NK Clio 2017-II | Race 5&6 Silverstone International | 01-10-2017

Wordt verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

NK Clio 2017-II Race 5&6
Silverstone International
01-10-2017


Locatie
Northamptonshire, Verenigd Koninkrijk

Tijdschema
20.00 - Briefing
20.15 - Kwalificatie
20.25 - Warmup + indeling juiste server
20.40 - Race 1
21.15 - Race 2 (Reversed grid top 8)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK Clio 2017-II
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

TRACKLIMITS

Deze versie van Silverstone is redelijk streng op tracklimits waardoor je door rFactor2 snel bestraft wordt als je over de lijnen gaat.
Daarom zal de RC geen extra controles gaan uitvoeren.
Het is dus toegestaan alle groene vlakken te gebruiken en zelf te ontdekken waar de grens ligt.
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

bij deze schrijf ik mij uit, ik ben een rijdend doelwit 6 van de 6 races jammer genoeg..
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Mike van Aalst schreef: 01 okt 2017, 21:44 bij deze schrijf ik mij uit, ik ben een rijdend doelwit 6 van de 6 races jammer genoeg..
Mike,

Misschien is het handig om eens de replay goed te bekijken en jouw rijgedrag naast het ARR te leggen.
Ik doe een inhaalactie bij je en zit 100% naast je op het moment dat we gaan insturen.
Jij stuurt echter in alsof ik er niet ben.
In de bocht die volgt heb jij de binnenkant en geef ik je voldoende ruimte om samen verder te kunnen.
Echter duw je mij naar buiten zodat ik buiten de lijnen kom.
Blijkbaar was dit voor jou nog niet ver genoeg en bleef je doorduwen.
Ik hield buiten de baan mijn stuur recht en daarom ging jij om en kon ik door.
Kortom, in mijn ogen ben je slachtoffer van je eigen fout.

Wellicht ben je het helemaal niet eens met mijn versie van de situatie.
In dat geval moet je gewoon een protest indienen.

Nu zomaar stoppen omdat het niet mee zit is wel erg zwak.
Probeer juist te leren van wat er mis is gegaan zodat je hier de volgende keer profijt van hebt.

Martijn
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Ik wil hierbij mijn excuses aanbieden voor wat er gebeurd is in de een na laatste ronde tijdens race 1 voor de mensen rond de P20. Wat RC hier ook van gaat vinden, Ik accepteer de eventuele straf. Het was een domme actie van mij om niet goed in mijn spiegels te kijken en blindelings naar links te sturen. Sorry mensen, foutje moet kunnen :-)
Gebruikersavatar
Melvin Tuijn
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 apr 2012, 01:18
Racestuur: Fanatec V2 Wheelbase
Locatie: Beverwijk
Contact:

hoe kan ik protest indienen ? ...email ?
Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

Martijn Huisers schreef: 01 okt 2017, 22:18
Mike van Aalst schreef: 01 okt 2017, 21:44 bij deze schrijf ik mij uit, ik ben een rijdend doelwit 6 van de 6 races jammer genoeg..
Mike,

Misschien is het handig om eens de replay goed te bekijken en jouw rijgedrag naast het ARR te leggen.
Ik doe een inhaalactie bij je en zit 100% naast je op het moment dat we gaan insturen.
Jij stuurt echter in alsof ik er niet ben.
In de bocht die volgt heb jij de binnenkant en geef ik je voldoende ruimte om samen verder te kunnen.
Echter duw je mij naar buiten zodat ik buiten de lijnen kom.
Blijkbaar was dit voor jou nog niet ver genoeg en bleef je doorduwen.
Ik hield buiten de baan mijn stuur recht en daarom ging jij om en kon ik door.
Kortom, in mijn ogen ben je slachtoffer van je eigen fout.

Wellicht ben je het helemaal niet eens met mijn versie van de situatie.
In dat geval moet je gewoon een protest indienen.

Nu zomaar stoppen omdat het niet mee zit is wel erg zwak.
Probeer juist te leren van wat er mis is gegaan zodat je hier de volgende keer profijt van hebt.

