DTCC 2016-II | Brands Hatchraces | 11-09-2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

DTCC 2016-II | Race 3 & 4
Brands Hatchraces
11-09-2016


Locatie
Fawkham, Kent, Groot-Brittannië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (16 ronden, formatieronde, staande start)
21.05 uur - Race 2 (16 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2016-II
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Dat was dan weer Brands Hatch. Mijn haat-liefde-verhouding met dit circuit heeft weer een vervolg.

Om de één of andere reden kan ik hier niet relaxed rijden met een voorwielaandrijvers, zij het Clio, DTCC of WTCC in de SimBin-franchise. Ook nu weer hard gewerkt aan een werkbare afstelling, maar het blijft toch billetjes knijpen elke keer dat ik rechtsaf moet in de GP-lus. Zo nu en dan schieten de snelle rondes eruit, maar even iets minder op de limiet betekent al snel een seconde langzamer.

In de kwalifcatie bleef ik ongeveer een halve seconde weg bij mij PB. Mij hoor je niet klagen. P9

Rustig door de eerste bochten gereden in race 1 en zo uit de malaise gebleven. Het ritme duurde een tijdje, dus al snel viel ik twee plaatsen terug, na de aanvankelijke winst. Toch enigszins ingekomen en op de eerste rij gezeten bij het gevecht tussen JW en Bram. Na een foutje van Bram klapte ik op zijn achterkant en kwam ik er voorbij. Een paar ronden later zette hij een aanval in. Koprol, uithuilen, opnieuw beginnen. Helaas een Stop 'n' Go gekregen en buiten de dobbelsteen-zone terecht gekomen. Jammer van P6. Het werd P12.

In race twee direct plaatsen winst geboekt, maar ik raakte de achterkant kwijt bij het aanremmen van Surtees (?). Achteraan aansluiten... Ik heb er het beste van gemaakt, maar helaas werd het P13. Tsja...

Op naar twee leukere circuits!
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Een keer geen pole, en dat kwam door een geweldig rondje van Bram. Ik had geen goede start, en moest verdedigen voor Lars. Bram liet de deur openstaan en daar kon ik van profiteren. Daarna de race goed kunnen controleren.

In race 2 had ik een veel betere start, maar toen kwam ik in het gedrang. Ik kreeg een tik van iemand waardoor ik weer tegen Jan Wim aankwam en helaas ging dat mis. Daarna een leuk gevecht met René, helaas verremde hij zich in bocht 2 en haakte de auto's in elkaar. Het is een vervelende bug, en helaas schoot hij daardoor rechtdoor de grindbak in. Daarna nog naar Kai en Martin kunnen rijden, die raakte elkaar weer waardoor ik P3 cadeau kreeg en dat was het dan.

Al met al een leuke raceavond tot de volgende.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Brands hatch...
Kwali ging niet lekker miste in allebij mijn ronde de 1ste bocht volledig: 1na laatst gereden tijd.

Race 1: Door een mensen die elkaar eraf reden of zelf naast de baan kwamen in de beginfase snel op de 10 plek terrecht gekomen.
Meer dan dat zat er niet in.
Omdat ik wat auto's moest ontwijken die elkaar of zichzelf eraf reden al een aardig achterstand opgelopen die ongeveer gelijk bleef.

Race 2: Mocht vanaf p2 starten.
Niet een heel goede start en na 2 bochten lag ik 4 de.
Ik wist dat er een aantal sneller jongens achter me zaten maar inhalen is lastig hier.
Ger en Robin tot ronde 5 achter me kunnen houden tot het in de 2 de bocht mis ging.
Verloor gelijk 6 plaatsen.
Was mijn 'focus' kwijt en kon niet lekker meer rond rijden.
Door verdere foutjes kon Jos me ook nog inhalen. P11 als resultaat.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Prima vermaakt, mijn laatste race was alweer een tijdje geleden met de SRVN 500 dus ik had er ook wel zin in.

De kwalificatie was redelijk, niet perfect maar meer dan P3 had er sowieso niet ingezeten door de knaltijd van Bram.

