[FAQ] rFactor 2

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

V: Ik heb alles geïnstalleerd, maar ik draai mijn armen uit de kom en kom nog de bochten niet door.
A: in Settings – controls zie je in het midden Steering wheel range staan. Die kun je laten koppelen aan de mod (klik dat veld dan aan) of zelf instellen. Dan klik je Vehicle set uit. De standaardwaarde is 540, maar als je die waarde verkleint, hoef je minder aan het stuur te draaien om een bocht door te komen. Houd er wel rekening mee dat je bij het accelereren uit een bocht ook sneller spint.

V: Als ik buiten de baan kom, klapperen de vullingen uit mijn kiezen. Hoe voorkom ik dat?
A: Op de baan blijven…… Bij car specific FFB mult kun je de waarde lager instellen. Experimenteer tot je een waarde vindt die goed is. Vooral Logitech-sturen zijn erg gevoelig voor overmatig klapperen door de tandwielen. Sturen die met een riem werken, zoals die van Fanatec, zullen dit probleem niet of nauwelijks hebben.

V: Ik heb betaald, alles geïnstalleerd, maar één of alle opties zijn grijs. Wat moet ik doen?
A: Klik bij Purchase op Reactivate. Soms lukt de registratie niet in één keer. Nogmaals: let er op dat je wachtwoord geen speciale tekens bevat. Deze optie werkt ook wanneer je je userdata of een of andere reden hebt verwijderd.

V: Een of meer opties bij Simulate blijven grijs, ook na Reactivate. Wat nu?
A:
- Voeg rF2 toe aan de uitzonderingenlijst in je virusscanner
- Voeg rF2 toe aan je firewall
- Zorg dat je Administrator rechten hebt in Windows. Rechtermuisklik en selecteer “Run As Administrator...”
- Koppel andere apparaten los van je pc, vooral die, die gebruiken maken van je netwerkkaart of schakel ze uit. Denk hierbij aan mobiel telefoons, tablets, docking station of iets willekeurig anders dat en ander netwerkadres kan hebben.
- Zorg dat er geen virtuele software loopt, zoals virtuele schijven, Windows emulator, Virtual OS, etc en virtuele drivers.
- Controleer of je netwerk LAN Adapter niet op “disable” staat.

V: Wanneer ik inlog met mijn e-mailadres krijg ik de melding: No account exists with these credentials. Wat nu?
A: Let op dat je e-mailadres met alleen kleine letters invoert. Geen hoofdletters gebruiken dus. Ook hier geldt: geen speciale tekens in je wachtwoord zetten.

V: Ik heb stotterend beeld/Mijn framerates zijn erg laag. Hoe los ik dat op?
A:
- Controleer of je systeem wel voldoet aan de systeemeisen.
- Schakel FXAA uit bij configure sim in het beginscherm.
- Verander "Render Once Per VSync" in "3" in \rFactor2\UserData\player\player.PLR.
- Bij Configure Sim zet je Sync op none of eventueel Video.

V: Ik heb bij de aanschaf van rFactor 2 ervoor gekozen om ieder jaar te betalen voor het online-gedeelte. Nu wil ik het echter afkopen, kan dat?
A: Jazeker, dat kan. Wat je moet doen is het verschil in prijs bijbetalen. Voor je dit doet stuur je een e-mail naar sales@rfactor.net of purchase@rfactor.net waarin je aangeeft te willen upgraden. Je krijgt dan een e-mail terug met instructies.

Je zoekt eerst uit wat de prijzen zijn. Dit kan via het rFactor 2 tabblad, je gaat naar 'Purchase'. Hier zie je de verschillen in prijzen. Vervolgens boek je via PayPal het bedrag over naar payment@rfactor.net waarbij je aangeeft te willen upgraden. Ook vermeld je je aankoopnummer, naam en adresgegevens.

V: Ik wil graag met mijn eigen skin op de SRVN-servers rijden. Kan dat?
A: Jazeker. rFactor 2 heeft de beschikking over een handig systeem hiervoor. Join met je eigengemaakte skin de server en je skin zal automatisch verspreid worden onder alle aanwezigen. Heb je genoeg van je skin die je voor het seizoen hebt ingeleverd? Maak dan een nieuwe en join de server. Is er geen SRVN-mod, maar wil je toch met een eigen skin rijden. Ook dat kan met dit systeem dat op alle SRVN-servers aanstaat.

V:Hoe verander ik mijn naam in rFactor2?
A: 1. Klik op de Windowsknop en kies voor uitvoeren. In Windows 8 kun je op het loepje rechtsboven klikken en dan 'uitvoeren' intikken.
2. Tik %appdata% in en enter
3. Je komt nu in een map die Roaming heet. Daarin zit weer een map die .rFactor heet. Dubbelkik op die map.
4. Open het bestand rFactor.name met kladblok (rechtermuisklik erop en dan "openen met" en kies voor kladblok (notepad).
5. Nu zie je drie regels boven elkaar, je voornaam, je achternaam en je nickname. Vul op de eerste je voornaam in, met een hoofdletter aan het begin. Op de tweede regel je achternaam, ook te beginnen met een hoofdletter, eventuele voorvoegsels voluit en met kleine letters. Op de derde regel je volledige voor- en achternaam (dus overnemen uit de eerste en tweede regel).
6. Sla dit bestand op. Je zou het nog moeten kenmerken als "alleen lezen", maar dit is niet echt noodzakelijk.
Gesloten

Terug naar “rFactor 2”