Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Remco Meijer schreef:
Jeroen Huisers schreef:
Remco Meijer schreef: Ik heb voor de eerste GT race even heel snel een skin in elkaar geflanst omdat ik pas sinds kort met SRVN rij en daarbij was ik vergeten om de vereiste sponsoring er op te zetten, hier ben ik op gewezen door Jan Wim Ensing dus het word wel degelijk gecontroleerd.
Remco,

Mag ik je dan ook even helpen?
Kijk even in dit topic
Zag in de eerste race (en ook gisteren) dat je een kleine stap bent vergeten waardoor je auto als een glimmende spiegel rond rijdt.

Suc6 met painten.
Top, bedankt :D.
Kon het al niet vinden, wou juist voor een matte paint gaan.
Kijk een tevreden klant, daar doen we het voor.
Niels Tieman

Dave de Vos schreef:Beste makers van de de mods,

Vooraf aan een seizoen is het een drukte van belang om alle skins op orde te krijgen maar dat de seizoenen lopen lijkt het erop dat de klad erin is geslopen.
Na het kijken van de GT streams lijkt het erop dat de template niet geheel uniform is.
Komt dit doordat er leden achteraf hun skin klaar hebben en misschien wel na de deadline hun skin inleveren?
Misschien zijn dit wel leden die zich pas later inschrijven, het is allemaal mogelijk.

Maar, omdat dit in de gt plaast kan vinden vind ik dit een vreemde omdat er behoorlijk veel tamtam de skins klaar moeten zijn voor een bepaalde datum. En omdat we een nog breder publiek willen aansnijden via de uitzendingen lijkt het mij niet gepast dat dit kan. Als het bij de GT kan zou het ook in de andere kampioenschappen kunnen plaatsvinden.

Daarom mijn vraag, hoe en wie controleert de skins die via de optie custum skins geladen worden?

Dave.
Ik ga dit zo netjes mogelijk proberen te verwoorden, maar word je momenteel ook niet een beetje moe van jezelf? Het muggenziften en het continue aandragen van fouten en misstanden? Er zijn een hele hoop mensen die tijd stoppen in kleurstellingen en het maken van een carset heeft tijd nodig. Op het moment dat je daar heel veel tijd in stopt kan het zo zijn dat er een fout in sluipt. Ook ná de controle, van andere personen, kom je als bouwer nog wel eens fouten tegen. En geloof me, daar baalt degene die daar (veel) tijd in heeft gestoken meer van dan jij.

En dan heeft rFactor2 de mogelijkheid om custom skins toe te voegen. Die skins moeten ook voldoen aan de regels van SRVN. Is dat niet zo, dan kun je de weg bewandelen die iedereen bewandeld?

Dus als je een sprong wil maken met de carsets, kun je bijvoorbeeld je diensten aan te bieden om een kleurstelling te tekenen voor iemand die daar minder goed in is. Of belangeloos moeite te stoppen in de aspecten van de vereniging zoals het controleren van de carset? En mocht je daar fouten in aantreffen dat aan te geven zodat het verbeterd kan worden. Misschien kun je ook een voorbeeld aandragen hoe de templates beter kunnen en we mensen kunnen helpen in de toekomst zodat alles uniform is en blijft? Het lijkt me een stuk effectiever dan de bovenstaande tekst met het virtuele vingertje.

En misschien is de tip onnodig; Maar focus je eens op de zaken die wel goed gaan. En als je een kritiekpunt heb, maak een welgevormde e-mail met tips en/of tricks. Denk mee i.p.v een verwijtende toon te slaan naar de mensen die belangeloos zorgen voor de zaken waar jij, als lid zijnde, van kan genieten.

--

Dit laatste is me sowieso een doorn in het oog momenteel. Eerlijkheidshalve heb ik ook een enorme stevige discussie gehad met René pasgeleden. We hebben een korte tijd later een goed gesprek gehad op TeamSpeak. Samen gekeken naar de situatie en besproken wat er mis ging in de discussie. Daarin zijn verbeterpunten gekomen voor SRVN, voor René en vooral voor mezelf.

