Voorstel 'schrapsysteem' in kampioenschappen

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

We kunnen het ook omdraaien. Als iemand altijd meedoet en altijd in de punten eindigt benadeel je die persoon. Ik ben er daarom ook op tegen om een dergelijk systeem in te voeren.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Robin de Jong schreef:We kunnen het ook omdraaien. Als iemand altijd meedoet en altijd in de punten eindigt benadeel je die persoon. Ik ben er daarom ook op tegen om een dergelijk systeem in te voeren.
Dit is niet helemaal waar. Ook als je altijd punten scoort, wordt je gemiddelde resultaat beter wanneer de minste punten worden geschrapt.

In principe vind ik het schrapsysteem goed, in die zin dat het inderdaad de mogelijkheid geeft om toch mee te strijden als je een keer een race moet missen.

Het meest vervelende nadeel van dat systeem is dat het overzicht wegraakt. Gedurende het seizoen heb je eigenlijk geen goed beeld van waar je nu staat en wat je moet doen om hoger te komen, omdat het niet duidelijk is wie welke races zal schrappen. Hebben ze hun slechtste resultaten al gehaald, of komen die nog? En de mijne?
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

De Formule 2 hanteerde dit ook enkele jaren terug en zo kwam het inderdaad voor dat je een op het eerste gezicht spannende strijd had om P2 in het kampioenschap, maar feitelijk ook weer niet omdat de 1 al een schrapresultaat kon noteren en de anderen nog niet (een DNF)

Echt heel omslachtig voor commentatoren, kun je nagaan hoe het is als rijder zijnde :)

En dat staat haaks dus op het feit dat het voor mij best een aardig idee zou zijn, ik ben namelijk niet altijd beschikbaar, helaas...
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

René Hoogterp schreef: En dat staat haaks dus op het feit dat het voor mij best een aardig idee zou zijn, ik ben namelijk niet altijd beschikbaar, helaas...
1 schrap René, niet het halve seizoen Afbeelding

Weet dat het in het NL rally kampioenschap al jaren gebruikt wordt.
Maar daar buigen ze de regels af en toe zo om, dat het op match fixing lijkt
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Albert van Mourik schreef: 1 schrap René, niet het halve seizoen Afbeelding
Touché.
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”