Martijn
Ja dat was mijn eigen fout maar daarvoor was mijn auto al gesloopt dus was er al klaar mee haha, en ja stoppen, het heeft gewoon weinig nut als ik elke race schade krijg of eraf gereden wordt haha. Zorgt alleen voor ergnissen dus is het beste lijkt mij haha. Maar ik het incident met jou geef ik jou niet de schuld van
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Nou mijn race ging eigenlijk zoals altijd, niet wat ik gehoopt had.

In de kwalificatie in alle 3 de races het zelfde, ik kan in die private kwali mijn pace gewoon niet vinden, alsof de baan totaal anders aanvoelt.
P21 gekwalificeerd. Terwijl mijn snelste tijd in de training goed was voor een top 10 plek.

Race 1 was om te huilen. Het begon met een jump start drive thru. Vervolgens mijn pit limiter die ik dacht aan te zetten maar niet aan ging. Stop and go.
Vanaf P38 keihard geknokt naar voren. Uit eindelijk een P22 weten te pakken.

Race 2 met het stuur tussen de tanden gereden, start was matig maar al snel kon ik weer naar voren rijden.
Gestreden voor wat het waard was en een finish op P12.

Ik hoop dat ik bij de volgende races een betere kwali pace heb.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Dan ook nog maar even een positief bericht :) : Wat een vette races gisteren.
Heerlijke battle's gehad en lekker om positie's gestreden.

Kwali was p 11 had zoals bijna altijd wat verder naar voren kunnen staan maar maakte in me snelste rondje weer een foutje wat me 0.150 koste en dat zijn gelijk 5 plekken bij de clio's.

Race 1 had ik een prima start en kon lekker mee komen met de mannen voor me. Het lukte me om tot p7 te komen. Uiteindelijk wist Bram hem er naast te zetten en remde ik net iets te laat voor de bocht waardoor ik te ver door schoot. Daar kon Arjan ook van profiteren en zo verloor ik de pole voor race 2. Daarna wel op Bram zijn bumper blijven hangen maar hij maakte geen fout meer en p9 was het dan.

Race 2 wederom een prima start. Na een aantal ronde ging het bij het groepje dat voor me zat fout en kon ik met wat geluk 3 positie's pakken. Niet lang daarna kwam Robin me al snel weer voorbij maar kon daarna tot mijn eigen verbazing best aardig in de buurt blijven.
Door een foutje in de chicane ging ik bijna op me dak maar kon de weg gelukkig vervolgen. Was daardoor wel gelijk de aansluiting kwijt en dat koste me toch wat snelheid. Aan het einde van de race kon Lars nog een positie van me overnemen maar die won ik weer terug omdat Robin iets mee had gemaakt op het rechte stuk. p7.

Echt genoten van de races en de battle's.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dan nog een grotendeels positief geluid, heb me in beide races ditmaal voornamelijk prima geamuseerd.
ik was maar alvast in server twee begonnen, niet gedacht in server een te kunnen kwalificeren, dus schakelen naar een lekker drukke server was gezellig. Daar starten vanaf p27 was dan ook nog eens best aardig.

Eerste paar laps in race een waren wel behoorlijk rommelig, er werd voor mijn gevoel net iets te veel verf uitgewisseld, maar goed vol veld klein baantje...... kan gebeuren
Zelf ditmaal geen krom stuur maar alleen wat blikschade aan overgehouden en had er geen merkbare last van.
Daarna nog lekkere gevechten gehad en veel plekken goed gemaakt door domweg geen stop en go te pakken. In het tweede deel van race lang een lekkere knokpartij met Edwin en Jeroen. Ik had denk ik iets beter bandjes onder kontrole en kon aan het eind bedie heren voorbij komen en daarmee een totaal onverwachte p15 pakken.

race twee ook weer hectische kort na de start, haakte in een van de eerste laps ook nog ergens met iemand vast in een bocht waar net niet genoeg ruimte bleek te zijn. Maar ook hier alleen wat blikschade. Nadat het stof was gezakt ook deze race leuke gevechten met oa weer Jeroen en later Frank van Roon gehad. Laatste paar laps waren er paar punten waar ik Frank beetje onder druk kon zetten , maar een wat optimistische aktie van mijn kant waarbij ik Frank een duwtje gaf koste me uiteindelijk zelf twee plekken. Toch weer op P15 over de streep. vol goede moed op naar de volgende
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Eerst maar positief beginnen, wat een vette races gisteren en close gevechten!

