Vraag aan de SRVN Organisatie?

Vraag aan het bestuur of de commissies? In deze sectie worden vragen beantwoord.
Gebruikersavatar
Robert Bults
Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
Locatie: Bovensmilde
Contact:

Dave de Vos schreef: 14 feb 2017, 12:05 Beste heren,

Zou de agenda weer gevuld kunnen worden, deze optie gebruik ik nog eens.

Bedankt.
Agenda is bijgewerkt Dave.
Zal mijn best doen deze de volgende keer iets eerder bij te werken ;)
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Top Robert!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik heb een paar vragen/punten:

- Wordt de laatste versie van de USF2000-mod gebruikt voor 2017-II?
Op de F2000-server draait versie 1.003, de versie waarmee 2017-I is verreden. Er is echter een nieuwere versie van de auto, 1.5:
https://forum.studio-397.com/index.php? ... ost-896160

- Is de verplichte pitstop (DTCC) verdwenen? Ondanks enkele problemen (pitstop-plek delen met een willekeurige auto) vond ik het een leuke toevoeging, en gaf het zeer leuke strategische opties, vooral op circuits waar inhalen erg lastig is. Misschien ben ik de enige, maar ik ga het in ieder geval missen :)

- Het lukt mij niet om de USF2000_car.mas te openen, maar als ik het goed heb zou het mogelijk moeten zijn om in het .hdv-bestand pitstoptijden aan te passen van bijv. bandenwissels of schade. Bij het vervangen van de F2000-banden sta je ca. 35 stil, waardoor je in een half nat/droog-race veel te veel tijd verliest om te kunnen terugwinnen in een race van 25min. Indien deze tijd kan worden aangepast naar zeg 10s wordt het misschien wel een strategische optie, wat weer tot meer spanningen en spektakel zal leiden.
Nu ben je eigenlijk gedwongen om de race uit te rijden op de banden waarmee je gestart bent, ook al zou je sneller zijn op een andere band.
Je kunt het altijd proberen met een pitstop natuurlijk, om vervolgens kansloos achteraan te eindigen zoals ik op Zandvoort deed... :loser1:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Heb wel eens hetzelfde idee gehad met pitstop tijden veranderen, maar helaas kwam ik er ook niet in inderdaad. ISI en Studio397 content is altijd extra versleuteld waardoor je er niet in komt. Andere 2 punten weet ik niet. :)
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Lennart Lippens schreef: 15 jul 2017, 16:18 Ik heb een paar vragen/punten:

- Wordt de laatste versie van de USF2000-mod gebruikt voor 2017-II?
Op de F2000-server draait versie 1.003, de versie waarmee 2017-I is verreden. Er is echter een nieuwere versie van de auto, 1.5:
https://forum.studio-397.com/index.php? ... ost-896160
Deze update is mij ontgaan. Ik zal deze downloaden en op de server plaatsen.
Dank voor de tip.
Lennart Lippens schreef: 15 jul 2017, 16:18 - Is de verplichte pitstop (DTCC) verdwenen? Ondanks enkele problemen (pitstop-plek delen met een willekeurige auto) vond ik het een leuke toevoeging, en gaf het zeer leuke strategische opties, vooral op circuits waar inhalen erg lastig is. Misschien ben ik de enige, maar ik ga het in ieder geval missen :)
Tijdens het NK Clio (wat de vervanger is van het DTCC) zitten inderdaad geen pitstops.
Wie weet komen de pitstops in 2018-I weer terug.
Ik zou zeggen, neem het mee naar de ALV als voorstel.
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Hallo organisatie, commissies en anderen.

Ik heb een inhoudelijke vraag over iets uit het reglement.
Dit naar aanleiding van een opmerking vanuit TeamSpeak.

In het reglement staat het volgende:
''8.1.3 Deelnemers dienen tijdens de opwarmronde de veiligheid in acht te nemen. Dat betekent
dat slingeren, remproeven, proefstarts en inhalen ten strengste zijn verboden.''

Ik werd er gister op gewezen dat ik geen proefstart mag uitvoeren, hiermee ben ik bekend, dit mogen wij namelijk in het echt ook niet, maar we mogen wel een ''proefstart'' maken als we niet volledig stil staan, lees rollen met 20kmh en dan optrekken.

