Porsche Cup 2016-II | Belgienrennen | 01-12-2016

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

Porsche Cup 2016-II I Race 13 & 14
Belgienrennen
01-12-2016


Locatie
Spa, België

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (11 ronden, formatieronde, staande start)
21.00 uur - Kwalificatie 2 (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
21.10 uur - Warmup
21.15 uur - Race 2 (11 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2016-II
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Wat een spektakel weer vooraan zeg, top om te zien.
Was zeker niet mijn beste race van het seizoen, veel te veel momentjes gehad maar toch ook weer diverse lekkere nette gevechten.


ps Bram ik vond het op twee manieren een beste bak ;)
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Heerlijke avond gehad, in race 1 tot op het limiet moeten gaan om Niek te kunnen verslaan. Gelukkig was er in ronde 10 een foutje, wat mij de winst garandeerde met teamgenoot Heijnen op P2. Ik had veel moeite om de banden enigszins onder controle te houden, en ik merkte dat alle tijd die ik normaal in S2 won, gelijk weer verloren ging in S3, waar inhalen toch al super lastig is. Dit had als gevolg dat ik mijn doorgaans sterke sector 2 eigenlijk op cruise mode moest rijden, om de banden koel genoeg te houden.

Door Niek zijn spin in race 1, waren de rollen in eens omgedraaid, ik mocht de resterende 3 races allemaal 2e eindigen. Desondanks besloot ik om wel in de aanval te gaan voor race 2. Uiteindelijk met succes :)

De stream zag er ook weer top uit, ik heb echt genoten van het commentaar van alle 3 de mannen :)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Voor mij weer eens technische probleempjes. Derde race op rij waar mijn framerate tijdens de races een paar keer per lap net onder de 60 fps duikt. Race 1 was het die framerate die in battles wat afleiding gaf. In de tweede race ging ik over op 1 scherm, maar daarvoor moest ik mijn FOV wat verhogen zodat ik in ieder geval nog een beetje naast me kon kijken. Niet echt ideaal vlak voor die 2e race. De auto voelde echt aan als een totaal andere. Al vanaf de eerste lap kwam ik vooral in de tragere bochten elke ronde wel een keer driftend doorheen. Voelde meer aan als Mario Kart. Leuk, maar niet bepaald snel of zo.

Gebruikersavatar
Tom Schenkels
Berichten: 417
Lid geworden op: 30 dec 2014, 14:05
Racestuur: Thrustmaster TX Wheel
Locatie: Puttershoek

In race 1 veel plekken verloren door een slechte exit uit de hairpin. Een touché met Kevin of Glenn, vervolgens zij-aan-zij richting Eau Rouge met Ruben Correa Alves. Ik zat aan de verkeerde kant en de auto raakte uit balans. Met een alternatieve lijn omhoog kreeg ik hem gelukkig weer onder controle, maar verloor nog een paar plekjes op het rechte stuk. Voor Rivage/Bruxelles zette ik een opportunistische actie in bij Jeroen. Auto ging dwars onder het remmen en op de kerbs. Gelukkig de muur niet geraakt en kon op P12 aansluiten. Toffe gevechten gehad en uiteindelijke opgeklommen tot P7.

Race 2 was 1 ronde te lang. Rondenlang bleef de spiegel leeg, maar 2 ronden voor het einde doemde Niek op. In de laatste ronde pakte hij mijn slipstream uit Raidillion. Ik had zelf een aantal mensen buitenom ingehaald bij Les Combes, dus helemaal de binnenzijde verdedigen en de ideale lijn vrij laten leek mij niet verstandig. Niek vond precies genoeg ruimte voor één Porsche aan de binnenkant. :(

Het gebeurt niet vaak dat ik op podiumkoers rijd, maar het was zeker niet de eerste keer. Wanneer ik voor het laatst top 3 gefinisht ben, moest ik zelf ook even nagaan. In een grijs verleden toen er nog een interessante, competitieve, voorspelbaar handelbare open wheel klasse was met leuke gevechten. Bijna een jaar geleden dus, in de een-na-laatste race van de Formule Renault 3.5.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ger Peeters schreef:Wat een spektakel weer vooraan zeg, top om te zien.
Was zeker niet mijn beste race van het seizoen, veel te veel momentjes gehad maar toch ook weer diverse lekkere nette gevechten.


ps Bram ik vond het op twee manieren een beste bak ;)
Hahaha :lol:
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2016-II”