F2000 2017-I | Race 15&16 Le Mans Bugatti | 25-06-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-I Race 15&16
Le Mans Bugatti
25-06-2017


Locatie
Le Mans, Frankrijk

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, rollende start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-I
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Wat is de policy m.b.t track limits? Er liggen nogal wat invoegstroken en tennisbanen naast het circuit, is dit allemaal vrij te gebruiken?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

http://forum.srvn.nl/bestanden/SRVN_ARR_2017-1_v2.pdf
ARR schreef: 4.2.2
Deelnemers dienen te allen tijde de route van de omloop te volgen. Dat wil zeggen dat ze binnen de baangrenzen blijven en daar de juiste rijrichting volgen. Deze baangrenzen kunnen de volgende vormen hebben: muren, lijnen en/of de overgang van verharde naar onverharde ondergrond. Deelnemers dienen deze baangrenzen te respecteren door te allen tijde met ten minste de twee linker of de twee rechter wielen binnen deze afbakening te blijven. Het overschrijden van deze baangrenzen met meer dan twee wielen is niet toegestaan.
Enkel wanneer een deelnemer onverwachts moet uitwijken of geen controle meer heeft over zijn bolide wordt het overschrijden van de baangrens tijdelijk getolereerd. Deelnemers die voordeel genieten door het afwijken van de route dienen dit voordeel teniet te doen, bijvoorbeeld door op verantwoorde wijze af te remmen of een plaats terug te geven. Anders lopen zij het risico bestraft te worden. Op deze regel zijn de volgende uitzonderingen van toepassing:

1. Waar de omloop is gemarkeerd door lijnen, mag de deelnemer ook met twee wielen op de lijnen en twee wielen buiten de lijnen komen.

2. De racecommissie heeft een uitzondering geplaatst in het bijzonder racereglement van het kampioenschap of in de briefing van het desbetreffende evenement. Dergelijke uitzonderingen hebben voorrang op dit reglement
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Tijdens de gp van Canada :teards:
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

Kai Karreman schreef: 30 mei 2017, 14:30 Tijdens de gp van Canada :teards:
:shock:

Oplossing:

De slotavond van het zeer spannende F2000 seizoen 1 dag eerder laten afspelen op zaterdagavond 10 juni.
De kwalificatie van de F1 is om 20.00u afgelopen...kunnen de mannen direct door :simracer1:

Mits de hoofdrolspelers in kwestie dit niet uitkomt natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Hier zijn we achtergekomen tijdens de vergadering gisteren. We komen z.s.m. met een oplossing, al zal dat niet de race naar zaterdag verplaatsen zijn.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Wel top dat er in ieder geval aan gedacht word. We wachten af...
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Nieuwe datum is 25-06-2017

Bij het plannen van seizoen 2017-1 hebben we rekening gehouden met feestdagen en de F1 kalender.
Toch is er een foutje ingeslopen, onze excuses hiervoor.
Om te voorkomen dat mensen de F1 race in Canada moeten missen, of dat er vele afmeldingen komen hebben we besloten de seizoen finale te verplaatsen naar 25 juni.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Ah, wat tof! Kan ik er toch bij zijn. (Ben a.s. zondag een weekendje weg, dit komt dus super uit) :-)
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Oh ai! Dat komt mij heel slecht uit. Wel logisch in alle redelijkheid, ik hoop dat ik er bij kan zijn..
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Er zal vanavond op een iets andere manier gestart worden achter de safetycar.
Uiteraard krijgen jullie alle info vlak voor de race te horen.
Maar mochten er problemen zijn bij het joinen van de server dan kun je de extra safetycar handmatig downloaden middels de link in het algemene topic.
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase


:mrgreen: :byebye:
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Kampioen! Ik weet nog dat ik de stream van race 1 en 2 zat te kijken op Indianapolis en dat ik baalde dat ik niet mee reed, want deze nieuwe klasse zag er toch leuker uit dan ik had verwacht. Twee week later won ik race 1 op Croft gelijk en toen kon ik het niet laten om toch maar serieus een poging te wagen naar het kampioenschap. Het hele seizoen heb ik mezelf het doel gesteld om elke race op het podium te eindigen, omdat ik denk dat je met die consistancy uiteindelijk altijd kans op hebt op de titel, niet elke race hoeft gewonnen te worden.