Quali ging boven verwachting goed, 1:14.5 gereden, goed voor P18 op de grid.

Race 1, P17
Redelijke start, wat plaatsen verloren, maar ook weer goed kunnen maken doordat anderen een Stop&GO kregen. Langzaam aan weer naar voren gekropen en daarna achter Jeroen Huisers terecht gekomen en vlak achter me Ger. Heerlijk close racing een paar ronden lang, totdat ik me even verremde en door schoot. Ger voorbij moeten laten en opnieuw beginnen. Daarna iets te snel willen, paar rondes later verremde ik me weer, alleen dit keer met gevolgen. Kennis mogen maken met de rode bulten achter de kerbs. Op 2 wielen door de bocht heen en gelukkig weer op 4 wielen gekregen zonder schade (is het autocrossen hier ook nog goed voor :D ). Alleen bij het oprijden van de baan even vergeten dat daar nog een keer een bult zat :shock: volle snelheid opgeklapt en met een scheef stuur verder. Snelheid weer gevonden en weer een paar plaatsen goed gemaakt en zo alsnog weer achter Ger en Jeroen geeindigd.

Race 2, P27
Als 17e van start, weer een redelijke start en goed de eerste bocht door. Veel snellere mannen achter me, maar toen die voorbij waren kon ik ze ook wel weer redelijk volgen. Reed toen op P23 ofzo. Klein akkefietje met Melvin nog gehad, gleed in een bocht te ver door en bij het opkomen helaas door een tikje van Melvin in de rondte gegaan. Jammer maar helaas, omdraaien en door. Concentratie helaas wel kwijt en daardoor fouten begonnen te maken met als gevolg een Stop&GO. :kopstooot: Daarna rustig uitgereden en op P27 geeindigd.

Al met al tevreden en zeer lekker gereden met faire gevechten op de baan. Nu al zin in Brands Hatch!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Q was weer ruk. Maar ja, moet ik maar meer trainen "Dumbo"

Lekker van achteraan aangevangen, in de race vindt ik vaak meer pace "Shakespeare"

R1
Best lekker gereden, paar leuke gevechten gehad, uiteraard mocht ik ook de pits opzoeken voor een s&g, zonder te oefenen te laat afgeremd, dus mocht een rondje later weer naar binnen.
Nu wel op de goede snelheid, maar iets te enthousiast bij pit entry .
Weer naar binnen maar nu voor reparatie.

Uitgereden op ergens rond laatste.

R2
Ging al beter, nog meer leuke gevechten gehad, paar keer tikkertje gespeeld met Roland, nu uitgereden met maar 2 cuts.
29 of 30 geëindigd, in de pitstraat, omdat ik het 1na laatste rondje in de laatste chicane blijkbaar iets te enthousiast was.
Gelukkig zat mijn box vooraan, nog voor de lijn .

Op naar Engeland, meer kms maken.


Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Je kunt in Engeland blijven hoor Albert, scheelt weer gedoe in Calais.

Q ging super, P4. Ik heb het Q-gevoel (geen Q-koorts) weer terug. Zat erg dicht bij elkaar en kon m'n snelste rondje rijden.

R1: nadeel van m'n goeie Q was dat ik naar achteren moest kijken. Verloor een plek aan Youri, was daarna weer sneller dan hem, kwam er niet voorbij, waarna ik her en der wat foutjes maakte. Wel erg leuke en faire gevechten gehad, o.a. 3 dik door Stowe. Ik verloor daar helaas wel 5 plekken binnen een half rondje, omdat alles zo dicht op elkaar zat en ik steeds de verkeerde lijn had (ze lieten me er ook niet tussen haha). Eenmaal op p11 kon ik wel de aansluiting houden, zonder druk van achteren: P11.

R2: de hele race op dezelfde plek rondgereden volgens mij. Had het eerste deel moeite om Joost achter me te houden, maar kon uitlopen toen hij het druk kreeg met Jeroen Brink. Kon daarna aansluiten bij Lars en Stijn die lekker aan het stoeien waren, zonder echt kans te hebben op een inhaalactie. P10.

