rFactor 2

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

toeval bestaat niet heb dezelfde dag ook een gehaald :D
heb je toevallig ook project cars? Is ander kaliber qua racen als AC, iracing en RF2 maar met VR is het wel heel erg eye candy!!
deze week een paar keer wat laps in de lmp2 op silverstone in de regen mee gedaan en zat nog meer met open mond om me heen te kijken als in rf2 en ac :)

dat overigens zonder dat ik ook maar ergens aan getuned heb, het liep/loopt in AC en PC gewoon meteen prima.......
Rf2 heb ik met name online nog behoorlijk last van 'stuiterend' beeld , weet niet hoe anders uit te leggen. gisteren in de porsche op assen in de buurt van de pit niet meer te besturen. maar heb nog niet heel veel met opties gespeeld. (op een amd r9 390)

misschien ergens een apart VR topic maken waar iedereen settings/ervaringen etc etc kwijt kan?
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Jazeker, ook Project Cars geprobeerd. Inderdaad qua eyecandy nog een stapje verder, maar qua besturing blijf ik wat moeite houden met PC.

Gisteren de 1988 F1 mod op Silverstone gedaan in rF2. Dat was toch wel erg bruut hoor, maar grafisch blijft het allemaal nog wat achter bij de andere sims.

Stuiterend beeld heb ik niet zo'n last van Ger. Maar ik heb zeker (altijd al gehad) dat rF2 online lagere framerates heeft dan offline. Daarom hoop ik maar dat het een beetje gaat lukken op Silverstone met een vol veld. Hoop daarvoor nog eens op de server te testen als er wat meer mensen aan het trainen zijn.

Ik heb nog wel wat gestotter in sommige menu's. Dan trilt het beeld als een gek, met name het standaard menu als je in de pits staat tijdens een gp weekend met het replay scherm (dat nog niet werkt).

Prima plan trouwens om een apart VR ervaaringe topic aan te maken.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ook ik dezelfde dag oculus gehaald :)
Ik mis wel mijn addons in game en zaken als CTRL-F voor framerate werkt niet, dus geen idee hoe mijn FPS is.
Geen idee hoe ik mijn video settings in game moet zetten en daarbij kun je ook nog spelen met supersampling, hetgeen wel grafische verbetering geeft. Verschillende guides gelezen maar voor VR noob is het toch erg lastig allemaal.
Desalnietemin ga ik vanavond in PC wel in VR rijden.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Ik weet niet wat er geupdate is maar in VR was vanavond niet te rijden.
Ook met 3 schermen was de FPS 50 gezakt.
Vreemd?
Vorige race in de F2000 was alles nog perfect.
Misschien een instelling?
Iemand dezelfde ervaring?
Ronald Nijland
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 apr 2017, 15:25
Racestuur: Logitech G27

Ben me ook aan het verdiepen in VR , in Duitsland kosten ze (maar) 589 eurie.... hmmmm moeilijk , 3 schermen is goedkoper .. moeilijk moeilijk..
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Als je 3 goede schermen wil ben je rond dat zelfde bedrag kwijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Ronald Nijland schreef: 12 mei 2017, 01:15 Ben me ook aan het verdiepen in VR , in Duitsland kosten ze (maar) 589 eurie.... hmmmm moeilijk , 3 schermen is goedkoper .. moeilijk moeilijk..
De mijne komt ook uit Duitsland. Dat ging overigens perfect.