Race 1 een goede start, zat aan de buitenkant in T1 naast Robin waar de grip veel minder is dus Robin kon er weer langs. Na een paar rondjes kon ik Bram uitremmen in bocht 2, waarna hij ook snel zichzelf verschalkte en de spanning er voor mij wel redelijk uit was. Prima P2.

De start in race 2 was waarschijnlijk mijn beste die ik me kan herinneren, ik moest zelfs remmen voor Bram die op P6 startte terwijl ik begon vanaf plek 10. Uit de schermutselingen gebleven en na 1 ronde lag ik al 5e. Van daaruit de gaskraan vol opengedraaid en tweemaal iemand binnendoor kunnen pakken in de eerste snelle rechter in sector 2, waarna de jacht op Bram werd ingezet. Ik heb werkelijk alles geprobeerd en kwam wel iets dichterbij, maar het gat stabiliseerde zich op zo'n 2 seconden en ik kon niet meer dichterbij komen. Het was in ieder geval de eerste keer in de Civic dat ik geen enkele cent gaf om de banden en elke ronde vol ging, erg gaaf, want ze hielden het uit. Duim omhoog naar Bram want het ging erg hard.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Mijn eerste optreden dit seizoen in DTCC en weer wennen

Kwali: P14, eerste bocht beetje slecht in beide hotlaps
Race 1:
werd in de rondte getikt nog voordat ik bij bocht 1 was en tikte daardoor ook iemand anders rond.
kon redelijk snel toch weer aanhaken maar ging even op twee wielen een paar ronden later.
Daardoor door het grind maar bij de overgang naar gras zat een bump en werd gelanceerd.
daarna nog incident met iemand die veel te aggresief de baan op kwam na een crash, kon hem net ontwijken maar werd ook nog aangetikt door hem bij het inhalen
uiteindelijk P11
Wel 2 protesten ingediend overigens. vond dit wel iets te ver gaan

Race 2:
Pole en ging behoorlijk goed, mensen maar zonder al te veel verdedigen voorbij gelaten
Kreeg 1 kans om Kai in de halen terwijl Robin aan het pushen was van achter.
Dook in het gat maar blokkeerde een beetje, met als gevolg een redelijke tik tegen Kai, Excuus daarvoor maar gelukkig ging hij er niet af
Hierdoor kon Robin ons vrolijk voorbij,
Rest race zitten pushen om los te komen bij Kai maar viel niet mee, echt zweten
Uiteindelijk P4 wat volgens mij mijn beste resultaat is

Blijft moeilijk en zwaar circuit met weinig marge voor foutjes
Tot de volgende!
Laatst gewijzigd door Martin Baltus op 12 sep 2016, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Een avondje met gemengde gevoelens.
De kwalificatie ging niet helemaal naar wens en had beter gekund. De 1e ronde te voorzichtig gedaan, de 2e te veel risico genomen en over mn dakje, resulterend in P7.

Race 1: Was redelijk van start en kalm aan gedaan in het begin. Door wat incidenten hier en daar kwam ik op P4 achter Pieter die ik de hele race aardig kon volgen maar om dichtbij genoeg te komen moest ik toch teveel van de banden gaan vragen. Pace was nagenoeg gelijk, best vermaakt ;)

Race 2: Geprobeerd uit het gedrang te blijven maar niet gelukt. Er waren 2 man gespind en stonden met de poot op de rem aan de rechterkant van de baan, prima. Totdat ze beiden besloten maar te gaan rijden in de richting van wat hun enige kant was om te passeren...kom er net aan met een groepje van 5 , de 2 mannen voor me net geluk, ik er vol in en achter me in de sandwich :( Nouja, uithuilen en opnieuw beginnen, hoop dat diegene volgende keer beter oplet en blijft staan waar die staat. Uiteindelijk met een kromme auto doorgetuft en P14 behaald.
Volgende keer beter en op naar de volgende, hopende op race 2 ook eens een aardig resultaat. :byebye:
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Eindelijk weer een leuke race!

