Nieuwe install Rfactor2

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Hoi allen,

Ik heb continu vastlopers in het spel " beeld stilstand " terwijl spel doorloopt dit kan ik alleen weg krijgen door spel af te sluiten en weer opnieuw op te starten.
Nu had ik Windows 10 op nieuw geinstalleerd en nu ook Rfactor2 verwijderd en opnieuw erop gezet
Maar gek genoeg stonden alle levels en instellingen en plugins er kant en klaar in.

Vraag: gebruikt Rfactor2 cloudopslag? want ik moest voorheen altijd opnieuw de banen en auto's er in zetten.
Of heb ik iets verkeerd gedaan :kopstooot:

(heb wel Rfactor 2 eerst verwijderd en daarna op nieuw erop gezet )
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Ik vermoed de steam workshop items?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Zover ik weet staan alleen je setups in de cloud en worden de steam workshop items automatisch gedownload.
De extra mods voor bijv. srvn staan niet in de cloud lijkt me dus die zouden na een herinstall weg moeten zijn.

Gr Kevin
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Heb je ook de resterende files weg gehaald? Want aangezien de SRVN mods niet door Steam zijn geïnstalleerd kan het wellicht zijn dat ze ook niet worden verwijdert als je rFactor deïnstalleert via steam. Als je rFactor deïnstalleert kan je ff checken of er in de installatiefolder nog een 'installed' folder blijft staan met daarin 'locations' en 'Vehicles' folders met daarin dan de SRVN mods.

Hetzelfde gebeurt misschien met je settings (die in de 'UserData' folder staan). Als die blijven staan dan pakt rFactor ze gewoon weer op na installatie. Misschien een idee om voor de install met de hand de 'UserData' folder te verplaatsten naar een backup folder buiten de steam install folder. Als je dan rFactor weer installeert forceer je rFactor alles helemaal nieuw aan te maken.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Bovenstaand geldt waarschijnlijk ook voor plug-ins die je zelf hebt geïnstalleerd (buiten steam om).
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Mmmm, Rfactor stond er inderdaad al op en heb ik gedeinstalled via Steam dus het zou inderdaad kunnen zijn dat er dan nog restanten op stonden. Het is nu te kort tijd om voor vanavond alles over te doen.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Een paar weken geleden heb ik mijn pc ook opnieuw geïnstalleerd, en Rfactor was helemaal weg. Wat Kevin zegt is inderdaad waar.
Misschien een domme vraag, maar heb je wel een echte schone installatie gedaan ? PC opstarten met USB, en dan formatteren ?
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Anton Rebel schreef: 14 apr 2017, 08:31 Een paar weken geleden heb ik mijn pc ook opnieuw geïnstalleerd, en Rfactor was helemaal weg. Wat Kevin zegt is inderdaad waar.
Misschien een domme vraag, maar heb je wel een echte schone installatie gedaan ? PC opstarten met USB, en dan formatteren ?
Nee de Windows Aniversary Update heeft wel een nieuwe install gedaan maar alle geinstalleerde programa's laten staan
Daarom had ik eerst Rfactor moeten verwijderen en opnieuw er op moeten zetten omdat ik na de update de meldig kreeg " can not load carbon body texture "

Dus heren let op met de nieuwste grote windows 10 Update!
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”