@Twan, ja ik mis ook wel mijn info, maar ik denk dat we een groot deel daarvan weer terug hebben met de UI update die er nog aan zit te komen. Fps kun je via de Oculus developer kit tool wel meten, maar dan heb je een hele bak met grafiekjes voor je neus. Puur om te zien of je op de 90 fps zit wel goed, maar verder niet mee te rijden. Ik heb daarom maar zo min mogelijk risico genomen en bijna alles op low staan, behalve textures op medium en SS op 1.2. Dat voelt goed, maar ik heb nog geen online race gereden met volledig veld.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ronald Nijland schreef: 12 mei 2017, 01:15 Ben me ook aan het verdiepen in VR , in Duitsland kosten ze (maar) 589 eurie.... hmmmm moeilijk , 3 schermen is goedkoper .. moeilijk moeilijk..
Ronald, vlak voor ik de oculus kocht uiteraard ook allerlei reviews bekeken. Een van de argumenten om wel over te stappen naar VR met racen was juist wat jij noemt ( zie einde-conclusie van https://www.youtube.com/watch?v=EBieKwa2ID0). Sta je op punt om of voor 3 schermen of VR te gaan, ga dan voor dan VR. Als je al 3 schermen rijdt wacht dan misschien op een volgende generatie.
Heeft mij verder niet tegengehouden, had al 3 schermen, maar toch ook voor VR gegaan. nog geen seconde spijt van gehad ook al lukt races online met rf2 momenteel in de beta fase even nog niet soepeltjes.
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Vergeet ook niet om, als je performance problemen hebt, die via de "Contact Support" knop in de Launcher aan ons te melden in 't forum. Als je er informatie bij doet over je systeem, en een "performance report" zoals we beschreven hebben op onze site, dan kunnen we in elk geval analyseren waar de bottlenecks zitten. Zoals jullie gezien hebben, proberen we die deze maand echt zo snel mogelijk op te lossen (met zeer regelmatige updates).
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Zal ik doen Marcel! Toch mooi dat wij the big boss zelf in onze vereniging hebben zitten. :)

Ik heb inmiddels een apart VR topic aangemaakt. Kan nog een hoop info bij, maar het is een beginnetje.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Gisteren wilde ik beide races met oculus rijden, maar ging niet lekker met veel man in server, dus kwartier voor race besloten toch zonder oculus te rijden, maar daar had ik dus niet mee geoefend en ging dus voor geen meter. Race 2 toch naar oculus geswitched en dat gaf vooral eesrtje rondje veel gestotter, maar na een bezoek aan een zandbak reed ik redelijk alleen en dat liep redelijk goed. Maar eens kijken wat ik zondag doe, misschien proberen met stable build.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

misschien in het VR topic bij Rf2 specifiek tbv verzoek Marcel een het linkje zetten studio 397 forum mbt het aanleveren van beta debug informatie?
Vanavond misschien eens kijken of BTCC op brandhatch online een beetje wil werken
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Goed plan Ger, alleen kan ik zelf dat linkje ff niet vinden. Is dat gewoon het technical support forum?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

hahaha, weet wel nog dat ik gelezen heb maar vind het ook niet meer terug, is goed verstopt.
Weet nog data 'contact support' button, control-F in-game en dan wordt er naast fps ergens extra data voor debugging weggeschreven door de beta. Meen dat je data uit een folder moest meesturen , maar weet niet meer welke en hoe,

Marcel?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

And the news keeps coming.

https://www.studio-397.com/2017/05/road ... -may-2017/


Mocht Marcel dit toevallig lezen, kan er iets gedaan worden met vlaggen in de replay?
Af en toe moeilijk te zien waar er ergens een vlag gezwaaid is

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Devbot Enterprises Super Formula V10 2017, the ultimate Open Wheel racing experience!
The car that combines extreme technology, speed, pure force and all the fun a race car can provide!
Developed to give you the most realistic simulation of a car of this type instead of just looking like one.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =852912975

Eerste indruk: Ding gaat hard! En een hele kluif om op de baan te houden.....
En... DX11
https://youtu.be/YY-Z2eYmjXg
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag


Met Martijn en Jeroen :D

Ik zie helemaal rFactor2/S397/SRVN-reclame?
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Vet zeg!
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Ik moet Jeroen en Martijn mijn complimenten maken, ze hebben er samen voor gezorgd dat de vier simulators vlekkeloos in een netwerk draaiden en dat races en andere sessies keurig centraal gestuurd werden. Ik denk dat ze namens SRVN een heel mooi visitekaartje hebben afgegeven!

...en in Jeroen schuilt een getalenteerde commentator, zoals jullie kunnen horen! :)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

André Jager schreef: 20 mei 2017, 20:43 Eerste indruk: Ding gaat hard! En een hele kluif om op de baan te houden.....
En... DX11
Noob question: ik heb me geabonneerd op dat ding, omdat dat nodig is om het te kunnen downloaden. Maar hoe kan ik het nu downloaden? Moet ik eerst de beurs trekken?
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”