Track map wordt niet gesaved

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Sommige tracks hebben geen opgeslagen trackmap, nou dan ga je er eentje opnemen, dit lukt maar vervolgens kan ik niet opslaan, moet op enter drukken maar dan gebeurd er niks. Doe ik iets fout? (ps trackmap gebruik ik om te zien waar andere rijders zich bevinden in geval van spin en weer terug te willen rijden naar de baan (heus niet om te weten wanneer een bocht er aan komt want dat leer ik wel met practice ;) )

Heb precies gedaan wat iemand zei op forum van RD:
go ingame and onto the track, then press alt+space to bring the menu up, scroll to add track and press enter, now complete the outlap and a full lap crossing the finish line on your full lap (stay on the road while doing the lap, doesnt need to be fast) once the lap is completed, bring up the menu again and scroll to save track and press enter, the trackmap is now saved for that track.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Werkte bij mij altijd wel op die manier

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Je moet dan nog wel even de pit-lane toevoegen en daarna op save dan blijft hij wel.

Dus even een extra rondje tot aan de pits even stil staan voor de pit entry niet vergeten je pit limiter en bij pit exit weer even stilstaan en op save drukken.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik save nooit de pitstraat, maar zoals de handleiding aangeeft doe ik het ook en dan werkt het prima. Vreemd dat het bij jou niet wil...
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Brent zie je dat er een teller loopt midden in het beeld?
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Pitstraat erbij hoeft niet lijkt mij....jazeker de teller loopt in het midden het beeld...na bereiken finish stop het opnemen waarna ik op Add wil klikken, maar dan saved hij niet en voegt hij geen map toe
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Einde van de ronde op save track map drukken
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

ja heb ik gedaan, druk op enter bij save track map. maar dan gebeurt er niks
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat Dave zegt, als jij (weer) op add drukt ga je een nieuwe aanmaken ipv de oude opslaan.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Welke windows versie heb je?

Als je windows 10 hebt zoek even op het forum, er is iets met schrijf rechten in de folder waar trackmap zijn data wil opslaan.
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Heb win 10 en zag je post van je broer, heb ik ook gedaan, schrijfrechten aan toe gewezen maar hielp niet.

Zag zojuist dat bij andere banen waar de map al bestond ook verdwenen is, de map geeft hij gewoon niet meer, de andere items van trackmap plugin wel. Ik kan items van de plugin aan of uit zetten maar de map zit er niet bij dus kan ik hem ook niet aan zetten.
Vreemd probleem. Ach ja ik ga maar wennen aan bolletjes onderaan het beeld (van rf2 zelf)
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Dan is de map inderdaad gewoon niet zichtbaar. Door op 0 (nul) te drukken krijg je de map weer te zien, kan trouwens zijn dat het persee de 0 op je numpad moet zijn maar dat weet ik niet zeker.

Gr Kevin
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

aaaaarrrrgggghhhhh dit is het, gewoon simpel een 0 indrukken....tjeetje....heb ik hier lang op zitten zoeken en dan is het zooooo simpel (maar moet je maar net weten).....Hartelijk dank heren voor jullie meedenken!
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik weet dat de record functie in trackmap zit, maar dat is bij mij nog nooit nodig geweest.
Alle tracks hebben deze maps gewoon bij de track zitten. je moet ze alleen even uitpakken en in de juiste map zetten.
Je doet dfit door de MAS utility vanuit rfactor te starten (tweede icoontje van onder in de launcher). Dan open je de track (in rfactor installatie directory ga je naar Installed\Locations\naam van circuit\versie van circuit en daar staan een aantal mas files in. Als je die opent met die mas utility zie je daarin allerlei files staan (meestal zijn er meerdere mas files en moet je even kijken welke je nodig hebt). In die files kunnen files zitten met de extensie .aiw en .gdb. Die 2 files moet je allebei selecteren en dan selecteer je in het edit menu Extract. Daarmee haal je die 2 files uit de MAS file en die plaats je in de rfactor installatie map in de directory: Plugins\TrackMap\Tracks. Als je daarna rfactor opstart heb je de perfecte map inclusief pitlane.

Als er meerdere layouts van een track zijn (bv Mills) dan is er per layout een mas file met een .aiw en een .gdb file.
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Thx Twan, zojuist gedaan volgens jouw uitleg en het werkt!
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”