Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Alleen in de USF2000 zag ik een gele rollbar voor cup rijders, dus als we weten wie in de cup mag rijden dan kan ik de paints afmaken :)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ik verwacht dat we na maandag de mensen die in aanmerking komen zullen berichten. :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Sven Smits in de Dtc cup? Is veel te snel en heeft Croft R2 gewonnen afgelopen seizoen

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

We gebruiken de rating die in het paddock staat. Het klopt dat er mensen tussen zitten die daar niet thuis horen, maar we willen geen administratieve rompslomp en hebben daarom een grens bepaald. Daarnaast sturen we er op aan dat mensen nadenken of ze wel mee moeten doen aan een cupklasse. Dit maken we ook duidelijk in de pm's die iedereen krijgt. Overigens staat er ook bij mogelijke cuprijders, dus niet iedereen staat automatisch ingeschreven.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ok, is ook geen zware kritiek, vandaar ook de smiley erachter.
Snap er nog weinig van maar dat is gelukkig mijn taak ook niet

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Ten eerste ben ik het mee eens dat je voor jezelf moet nagaan of je in de cup thuishoort ;)
Ik vind alleen niet dat de ranglijst een goede maatstaf is voor de cup bepaling. Als ik er vorig seizoen een andere klasse bij had gedaan waar ik misschien niks van bakte had ik veel lager in de ranglijst gestaan en had ik het dtcc ook in de cup gekund? Snap dat je ergens grenzen moet trekken, maar meende dat als je een podium had gehaald je niet meer in de cup kon. Verder maakt het mij niet zoveel uit, maar snap de selectie niet helemaal ;) Ik zit sowieso niet in de cup dus zie het wel. :bierglas:
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Het was ook niet bedoelt als sneer, maar meer om duidelijkheid te geven. ;) In dit topic kun je de ratings zien, dit hebben we afgelopen seizoen ook gebruikt maar hebben we meer gefilterd.

viewtopic.php?f=78&t=2154
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Patrick Smid schreef:Ten eerste ben ik het mee eens dat je voor jezelf moet nagaan of je in de cup thuishoort ;)
Ik vind alleen niet dat de ranglijst een goede maatstaf is voor de cup bepaling. Als ik er vorig seizoen een andere klasse bij had gedaan waar ik misschien niks van bakte had ik veel lager in de ranglijst gestaan en had ik het dtcc ook in de cup gekund? Snap dat je ergens grenzen moet trekken, maar meende dat als je een podium had gehaald je niet meer in de cup kon. Verder maakt het mij niet zoveel uit, maar snap de selectie niet helemaal ;) Ik zit sowieso niet in de cup dus zie het wel. :bierglas:
Ja dat had gekund. We moeten echter wel een systeem hebben om dingen te bepalen, en we hebben hiervoor gekozen.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

De regel van een podium etc. was voordat we deze ranking gebruikten. Dus dat kan allemaal van tafel. Ook toén kwamen er soms rijders in aanmerking terwijl dat eigenlijk niet hoorde. En om élke vorm van subjectiviteit weg te nemen, is juist de SRVN Ranking gekomen. Gebaseerd op een beproeft systeem uit het schaken. Val je veel races uit? Dan scoor je ook slecht. Reden genoeg dus om altijd proberen races uit te rijden. :)

Uiteindelijk zullen de snellere coureurs die in de cup klasse willen zitten toch uit zichzelf diezelfde cupklasse verlaten, aangezien ze dan relatief snel weer boven de 1000 punten zullen zitten. :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik vindt het een goed idee, alleen Sven op P77 staat op voorwaardelijk Cuprijder, en André Jager op P80 niet.

Hoe wordt die grens berekend?
Aantal punten of aantal procenten gestegen?

Gewoon pure schieuwnierigheid hier hoor

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Potdorie nou! Sponsor je die cup als een malle, mag je er niet in rijden geintje, het maakt mij niks uit. Lekker gassen met die handel!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Albert van Mourik schreef:Ik vindt het een goed idee, alleen Sven op P77 staat op voorwaardelijk Cuprijder, en André Jager op P80 niet.

Hoe wordt die grens berekend?
Aantal punten of aantal procenten gestegen?

Gewoon pure schieuwnierigheid hier hoor Afbeelding

Castrol Racing Team.
Scherp gezien, André hoort er ook op. Is bij deze aangepast.

