Assetto Corsa

Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Dat zijn oa skins en apps
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik zal mijn eerste indrukken ook eens aan dit virtuele papier toevertrouwen.

Na het installeren de hoofdzaken proberen in te stellen. Even lief gelachen naar het spel toen het begon met een instelling op de hoogste resolutie. Die heb ik maar netjes teruggezet naar waarden waarvan ik denk dat ze beter bij mijn configuratie horen. Verder erachter gekomen dat ik de H-bak moest uitvinken bij sommige wagens, omdat die anders alleen op die manier van versnelling wilden wisselen.

Geschrokken van de graphics! Is het zó slecht? Nee, ik vind het ge-wel-dig! Zelfs op "mijn" resolutie zie je de handen als het ware in de handschoenen van de coureurs zitten en lijken die racehandschoenen net echt. Switch je even naar de demo van de DTM Experience, dan valt dat verschil meteen op.
Ondanks het ingestelde handmatige schakelen vind ik het wel grappig om te zien, dat de bestuurder zijn hand van het stuur loslaat en naar de pook gaat om te schakelen, wanneer het spel van mening is dat het tijd is om een versnelling hoger te gaan rijden. Rijd je met het koppelingspedaal, dan schakelen de wagens perfect omhoog in de versnellingen, anders krijg ik steeds het rare gevoel dat de wagen even in neutraal zit tussen twee versnellingen. Dat zal wel ergens in te stellen zijn, maar ik weet niet waar.

Het gevoel in het stuur is na het eenvoudige kalibratierondje voor mij perfect. De wagens sturen heerlijk, alsof het op mij is afgesteld. Maar van de andere kant ben ik ook snel tevreden met wat ik heb... Waar ik nog niet tevreden mee ben, is de force feedback. Met name over curbs mis ik wat "terugkoppeling". Ga je echter totaal van de baan en keert over de curbs weer terug, dan is er wel degelijk een behoorlijke ffb, maar die had ik graag wat steviger gezien/gehoord/gevoeld bij het rijden over de curbs.

Een heel interessante toevoeging vind ik de vele extra's die het spel biedt (hotlaps, time attack, career). Misschien niet zo interessant voor de diehard simracer, maar wel voor de mensen die het spel ook "voor de lol" willen spelen. In mijn ogen een slimme zet van de Italianen om het spel zo aan meerdere doelgroepen te kunnen verkopen.

Mijn eerste indrukken van AC zijn stukken beter dan die "destijds" van rF2. Waar Ger Peeters meteen een heel goed gevoel had bij rF2, heeft dat bij mij zeker een jaar geduurd. Ik ben benieuwd hoe dit spel/deze sim zich verder gaat ontwikkelen. En ik ben heel benieuwd hoe mijn pc het houdt als de onlinemodule beschikbaar is met meer wagens op de baan. Voorlopig krijgt AC mijn zegen.
André Veenhuijsen

Gisteren ook het spel aangeschaft (had al jaren Netkar Pro, heerlijke feedback daarmee) en draait prima op mijn pc. Heb een Thrustmaster F430 FFB stuur en het voelt allemaal lekker aan. Vind de BMW´s wel overdreven snel spinnen als je gas geeft bij lage snelheid. Voorlopig vind ik de Ferrari nog het lekkerst rijden zonder aids aan. Mooi te controleren als je netjes gas geeft. Moet nog wel wat testen met de settings van het stuur. Maar eerste impressie is prima en loopt als een tierelier op mijn pc.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ger Heuts schreef:Ik zal mijn eerste indrukken ook eens aan dit virtuele papier toevertrouwen.

Waar ik nog niet tevreden mee ben, is de force feedback. Met name over curbs mis ik wat "terugkoppeling". Ga je echter totaal van de baan en keert over de curbs weer terug, dan is er wel degelijk een behoorlijke ffb, maar die had ik graag wat steviger gezien/gehoord/gevoeld bij het rijden over de curbs.
Toevallig op steam_ac forum een discussie over gezien. Het niet doorgeven van FFB op de curbsis een heel bewuste keuze van KUNOS. Redenatie is we houden het zo dicht mogelijk bij de voelbare effecten van een echte auto en bij het raken van/rijden over de curbs zijn de vibraties niet of nauwelijks voelbaar aan het stuur. Wel aan de rest van de auto maar daar hebben de meesten nog geen FFB voorzieningen voor ;). Ik ben op dat vlak geen expert dus durf niet eens een mening te geven.
In de sim hebben we de rest van het gevoel niet dus dat werd als tegenargument gebruikt waarom het wel in FB zou moeten zitten.
Er werd door een developer aangegevn dat er wordt overwogen om er een optie voor beschikbaar te maken om wel feedback te genereren zodat je zelf unt kiezen.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Dank je wel, Ger.

Ik moet zeggen dat ik de Abarth 500 een vreemde wagen vind. Alsof je met de handrem erop rijdt. Ik heb er ook weinig gevoel in. Dan de Tatuus Formula Abarth. Wat een wagen! Heerlijk gewoon hoe die rijdt. Als we ooit nog een "instap open wheel klasse" gaan rijden bij SRVN (bijv. als we 350+ leden hebben 8-) ), dan geef ik me hierbij alvast op voor dat kampioenschap. De BMW M3 GT2 is ook een beest van een wagen waar het feest is om mee te rijden.

