Dat bedoel ik met verwijten over en weer.Jan Wim Ensing schreef:Overigens vind ik het wel wat flauw om te roepen dat je betaalt voor iets dat je niet gebruikt.
Mijn persoonlijke mening is dat ik liever voor mezelf 35 euro in een jaar betaal ivm aankoop verschillende mods die ik dan ook rijd, dan dat ik 25 euro betaal en de mods in de contributie zitten. Op die manier kan de contributie voor de mensen die bepaalde mods niet hoeven, lager gehouden worden. Wat ik zelf wil aanschaffen, betaal ik ook wel zelf. Zit strakjes een jaarabonnement voor rFactor2 en Assetto Corsa ook in de contributie? Maar als de leden op de ALV hebben aangegeven dat ze de aanschaf van de mods liever uit een verhoogde contributie willen betalen, dan vind ik dat ook best. Dat zou dan wel inhouden dat IEDEREEN die mod gaat krijgen, of hij die nou speelt of niet.
Maar ja, of we het nou over 15 of 25 euro hebben voor 2014 hebben, daar kom ik best overheen.
Ik zou het een "eigen risico" willen noemen als mensen hun lidmaatschap bij SRVN opzeggen. Dan krijgen ze vanuit SRVN ook geen uitbreidingen of updates meer voor een via SRVN gekochte (of in de contributie verwerkte) mod . Willen mensen dat risico voorkomen, dan kopen ze maar uit eigen middelen rechtstreeks bij de modbouwers de mod.
Nogmaals, het maakt mij niet uit of ik 15, 25 of 35 euro in een jaar "kwijt ben" aan SRVN. Dat geld is het mij meer dan waard, puur als invulling van mijn hobby. Het ging mij er in eerste instantie om dat ik toch redelijk veel nieuwe inschrijvingen verkeerd geïnformeerd heb over de waarschijnlijke hoogte van de contributie in 2014 t.o.v. 2013. Dat er daarna andere discussies kwamen m.b.t. wel of geen reserves moeten hebben voor servers en/of webhosting, kon ik niet voorzien en daar kan ik ook vrij weinig over zeggen. Dat is weer afhankelijk of de noodzaak daartoe inderdaad aanwezig is of niet.