Eén en ander zal binnenkort duidelijk worden gemaakt en leden die in aanmerking komen zullen spoedig bericht krijgen.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Lars Koldeweij schreef: Scherp gezien, André hoort er ook op. Is bij deze aangepast.
Top :bierfles :driving:
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Rijders die in aanmerking komen voor de cupklassen hebben inmiddels een PM ontvangen.
Nils van Limpt
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jun 2016, 21:21
Racestuur: Thurstmaster T300RS
Locatie: Eindhoven

Ik kan helaas geen antwoord terug sturen naar SRVN.
Krijg de volgende melding: "Sommige gebruikers kunnen niet toegevoegd worden, omdat ze het ontvangen van privéberichten hebben uitgeschakeld."
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Bedankt voor het melden. Zou je het nog eens willen proberen? Als het goed is zou het nu moeten werken.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Heb ook geantwoord (misschien wel heel erg snel )

Wacht wel een lijstje af om te zien of het antwoord aangekomen is.

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Is het wellicht mogelijk om het beleid rondom weer-instellingen op de server eens aan te passen? Ik weet dat dit thema meerdere malen is besproken achter de schermen, maar ik zie nu weer een weerbericht met strak 10gC, omdat het deze tijd van het jaar te koud is in de Mid-West om fatsoenlijk te racen. Gedurende ongeveer de helft van beide de SRVN-seizoenen zijn de weersomstandigheden op de gekozen locaties niet 'race-baar' (d.w.z té koud, té nat, etc), maar toch kiezen we er consistent voor om te rijden met die kunstmatige 10gC. Ik vraag me zo onderhand af waarom we dat nog doen.

Kan het niet anders? Bijvoorbeeld:
  • De kalender zo inrichten dat er alleen op locaties wordt gereden waar het op dat moment ook echt fatsoenlijk race-weer is.
  • Weerberichten baseren op datums waarop de locatie race-weer heeft.
  • Zelf weerberichten programmeren en op willekeurige momenten inladen.
Ik heb in ieder geval weinig zin in het afstellen van banden op asfalt waar ze praktisch aan vast vriezen. Ik hoor de "de auto heeft zo weinig grip"-opmerkingen alweer aankomen...
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Yoeri Gijsen schreef: 31 jan 2017, 18:18 Is het wellicht mogelijk om het beleid rondom weer-instellingen op de server eens aan te passen? Ik weet dat dit thema meerdere malen is besproken achter de schermen, maar ik zie nu weer een weerbericht met strak 10gC, omdat het deze tijd van het jaar te koud is in de Mid-West om fatsoenlijk te racen. Gedurende ongeveer de helft van beide de SRVN-seizoenen zijn de weersomstandigheden op de gekozen locaties niet 'race-baar' (d.w.z té koud, té nat, etc), maar toch kiezen we er consistent voor om te rijden met die kunstmatige 10gC. Ik vraag me zo onderhand af waarom we dat nog doen.

Kan het niet anders? Bijvoorbeeld:
  • De kalender zo inrichten dat er alleen op locaties wordt gereden waar het op dat moment ook echt fatsoenlijk race-weer is.
  • Weerberichten baseren op datums waarop de locatie race-weer heeft.
  • Zelf weerberichten programmeren en op willekeurige momenten inladen.
Ik heb in ieder geval weinig zin in het afstellen van banden op asfalt waar ze praktisch aan vast vriezen. Ik hoor de "de auto heeft zo weinig grip"-opmerkingen alweer aankomen...
Beste Yoeri,

Het beleid rondom de weer-instellingen is dit seizoen anders dan vorig seizoen, dus het is aangepast.
Dit seizoen kiezen wij er voor om weer van exact 1 jaar geleden te gebruiken op de race locatie.
De minimale temp is echter 10 graden en de max is 30 graden.
Met deze temperaturen is getest en je banden vriezen niet vast of smelten weg.
Maar welke variant we ook kiezen, er zullen altijd mensen zijn die het liever anders zien.

Indien er opmerkingen gaan komen over de grip dan hoop ik dat deze naar ons toe komen en niet naar jou.
Jij zit tenslotte niet meer in de organisatie.
Mochten ze toch bij jou aankomen, verwijs ze dan maar gewoon naar ons.

Martijn
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Beste Martijn,

Mijn punt is niet dat de banden het niet gaan houden, maar mijn punt is dat we praktisch de helft van de kampioenschapsraces in een jaar (dus twee seizoenen) rijden met een temperatuur van 10 graden, omdat we meestal op circuits rijden waar het tussen oktober en april kouder is dan die 10 graden. Het verschuiven van de databron van heden naar exact een jaar geleden verandert daar niets aan. Het autosportseizoen loopt doorgaans door de warmere maanden, waarbij men voor de beide, koude uiteinden meestal naar exotische oorden verhuisd. Er is bijvoorbeeld een goede reden dat de F1 begint in Australië, Maleisië, etc, en eindigt Brazilië en Abu Dhabi. Om het wat duidelijker te maken: ik vraag me af waarom we er niet voor zorgen dat we races organiseren bij een temperatuur tussen de 15 en 35 graden, zoals dat in het echt gebeurt. Als daar een keer een raceje met 10 graden bij zit, hoor je mij niet piepen. Als dat het halve seizoen is, dan vind ik dat vreemd.
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”