Laten we ons focussen om samen, met zijn allen, SRVN naar voren te brengen. Het is een mooie community, de snelst groeiende van Nederland en de potentie ligt voor het oprapen. We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn en kritiek mag, en moet, gegeven worden maar sta dan ook open voor de alternatieven of het feit dat je soms niet krijgt wat je wil. SRVN in zijn geheel gaat nooit iedereen pleasen op elk aspect.

Maar als we kijken naar de huidige stand van zaken dan mag SRVN, en de mensen die zich daar de afgelopen periode voor hebben ingezet, trots zijn op de richting die gekozen is. Geniet daar dan ook eens van! Deel je mooie verhalen, de races en de ideeen die je hebt. Wie weet heeft de algehele community daar dan iets aan!
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Niels !!, Mooie woorden en een sterke tekst.
ik ben wederom ontroerd. :teards:
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Beste Niels,


Top dat je zo een stuk tekst kan neerzetten met goede onderbouwing en een duidelijke mening. Hier kan ik wel wat mee en het antwoord op je vraag, nee ik word niet moe van mijzelf.
Waar ik wel moe van word is dat mijn teksten meer los maakt dan het gedrag van sommige dat nu ook overslaat naar de vrij trainingen helaas het is niet anders blijkbaar moeten ze laten zien dat ze het mannetje zijn op de baan.
Ook het stiekeme van mensen daar word je zo moe van zoals eerst iets persoonlijk te horen krijgen en daarna de woorden weer terug draaien dat het niet persoonlijk was. Waar het mij om gaat is niet heel moeilijk er worden regels afgesproken in het begin maar zodra de eerste wedstrijd verreden is zijn die al weer verouderd of geheel verdwenen. Vaak worden dingen gegooid op tijd en dat het veel werk is. Volgens mij is dat ook zo maar als er geboden hulp niet geaccepteerd wordt blijf dan niet daarin hangen. Ook het argument er meld zich niemand bij een oproep voor commissies, nee dat klopt maar ga dan eens na waarom dit is.

Mijn laatste vraag aan de organisatie over skins heeft niets met nieuwe rijders te maken maar de uitvoering en controle erop. Zoals je weet is daar een regelgeving voor aan het begin van het seizoen en nu dat het seizoen loopt komen nieuwe leden binnen maken een skin en gooien de over de gastrijder heen en klaar. Nu willen een breder publiek bereiken via de stream met de indycar nu zijn daar meningen over omdat er veel uitvallers zijn en behoorlijke schades worden gereden. Ik ben benieuwd als iemand een boodschap op zijn auto zet die niet door de beugel kan. Als iemand dit per race controleert kan er een simpel antwoord gegeven worden, maar als dat niet zo is dan kan het dus gebeuren dat een skin niet klopt. Als voorbeeld heeft een rijder vorig seizoen zijn skin veranderd in de laatste race en dat zou niet mogen of kunnen volgens de inschrijving aan het begin van het seizoen. Maar misschien heb ik het mis.

In mijn werk doe ik veel aan denken aan het ergste omdat ik makkelijker kan afschalen dan aan opschalen en dit werkt nu een beetje tegen. Helaas werkt de maatschappij nu zo dat we met zijn alle op een prooi duiken en daarbij iemand die afwijkt of anders denkt valt een beetje buiten het pulletje. Ik heb al te horen gekregen hoe de meeste over mij denken en dat is dan maar zo. Helaas zijn er gevaarlijkere personen onder deze, en die gedijen prima hierbij maar ook deze zullen uiteindelijk hun ware gezicht laten zien.

Dit is mijn laatste reactie op dit forum ik zal het zeker blijven lezen en mijn races zal ik blijven rijden vanuit het achterveld

Een fijn weekend.

Dave.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik denk dat er simpelweg een onderscheid kan worden gemaakt tussen zaken die beter openbaar op het forum kunnen worden besproken en zaken die beter via e-mail of PM kunnen worden gericht.

Dit topic is handig voor mensen die de weg binnen de vereniging misschien nog niet zo goed weten of vragen hebben over zaken waarvan het niet duidelijk is waar ze worden geregeld of waar de informatie erover te vinden is.