Eerste DTCC weekend was drama met veel schade en de eerste race op Brands Hatch was helaas niet anders..

Kwalificatie wist ik zelf vakkundig te verprutsen dus achteraan beginnen. Op zich niet zo erg, echter is de grootste uitdaging om de eerste ronde heelhuids door te komen wanneer er van achteraan gestart moet worden. Dit ging de eerste race wederom niet goed. In bocht 1 aangetikt met een spin als gevolg. Gelukkig geen schade dus vrolijk verder. In de eerste ronde gelijk meerdere mensen ingehaald die slachtoffer waren van crashes en helaas was het voor mij gedaan na de laatste snelle knik naar rechts. Ook hier was het geduld onderling waarschijnlijk ver te zoeken en was het een slachtveld. Een van de auto's rolde weer vrolijk de baan op en kon ik niet ontwijken.... suspension damage, einde verhaal.. ( op dat moment had vrouwlief ondertussen ruzie met Netflix dus de auto maar geparkeerd en hulp geboden ;) )

Race 2 was dan eindelijk een race waarvoor ik hier ben. Wederom van achteraan starten maar dit keer wel schadevrij ieder incident voor me weten te ontwijken. Na een paar bochten dus al op P12. Langzamerhand kwam Rene de Ruijter in zicht waar ik prima een paar rondjes mee aan het knokken ben geweest. Fair gevecht en hier doen we het voor! Daarna in de laatste bocht van de laatste ronde Johannes nog weten te verschalken en P9 als eindresultaat. Top race!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

toch weer twee keer top 10 , zeker in race twee lange tijd leuke gevechten gehad. Okee in sommige gevallen was er niet echt sprake van gevecht maar werd ik gewoon simpeltjes voorbijgestoken ;) , maar zeker ook wat mensen op weten te houden :P
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Race 2 alleen kunnen doen vanwege belangrijke gasten op bespreking in de pitbox.

Lekker vanaf de achterste plek gestart, prima start gemaakt vergeleken met de rest voor me, goed aan de binnenkant kunnen blijven, paar keer bijna de baan afgedrukt, maar daar ga ik ook nog even over in gesprek.

Kon precies om alle rotzooi voor me heen rijden ging van p22 naar p11 in bocht 3.
Maar ja, daar bleef het bij, paar kleine slippers en 2x in de muur bracht me naar achteren. Niemand in de weg gezeten, wil mezelf niet op de borst kloppen maar als er iemand weet wat aan de kant gaan is........

Daarom verbaasde mij het ook dat er door 1 rijder op zeer grote afstand al met de lampen geknipperd werd, totaal overbodig en niet zoals het hoort.
Op deze manier ga je mensen juist irriteren.

Uitgereden op p18 voor een paar cup punten.


Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Je mag altijd iemand attenderen op zijn rijgedrag na of tussen de race. Of dit via de chat gebeurt of via TS, het mag. Soms moet het ook aangegeven worden want anders gaat het wellicht juist weer fout bij de volgende race.

We hebben ooit een rollende start gehad maar dat was net zo goed chaos dus veel veranderd er niet.

We zullen gewoon samen op de baan elkaar moeten respecteren. Natuurlijk kan er een tik of iets gegeven worden, het is DTCC, daar wordt altijd deur aan deur gereden.

Als mensen willen zien hoe een fair en respectvol gevecht moet zijn, kijk naar race 2 van Mores en race 1 van Brands Hatch.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Video van Brands Hatch ;)

Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Mooi hoor. Erg vet dat slowmotion.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Thnx Pieter. Zag nu zelf voor het eerst in slowmotion echt goed de handen van de coureurs met tegensturen, mooi gezicht.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Tof gedaan keep going
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Fantastische video Patrick! Die gaat de komende weken weer op de 12 monitoren in de DTC winkel!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

nice shots!!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Nieuwe achtergrond voor de pc.
Thanks Pat
Afbeelding

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

:bierglas:
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Vette shit, nice work!
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2016-II”