P11 en P10, lekker constant en zat wel op de plek waar ik thuis hoor. Volgens de commentatoren was het 'pijnlijk voor m'n kampioenschap', maar ik ben gewoon een plekje gestegen in de stand :D . Ik heb alleen niemand ingehaald geloof ik, dat is dan wel weer jammer. :loser1:

Het wordt druk op Brands Hatch Indy met 40 man, al zit er dan toch nog gemiddeld 50 meter tussen de auto's.

Edit: mooi live-werk op de stream ;)
https://youtu.be/zmJwcwlZsR4?t=1158
Frank van Roon

Quali was eigenlijk een beetje teleurstellend, ik kwam niet verder dan een P14, daar waar ik in de vrije trainingen in de 1:13 kon rijden kwam ik in de quali niet verder dan een 1:14:2. Maar goed dan blijkt ook maar weer eens dat het hele veld belachelijk dicht bij elkaar zit.

Na een tweetal weekenden waarbij het niet echt lekker ging had ik me voorgenomen, misschien toch het advies van Martijn in me opgenomen, om anders te gaan rijden en ervoor te zorgen dat ik in de top 10 zou finishen.

Race 1 ging eigenlijk helemaal zoals ik het graag vaker zou zien. Ik kwam niet goed van mijn plek, geen idee of dat te maken had met de rechterkant van de baan maar goed op naar bocht 1, tot op dit moment niks aan de hand maar bij bocht 3 zijn er toch mensen die denken dat als er geen ruimte is toch hun auto er tussen kunnen proppen en zo hun weg naar voren te kunnen banen. Gelukkig zag ik daarvan ook mensen de pits in moeten vanwege schade. Leuke gevechten gehad met verschillende personen en door uit de malaise te blijven kon ik naar P10 rijden. Missie geslaagd!!

Race 2 startte ik op P10 en kon best goed bij de top 4 van race 1 bij blijven. Door een aantal contacten kon ik zelfs door stoten naar P8 met Stijn Handgraaf in mijn kielzog en toen maakte ik dan stomme foutje. Ik wou Stijn afknijpen, zodanig dat er ruimte genoeg was voor Stijn maar bij het bekijken van de replay was contact onvermijdelijk, stom want ik had gewoon ietsie meer rechts moeten blijven. Helaas voor mijzelf en ik denk ook voor Stijn raakte wij elkaar waardoor ik spinde. Van P8 terug gevallen naar P21 en flink vloeken en schelden natuurlijk, maar goed we gaan verder. Tot mijn vreugde zag ik dat mijn snelheid goed was en ik ook naar voren kijken en rijden, een beetje geluk dat er veel mensen de pits op moesten zoeken en kon ik alsnog naar P13 rijden. Nu is er altijd nog het "wat als". Wat als Stijn en ik elkaar niet hadden geraakt waar was ik dan gefinisht? Op het einde kon Ger toch nog aanklampen bij mij omdat ik van die idioot stomme fouten ging maken. Helaas voor Ger, ik kon die bocht echt niet meer anders nemen, raakte hij mij heel lichtjes waardoor hij dwars kwam te staan en mijn P13 was veilig. Al met al kan ik terug kijken op eindelijk een leuke tweetal races met een klein kritisch puntje naar mij zelf.

Op naar Brands Hatch!!
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ik heb me gisteren prima vermaakt. De kwali ging prima, wederom P2 naast Robin zoals het al het hele seizoen gaat. Race 1 liep erg lekker: de banden hielden het prima en ik kon Robin goed volgen en hem aanvallen. Achteraf remde ik te vroeg nadat ik hem gepasseerd was, dus uiteindelijk P2. Balen, want de winst zat er in, maar het was een vet gevecht dus dat maakt het enigszins goed.

Race 2 begon wat messy, ik moest Yoeri en Stijn ontwijken waardoor ik veel plekken- en de aansluiting met de voorste groep verloor. Desondanks toch een leuke race gehad met leuke gevechten, met name met Stijn, maar ook met Lennart en op het einde René. Uiteindelijk P6 op de streep omdat Robin dwars stond.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Voor mij een geheel andere belevenis hier dan op Oschersleben, al waren de resultaten vrijwel gelijk.

Ik kon het tempo niet echt vinden, maar gelukkig kreeg ik er nog een 14.0 uit in de kwalificatie. Daarmee sprong ik over een hele hoop rijders heen die eerder nog een tiende voor me stonden. Ik mocht van P6 aanvangen.

