issue srvn servers in serverlisting (solved with workaround)

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik heb sinds een week of twee last van 'verdwijnende' srvn servers uit de server listings.
maak geen gebruik van favorites, type bij inloggen online gewoon srvn in en krijg af en toe servers niet te zien waarvan ik weet dat ze wel online zijn.
zat vorige week kort voor de start posrche sao paolo te zweten want zag de server niet......minuten lang op refresh zitten duwen, rf2 stoppen/starten zelfs pc herstart niks leek te helpen. kort voor kwalificatie gelukkig opeens wel een server dus mee kunnen doen.

probeer zojuist f2000 te gaan om nog wat laps te doen en komt niet voor in lijst. kan zijn dat ie momenmteel echt down is maar lijkt me niet waarschijnlijk

hier resultaten server listings na een refresh , soms maar 1 soms 3 soms 4 maar geen F2000........bugger
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

al op 397 forum zitten zoeken en via google maar nog niet echt iets waar ik iets mee kan.
iemand????

ps ook zonder een filter aan staat de f2000 niet tussen de lijst.
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

Ik heb er geen oplossing voor, maar wil hierbij aangeven dat ik er ook weleens last van heb.
Ik twijfelde al of er servers offline zijn vanwege onderhoud of iets dergelijks!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik heb momenteel alleen nog de beta versie actief en heb daarmee dus sinds een week of twee last van het issue.
Had eerder een oude beta en als backup ook de reguliere build naast elkaar draaien.
Daar had ik in beiden geen last van fenomeen, dus naar mijn idee mogelijk iets uit een recente beta build.

gisteren niet meer gelukt om in de f2000 server te komen ... :(.
voor zondag nog maar een keer terug naar reguliere build, jammer want juist de f2000 is heerlijk in vr
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Er is volgens mij een manier om rechtstreeks een server te joinen door een bepaalde prefix in Steam in te stellen bij rFactor, waardoor hij de launcher skipped en zo rechtstreeks de server in gaat, maar ik weet niet precies hoe en wat. Wellicht dat Martijn daar wat meer over weet?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

tnx voor de hint Ruben. Had ik al eens heel even bij 397 op gezocht toen ik eerste keer last had, maar niet doorgezocht/gevonden.
Nu dus wel even, onderstaande nog niet getest maar ga zeker een poging waard. Moet alleen nog even ip,poort vinden maar meen dat liveracers die laat zien.


"you do a Shortcut on your desktop and in the target you had +connect ip at the end.

Like that: \steamapps\common\rFactor 2\Launcher\Launch rFactor.exe" +connect=ip: port (without space)
I am using this for my LAN: server\steamapps\common\rFactor 2\Launcher\Launch rFactor.exe" +connect=192.168.x.xx:64297"
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Dat inderdaad.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

"C:\Rfactor2SSD\steamapps\common\rFactor 2\Launcher\Launch rFactor.exe" +connect=87.249.123.197:64110

werkt! tnx voor meedenken :) . Uiteraard in shortcut properties even pad naar lokatie van de laucher op je eigen PC aanpasssen

bij liveracers vind je ip:poort gegevens onder (niet werkende) join linkje links in het menu bij de servers. Dus mocht gegevens van een andere server zoeken is het langs die weg te vinden.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Lekkerrrrr
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”