Soms komen hier berichten te staan van mensen die de weg duidelijk wel weten en dan vragen stellen die niet direct om antwoord vragen, maar meer overkomen als een klacht of verwijt. Misschien was dat niet de bedoeling, maar de context maakt dat zo'n bericht wel op die manier gelezen wordt, of kan worden, zonder daarbij kromme denkpatronen te volgen.

Er is nogal eens wat onvrede over hoe er in de vereniging wordt gewerkt door het bestuur of één van de commissies. Soms is er terechte kritiek, maar lang niet altijd wordt dat op constructieve wijze geuit. Dat vind ik jammer. Iedereen werkt hier vrijwillig en doet zijn best iets te betekenen voor de vereniging. Het zou geen kwaad kunnen als mensen gewoon direct communiceren en niet allerlei ontwijkende, indirecte, politieke correcte, vragen en opmerkingen zouden maken.
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Dave de Vos schreef:Ik heb al te horen gekregen hoe de meeste over mij denken en dat is dan maar zo. Helaas zijn er gevaarlijkere personen onder deze, en die gedijen prima hierbij maar ook deze zullen uiteindelijk hun ware gezicht laten zien.
Dave,

ik heb tot voor kort niet al te veel gereageerd op je berichten op dit forum van de laatste paar weken, maar steeds meer mensen beginnen zich aan je te ergeren, waaronder ik. Ik typ het maar in het publiek op het forum, dat doe jij immers ook.

In mijn ogen ben jij een van die gevaarlijke personen, de laatste weken zit je in mijn ogen tegen allerlei dingen aan te schoppen op dit forum. Dit wekt in mijn ogen afkeer tegen jouzelf op van veel anderen, waaronder ikzelf.

Als je zoveel dingen dwars zit, probeer het dan eerst via de commissies en daarna het bestuur op te lossen. En als het dan volgens jou nog niet voldoende is, gooi het dan niet op het forum. Want er zijn heel veel mensen die hier wel met veel plezier lid zijn en participeren . En als er dingen dwars blijven zitten, waarom blijf je dan uberhaupt hier rijden? Is het gras bij andere leagues dan niet veel groener?

Ik word ontzettend moe van al dat gemaai naar het bestuur en de commissies, deze mensen zorgen ervoor dat wij donderdags en zondags leuk tegen elkaar kunnen racen, en doen dit in hun vrije tijd, hier heb ik diep maar dan ook diep respect voor, en in mijn ogen organiseren ze de leagues uitstekend, tuurlijk zijn er verbeterpunten, en ik moet zeggen, elk seizoen wordt er ook verbeterd! :thumbs_up:

Nu zul je mij wel een domme boerenl*l vinden, maar weet je Dave, daar lig ik niet wakker van. :byebye:
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Dank je Gerben voor de fijne woorden en dat word gewaardeerd wat betreft de organisatie van SRVN.
Maar ik hoop dat iedereen nu zijn zegje heeft gedaan zowel positief als negatief zodat we het topic dan ook weer gaan gebruiken waar het voor bedoeld is.
Dus bij deze word de vorige discussie hier gesloten en als er nog op of aanmerkingen zijn graag dit per PM communiceren.
Bedankt.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Op de website staat dat er voor het eerst in de historie van SRVN (opgericht 2011) een nieuw bestuurslid wordt gekozen. Voor welke functie dit is, staat er niet bij.
In het Huishoudelijk reglement staat het volgende:
Artikel 9 (Verkiezing van bestuursleden)
1. Ieder bestuurslid treedt uiterlijk drie jaar na zijn verkiezing af volgens een door het bestuur op te maken rooster. Bij het opstellen van het rooster dient rekening gehouden te worden met de volgende uitgangspunten:
a. Voorzitter, secretaris en penningmeester treden af in respectievelijk jaar 1, jaar 2 en jaar 3.
b. Bestuursleden kunnen zich opnieuw verkiesbaar stellen voor een volgende periode.
Voor zover ik het lees, zou dit dus de voorzitterspositie betreffen, die immers één jaar voor de secretaris en twee jaar voor de penningmeester aftreedt. Dit lees ik echter niet in het artikel. Kan medegedeeld worden om welke bestuursfunctie het gaat als ik het mis heb? Ik denk niet dat veel mensen een van de drie genoemde functies ambiëren.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Het topic met het nieuwsbericht is aangevuld met informatie over het vertrekkende bestuurslid en een rooster van aftreden.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat is Giel in het bestuur?
Nu hebben we naam en data, maar nog niet wat Giel doet.
Daar vroeg Dave ook om namelijk.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Uit het organogram: viewtopic.php?f=35&t=535