Ik wilde de races wat behoudender rijden dan in Oschersleben. Daar was het toch wat veel duwen en trekken van mijn kant. Dat maakte het racen we sensationeel, maar het was ook wat gortig hier en daar. In race 1 op Silverstone wilde de start niet echt lukken. De toeren vielen iets teveel weg en ik zag Mark gelijk langszij komen. Gelukkig kon ik de gaten voor me dicht houden en eindigde ik aan de goede kant opkomen Hanger Straight. Daarna leuke gevechten gehad voor even, maar toen ik eenmaal los was, werd het saai. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de laatste paar updates, sinds het vorige seizoen dat we hier Clio reden, de auto flink verpest hebben. Geprobeerd een beetje tempo te houden, maar het wilde niet echt lukken. Voor me gingen ze harder en achter me waren ze te druk aan het strijden. P5 was niet verkeerd. Meer was er niet te halen.

Race 2 ging wat minder. Ik mocht van P4 vertrekken, maar het liep niet echt en al snel moest ik verdedigen. Met het oog op mijn voornemens geen gekke dingen gedaan, maar de behoudendheid en gegeven ruimte konden niet voorkomen dat ik toch stevig toucheerde met Stijn en later met Robin. Niet dat zij iets fout deden overigens. Nadat Robin en Pieter erlangs kwamen viel ik weer in een gat en herhaalde race 1 zich. Na de vroege strijd toch weer verveeld naar de finish gereden. Zou P6 scoren, maar kreeg P5 in de schoot geworpen toen Robin zijn auto voor de finish stilzette.

Wel benieuwd naar de races over twee weken. Indy is het leuke gedeelte van Brands Hatch. Wellicht zit daar weer wat actie in. De rest van de kalender spreekt me helaas wat minder aan.
Gebruikersavatar
Serge Bakker
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 jul 2017, 19:59
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Haarlem

Nou, waar zal ik beginnen.

Na alle rondes die ik gereden had in de training had ik meer verwacht.

Bij de kwalificatie had ik er al weinig hoop in. Geen pace, veel foutjes en startte vanaf P9.

De races ging geen van beide goed.
Bij de eerste race probeerde ik uit de ellende te blijven en moest naar mijn mening uitwijken.
Ik stak de chicane veel te lomp af en kwam heel amateuristisch de baan weer op. Hierdoor knalde ik op Melvin en mn teamgenoot Raymond zat er ook nog is naast. Ik reed door... had het niet verwacht dat ze daar al zouden zitten. Mijn excuses aan de beide heren en de rest die betrokken waren.

Race 2.. weer kon ik niet bijbenen en had ik na wat duels een grote fout gemaakt. Dat was het incidentje met Marvin in de laatste bocht.
Ik gaf je echt nul ruimte en het verziekte mijn race al helemaal. Vol de muur in, einde oefening.
Sorry daarvoor, mijn fout.

Wel erg genoten met het gevecht tussen mij en Walther Berk (als ik mij niet vergis).

De groetennn
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Serge Bakker schreef: 02 okt 2017, 22:50 Race 2.. weer kon ik niet bijbenen en had ik na wat duels een grote fout gemaakt. Dat was het incidentje met Marvin in de laatste bocht.
Ik gaf je echt nul ruimte en het verziekte mijn race al helemaal. Vol de muur in, einde oefening.
Sorry daarvoor, mijn fout.

Wel erg genoten met het gevecht tussen mij en Walther Berk (als ik mij niet vergis).

De groetennn
Ik probeerde je ook nog te ontwijken, dat lukte. Alleen in de replay was te zien door dat ik over die kerb ging mijn auto stuiterde en daar door je aantikte :teards:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Race 1 wel ok, leuke gevechten en p8.

Race 2 direct van de start problemen met het stuur (jup Fanatec), waardoor ik in de remzones + bocht die er na kwam, flinke vibraties had. Was niet ideaal, maar driveable.
Mooie actie van Arjan liet me niks anders dan achter hem aan te sluiten. Uiteindelijk Mark er nog voorbij maar die kon niet weg rijden.
Zoals Mark ook al vertelde, lang geleden dat we zo hebben genoten van een gevecht. Op het scherpst van de snede gereden en uiteindelijk net niet de 2e plek kunnen overnemen.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK Clio 2017-II”