Verschillende problemen met rFactor 2

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Hallo medeleden,

Ik loop tegen verschillende problemen aan met rFactor 2. Ik speel zelf al rFactor 1 sinds 2007 en weet hoe ik mods moet installeren en skins moet maken en importeren naar rFactor 1, no problemo. Na vorig jaar te twijfelen, heb ik dit jaar besloten om mee te doen met de SRVN500. Ik heb rFactor 2 ook al sinds 2013. Ik heb toen een lifetime subscription gekregen, omdat ik een item deed over rFactor 2 wat ik heel tof vond van ISI.

Nu loop ik tegen hel volgende problemen aan.

Probleem 1
Ik heb een skin+ helm gemaakt voor de ISI DW12 mod van rFactor 2 en ik heb gelezen dat als je je helm ook wil bekijken, dat je je auto en helm toe moet voegen in de .mas bestand. Ik heb een DW12_53.veh aangemaakt en de skins toegevoegd onder de zelfde naamm DW12_53.dds en DW12_53helmet.dds en de DW12_53extra8.dds enz. Nu wil ik al die bestanden weer tot een .mas file maken en vervolgens doet de hele mod het niet meer. Waarschijnlijk doe ik hier iets fout. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik ook mijn helm kan bekijken?


Probleem 2

Ik wou gisteren op de SRVN500 server inloggen en vervolgens kijk ik de melding de melding package not available. Nu staat er in de topic van de 500 dat je bij problemen ook handmatig de package kan installeren en dit heb ik ook gedaan. Wat mij opvalt, is dat hij SRVN500 v2 wil downloaden als ik connectie maak met de server en het bestand wat je in de topic download, SRVN500- 2017 v3 is.

Zou iemand mij hiermee willen helpen?

Alvast super bedankt,
Dennis Wierenga
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Probleem 1: Kijk even op het paint topic dan moet je er wel uitkomen. viewtopic.php?f=78&t=210

Probleem 2: Ik heb je geprobeerd te helpen maar ik kan zo moeilijk beoordelen wat er fout is. Wellicht even alles van de dw12 verwijderen en de bestanden opnieuw downloaden en installeren. Anders zou ik het ook niet weten.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Martijn gaat vanavond even naar de server kijken. Hij zegt dat het mogelijk is dat de DW12 van de workshop net iets nieuwer is (door de DX11 updates die op sommige auto's zijn toegepast) dan wat op de SRVN server staat. Maar daar komen we vanavond hopelijk dus achter.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat Kai zegt, in dat topic staat alles.

1 ding zeg ik er alvast bij: vergeet MAS.
Niks mee doen, niet aankomen.
Dat is voor een mod bouwer.

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Albert van Mourik schreef: 31 mei 2017, 17:53 Wat Kai zegt, in dat topic staat alles.

1 ding zeg ik er alvast bij: vergeet MAS.
Niks mee doen, niet aankomen.
Dat is voor een mod bouwer.

Castrol Racing Team
Iedereen bedankt voor de tips, rFactor 2 is toch echt heel andere koek dan rFactor 1 qua modden. Ik heb jaren lang skins gemaakt in rFactor 1 en de skins maken is niet zo'n probleem, maar een helm zichtbaar laten maken is een heel ander verhaal. Probleem 1 is daarmee opgelost


Probleem 2 is toch echt een probleem wat zich op mijn computer voor doet.
Zelfs na de server update heb ik nog steeds het zelfde problemen om op de server te kunnen komen. Het ligt toch echt aan 100% aan mijn game. Ik ga nog even stoeien. Als ik het opgelost heb, laat ik het jullie weten. Ik zal zo mijn laptop er ook even bij pakken om te kijken of ik daar ook het zelfde op krijg.

Ik hou jullie up-to-date.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Weet het wel zeker, ik probeer er net op te komen, alles wordt gedownload en binnen paar tellen ben ik op de server.

Je mist trouwens de Srvn500 V3 mod op je foto[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201705 ... cca112.jpg[/IMG]

Castrol Racing Team


Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Okee, het werkt dus ook niet op mijn laptop. Ik krijg steeds package not avaliable melding.

Ik zal proberen om zo goed mogelijk uit te leggen hoe ik rFactor 2 installeer via Steam, misschien doe ik fout met de installatie.

Ik download rFactor 2 en installeer het op mijn c:-schijf, ik heb ook mijn andere schijven geprobeerd, zelfde resultaat.

Zoals jullie zien, is dit een kale versie van rFactor 2.
screenshot 1.jpg
Ik zal jullie ook meteen laten zien dat ik een lifetime license heb:
screenshot 2.jpg

Vervolgens selecteer ik de SRVN500 server en vul ik het juiste wachtwoord in.
screenshot 3.jpg
Dan komen de volgende venster heel snel na elkaar voorbij razen:

Venster 1:
screenshot 4.jpg
screenshot 4.jpg (10.89 KiB) 10162 keer bekeken
Venster 2:
screenshot 5.jpg
screenshot 5.jpg (11.68 KiB) 10162 keer bekeken
Venster 3:
screenshot 6.jpg
screenshot 6.jpg (8.31 KiB) 10162 keer bekeken

Nu staat er heel duidelijk uitgelegd, bij problemen kan je hier de packages downloaden. Dit heb ik gedaan en ik de package folder gezet:
Afbeelding

En vervolgens installeer ik ze met de installer en zijn ze met succes geïnstalleerd:
Afbeelding

En dan krijg wederom het zelfde probleem weer, het lijkt er op alsof de game de files niet ziet.

Ik ben aan het Googlelen, maar ik kan niks vinden over dit probleem. Alleen dat de servers dan downloaden heeft uit staan, maar dat is in dit geval niet zo.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ik zie in de screen shots geen Baan staan

SRVN500 track


EDIT:

Ik denk het te weten, tijdens dit event wordt gebruik gemaakt van onze eigen Saftey car.
Ik denk dat je die mist, en deze wordt niet vanuit de server mee genomen.

SRVN SafetyCar
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Jeroen Huisers schreef: 01 jun 2017, 13:05 Ik zie in de screen shots geen Baan staan

SRVN500 track


EDIT:

Ik denk het te weten, tijdens dit event wordt gebruik gemaakt van onze eigen Saftey car.
Ik denk dat je die mist, en deze wordt niet vanuit de server mee genomen.

SRVN SafetyCar
Je bent mijn held Jeroen!!! De baan had ik er wel in, staat boven aan in de screenshot. Ik had geen safetycar en dit was het probleem. Het werkt nu. Ik wil iedereen heel erg bedanken voor al jullie hulp.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”