Bestuur
René Hoogterp (voorzitter)
Jan Wim Ensing (secretaris)
Lars Koldeweij (penningmeester)
Yoeri Gijsen
Giel de Haan

Yoeri en Giel zijn commissarissen, ofwel 'algemeen Bestuurslid'.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zat dat stem stuk nog eens te lezen, ik ben niet de slimste dus vandaar de vraag:

Als iemand een lid en volmacht geeft, moet die volmacht bij Jw gemeld worden.

Tot zover duidelijk.

In die volmacht staat de naam van de kandidaat waarop gestemd word.
Mijn vraag is, als de stem al bekend gemaakt wordt aan Jw, waarom is er dan een volmacht nodig om iemand anders te laten stemmen op de alv?

De stem is al geteld toch?

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Goeie en terechte vraag.


In het HR staat dat de ALV, als orgaan van de vereniging, bestuursleden kiest. In het geval dat leden simpelweg een PM kunnen sturen met hun voorkeur zet je de ALV buitenspel, want die heeft dan geen invloed op die keuze.

Door met volmachten te werken behoudt de ALV zijn stemrecht zoals dat in het reglement beschreven staat en kunnen leden die niet aanwezig zijn alsnog hun stem laten doen gelden.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Volgende vraag

Waarom de ene startcrash de vooraf bepaalde 25 seconden en 2 punten en een andere startcrash 10 seconden en 1 punt?

Startcrash is startcrash Toch?

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Je kan nooit elke incident hetzelfde beoordelen. Een rem foutje is bijvoorbeeld iets anders dan een aanval inzetten waar geen ruimte is in bocht 1. Dus het lijkt met dat er naar elk incident los wordt gekeken en dan aan de hand van de factoren in het incident wordt beoordeelt welke straf past.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

De beknopte omschrijvingen in bij de protestuitslagen dienen als een indicatie van het soort incident/overtreding. Het is geheel afhankelijk van de situatie waarin het incident plaatsvindt of er een zware, lichte of geen straf aan verbonden wordt. Zowel een minuscuul tikje als een gigantische klapper kunnen een startcrash veroorzaken. Daar komen niet dezelfde straffen bij kijken.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ok, top. Duidelijk, niet dat ik Remco wat aan wil praten want zelf zou ik dan ook meer straf gekregen hebben indien het wel fout was.

Ps: lees deze post goed en vooral het stukje over mij (palm springs)

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Uit het DTM protestuitslag draadje:

Niek Jacobs vs. Kevin Heijnen (ronde 10 - 0:15)
Vermijdbaar contact: tijdstraf van 10 seconden voor Heijnen en 1 punt aftrek op de licentie.


Volgens mij heb ik iets gemist. Er is in ronde 10 op dat tijdstip helemaal niks aan de hand toch?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Kevin Heijnen schreef:Uit het DTM protestuitslag draadje:

Niek Jacobs vs. Kevin Heijnen (ronde 10 - 0:15)
Vermijdbaar contact: tijdstraf van 10 seconden voor Heijnen en 1 punt aftrek op de licentie.


Volgens mij heb ik iets gemist. Er is in ronde 10 op dat tijdstip helemaal niks aan de hand toch?
Verkeerde Kevin. Mijn fout.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Hoe zit het eigenlijk met de licentiepunten? Heb je per klasse 4 of 5 licentiepunten die in mindering gebracht kunnen worden voor je een evenement geschorst wordt, of in totaal?
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”