Ik ben echt fan van het omdraaien van de top 8 van race 1 voor de startopstelling van race 2, je hebt hiermee in ieder geval altijd 1 leuke race. Ik hou er van om inhaalraces te rijden, alleen hebben inhaalraces normaliter een vervelende bijsmaak aangezien je daarvoor eerst in de fout moet zijn gegaan. Maar dat is niet het geval met deze opzet :)

Ik wil iedereen bedanken voor een mooi seizoen vol strijd, ook de mannen van de livestream!
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Erg leuke races gehad vandaag. Lekker veel gebattled, met P7 en P6 als resultaat. Had tijdens het oefenen een redelijk tempo, maar in de regen weet je maar nooit of je bij de start bocht 1 doorkomt. En in praktijk neem je natuurlijk toch een fractie minder risico.

Gefeliciteerd Lennart met je eerste overwinning, en Arjan met het kampioenschap! Wel verdiend heren.
Ook petje af voor de heren van de livestream, zag er weer tof uit.

Op naar de indy 500. :-)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Boven alles: gefeliciteerd aan Arjan. Een geduchte concurrent die een erg constant seizoen draaide, welke hem uiteindelijk nipt de titel oplevert.

Dan, de races van vanavond. Het kwalificatie rondje was rommelig, en de start nog rommeliger waarbij ik door de verwarring en de zeer late call meteen 3 plekken verloor, schade reed en op P8 verder moest. Uiteindelijk nog weten op te werken naar plaats 5, maar de kopgroep was toen al ver uit het zicht verdwenen. Helaas werd toen al wel duidelijk dat het een lastig verhaal zou worden om in race 2 genoeg te doen om de titel te pakken, maar je weet het nooit.

Race 2 verliep in ieder geval een stuk beter. Ruben pakte me al direct, maar ik kon hem terugpakken voor P2 toen hij zelf in de fout ging een paar ronden later. Op dat moment reed Arjan vierde en zouden we op een gelijk punten aantal uitkomen, maar ik wist dat ik 1 overwinning meer had behaald dit seizoen. Desondanks heb ik uit alle macht geprobeerd Lennart te pakken, want ik voelde de bui al lang hangen. Dit lukte helaas niet, zijn pace was erg strak. Helaas kwam mijn voorspellende gave in laatste ronde alsnog uit, toen Ruben van het gas ging om Arjan voorbij te laten waardoor Arjan kampioen is.

Zoals ik al zei, dit kwam niet als een verrassing en ik kan de zet ergens wel begrijpen. Waar ik echter heel slecht tegen kan is als vervolgens op de YouTube chat wordt aangegeven dat ik 'puntjes zou hebben afgesnoept tegen het reglement in.' Naar mijn weten heeft de RC daar tweemaal (!) over geoordeeld en is daar tot twee keer toe een reprimande uit gekomen. Een gefrustreerde forum post (die dan later weer een beetje aan is gepast) ten tijde van het uitkomen van die uitslag helpt dan ook niet mee in mijn perceptie van hoe we met zijn allen hier bij SRVN op het forum zaken aanpakken, maar alà.
Voor het gemak ga ik er dan maar van uit dat men realiseert dat juist Arjan de grote winnaar van de 2e ronde van die protest beoordeling is geworden, omdat zijn aanvankelijke straf werd kwijtgescholden bij de gereviseerde protestuitslagen.

Ik bedoel te zeggen: wees eerlijk over wat je als team doet, en ga alsjeblieft niet proberen de moraalridder uit te hangen om het 'goed' te praten. De insinuatie dat ik in race 2 contact gemaakt zou hebben tijdens het inhalen is bijvoorbeeld ook onnodig en tevens niet waar. Let wel: ik begrijp goed dat teamorders onderdeel kunnen zijn van het spel. Zou ik het zelf ook doen in zo'n situatie? Misschien wel, ik kan daar nu niet volmondig 'nee' over zeggen. Voel ik me enigszins genaaid? Natuurlijk, ik denk dat het raar zou zijn als dat niet zo zou zijn. In die zin is het dus absoluut slim gespeeld!

