Calibreren van de pedalen T500RS

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

Hallo allemaal , even een vraagje als ik bij controls kijk zie ik bij de pedalen dat er 2 instellingen zijn .
Je kan de sensetive en de dead zone instellen .
maar was een beetje aan het rommelen en zag dat je ook de curve kan instellen ? maar hoe hebben jullie die staan ? en
hoeveel soorten curven kan je instellen ?
En als laatste vraag , kan dat ook met het stuur en wat hebben jullie als curve staan ?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Eigelijk hou ik voor voor alle pedalen aan:

- Kleine deadzone aan het begin
- Kleine deadzone aan het eind

Zo voorkom je dat je pedaal daadwerkelijk indrukt als je nog maar je voet een beetje laat rusten, en als je per ongeluk een
beetje ontspant op het rechte stuk je niet al je gas los laat. Hoeft maar minimaal te zijn, en is misschien maar persoonlijke voorkeur.

Alle curves, leuk dat het kan, lekker niks mee doen. Alles linear laten staan, al je overbrengingen/assen afgezien je rempedaal misschien, zijn namelijk ook lineair.

Sterker nog, even een dubbel check. Doe jezelf een plezier en zorg dat speed sensitivity op 0 staat bij je stuur instellingen als dit nog niet het geval is. Deze is niet voor gebruik met stuurwielen bedoelt, hou het simpel, hou het lineair :) Voor mensen met controllers enzo (waanzin dat het uberhaupt supported is als je het mij vraagt) wordt het stuur dan minder gevoelig als je harder gaat.. Dit wil je dus absoluut niet hebben als je wel fatsoenlijk met een stuur aan het sturen bent.

@Youri
Zou je dit ook in de instellingen guides/topics kunnen verwerken?
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

Bedankt voor de snelle reactie Willem, ga het eens uit proberen .
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

8-) William

Stuur werkt nu dus wel Paul?
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

Stuur werkt nu dus wel Paul?[/quote]

ja en nee , denk dat ik de FFB naar beneden moet bij stellen , zodra ik uit de pit kom gaat het stuur als een malle
te keer links , rechts links , rechts , heb alle kanten gehad van de vangrails.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Klinkt als een inverted FFB signaal :) Zet eens een minnetje voor de strength in je controller file :)
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

Heb me FFB in me profiler naar beneden bij gesteld naar 60% en het stuur opnieuw ingesteld .
Het stuur naar rechts iets meer dan 180 graden draaien en dan op R- max drukken , dan krijg je een curve
voor die uitslag van het stuur , werkt wel voor me . ( al getest )
Dat heb ik naar links sturend het zelfde gedaan .
Heb even in een Honda Civic gereden op Silverstone en moet zeggen het reed wel lekker .
bedankt voor de info mensen.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Lekker dat het werkt. Enkel je post schreeuwt dat je niet snapt hoe het werkt. Wanneer ben je op teamspeak vandaag?
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

William Geuze schreef:Lekker dat het werkt. Enkel je post schreeuwt dat je niet snapt hoe het werkt. Wanneer ben je op teamspeak vandaag?
ik ben nu op TS.
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”