GT 2016-II | 60 van België | 01-09-2016

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Dit is precies wat er op het moment mis is bij SRVN. Eerst piepen dat x15 niet goed is, wordt dat op x1 gezet is het weer niet goed. Je had van te voren kunnen weten dat het rubber met x1 niet zo snel opbouwt dan bij x15. Hij stond daar niet voor niets op. Dus nu niet zo piepen, dit is de consequentie van het schreeuwen dat x15 niet goed was.

En dit is niet persoonlijk bedoelt op jouw Ruben e.c., maar dit gebeurt op momenteel te vaak naar mijn persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik vind één van de pluspunten van rFactor 2 dat de omstandigheden niet steriel of stabiel zijn en er een mate van onvoorspelbaarheid inzit. Ik moedig het hard aan dat je in de vrije training in aanloop naar het evenement niet in precies dezelfde omstandigheden rijdt als tijdens het evenement zelf. We hebben niet voor niets jaren in rFactor 1 zitten wachten totdat omstandigheden eindelijk eens realistisch werden (weer, rubber, etc), in rFactor 2, om vervolgens weer terug te willen naar al die steriele onzin.

Kom er dan gewoon voor uit dat je liever ziet dat we een rubberfile inladen en realroad op 'static' zetten.

Of installeer gewoon rFactor 1 en heb de tijd van je leven. ;)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Jan Wim Ensing schreef:Dit is precies wat er op het moment mis is bij SRVN. Eerst piepen dat x15 niet goed is, wordt dat op x1 gezet is het weer niet goed. Je had van te voren kunnen weten dat het rubber met x1 niet zo snel opbouwt dan bij x15. Hij stond daar niet voor niets op. Dus nu niet zo piepen, dit is de consequentie van het schreeuwen dat x15 niet goed was.

En dit is niet persoonlijk bedoelt op jouw Ruben e.c., maar dit gebeurt op momenteel te vaak naar mijn persoonlijke mening.
Sorry hoor, maar waarom wordt elke feedback die ik geef geïnterpreteerd als piepen en zeuren? Of het nou persoonlijk is of niet, het valt op dat feedback niet geweldig wordt ontvangen als het gaat om server settings en regels. Alles wat ik en een aantal teamleden zeggen of voorleggen moet "op een ander toontje" of helemaal niet. Man al zet je die realroad op x5000, ik geef alleen maar mijn mening. :)
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Als het niet uitmaakt waar de server op staat snap ik niet dat het zo nodig op x1 moest. Ik ga me er verder niet aan branden
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

ben het eens met realroad op 1x want als er niet op de server gereden word komt er ook geen rubber
dan is het aan de leden toch?
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Er is daarbij ook nog de mogelijkheid om 10 minuutjes 10 AI rondjes te laten rijden. Deze vervolgens kicken en zelf lekker verder trainen. Dan zijn de "plassen" van de baan en ligt er een dun laagje rubber waar je vervolgens prima op kunt trainen.
Gebruikersavatar
Roy van Ommen
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:56
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad, Flevoland
Contact:

En daar zijn ze weer.. de eeuwige discussies...

Als ik mijn licht er op mag laten schijnen:

- Wie is de organisatie?
* Precies
- Zij stellen iets in..
* Precies

Dus niet mekkeren, niet mouwen, gewoon de auto over de baan heen douwen.. in het eggie weten ze ook niet wat er precies met de baan gebeurd en dat soort dingen. Prima! En lekker spannend.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Nou... redelijk wat geoefend, erg veel gefaald.
Kwali plaats 13.
Eerste race 2 plaatsen verloren.
Tweede race begon aardig en kon redelijk met het middenveld mee komen.
Tot ik halverwege de race opeens de grip verloor.
Klap tegen de vangrail.
Doorgereden en in blanchimont haaks rechtsaf de muur in.....
Probeerde nog terug naar de pits te komen maar ook dat ging fout en nam in mijn problemen nog iemand mee.
Zag niet wie het was maar sorry daarvoor.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