In de Clio doe in zodra ik op de grid kom het zelfde, ik laat mij terugvallen tot 20/25kmh en maak een zogehete proefstart, in mijn ogen is dit niet officieel een proefstart, want dat zou het pas zijn als ik volledig tot stilstand kom.

Zou iemand mij hier wat in willen verduidelijken?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Of het helemaal is toegestaan weet ik niet, maar meerdere deenemers doen dit elke race (inclusief ik soms). Het lijkt me dat zolang je goed in je spiegels kijkt en zorgt dat je de auto achter je niet in de weg zit het geen probleem kan zijn om even af te remmen en te accelereren.

Maar ik laat het officiele antwoord over aan de crew. :P
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Doe het bij het wegrijden en er is geen probleem. Doe het bij het opstellen en je kan een probleem krijgen.

Daarbij heeft het bij rfactor geen enkel nut om te doen. Voordat je daadwerkelijk start zijn je banden weer koud.

Castrol Racing Team


Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Is het lidmaatschap voor SRVN alleen bedoeld voor Nederlanders en/of Nederlands sprekende leden of mogen buitenlandse leden ook lid worden?
Ik heb namelijk een Duitse race maat waar ik veel mee oefen en race in andere kampioenschappen. Hij zou graag weten of het is toegestaan om lid te worden. Hij spreekt of verstaat (bijna) geen Nederlands helaas.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Helaas, we communiceren in het Nederlands en dan is het wel een must dat je dat kunt lezen/schrijven/spreken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

René Hoogterp schreef: 22 jan 2018, 23:17 Helaas, we communiceren in het Nederlands en dan is het wel een must dat je dat kunt lezen/schrijven/spreken.
Ok duidelijk. Geen probleem.
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Is er al bekend op welk circuit we rijden tijdens het Clio PRE-SEASON 08-02-2018: Nul-evenement?
Ik mag namelijk altijd graag vroeg beginnen met oefenen. Thnx......
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

Is het geoorloofd om in elke klasse te oefenen op een baan, ondanks dat je misschien niet meedoet aan dat kampioenschap?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ja, oefenen is voor iedereen die lid is een daardoor het wachtwoord verkregen heeft.

Je mag zelfs 2x (aangevraagd uiteraard) per klasse per seizoen meedoen als gastrijder

Castrol Racing Team

Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Jarno de Visser schreef: 27 jan 2018, 10:18 Is er al bekend op welk circuit we rijden tijdens het Clio PRE-SEASON 08-02-2018: Nul-evenement?
Ik mag namelijk altijd graag vroeg beginnen met oefenen. Thnx......
Niemand die dit weet? Ik neem aan dat we niet 2x op Nogaro gaan rijden, maar de server staat hier wel op ingesteld.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Het bestuur heeft nog niets aangekondigd over de inhoud van nul-evenementen, buiten de 2.4 uren van Daytona, die door de evenementenwerkgroep is ontworpen. Nog even wachten.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Behalve de f2000 van vanavond, die gehouden wordt op Barber Motorsports Park, een circuit die het net niet heeft gered in de stemrondes. Dinsdag is er weer een bestuursvergadering en nemen we ook voor de andere klasses een beslissing. Het is vooral om de Mods te testen en de juiste serverinstellingen te hebben, gaat dus niet zozeer om de prestaties van de rijders op de baan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ah, die had ik gemist.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ik heb zojuist (met vlag en wimpel geslaagd) de KNAF vragenlijst e-learning ingevuld, maar hoe verloopt de terugkoppeling vanuit de KNAF/SRVN? Neem aan dat het wel via het opgegeven email adres zal gaan, maar staat niet echt duidelijk vermeld.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Ger Peeters schreef: 19 feb 2018, 14:16 Ik heb zojuist (met vlag en wimpel geslaagd) de KNAF vragenlijst e-learning ingevuld, maar hoe verloopt de terugkoppeling vanuit de KNAF/SRVN? Neem aan dat het wel via het opgegeven email adres zal gaan, maar staat niet echt duidelijk vermeld.
Als het goed is dan ontvangen wij vrijdag middag een lijst van de KNAF met daarin alle namen van de mensen die de test gedaan hebben.
Wij hadden dit ook liever anders gezien, maar helaas.
Plaats reactie

Terug naar “SRVN”