Toch is het een mooi seizoen geweest. Achteraf zijn er natuurlijk 1.000 momenten waarop ik het zelf anders had moeten aanpakken, of met wat minder internet pech had het er heel anders uit kunnen zien. Maar as blijft verbrande turf en het is zoals het is.

Iedereen bedankt en tot volgend seizoen!



Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Om duidelijk te maken Lars, het was absoluut niet een sneer naar jou toe. Wij wisten ook wel dat een team order als dit niet leuk gevonden ging worden, wat duidelijk werd toen ik zelf de chat las na de race. Mijn comment in de chat was dan ook een reactie op de discussie over dat bepaalde dingen wel of niet tegen het reglement waren, waar ik simpelweg de vergelijking maakte.

Ik heb ontzettend veel respect voor je en heb genoten van de gevechten op de baan. Ik hoop dat we volgend seizoen net zo mooi kunnen vechten als de afgelopen maanden! :)
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Bedankt!
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen wat betreft die opmerking, toen ik die opmerking over contact maakte in de livestream was de twijfel in mijn stem(of er überhaupt contact was) denk ik wel hoorbaar, mijn bedoeling was in ieder geval niet om iets de insinueren.

Ik denk dat wij bij Scuderia Leone een eerlijk en duidelijk beleid hanteren, waar we meedoen willen we kampioen worden en om dit te bereiken helpen we elkaar. Teamorders zijn in ieder geval niet iets waar ik mij voor schaam, zoals ik ook heb gezegd in de stream; er telt maar 1 ding uiteindelijk en dat is gewoon die titel. Om aan te tonen dat ik i.i.g. niets probeer goed te praten.

De opmerking over het herziene protest vind ik wel vervelend, aangezien ik niet helemaal weet waarom ik die opmerking verdien. Maar goed, ik zou het in ieder geval waarderen als je de volgende keer een PB'tje stuurt of de TS Channel joint als er frustratie is richting mij, of als team, dan praten we dat daar wel uit op een volwassen manier want ik denk dat dit nergens voor nodig is. Ik merk dat de titel me over het algemeen niet heel erg gegund word, dat is in ieder geval iets wat ik jammer vind. Daarom voel ik de behoefte om hier op te reageren.

Met de laatste woorden van Ruben ben ik het helemaal eens.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

De knetters, wat een avond, en een kampioenschap. Een uitgebreide review van de avond hoef ik hier al nauwelijks neer te zetten vanwege een post-race interview. Het toeval wil, dat ik voor deze laatste taces in gedachte had, het gaat in principe nergens meer om behalve P3, het is het laatste weekend, fuck it, ik ga eens twitch proberen aan te zwengelen :P Het is zowaar gelukt. We hebben voor zover ik weet geen mensen tot op het bot beledigd. Het was hard werken, en speciaal voor de kijkers het virtuele stuur aangezet, zodat voor de mensen die niet zelf gereden hebben te zien is hoe glad het dan was :P

https://player.twitch.tv/?video=v154361 ... play=false
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo, dat ging best aardig!

Had veel geoefend in de regen, o.a. een keer samen met William een uur lang achter elkaar aan rijden met constant tempo zonder fouten te maken. Dat heeft geholpen :)

Ik stond er goed voor in de Cup, ik moest Ger Peeters voorblijven (of direct achter hem finishen) en om Kai voor te blijven moest ik 2x finishen (2x 5e was genoeg, met maar 5 deelnemers in de cup gisteren).

Kwali: gevalletje 'one shot, one opportunity'. Ik nam niet veel risico in m'n eerste rondje, om zeker te zijn van een foutloos rondje. Had liever p10 dan risico op p3 of p20. Dat lukte prima, met p8 als gevolg.

