rFactor 2

Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen


Geweldig nieuws, Alleen als ik het goed begrijp zijn de overlay plugins nog niet klaar?
Bedoelen ze Traclmap, Z1 Dashboard?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Op de alv hadden we alleen e auto en baan. Verder helemaal niks, geen positie, geen rondeteller, geen lcd waar je je pitstop op in kunt stellen.

Dat moest allemaal nog gemaakt worden

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yep, en plugins die naar het scherm toe renderen (zoals de trackmap plugin) hebben wat werk van de modmakers nodig om helemaal goed te werken. Hopelijk wordt dat dan ook gedaan bij de trackmap plugin aangezien die specifieke plugin al tijden geen update meer heeft gezien.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ik heb Russel Hodgson van Z1 Dashboard software gemaild met de vraag hoe hij omgaat met de plugin van zijn programma
Antwoord was dat vanaf versie 4.9 en 4.10 upgedate wordt indien nodig.
Maar het zal eerst getest moeten worden wanneer Rfactor2 met directX11 uit komt en evnt. wordt de plugin aangepast.
( Goed nieuws voor de mensen die deze software gebruiken ) alleen is dan nog de vraag hoelang dat duurt.
M.A.W. Je moet zelf de keuze maken tot updaten Rfactor2 direcX11 en misschien een tijd zonder plugin of gewoon de oude versie draaien

Ben trouwens inderdaad benieuwd of Trackmap nog ondersteuning krijgt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Die keuze wordt deels gemaakt voor je, door Srvn, want als Srvn overschakelt naar dx11 zal je (als je nog mee wilt rijden) ook over moeten schakelen.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Niet helemaal, want de DX11 build is compatible met de DX9 build.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Wel goed lezen hè Albert ;)

Ik ben nu zelf tamelijk afhankelijk geworden van plugins zoals Trackmap en DeltaBest, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit allemaal weer werkend is.
Ik begrijp overigens uit de tekst dat ze zeggen dat dit soort Plugins nog niet goed zullen werken in de eerste 'open beta'.
Het ligt dus niet zozeer in de handen van modders, maar van S397 zelf om dit soort plugins goed werkend te krijgen in de nieuwe engine.

Het zou wel jammer zijn als ook de TV-plugin niet direct werkt (is toch ook screen-overlay?), want dan kunnen we op de livestream nog niet direct genieten van de nieuwe DX11-graphics.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Lennart Lippens schreef: 23 apr 2017, 00:11 Wel goed lezen hè Albert ;)
U zegt meneer Lippens?
Berry Witman schreef: 22 apr 2017, 19:17 M.A.W. Je moet zelf de keuze maken tot updaten Rfactor2 direcX11 en misschien een tijd zonder plugin of gewoon de oude versie draaien
DX11, zelfs de beta zal niet dezelfde build zijn als we nu gebruiken, als Srvn een build omhoog gaat, zullen de deelnemers mee moeten lijkt mij.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yep, maar die update werkt dus met de DX9 build. Kan zijn dat je op 1 mei met DX9 ook een update moet doen, maar je kan in ieder geval kiezen om te wachten met dx11 als een plugin niet blijkt te werken zonder het probleem dat je de server niet in komt:
Starting May 1st, anybody can switch to this new build and try it out. It is fully multiplayer compatible with the DX9 build.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Ruben Correa Alves schreef: 23 apr 2017, 01:54 Yep, maar die update werkt dus met de DX9 build. Kan zijn dat je op 1 mei met DX9 ook een update moet doen, maar je kan in ieder geval kiezen om te wachten met dx11 als een plugin niet blijkt te werken zonder het probleem dat je de server niet in komt:
Starting May 1st, anybody can switch to this new build and try it out. It is fully multiplayer compatible with the DX9 build.
De server doet volgens mij helemaal niets met DX. Het is een "domme" terminal die grafisch helemaal niets doet.
Daarom is het ook mogelijk een build te maken die zowel DX9 als DX11 aan kan en toch online te rijden.
Maar op 1 mei weten we het zeker ;-)

Voordat we overgaan zal ik eerst wel even een testserver aanzetten met daarop de nieuwe build.
Dan kunnen zowel DX9 als DX11 gebruikers aanloggen en kijken of alles werkt.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

En op 2 mei heb ik een Oculus Rift. Gaan we eens proberen hoe dat werkt. :)
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Moeten de skins dan ook aangepast worden als je dx 11 installeert.
Dit is volgens mij wel het geval bij vec.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

In principe is een texture gewoon een texture. Het zou kunnen dat de glans/reflecties anders worden verwerkt in de vernieuwde grafische engine waardoor dat wat getweaked moet worden, maar verder lijkt het me niet een issue.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Het gaat er volgens mij om dat als je een zwarte auto wil hebben je dan in Photoshop de kleur niet 100% zwart moet maken. Het had volgens mij ook meer te maken met de nieuwe HDR die daar bij kwam kijken. Maar ik weet het niet helemaal meer zeker. Echter mochten er problemen zijn met je paint kun je daar altijd naar kijken en een mailtje sturen naar het bestuur met een nieuwe versie als dat nodig is.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Voor de liefhebber een paar screenshots van de nieuwe DX11 Build.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Komt er niet een avond/nacht-race aan?
Afbeelding

Pittig zonnetje
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lennart Lippens op 01 mei 2017, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Finale races GT op Spa. in the dark
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Jee daar gaan we. Beta is 3gb.
dx11.jpg
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Bij mij crasht hij al tijdens het opstarten, morgen eens proberen eerst plugins uit te zetten.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Bij mij start hij wel op maar helaas geen trackmap plugin. Als je de nieuwe effecten wilt zien moet je in de launcher even op het tandwielletje klikken en daar de kwaliteit van de effecten kiezen, die staan standaard op uit.
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”