[ORG] Waarom driving aids?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Tja ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Klinkt prima, maar dan moet wel het schokken van de camera in de cockpit op een normale manier uitgezet kunnen worden, bij de Indycar heb ik dit bijvoorbeeld nog niet gevonden, zodoende 'uit nood' rij ik daardoor met t-cam view in de Indycar :)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Is toch gewoon aan te passen of door plugins te corrigeren? (real head movement)

Mijn vraagstuk over de aids op de vorige pagina staat nog steeds, mocht die nu over het hoofd gezien worden ;)
Gebruikersavatar
Ivo Pakvis
Berichten: 254
Lid geworden op: 20 sep 2011, 21:21

Verplichte cockpitview? Ik zou graag zelf bepalen uit welk standpunt ik rijd. Het blijft een game, geen zaak van leven of dood.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

De camera waar je mee rijdt is een keuze. Ik ga zelf ook liever voor realisme, maar dat wil niet zeggen dat ik andere benijd dat ze met hoodcam rijden of swingcam (al vraag ik me af of je daar sneller mee gaat.) Laten we het gewoon leuk houden voor iedereen en gewoon de setting kiezen die zij prettig vinden.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Daar zit ik sowieso wel mee in mijn hoofd, misschien voor de zeiksnorren een eigen klasse (er is immers ook een instapklasse) op de vrije donderdag met dit soort ongein, echte raceklassen en afstanden, geen aids, etc. Wanneer kan ik me inschrijven? :driving:

Same here maar het lijkt me niet dat als 1 persoon zijn mening geeft gelijk heel de boel op de schop gaat, het is een vereniging naar mijn weten en geen dictatuur ;)

edit:
Maar even mezelf quoten voor de zekerheid..
William Geuze schreef:Gisteren na een kleine discussie met Aaron over de aids die aanstaan in de DTM klasse waar je tijd mee wint (ABS!) en die vervolgens bijna iedereen wel gebruikt hadden we weer een gebruikelijke tirade over het bannen van aids die niet op de echte wagen zitten in alles behalve de instapklassen. Teksten als ' dan maar meer oefenen' kwamen natuurlijk al snel naar voren.. Echter, wat ik me bedacht is dat voor de Formule 3.5 er als het goed is gebruik gaat worden van DRS, is dat dan genoeg reden om te zeggen we gooien alle AIDS behalve autoclutch (wegens boven genoemde reden door Yoeri) eraf als goedmakertje voor DRS? Het is immers geen instapklasse meer toch? :)
Laatst gewijzigd door William Geuze op 02 dec 2014, 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Het is ook geen verwijt en het is heel goed om je mening te geven daar zijn fora's ook voor. ;)
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Ik vind persoonlijk dat hulpmiddelen in beperkte mate moeten blijven. We zijn immers een vereniging, en elk betalend lid hefft evenveel recht om te rijden wat hij(of zij om politiek correct te blijven :roll:) wil. Ook om er net zo veel plezier in te hebben. Daarom moet je een bepaalde klasse dus niet te moeilijk maken waardoor er een groep rijders kan zijn die daar dan niet aan mee zou kunnen doen. Daarintegen ben ik wel voor uitdaging. Dus ik ben wel voor zo min mogelijk.

Over de view gesproken, ook daar ga je rijders mee benadelen, al is het maar doordat de rijder X een grotere heeft dan rijder Y. Scherm bedoel ik dan he :lol:
Wat is de volgende stap dan he? Een drie schermen setup verplichten omdat je dan nog beter zicht hebt? Ikzelf rij meestal hoodcam, en heb zelden dat ik verrast wordt door contact. Als ik een rijder ineens niet meer voor of achter me zie rijden maar hem nog steeds hoor, weet ik dat ik ruimte moet laten. Zo moeilijk is dat niet. Je zult ook zien dat als je de ander wat meer ruimte gunt, de gevechten steeds beter worden. Het moeilijkste van racen is dan ook op zijn tijd gewoon een keer je verlies nemen in een aantal situaties, om zo te voorkomen dat je nog meer verliest, zoals door schade of door dat je van de baan af gaat.

Maar ieder zijn eigen rijstijl natuurlijk ;)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik denk vooral dat je niet te snel in termen als moeilijk of niet moeilijk moet denken. Het blijft simracen en dan gaat het toch vooral om realisme zou je hopen. Dat je dan een F1 wagen niet na 5 rondjes al tot op en over de limiet onder controle houd, ja, gek he. Overigens kun je met het minimale aids ook doorslaan, wat Twan al in de vorige pagina aansneed, dat er aids die daadwerkelijk op de wagens zitten disabled zijn, dat is dan weer wat scheef :P

Het is toch niet zo go gek om een klasse voor de meer serieuze azijnpissers voor te stellen als er voor de instappers ook een aparte klasse is? :) Net zoals dat het een keuze is om niet aan de instap klasse mee te doen, zou het ook een keuze zijn om hieraan mee te doen.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Sowieso wordt elke klasse bekeken qua driving aids. Dit is een goede om ook te bespreken tijdens de openbare teamspeak vergadering die binnenkort er weer is, waar we de nieuwe kampioenschappen voor het nieuwe seizoen bespreken.

Overigens vind ik nu dat we niet heel ruim zijn met de driving aids, in alle eerlijkheid. Bij de Indycar hebben we bijvoorbeeld ABS op low staan, dat had ook medium of high kunnen zijn. Je kunt best makkelijk nog een wieltje blokkeren :)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Goede tip, zal die vergadering in de smiezen houden :)

Beetje een drogreden, je had ook steering help aan kunnen zetten bij wijze van spreken ;)
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

We streven realisme na, en volgens mij doen we dat allemaal ook wel redelijk in de klasses die we nu rijden. Er staat nog helemaal niks vast voor komend seizoen qua driving aids, zeker niet voor de nieuwe raceklasses.

(vergeet niet, er wordt nu soms gerefereerd naar reacties van meer dan 1 jaar terug, sindsdien is er veel veranderd, bijvoorbeeld in de Clio's)
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”