Naam wijzigen in Rfactor

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Hallo allemaal,

Zoals iedereen weet is het de bedoeling dat een ieder met zijn volledige naam in de server inlogt.
Gelukkig wordt hier ook in grote getallen gehoor aan gegeven.
Nu het volgende, sommigen maken gebruik van de bekende TrackMap plugin.
In deze plugin heb je ook de mogelijkheid om een lijst te tonen met de deelnemers.
Nu is het zo dat deze plugin maar een deel van de naam laat zien.
En deze kort hij dan af met voornaam. achternaam of wel J.Huisers.
Nu zijn er mensen met een tussen voegsel in hun naam b.v. Albert van Mourik.
In de plugin wordt deze alleen afgekort in A. van
Mijn vraag is of iedereen die een tussen voegsel heeft een _ (underscore) er tussen wil zetten, dus Albert van_Mourik.
LET WEL ik wil absoluut niet dat dit verplicht gaat worden, dit is een vriendelijk verzoek.

Hoe verander ik dat dan?
In de rFactor 2 Launcher heb je rechts boven in (net onder het rode kruisje) je "Nickname" staan, ook wel je steam naam.
Afbeelding

Als je daar op klikt opent een scherm zoals hieronder.
Afbeelding

Na wat testen maakt het niet uit of je alles bij Firstname hebt staan of gesplitst zoals hierboven.

Nogmaals het is niet verplicht maar in de lijst 3 of 4 keer R. de of A. van is soms lastig om makkelijk te zien wie nu wie is.

[EDIT]

Ik zit de livestream te kijken.
Ik weet niet hoe de stream lijst hier mee om gaat.
Dit zal wel even getest moeten worden denk ik, want een _ zal wellicht niet zo mooi staan op de stream.
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Ik gebruik inderdaad die zelfde plugin, daarom heb ik ook mijn blackbox rechts onderin op de lijst met namen staan. Zodat ik daar tijdens de race doorheen kan scrollen als ik ik wil checken.

Geen idee hoe de livestream hiermee omgaat, maar dat zal wel incl. Die underscore zijn.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Dan krijg je ook die underscore te zien op de livestream. Ik snap dat het vervelend is voor de plugin die je gebruikt, maar de livestream is dan wel even iets belangrijker. Daarnaast streven we er altijd naar dat mensen hun echte naam gebruiken en correct neerzetten (hoofdletters, los van elkaar ,etc) en om dan met underscores te gaan werken is niet handig.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Duidelijk, case closed
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”