NK Clio 2017-II | Race 7&8 Brands Hatch Indy | 15-10-2017

Wordt verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

NK Clio 2017-II Race 7&8
Brands Hatch Indy
15-10-2017


Locatie
Kent, Verenigd Koninkrijk

Tijdschema
20.00 - Briefing
20.15 - Kwalificatie
20.25 - Warmup + indeling juiste server
20.40 - Race 1
21.15 - Race 2 (Reversed grid top 8)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK Clio 2017-II
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Is het mogelijk dat de Clio server wordt doorgezet naar Brands Hatch? :) Kunnen we gaan trainen voor de volgende race
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Edward Hoekstra schreef: 02 okt 2017, 15:20 Is het mogelijk dat de Clio server wordt doorgezet naar Brands Hatch? :) Kunnen we gaan trainen voor de volgende race
Server is doorgezet.
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

:thumbs_happy:
Marcel Kniest
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2017, 13:04
Racestuur: Fanatec csw v 2.5

SRVN schreef: 15 aug 2017, 11:45 NK Clio 2017-II Race 7&8
Brands Hatch Indy
15-10-2017


Locatie
Kent, Verenigd Koninkrijk

Tijdschema
20.00 - Briefing
20.15 - Kwalificatie
20.25 - Warmup + indeling juiste server
20.40 - Race 1
21.15 - Race 2 (Reversed grid top 8)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK Clio 2017-II
Ik wil graag zondag meerijden. Heb gisteren de licentie gehaald. Ik weet niet waar ik mij moet aanmelden. Vandaar. Ik heb geen skin. Ik zou graag gebruik maken van een standaard skin als dat mogelijk is. Mijn nummer is 115.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Marcel, zoals ik al aangaf in het licentie topic.

Ik wil de skin wel regelen voor je, ik stuur je vanavond een pb daarover.

Verder wil ik je wijzen op het algemene info topic van de clio ten behoeve van het inschrijven, staat daar duidelijk uitgelegd.

Castrol Racing Team


Marcel Kniest
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2017, 13:04
Racestuur: Fanatec csw v 2.5

Albert van Mourik schreef: 11 okt 2017, 12:19 Marcel, zoals ik al aangaf in het licentie topic.

Ik wil de skin wel regelen voor je, ik stuur je vanavond een pb daarover.

Verder wil ik je wijzen op het algemene info topic van de clio ten behoeve van het inschrijven, staat daar duidelijk uitgelegd.

Castrol Racing Team
Thx
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

De raceavond in een notendop:

Brands Hatch Indy: Jeej! Zin in!

Kwalificatie: Persoonlijk snelste ronde. Niet indrukwekkend. Wel lekker. Toch top 10.

Races: 2 races, 3 t-bones en 2 springschansen om het te vieren.

Tijd voor een maandje pauze.
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Leuk avondje racen weer.

Q: P3 in server 2. Kon niet mijn rondjes rijden zonder fouten helaas.

R1: Vanaf P3 een goede start, kon de kop goed bij houden. Leuk gevecht met Onno. Op laatst er voorbij gekomen en toen op naar Melvin met Raymond achter me. Rijd ik weer op het rechte stuk, in een keer een Lag stoot, zo zit Raymond in één keer vlak voor me en kan ik hem niet meer ontwijken. Nogmaals excuses Raymond. Daarna wat fouten gemaakt en helaas een Stop&GO gekregen. Helaas, achter aan beginnen en door. Geeindigd op P7.

R2: Start vanaf P7, door de drukte een klein tikje aan Jan Feenstra, gelukkig kon hij door. Paar plaatsen verloren weer. Paar rondes later iets te enthousiast in de eerste bocht, kom wat te wijd uit en ga rechtsaf de muur in. :kopstooot: Gelukkig weinig schade en de auto reed nog prima. Weer van achteraf beginnen. Lekker in mijn ritme gekomen en een mooie opmars naar voren. Uiteindelijk weer op P3 gekomen.

Tevreden over de avond maar er had meer ingezeten.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Niet mijn baantje normaal gesproken, maar vanavond kon ik redelijk mijn draai vinden.
Niet in de kwali natuurlijk, dat is gewoon mijn ding nog steeds niet.

R1 mocht ik vanaf P11 in server 2 starten, maar door het uitstappen van Jeroen en de straf van Jelle werd dat P9.
Start was goed, geen plek verloren, kon even later Dennis uitremmen in de hairpin en P8 overnemen.

Daarna de focus op vooruit gezet, P1 was foetsie maar de rest reed nog lekker dicht op elkaar, beetje bij beetje naar toe kunnen kruipen zonder druk vanaf de plekken achter mij, Jan kunnen pakken in de laatste bocht door een klein foutje.
Edward moest een stop en go doen, er ging nog iemand af op het rechte stuk en Melvin zijn rFactor zag een snelheidsovertreding en besloot zijn deelname voor vanavond verder te beëindigen dus 3 gratis plekjes.

In de tussentijd een lekker duel met Thijs kunnen voeren, lange stukken naast elkaar gereden, ook door Paddock Hill en het stuk daarna.
Met een crossover in bocht 3 er voorbij kunnen komen, daarna met spanning naar de finish.
Maarten was mijlen ver weg maar zeer happy met een P2 in server 2.

Race 2 een compleet ander verhaal, de start was niet heel geweldig maar om mij heen ging die nog slechter, ik rolde wat naar voren door de handrem heen maar kreeg geen straf gelukkig.
Heb een hele ronde van de eerste plek mogen genieten, daarna Onno die gewoon sneller was en Maarten die de bocht miste en mij behoorlijk liet schrikken.

