Re: NK GT3 2018-II | Race 2 Interlagos | 23-09-2018
Geplaatst: 24 sep 2018, 22:50
Mijn race was een beetje aan de saaie kant wat betreft inhaalacties, maar heb mij toch goed kunnen vermaken.
De eerste paar oefenrondes gingen niet al te best. Ik kreeg de Chevy maar niet lekker rond.
Met behulp van teamgenoot David Davine de setup in de goede richting gekregen. Beste rondetijd in kwali trim was een 29.9. Niet waar ik wilde staan, maar op dat moment het hoogst haalbare.
De kwalificatie zelf ging dan wel weer heel erg goed. Gedurende de sessie kon ik steeds wat van mijn tijden afsnoepen en uiteindelijk sloot ik met een 29.5 af. Die tijd was goed voor P12 op de grid waar ik tussen de Bollesnegro auto's stond.
De start verliep prima en kreeg ik door schermutselingen een paar gratis plekjes. Ik moest Yoeri (die achter mij was gestart) voor mij laten. Na de Senna S reed ik op plek 10 rond. Al snel werd dit P9 vanwege het uitvallen van Niek. Achter mij reed David die heel even Bas achter zich kon houden, maar uiteindelijk zich gewonnen moest geven. Op mijn beurt kon ik in het begin de teamgenoten van Bas volgen (William en Yoeri). Zij reden langzaam van mij weg. De focus moest ook naar achteren want Bas liep snel in op vervolgens bij mij aan te sluiten. Lang heeft hij niet achter mij gezeten en kon hij bij de Senna S (waarbij we elkaar even raakten) mij voorbij. Daarna heb ik voor een heel groot deel achter het Bollesnegro treintje aangereden. Meer kon ik niet doen. Bas was duidelijk wel sneller dan William en op een gegeven moment had ik het idee dat ze last van elkaar begonnen te krijgen. Goed voor mij want ik had daardoor iets meer aansluiting. Bas maakte voor mij op een gegeven moment een remfout bij aanremmen Senna S en moest door het gras. Wederom kon hij snel aansluiting vinden. Dit keer was het mijn beurt om de fout in te gaan door wijd te gaan bij de hairpin naar rechts. Bas kon er nu weer voorbij. Tot aan de pitstop bleef de slagorde hetzelfde.
William bezocht de pits als eerste. Vervolgens waren Bas en Yoeri aan de beurt. Ik kon nog een ronde langer door waarbij ik vrij baan had. Na een snelle pitstop (12 seconden) kwam ik tot mijn grote verrassing kwam ik tussen Yoeri en Bas de baan weer op. William had blijkbaar een heel langzame stop want hij zat 11 seconden achter mij. Ik verwachtte dat Bas wederom redelijk snel het gat van 2 seconden dicht zou rijden, maar dat moment bleef uit. Ik reed geen snellere tijden dus ik neem aan dat of hij aan het cruisen was of dat er iets met zijn auto aan de hand moest zijn. Het gat naar Yoeri werd wel iets minder, maar met 4 seconden was ik nooit een bedreiging voor hem. Na 70 minuten sturen kon ik de auto op P7 thuis brengen en ben daar zeer content mee.
De eerste paar oefenrondes gingen niet al te best. Ik kreeg de Chevy maar niet lekker rond.
Met behulp van teamgenoot David Davine de setup in de goede richting gekregen. Beste rondetijd in kwali trim was een 29.9. Niet waar ik wilde staan, maar op dat moment het hoogst haalbare.
De kwalificatie zelf ging dan wel weer heel erg goed. Gedurende de sessie kon ik steeds wat van mijn tijden afsnoepen en uiteindelijk sloot ik met een 29.5 af. Die tijd was goed voor P12 op de grid waar ik tussen de Bollesnegro auto's stond.
De start verliep prima en kreeg ik door schermutselingen een paar gratis plekjes. Ik moest Yoeri (die achter mij was gestart) voor mij laten. Na de Senna S reed ik op plek 10 rond. Al snel werd dit P9 vanwege het uitvallen van Niek. Achter mij reed David die heel even Bas achter zich kon houden, maar uiteindelijk zich gewonnen moest geven. Op mijn beurt kon ik in het begin de teamgenoten van Bas volgen (William en Yoeri). Zij reden langzaam van mij weg. De focus moest ook naar achteren want Bas liep snel in op vervolgens bij mij aan te sluiten. Lang heeft hij niet achter mij gezeten en kon hij bij de Senna S (waarbij we elkaar even raakten) mij voorbij. Daarna heb ik voor een heel groot deel achter het Bollesnegro treintje aangereden. Meer kon ik niet doen. Bas was duidelijk wel sneller dan William en op een gegeven moment had ik het idee dat ze last van elkaar begonnen te krijgen. Goed voor mij want ik had daardoor iets meer aansluiting. Bas maakte voor mij op een gegeven moment een remfout bij aanremmen Senna S en moest door het gras. Wederom kon hij snel aansluiting vinden. Dit keer was het mijn beurt om de fout in te gaan door wijd te gaan bij de hairpin naar rechts. Bas kon er nu weer voorbij. Tot aan de pitstop bleef de slagorde hetzelfde.
William bezocht de pits als eerste. Vervolgens waren Bas en Yoeri aan de beurt. Ik kon nog een ronde langer door waarbij ik vrij baan had. Na een snelle pitstop (12 seconden) kwam ik tot mijn grote verrassing kwam ik tussen Yoeri en Bas de baan weer op. William had blijkbaar een heel langzame stop want hij zat 11 seconden achter mij. Ik verwachtte dat Bas wederom redelijk snel het gat van 2 seconden dicht zou rijden, maar dat moment bleef uit. Ik reed geen snellere tijden dus ik neem aan dat of hij aan het cruisen was of dat er iets met zijn auto aan de hand moest zijn. Het gat naar Yoeri werd wel iets minder, maar met 4 seconden was ik nooit een bedreiging voor hem. Na 70 minuten sturen kon ik de auto op P7 thuis brengen en ben daar zeer content mee.