Race 1: het 'green'-sein kwam erg laat, tot bij de pit-exit. Ik zat eigenlijk te wachten op het bericht dat we nog een ronde extra ging rijden. Eenmaal 'groen' zat ik gelukkig iets minder te pitten dan anderen, dus kon meteen een paar plekken opschuiven. 1e bocht overleefd en daarna rustig m'n tempo gezocht. Ik reed toch met de Cup in gedachten (na de misgelopen titel vorige week bij DTCC wilde ik deze toch echt wel binnenhalen), dus had niet enorm de behoefte om risicovolle inhaalacties te gaan ondernemen. Ik zat dicht op Lennard toen hij dwars ging en mij raakte. Ik had gelukkig geen schade en verloor 3 plekken, dus dat viel te overzien.
Daarna rondenlang een mooi gevecht met Misha en Kai gehad, uiteindelijk als 8e gefinisht, en dus pole voor race 2 (had ik totaal niet aangedacht!).

Race 2: prima start vanaf p1 en de leiding kunnen houden in bocht 1. Daarna direct een gaatje kunnen trekken naar de heren achter mij. Was verbaasd dat ik zelfs nog wat verder uitliep tot 2.5s in de ronden erna en dat men niet echt serieus dichtbij kwam. Hele race
heel beheerst en constant gereden, altijd net onder of op de limiet, nooit er echt over (wel 2x de apex gemist bij de hairpin achterop, maar niet veel tijd verloren). Ik dacht steeds: ze komen dichterbij, nu wordt het lastig, en zat te kijken naar het gat erachter. 3e leek in ieder geval mogelijk mochten Lars en Ruben voorbij komen. Ik wilde natuurlijk graag winnen, maar niet ten koste van alles met het risico dat ik Lars of Arjan er af zou tikken. In de stream hoorde ik dat ik een grote rol speelde in de strijd om het kampioenschap, of ik dat wel door had. Maar zo voelde het niet voor mij. Als ik iemand eraf zou tikken, ja dan had ik invloed, maar niet door vóór of achter wie dan ook te rijden, het seizoen gaat tenslotte over 16 races en ze reden niet met z'n 2en in een aparte klasse ofzo (wel figuurlijk, maar niet letterlijk).
Steeds toen het gat kleiner werd (tot 0,7s) werd het ook weer groter (tot 1,2s). Ik bleef de laatste ronden rustig (tot mijn eigen verbazing) en reed zo naar mijn eerste overwinning :D. Best een saaie race eigenlijk haha.

Dit wat uiteraard genoeg voor de Cup-winst, en ik spring ook nog van p9 naar p6 in het algemene klassement. Ik haal op deze laatste raceavond 1 punt meer dan in de hele eerste helft van het seizoen :P

Leuke stream William! Wel jammer voor Marcel, die uit de pitstraat startte, en direct een ronde achterstand had omdat de ronde achter de safetycar al lap 1 was.

Felicitaties voor Arjan! Iedereen bedankt voor het verzorgen van de stream, server, safetycar, etc.
Ik heb echt genoten van deze klasse. Het zat dicht bij elkaar qua pace, mooie gevechten beleefd en gezien, en wat een heerlijke auto zeg, ik kon er echt mee lezen en schrijven. Ik kan mij echter voorstellen dat de echte open-wheel-liefhebbers iets snellers willen. Ik ben benieuwd wat het wordt voor volgend seizoen.
De linkervoet kan al op vakantie, de rechter krijgt nog een zware week te verduren.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Thx Lennart!
Was een beetje een dilemma :( We volgden braaf de regelementen, maar dat pakte voor mijn collega helaas niet zo goed uit als we hadden gedacht.. Denk dat we vanaf nu gewoon in dit soort situaties, handmatige safety car, niet uit de pits moeten gaan starten omdat je dan jezelf in de voet schiet :)

Zit er over na te denken dit vaker te gaan doen, mss na de kerst wel een videokaart upgraden, want het is wel nodig :loser1:
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”