Het F1-topic

Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik zie geen verschil tussen het oude en nieuwe format. Voorheen zagen we in Q3 iedereen wachten wachten wachten en dan een lap neerzetten, nu is het andersom. Maakt echt geen bal uit haha. Wel heeft Remco gelijk dat ze een setje banden te kort komen en dat regels zoals Q2 banden = race start banden ofzoiets negatief uitpakken voor dit nieuwe quali format. Verder weet Max dat hij alleen maar banden weggooit als hij probeerd een plekje hoger te kwalificeren, en dat zelfde geld voor de rest van de top, dus gebeurd er verder niet zo veel meer.

Maar die enorme haat trein die ik overal zie gaat nergens over. Het nieuwe format is niet slechter, maar ook nog niet zo heel veel beter door de huidige regeltjes :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

http://pretendracecars.net/2016/03/23/f ... lares-war/

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Goed bezig... sjongejongejonge...
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Afbeelding

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
Tijmen Berends
Berichten: 211
Lid geworden op: 27 dec 2014, 18:34
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Duiven




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Iedereen weet het al, maar goed, we hebben niet voor niets een nieuws topic
http://www.nu.nl/formule-1/4257216/vers ... acing.html


Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Afbeelding

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

De Max was wel briljant vandaag hoor. Eerste weekend in die auto. Eens kijken wat hij in de race kan.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zelfs het materiaal begint tegen te werken

http://www.skysports.com/f1/news/24181/ ... s-w07-nose

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Jo
Heeft er iemand ervaring met de Green Camping bij Spa?
Is daar zoal iets te doen , eten/drinken of moet kun je beter het dorp in?
gr
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Martin Baltus schreef:Jo
Heeft er iemand ervaring met de Green Camping bij Spa?
Is daar zoal iets te doen , eten/drinken of moet kun je beter het dorp in?
gr
als het dezeflde lokatie is (en dat denk ik wel) waar ik met ger heuts paar jaar geleden Max in de F3 ben gaan bekijken zou ik me er niet al te veel van voorstellen. Als het die lokatie is dan ligt het vast aan de parkeerplaats naast het circuit en dan precies aan de andere kant waar ik met Ger heb gezeten. Wij zaten aan de rand van het asfalt en de 'groene camping' lag toen iets verder van het crircuit af aan de andere kant van parkeerplaats, zie je dus niet op deze foto's (als de links werken). Dus rechts van wat je hier op onderste foto ziet.....er zijn wat sanitaire voorzieningen (die toen niet eens open waren) maar niet veel meer dan dat

zoals je ziet wel lekker dicht bij de ingang, al zal het over twee weken wel iets drukker zijn :), dus zou zo maar kunnen dat er ook extra tijdelijke (ongetwijfeld F1 vet te betalen) voorzieningen zullen zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Dank je Ger
Groen ligt aan einde van eerste rechte stuk ergens by Les Combes. van plan om met tent te gaan maar weet niet of er eten en drinken te krijgen is daar. water en elek zijn er in ieder geval niet. verder BBQ mag wel zo te zien :o)
vraag me af of het ala TT camping is, veel muziek, vuur, vuurwerk maar dat gok ik van niet , zo te lezen is dat verboden

gr
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

owz helemaal aan andere kant dus .... de andere enige echte ger heeft daar volgens mij eeuwen :D geleden met F1 weekend bij de vorige verstappen era nog wel eens gestaan geloof ik .....maar of je daar nog iets van met nu mag vergelijken...
in ieder geval veul plezier, heb je de srvn spandoeken al klaar liggen, wil je wel natuurlijk wel kunnen spotten bij ziggo tijdens de race tussen al het oranje :P
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

ik draag een red bull shirt, dan kun je mij zeker vinden :)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

In "mijn tijd" lag er bovenaan links van Les Combes een "camping". (zie de lichtgroene kleur) De plaatselijke boer had zijn wei ter beschikking gesteld en ving een bedrag voor iedereen die daar zijn tent/caravan/bus/complete etablissement wilde neerzetten. Daar heb ik wel geweldige taferelen meegemaakt op het gebied van kampvuren en drankge/misbruik. Sanitaire voorzieningen nul komma zero. Hoe donkerder het werd, hoe dichter het wc-papier bij de tent kwam te liggen.... In latere jaren schijnen er douches neer te zijn gezet op het campingstuk links net voor Bruxelles. (gele stuk) Enige voorziening was een frituurtje en een paar grote biertenten. Je moet eigenlijk al de maandag of dinsdag voorafgaand aan de race daarheen gaan, dan snap je hoe het mogelijk is dat iemand in zijn klapstoeltje naast de baan door het geluid van een V10 heen slaapt.
Ik heb met Ger Peeters in 2014 op een parkeerplaats gestaan, waar je aan de rand ook een tentje mocht opzetten. Laat dat tentje net aan een beekje (ik vermoed Eau Rouge...) gestaan te hebben. Om 10 uur 's avonds zijn we de tent ingevlucht om niet helemaal door de vliegjes en muggen opgevreten te worden.
Ik denk overigens dat het groen gekleurde deel tegenwoordig ook de functie van camping heeft, al durf ik niet te zeggen of er voorzieningen zijn. Maar voor het echte Francorchamps gevoel gaat het daar eigenlijk om. Back to basics.
Bijlagen
16-8-2016 19-52-44.jpg
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Ik ga de studio van ziggosport volgende week is van binnen bekijken
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Omdat tienduizend anderen het ook doen... Ik heb eens nagedacht hoe de F1 interessanter kan worden gemaakt. Mijn idee? Race 1 van het jaar gewone procedure: kwalificatie bepaalt de startopstelling en de punten worden in de race gegeven. Vanaf race 2 start de top-10 van het kampioenschap in een reversed grid. Startopstelling vanaf plek 11 is afhankelijk van de resultaten in de kwalificatie. Het kan dus zijn dat de rijder die pole rijdt, vanaf plek 11 moet starten, namelijk als hij niet in de top-10 van het kampioenschap staat. In de kwalificatie behaalt de polerijder (ongeacht wie dat is) 5 punten, aflopend tot 1 punt voor de nummer 5 van de kwalificatie.
Inhalen gegarandeerd, want de Mercedessen zullen vaker vanaf plek 9 en 10 moeten starten en halen niet meer mit zwei Finger in der Nase de overwinning.
Briljant idee, toch? :)
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Hmmmm je draait alleen de top 10 om. Denk dat het per saldo niks gaat uitmaken, het beste team komt wel weer bovenaan. Vettel (als hij eens een race uitrijd) knalt ook van de laatste plek dik de top 10 in, zelfs Alonso deed het de afgelopen race. Wat inhalen betreft zul je gelijk krijgen, wat de uitslag betreft denk ik niet. Het duurt alleen iets langer voor het beste team weer op plek 1 en 2 staat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Bop erop gooien ;)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Albert van Mourik schreef:Bop erop gooien ;)
Vloek je vaker in de kerk?

Dat druist namelijk tegen alles in wat F1 betekent. :D
Plaats reactie

Terug naar “Auto- en motorsport nieuws”