[Tutorial] Je helm in 3D bekijken binnen Photoshop

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

>> Let op, de Clio gebruikt de oudere helm template! <<

Ik kreeg onlangs wat verschillende vraagjes over het maken van een helm voor rFactor 2. Toen bedacht ik me, het is eigenlijk redelijk omslachtig hoe je een helm kan checken in 3D om te controleren of alles klopt. Je moet of in rFactor de baan op, wat veel tijd kost, of je moet 3D software hebben, maar dat heeft niet iedereen.

In de onderstaande video laat ik zien hoe je de rFactor 2014 helm (die nu in elk SRVN kampioenschap wordt gebruikt op de Clio na) kan openen in Photoshop, je op de template kan painten en dan snel kan controleren in 3D en uiteindelijk opslaan en versturen voor gebruik in de SRVN kampioenschappen!



3D PSD bestand:

https://www.dropbox.com/s/3s2m64ka5uiy9 ... w.psd?dl=0

Als je een melding krijgt over dat OPENGL aan moet staan en dit staat al aan, creëer dan eerst een nieuw black Photoshop bestand en open daarna de helm.
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 09 jan 2018, 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Top tutorial Ruben!
Dankzij jouw instructies heb ik mijn eerste helmen kunnen painten. Waarvoor dank!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Inderdaad een super tutorial, waarvoor dank!

Kom er net achter de Clio toch nog de oude 13HELMET gebruikt i.p.v. 14HELMET.
Wel handig om achter te komen 1 dag voor de deadline :D
Alhoewel, je ziet er toch niks van in de Clio.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Thanks! Ja kom er zelf nu ook pas achter dus dat wordt lekker scheuren in de RF2 helm dan. :D
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Maar gelukkig heb je de renders nog :D
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Haha true true
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ruben,

Net deze tutorial beken, maar ik krijg bij mijn PS geen 3D in de menubalk als ik bij voorkeuren kijk zie ik in de submenu's wel 3D mogelijkheden.

Ben nog niet zo heel erg thuis met PS.

en nog een vraag kan je dit ook met de wagen doen of werkt dat niet?

ik hoor het wel,of iemand anders moet een oplossing weten?

mvgr, Marcel
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Eb he het bestand onder video gedownload en geopent?

Met een auto zou het in theorie ook wel kunnen als je het 3d bestand hebt, maar je kan een auto ook gewoon in de garage van rfactor checken natuurlijk.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ruben,

Bedankt voor je reactie, maar het blijkt dat ik de verkeerde versie heb van PS, ik kan dus geen 3d bestanden openen en bewerken/bekijken.
Kan het helm bestand wel openen maar word dan omgezet in pixels.
Ik heb de CS5 Mobile versie en daar zit wel 3d in maar word niet geactiveerd :teards:

mvgr
Marcel
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”