet.

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 01 feb 2016, 17:06
door Niels Tieman
Het zit hem hoogstwaarschijnlijk in de mod. Geen enkele skin krijgt een update bij het aanmaken van een alternatieve skin.

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 28 jul 2017, 09:05
door Pascal de Birk
Even een mega bump want ik kom er momenteel niet helemaal uit om mijn custom skin helemaal goed ingame te krijgen.
Painten lukt aardig, maar een skin in rF2 krijgen is voor mij nieuw gebied.

Het betreft mijn eigen Clio voor het NK.
Dingen die gelukt zijn:

- Skin als DDS opgeslagen
- In rF2 op basis van een bestaande auto een team/coureur kunnen aanmaken
- De DDS alt.dds genoemd en in de nieuwe aangemaakte map geplaatst

Ik kan op basis van bovenstaande mijn skin bekijken.

Waar loop ik tegenaan:
Mijn auto heeft nu (vanwege de basisauto) lelijke zeepgroene velgen. Die wil ik wit hebben.
Ik heb de dds voor de wielen in dezelfde map geplaatst, maar ik krijg ze niet ingame.
Kan iemand mij hierin helpen?

Tevens zou ik het leuk vinden ten behoeve van een teampresentatie om de ramen te kunnen bewerken (naam, nummer).
Heeft iemand hier nog tips en trucs voor?

Alvast bedankt!

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 28 jul 2017, 09:16
door Albert van Mourik
De dds noem je alt.dds of iets met alt ervoor in ieder geval. Ik doe altijd alleen alt, de standaard alt die erin zit noem ik dan vaak altstandaard
De velgen noem je altextra0.dds en stop je in dezelfde map.

Dan moet het werken.

Castrol Racing Team


Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 28 jul 2017, 10:51
door Lennart Lippens
De window-texture vind je hier:
http://imagespaceinc.com/downloads/rf2/ ... WHEELS.zip
Noem deze ...altWINDOW.dds

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 03 aug 2017, 09:40
door Pascal de Birk
Bedankt! Het is inmiddels gelukt!

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 21 okt 2017, 22:02
door Marcel Siegers
Nu lukt mij dit aardig ben met de Bently bezig (puur tijd verdrijf nu ik niet kan rijden), maar nu heb ik een vraag?
Waar en hoe kan ik een 3D afbeelding van mijn linery maken met een witte achtergrond enz zodat je de kleurstelling ook ziet als je je wagen wilt selecteren en bv met mijn helm erbij.

PS, ik heb ook ontdekt dat je de Bently (en eventueel ook andere) .MAS file uit kan pakken en zo de ramen en de gril kan aanpassen :D .
nu alleen nog de velgen maar die kan ik niet vinden :teards: .

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 22 okt 2017, 16:06
door Jeroen Huisers
Marcel Siegers schreef: 21 okt 2017, 22:02 Nu lukt mij dit aardig ben met de Bently bezig (puur tijd verdrijf nu ik niet kan rijden), maar nu heb ik een vraag?
Waar en hoe kan ik een 3D afbeelding van mijn linery maken met een witte achtergrond enz zodat je de kleurstelling ook ziet als je je wagen wilt selecteren en bv met mijn helm erbij.
Ik zelf gebruik een programma genaamd Keyshot.
Dit vergt wel wat voorbereiding om een auto als 3D model erin te krijgen alsmede een helm.
Je moet een MAS bestand "slopen" om alles eruit te krijgen.
Er is ooit een tutorial gemaakt (Sven Smits meen ik) die dit laat zien, maar daarin wordt een ander programma gebruikt dan keyshot.
Maar de voorbereiding is wel hetzelfde.

Marcel Siegers schreef: 21 okt 2017, 22:02 PS, ik heb ook ontdekt dat je de Bently (en eventueel ook andere) .MAS file uit kan pakken en zo de ramen en de gril kan aanpassen :D .
nu alleen nog de velgen maar die kan ik niet vinden :teards: .
Erg leuk, maar let wel.
Mocht hier een kampioenschap mee gereden worden zal voor iedereen dezelfde MAS gebruikt moeten worden en kan dat dus niet per auto worden aangepast. (kan mss wel, maar is bijna niet te doen).
Wat wel gedaan wordt is de raam banner voorop die dan wordt voorzien van de sponsor van dat kampioenschap.
Dus leuk dat jij het kan aanpassen voor je zelf, maar niet noodzakelijk bij het inleveren van een skin.

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 30 dec 2017, 00:04
door Marcel Siegers
HELP??????? :pc_nerd:

Wie heeft er een goeie SHOWROOM waar je goede verlichting om de wagen hebt zodat je goed alle kanten kan bekijken?

Ik heb alleen de Hangar Showroom en kan verder niks vinden wat werkt.
De linkerkant en de achterkant van de wagen blijft donker i.v.m. schaduw :teards: :evil: :twisted:

Alvast bedankt :byebye:

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 30 dec 2017, 09:57
door Ger Heuts
Helpt het ook niet als je de wagen met de muis "vastpakt" en draait (door de muis te bewegen)?

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 01 jan 2018, 11:27
door Johan van Doren
Nee dat gaat ook niet,het hele beeld draait dan mee.
Eerst draaide alleen de wagen,maar dat is nu niet meer.
Je zult de wagen dus op de baan moeten bekijken.
Zo doe ik het nu ook.

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 01 jan 2018, 12:18
door Marcel Siegers
Thx erg omslachtig maar het is niet anders, moet je dan nog een plug-in installeren om de camera's te verplaatsen inzoomen enz?
Anders moet ik toetsen toe wijzen om de wagen naar buiten te rijden (moet anders mijn stuur enz installeren).

Hebben er meer mensen last van dat als je in VR zit de Showroom ook niet werkt RF2 slaat dan vast bij mij als ik naar tuning ga?

Re: Custom Team aanmaken binnen bestaande mod

Geplaatst: 01 jan 2018, 14:34
door Albert van Mourik
Normaal zoom je met 7&9 op je keypad.


Castrol Racing Team