Afgelopen week heeft het bestuur weer vergaderd, dit zijn de belangrijkste uitkomsten.
Live Steward
Tijdens enkele evenementen heeft de RC opgetreden als Live Steward en zijn zij tot de volgende conclusie gekomen:
Het is niet te doen tijdens een regulier kampioenschap omdat je dit dan bij alle races moet doen en niet bij een paar. Puur om consequent te zijn en een soort van competitievervalsing tegen te gaan. Een minimale bezetting van 3 man is dan noodzakelijk en zie die maar eens te vinden. Ze zitten in ieder geval niet in de huidige RC
Wel is het goed te doen bij evenementen die een wat hoger aanzien hebben zoals bijvoorbeeld de SRVN500. Vooraf moet dan wel heel duidelijk bepaald worden waar op gelet gaat worden en wat de strafmaat is.
Enkele mogelijke punten waarop gelet kan worden tijdens de SRVN500:
- Wie veroorzaakt een Full Course Yellow en was dit te voorkomen geweest?
- Houdt iedereen zich aan de maximale snelheid vlak voor de herstart
- Gaat iedereen pas op het gas na het 'green'-signaal
- Zijn er deelnemers die te langzaam rijden
Punt van zorg vanuit de RC is wel het verlies van de “anonimiteit”. Bij protesten weet niemand wie het protest heeft behandeld en wie er voor of tegen een straf was. Bij de Live Steward weet iedereen precies wie er achter de knoppen zit.
Incidenten beoordelen tijdens een race is ook niet echt een optie omdat je tijdens het beoordelen niet meer ziet wat er op de baan gebeurd. Je krijgt dan een willekeur.
Een systeem opzetten waarbij mensen tijdens de race kunnen “klagen” bij de RC is ook niet echt wenselijk. We willen niet belanden in een situatie waarbij mensen bij ieder duwtje gaan piepen.
Kortom: Bij enkele evenementen is een Live Steward zeker een optie mits er duidelijke richtlijnen zijn. Verder lekker blijven bij het bestaande protestensysteem.
Het bestuur wil de RC bedanken voor het uitzoeken voor deze mogelijkheden en de bevindingen.
Update website
De nieuwe site is een tijdrovende klus, zeker met alle nieuwe tools die we willen toevoegen, daarom is enkele maanden geleden besloten om aan een 0.5 versie te werken, waarbij puur de look-and-feel wel vernieuwd wordt, maar nog geen nieuwe zaken zijn toegevoegd. Drie weken geleden was de planning om deze al live te zetten, echter wilde de server niet helemaal meewerken, hopelijk spoedig wel de nieuwe site!
Kampioenschappen 2018-II
De inschrijvingen lopen goed, elk kampioenschap heeft ruim 30 deelnemers, mooi om te zien! De circuits zijn gekozen op basis van de polls en de weerberichten worden spoedig toegevoegd. Ook zullen de topics per race verschijnen.
ALV
Er is een mogelijke datum van 03 november in de agenda's gezet, dit moet nog worden bevestigd. Onze wens is om ANAC in Nijmegen weer te benaderen, om zo de leden die niet in de Randstad wonen tegemoet te komen, letterlijk en figuurlijk. Binnenkort meer informatie!
Bij deze ALV zal er een stemronde plaatsvinden over een mogelijk nieuw bestuurslid, in de functie van voorzitter. René heeft aangegeven graag door te willen.
Sebring
Bestuur is niet unaniem voor de betaalde Sebring baan, we willen niet de keuze voor de leden maken, daarom maken we een poll.
GT3 en Endurance upgrades
We willen kijken naar de mogelijkheid om vanuit de mod de 'position lights' als verplichte upgrade in te stellen, dit wordt nu onderzocht tijdens het maken van de nieuwe mods.
Daarnaast is het HR aangepast, incl. de AVG toevoeging, zoals besproken bij de afgelopen Algemene Ledenvergadering.
Update vanuit het Bestuur [augustus 2018]
Terug naar “Update vanuit het bestuur”
Ga naar
- Welkom
- ↳ Welkom bij SRVN!
- ↳ Stel je even voor!
- ↳ Reglementen
- Nieuws
- ↳ SRVN nieuws
- ↳ Update vanuit het bestuur
- ↳ Simrace nieuws
- ↳ Auto- en motorsport nieuws
- Kampioenschappen
- ↳ SRVN NK FPro 2022-II
- ↳ SRVN NK GT3 2022-II
- ↳ SRVN NK DTCR 2022-II
- ↳ SRVN NK Enduro 2022-II
- ↳ Van de Racecommissie
- ↳ Mods & Skins 2022
- Evenementen
- ↳ Simrace evenementen
- ↳ Raceschool & Clinics
- Vraag en antwoord
- ↳ rFactor 2
- ↳ Assetto Corsa
- ↳ Race 07
- ↳ SRVN
- ↳ SRVN IndyCar Kampioenschap 2016-1
- ↳ SRVN Skip Barber Kampioenschap 2016-1
- ↳ SRVN Porsche Cup 2016-II
- ↳ SRVN GT Kampioenschap 2016-II
- ↳ SRVN DTCC 2016-II
- ↳ SRVN F2000 2017-I
- ↳ SRVN GT Kampioenschap 2017-I
- ↳ SRVN DTCC 2017-I
- ↳ SRVN Porsche Cup 2017-I
- ↳ SRVN F2000 2017-II
- ↳ SRVN GT 2017-II
- ↳ SRVN NK Clio 2017-II
- ↳ SRVN Radical 2017-II
- ↳ SRVN Clubraces 2017
- ↳ SRVN Radical 2018-I
- ↳ SRVN F2000 2018-1
- ↳ SRVN Clio 2018-I
- ↳ SRVN NK GT3 2018-I
- ↳ SRVN F2000 2018-II
- ↳ SRVN LMP3 2018-II
- ↳ SRVN NK GT3 2018-II
- ↳ SRVN DTCC 2018-II
- ↳ SRVN Spotterguides
- ↳ SRVN Polls 2018-2
- ↳ Mods & Skins
- ↳ SRVN DTCC 2019-I
- ↳ SRVN LMP3 2019-I
- ↳ SRVN F2000 2019-I
- ↳ SRVN Endurance 2018/2019
- ↳ SRVN NK GT 2019
- ↳ SRVN DTCC 2019-II
- ↳ SRVN F3 2019-II
- ↳ SRVN F4 2019-II
- ↳ SRVN DTCC 2020-I
- ↳ SRVN GT 2020-I
- ↳ SRVN F4 2020-I
- ↳ SRVN F3 2020-I
- ↳ SRVN ZomerCup 2020
- ↳ SRVN DTCC 2020-II
- ↳ SRVN NK F4 2020-II
- ↳ SRVN GT 2020-II
- ↳ SRVN NK F3 2020-II
- ↳ Mods & Skins 2020
- ↳ SRVN Clubavond 2021
- ↳ SRVN Endurance 2021
- ↳ SRVN Alpine CUP 2021-II
- ↳ SRVN NK F2 2021-I
- ↳ SRVN 2021-I
- ↳ SRVN NK GT3 2021-I
- ↳ SRVN NK FormulaPro 2021-III
- ↳ SRVN NK GT3 2021-III
- ↳ SRVN 500
- ↳ SRVN NK FPro 2022-I
- ↳ SRVN NK GT3 2022-I
- ↳ SRVN NK DTCR 2022-I
- ↳ SRVN NK Enduro 2022-I