Slotvraag: krijg je bij het opstarten automatisch de melding als er updates beschikbaar zijn of moet je daar zelf naar op zoek en zelf installeren?
Gebruikersavatar
Melvin Tuijn
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 apr 2012, 01:18
Racestuur: Fanatec V2 Wheelbase
Locatie: Beverwijk
Contact:

Moest hem ook hebben...

Downloaden was zo gebeurd.. sneller als verwacht..
In eerste instantie starten hij niet, althans hij laden wel maar gebeurden niks....

Steam opnieuw gestart , BAM draaien..

Maar jongens... dit is net porno.. Die ferrari wat een geweldige auto ... hij heeft veel onderstuur maar beetje gas er op en we hebben overstuur,
Moet wel zeggen wanneer je er slicks onder gooit is dat gevoel weg , maar dan nog is het een geweldige auto .

De xbow is ook top .. niet teveel vermogen , veel grip en soms breekt ie uit.

Ik zeg dat rf2 langzaam de grond inzakt, en als deze game de grond uit komt we er een prachtige sim bij hebben..

Het beeld .. wat ger al zegt... Gewoon KICKEN
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Volgende week komt de eerste update uit met drie nieuwe auto's en twee circuits. Zet de 22e dus maar vast in je agenda.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Jan Wim Ensing schreef:Volgende week komt de eerste update uit met drie nieuwe auto's en twee circuits. Zet de 22e dus maar vast in je agenda.
Mooi dat ie komt en staat genoteerd, maar deze 'update' hadden ze natuurlijk ongetwijfeld al lang klaar op de plank liggen. Ben meer benieuwd naar updates met andere zaken. Hoop dat ze ook met multiplayer (en bv veranderende baan/weer condities) stiekem al verder zijn dan bekend is.
Hoop ook dat dat net zo goed gaat lukken als single player physics en dat het dan ook nog steeds soepel blijft lopen op een gemiddeld systeem.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Het eerste circuit voor het nieuwe seizoen is ook bevestigd bij deze:

Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

`Trackmania is daar niks meer bij! :lol:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Robin de Jong schreef:Het eerste circuit voor het nieuwe seizoen is ook bevestigd bij deze:

jihaaah na bijna 30 jaar eindelijk stunt car racer 2
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Update is beschikbaar!
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Heb hem dan ook toch maar aangeschaft, alleen nog geen meter kunnen rijden. Van de week maar eens een avond aan spenderen! ;)
Arno Bultman

Uber gaaf!!!

gisteren voor het eerst serieus AC getest, echt zo mooi:)

met Zonda R Mugello leren kennen :thumbs_happy: :driving: :thumbs_happy: !!!!!!!!!!!!!!

hopelijk is er snel een multiplayer en stapt iedereen over op AC;)

echt een dubbele aanrader!

en me stuur wat gewoon in 1x normaal doet en reageert zoals het hoort :)
gewoon geen struggle met me stuur geeft me een goed gevoel in bijna elke auto + de graficxxs + het geluid...echt..
van rf2 stuntpiloot naar amateur simracer :P ( nu al...hahaha)

Kben me een partij enthousiast hier...wie volgt? :byebye:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Het lijkt wel een bericht van Wilco, met al die smileys er in geplakt. Probeer eens of hij misschien AC al heeft. Ik zit nu even in een soortement tijdnood en heb het spel na de eerste twee dagen niet meer opgestart. Maar het is inderdaad wel heel gaaf om te rijden.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Nog een aantal uur te krijgen voor € 26,24 op Steam. Kom naar beneden en sla je slag!
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Eventjes wat tijd ingestoken vanavond




Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Na die 'tijd' snijd je nog steeds de chicane af? ;)

Binnenkort ook maar weer eens rijden, heb de nieuwe auto's nog niet getest. Is er al iets bekend over online?
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

volgende update op 17 januari
het grootste deel van de update zou gaan om de AI, want die vinden ze "belangrijker" dan de multiplayer
maar het is wachten op de changelog om te kijken wat er nu echt wordt aangepast
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

Van de Developers
Early Access - Update 0.5

- End Race simulation
- New Race special events
- Session Ranking app fixes
- Driver Names displayer
- Proximity Indicator & damage displayer follow GUI
- Small GUI fixes
- Special events have pre-determinate parameters such as Temperature
- Warning for high CPU occupancy
- Real time position
- Steam Achievement fixes
- fixed suspension animator in replay
- chase camera shake parameters exposed in launcher
- Modifications on tyre model combined forces grip. Tyres more sensitive in combined forces, cars more sensitive under braking and acceleration. Resulting in use of traction control more interesting even on racing cars
- Modifications on tyres heating modelling.
- BMW Z4 35is drift upgrade
- BMW M3 E30 group.A is now the early model with less power and no ABS plus chassis modifications and 5 speed gearbox
- BMW M3 E30 DTM version is now an upgrade to the early model and retains only the 6 speed gearboxes.
- BMW 1M series
- Lotus Evora GTE
- Modifications on Ferrari F40 suspension toe links
- Modifications on Tatuus FA01 aerodynamic drag.
- BMW Z4 35is toe fixes and tyre compound fixes
- Pagani Zonda R ABS levels
- Laptimes have now 1ms resolutions
- Ferrari 599XX Evo default alignment setup modified to cure over-sensitive steering.


0.5.1

- opponents engine volume tuned
- fixed Golden Glory achievements
- fixed replay race loading
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”