In Paddock Hill eraf gegaan en ophanging links krom, laten maken en uitgereden op P12.
Voor het eerst dat ik serieus lol in de clio heb gehad.

b:)like :simracer1: :driving:
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Mijn avond was goed!

Kwalificatie naar Server 2 gegaan, omdat ik in de kwalificatie op de een of andere manier nooit mijn pace behaal zoals ik dat in practice doe.

Met verbazing toch laatste in Server 1!
Race 1 was bijzonder leuk. Na een goede start van P22 in 1 ronde naar P16 en met een aantal mooie gevechten Zoals Piet Smeitink, Rene de Ruijter, Ger Peeters toch nog verder naar voor kunnen sturen.

Laatste rondes op P12 met Serge naar Lennart en Stijn gereden race was net 1 ronde te kort om daar nog een aanval op te doen.

Race 2
Gevechten van begin tot het eind op P13tmP8
Rommelige start tikje hier tikje daar. Geen bezienswaardigheden. Mooie inhaal actie op Stijn gemaakt en net te kort voor P10. P11 finish.

Als nu mijn kwalificaties beter gaan, ben ik dik te vreden.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Niet helemaal de avond waarop ik gehoopt had.

De verschillen zijn op zo'n korte baan minimaal en elke 100ste telt.

Kwali kon weer beter p14
Race 1 leuke battle's gehad maar had graag toch iets verder naar voren gereden. Had teveel van de banden gevraagd tijdens de race waardoor ik op het einde nog 2 plekken verloor. p13

Race 2 ging ik zelf de fout in. Doordat de warmup zo lang duurde hele andere dingen gaan doen dan bijvoorbeeld even de goede setup inladen.... Nu is er niet heel erg veel te veranderen aan de clio maar een standaard setup is verre van ideaal. In de openings ronde koos ik dan ook nog eens elke keer de verkeerde kant en werd zo om me oren gereden. Ronde 2 ging het fout samen met Martijn. Die erg laat remde wat ik dan weer niet had verwacht. Samen achteraan aangesloten en allebei nog 1 plekje kunnen pakken maar het was een redelijk verloren race.

Vol goede moed naar Assen toe waar ik goede herinneringen aan heb.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Kwali P12, waar ik meestal sta, had een tiende sneller gekund, maarja dat heeft iedereen wel denk ik.

Race 1, aardige start, in de beginfase nog een auto ingehaald, lag na 5min op P10, waarna ik een paar rondjes moeite had met het tempo, de auto's voor me niet kon volgen en vooral moest verdedigen t.o.v. René en Serge). Kon gelukkig de positie vasthouden en daarna de rondetijden vlak houden en zo wat uitlopen (het leek wel een schaatswedstrijd met zulke korte rondjes: schema rondjes 52.7, zonder verval). De laatste 5 minuten kreeg ik, net als op Silverstone, de teruggevallen Stijn voor m'n neus, die op een oplopend schema was vertrokken en z'n banden leek op te roken. Mooi gevecht, we zaten een paar keer naast elkaar, maar ik kwam er niet langs. Daardoor werd het de laatste ronde nog even spannend omdat de auto's achter me konden aansluiten, maar die kon ik achter me houden. Eén rondje extra had niet veel uitgemaakt hoor Marvin, dat had ik ook nog wel kunnen verdedigen :D

Race 2, weer mooie gevechten gehad, eerst met Stijn, later met Serge. Ik zat in de beginfase weer achter Stijn, na 10 minuten zakte zijn pace weer wat in en kon ik met wat andere lijnen (en een beetje duwen/trekken :P) er wel voorbij komen na een paar rondjes. Ik miste net de snelheid om aan te kunnen haken bij de top 8, dus ik moest in de spiegels kijken om te verdedigen t.o.v. Serge. Ook dit was een mooi gevecht, waarbij we volgens mij een ronde lang iedere bocht naast elkaar reden met veel switchbacks. Ik verloor uiteindelijk wel de positie, maar met een big smile :D. Uiteindelijk p9 (en p10 in race 1). In beide races had ik hooguit 1 plek hoger kunnen finished, dus wel tevreden.

Blijft me toch licht verbazen dat ik al vanaf het eerste weekend 6e sta in de stand, terwijl ik maar 1x beter dan 8e ben gefinisht. Consistentie is natuurlijk ook veel waard.
Op naar Assen, of eigenlijk: 6 weken wachten en dan op naar Assen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:


Lennart Lippens schreef:
Blijft me toch licht verbazen dat ik al vanaf het eerste weekend 6e sta in de stand, terwijl ik maar 1x beter dan 8e ben gefinisht. Consistentie is natuurlijk ook veel waard.
Wat denk je van mij Afbeelding continu in server 2 puntjes sprokkelen en op P24 in de stand


Castrol Racing Team

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Twee lekkere races gehad. geen race stint geoefend dus geen idee hoe erg het met linksvoor zou gaan worden, dus race een bewust beetje rustig aan gedaan. een keer verremd en dat was voor Jeroen C genoeg om meteen voorbij te steken. lang legaal bij Jeroen gebumperkleefd maar hij wilde maar geen foutje maken waar ik kon profiteren.
race twee iets minder op bandjes gelet en kon lekker vechten in een groepje van man of vijf ergens rond p13. had net iets betere bandjes einde race en kon samen met Lennart en Marvin voorbij en beetje weg lopen. heerlijke knok partij tot aan het eind met die heren, thanks!

Op naar hmmpf dat ene circuit....
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Zijn de protesten al verwerkt? Zie nog geen duimpje of andere zaken.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK Clio 2017-II”