Update vanuit de Organisatie [ALV 2014]

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afgelopen zaterdag werd alweer de derde Algemene Ledenvergadering (ALV) van SRVN gehouden. De bijeenkomst trok 21 leden die luisterden naar plannen en verslagen en deelnamen aan discussies en stemrondes. Uiteraard stonden ook weer de kartheat, het buffet en de altijd hilarische pubquiz op het programma. Vanuit het bestuur danken wij de aanwezige leden voor hun komst.

Visie
Onze voorzitter, René Hoogterp, ving de ALV aan met het onthullen van een nieuw visieplan voor de komende twee jaar. Het bestuur kijkt tevreden terug naar de afgelopen twee jaar, de ontwikkeling die SRVN heeft gemaakt en de positie die zij heeft ingenomen in de (nationale) simracewereld. Tijd om nieuwe doelen te stellen voor de komende twee jaar. Het bestuur wil aan de volgende zaken werken:

Een nieuwe website met uitgebreide, geïntegreerde back-end die voor meer overzicht en gebruiksvriendelijkheid moet zorgen voor zowel bezoeker en leden als het bestuur zelf. Hierdoor zullen onder andere resultaten en standen beter vindbaar zijn, zal inschrijven gemakkelijker worden en krijgen leden een eigen profiel. Tevens zal er een ratingsysteem worden ingevoerd dat leden rangschikt en het gemakkelijker maakt leden voor o.a. de RADOM-Cup te selecteren.
Het aanmeldproces voor nieuwe leden wordt gestroomlijnd om er zo voor te zorgen nieuwe leden wat meer in een ‘warm bad’ terecht komen en niet in het diepe worden gegooid. Tevens wordt er gewerkt aan informatie om nieuwe leden op weg te helpen, bijvoorbeeld als ze pas net bekend zijn met simracen.

We willen onze voorpagina met nieuwsberichten gebruiken voor meer dan alleen raceverslagen en aankondigingen. Leden worden aangemoedigd zelf ook content aan te leveren, bijvoorbeeld in de vorm van hardware reviews, columns of andere interessante formats.

Tevens blijft SRVN actief op social media. We merken dat het forum wat minder wordt gebruikt dan voorheen, onder andere door activiteit op TeamSpeak – welke wordt aangemoedigd! – maar dat neemt niet weg dat het forum nog steeds als gespreksmedium kan dienen. Veel belangrijke informatie staat daar in ieder geval nog ter naslag op. Tevens blijven we nieuwtjes communiceren via FaceBook en Twitter.

Uiteraard blijven we streven naar kwaliteit en draagvlak voor onze plannen onder de leden.

Het bestuur zal in de komende twee jaar – mogelijk al dit jaar – ook veranderingen ondergaan. We willen graag een heldere verenigingsstructuur neerzetten, waar dat nu nog wat onduidelijk is voor niet-bestuursleden. In dat licht werd er ook een stemronde gehouden waarin de naam van het kernorgaan van de vereniging succesvol werd veranderd van ‘Raad van Bestuur’ naar ‘Bestuur’.

Het visiestuk waarin dit alles staat uitgelegd kan worden opgevraagd bij Jan Wim Ensing.

Financiële zaken
Tijdens de ALV werd er officieel financieel verslag gedaan van het afgelopen jaar (2013) en een onofficieel tussentijds verslag van het huidige jaar (2014). Tevens werd de begroting van 2015 besproken. Aanvankelijk werd de contributie voorgesteld op €10, maar de aanwezige leden stelden voor dat deze werd vastgesteld op €15. Redenen hiervoor waren de vraag naar een nieuw modbudget, eventuele kostenverlaging voor de ALV en de wens een stabiele koers te varen met de contributie in het zicht van eventuele toekomstige verhoging.

De kascontrole werd gedaan voor Dave de Vos – die anticiperend op zijn afwezigheid vooraf de financiën inzag en goedkeurde – en Ger Heuts die als plaatsvervanger van Ivo Pakvis optrad. Ook Heuts keurde de financiën goed. Beide heren worden vriendelijk bedankt voor hun inspanningen.

In 2015 bestaat de kascontrolecommissie uit Ger Heuts en André Jansen.

Race Commissie
De RC deed ook een praatje. Leden werden opgeroepen hun protesten op tijd in te leveren en het te melden als ze hun protesten niet op tijd kunnen aanleveren. Bij geen bericht wordt een te laat ingediend protest niet behandeld.
Tevens werd er een oproep gedaan aan coureur om de baangrenzen te respecteren. Het bekijken van de beelden van de afgelopen races leidde tot een schrikbarend aantal overtredingen. Een aantal coureurs hebben daarom een diskwalificatie op zware straf in het vooruitzicht.

Op verzoek van de leden blijft de RC filmpjes aanleveren bij de uitleg van de protestbehandeling, maar deze zullen we eenvoudiger worden om zo tijd te besparen achter de schermen.

Leden verzochten de RC niet incidenten te behandelen zonder protest. Dit leidt tot willekeur en creëert de mogelijkheid dat een incident dat tussen leden is afgehandeld alsnog leidt tot een straf. Dat wordt als onwenselijk beschouwd.

Schade in de DTM
Het verlaagde schadepercentage lijkt vooralsnog niet voldoende om extreem lange reparaties in de pits te verminderen. We willen graag met leden testen welk percentage wenselijk wordt geacht. Aanstaande donderdag, 25 september, wordt er daarom een testevenement georganiseerd. Alle DTM-rijders en overige geïnteresseerde leden worden opgeroepen deel te nemen.

GT Kampioenschap
Het GT Kampioenschap zal, ondanks het aflassen van de race op Silverstone, doorgang vinden. We hopen dat leden zich alsnog zullen aanmelden. Het bestuur gaat nog wel onderzoek doen naar brandstofverbruik, omdat het schijnt dat de huidige racelengte serieuze strategische nadelen oplevert voor sommige auto’s.

Tevens werd er een suggestie gedaan voor een evenement of kampioenschap in de GT-sfeer waaraan meerdere Nederlandstalige communities deel kunnen deelnemen. Het bestuur zal hier in de volgende vergadering aandacht aan besteden.

Langzame coureurs
Naar aanleiding van de discussie rondom achterblijvers en blauwe vlaggen is er besloten clinics te organiseren voor het omgaan met blauwe vlag situaties. Hiervoor zullen Cuprijders actief benaderd worden, maar ook snellere coureurs zijn welkom. Tevens zullen er artikelen geschreven worden om leidraad en naslagwerk te dienen.

Een zeker lid meldde terloops dat recente ervaringen bij andere communities hem deden realiseren dat het niveau van achterblijvers bij SRVN prima is. Een compliment aan onze coureurs!

Wvttk
Tijdens de vragenronde werd er een suggestie gedaan voor het gebruik van een ‘grid edit tool’ voor de Clio. Tevens werd het bestuur verzocht de 5 minuten vrije training tussen de DTM-races te schrappen en werd het bestuur verzocht ook Assetto Corsa evenementen op te blijven zetten.

Na dit alles werd ALV 2014 gesloten.
Plaats reactie

Terug naar “Update vanuit het bestuur”