René ik was degene die tegen je aan reed, was in de bocht en ik probeerde nog te ontwijken, maar op die snelheid gleed ik gewoon recht in jou. Jammer, maar helaas, met name in de regen kan dat gebeuren. Op zich was ik redelijk tevreden over mijn tempo, zeker oimdat het met oefenen echt niet goed ging. Volgende ronde nieuwe kansen :)
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

wil ff mijn excuus aanbieden aan mischa en andre,voor de chrash in blanchimont.
Dacht dat ik genoeg ruimte liet,voor mischa,maar toch niet.
over de hele race gezien best tevreden.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Jammer maar helaas Johan. Je rolde de baan weer op waardoor ik geen kant meer op kon. Volgende keer graag op de rem :)
Tot de volgende race!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Heerlijke race gereden. Na het rampzalige vorige seizoen nu met beroerde voorbereiding ging het eigenlijk meteen prima. Kwalificatie verrassend P7 en in de hoofdrace uiteindelijk op P6. Ongekende luxe voor mij. Op naar Zandvoort!
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Leuke races gehad, er werd heel strak gereden en dat op zo'n zeiknat circuit. Tempo en bandenslijtage waren beroerd. Wilbert en ik mogen even naar de tekentafel terug :) maar al met al prima vermaakt.

Dank aan Roy voor de stream, prachtig dat gt veld om zo te zien!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Roy van Ommen
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:56
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad, Flevoland
Contact:

Bedankt Rene!
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Zeker Roy! Prima stream hoor. Met veel plezier de race nog eens terug gekeken.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Johan van Doren schreef:wil ff mijn excuus aanbieden aan misha en andre,voor de chrash in blanchimont.
Dacht dat ik genoeg ruimte liet,voor mischa,maar toch niet.
over de hele race gezien best tevreden.
Ik baalde wel toen het gebeurde ( ik kon echt niet meer naar rechts :P), en wilde de inhaalactie toch proberen aangezien ik een betere exit had. Zonde, maar kan gebeuren Johan, zeker in de regen!
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Stream ook nog even bekeken, heerlijk al die verschillende geluiden van deze wagens.

P.S.
Roy, zet nog even je steam meldingen uit, zag deze onderin op komen.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Zo, dat was niet mijn beste performance gister. Het rijden zelf ging opzich aardig voor het aantal uurtjes practice dat ik had... Maar bij de kwalificatie begon het al. In de laatste minuten was de baan net ff wat droger om stuk snellere ronde tijden neer te zetten, maar ik had niet genoeg fuel mee om de hele quali sessie door te rijden. Dat werd dus een P8 of iets in die richting. De sprint race ging daarna ook wel redelijk, maar kwam in een ongelukkige situatie terecht met René Hoogterp waardoor ik in Pouhon in een niet te herstellen drift terecht kwam. Verder was het gewoon bijzonder moeilijk in te halen in de regen zonder ongelukken te veroorzaken, en de kleine foutjes die ik zelf maakte hield me ook tegen. Ook was ik de fuel mixture vergeten, pas in de laatste 4 rondes kwam het in me op dat die nog op default stond haha.

Ach, het was pas de eerste race, dus ik verwacht toch weer wat sneller te zijn over 2 weken :P
Gebruikersavatar
Roy van Ommen
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:56
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad, Flevoland
Contact:

Jeroen Huisers schreef:Stream ook nog even bekeken, heerlijk al die verschillende geluiden van deze wagens.

P.S.
Roy, zet nog even je steam meldingen uit, zag deze onderin op komen.
Sorry inderdaad.. mijn rFactor was verlopen en had dus snel dezelfde middag nog even rFactor gekocht... Tijdens de race zag ik de meldingen in beeld komen inderdaad maar kon toen even weinig doen... #SteamNadeel
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Kon geen potjes breken hier, strak achteraan het veld hoop dat het geen voorteken gaat zijn voor rest van het het seizoen.
geen moment vertrouwen in de auto gehad, ook in de practice sessies niet echt en dan wordt het lastig in de race blijkt.
tot 1 minuut voor de race blijven twijfelen en uiteindelijk maar gegaan voor belachelijk veel downforce. alleen maar wat puntjes gepakt door problemen van anderen...
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2016-II”