NK Clio 2017-II | Race 3&4 Oschersleben | 17-09-2017

Wordt verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

In server 2 was het wel gezellig en leuk faire races gehad
2 keer net op verkeerde moment met wiel op gras, dus 2x gespind, en dat gras kom je niet makkelijk van af
maar mag niet klagen, weinig training maar toch redelijk de pace te pakken
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Q was Ruk. 3 seconden te langzaam.

Dan maar naar voren knokken, leuke gevechten, in race 1 met Jan Feenstra veel lopen stoeien.
Een paar foutjes gooiden wat roet in het eten, doordat Xiomar de boel wat ophield nog een aanval kunnen doen.
Zag in de laatste sector ineens een gele vlag rechtsonder dus van het gas af, net toen ik 3 man voorbij kon.

Bleek het brandstof lampje te zijn.. Jan nog rond getikt maar weer voorbij gelaten.

Race 2 beter gestart, reed op gegeven moment 11 of 12 tot ik een duw het gras op kreeg. Weer van achter beginnen, wisselwerking qua glij partijen met onder andere Onno, Hein en Edwin. Toch weer 2x uitgereden.


Wordt nog niet gelukkig van de clio, eerste 5 tot 10 minuten gaan goed, daarna is het drama om vervolgens in de laatste 5 minuten weer tempo te kunnen maken.

Castrol Racing Team

René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Vooraf 5 ronden gereden op een baan waar ik nog nooit op gereden had. Was er dus al vanuit gegaan dat een goed resultaat er niet in zat.
Naar de kwali toe werd ik wel wat sneller. Helaas in de kwali een klein foutje gemaakt waardoor ik net genoeg verloor om buiten server 1 te vallen.

P2 in S2 met Jeroen op pole. Die was erg goed weg en kon gelijk een gat trekken.
Achter met was het Martin die de snelheid er lekker in had zitten en na een foutje van mijn kant terug verwezen naar p3.
Kon ook niet aanhaken maar gelukkig voor mij maakte Martin een foutje en kon ik gemakkelijk naar p2 rijden in niemandsland.

Race 2 had ik niet veel van verwacht. Zolang Jeroen geen fout maakte zat p1 er voor mij niet in en achter me had ik genoeg ruimte.
Dat ging toch even anders. Leuke battle gehad met Melvin en na een paar ronde maakte Jeroen dan toch de fout.
Melvin zag ik steeds iets verder weg zakken maar Pascal daar in tegen had de snelheid er lekker in.
1 na laatste ronde kon hij aanhaken maar door een fout had ik in de laatste ronde toch geen druk meer van achter.

Jammer dat ik het in de kwali liet leggen want had in server 1 mezelf nog wel wat omhoog kunnen knokken denk ik. Nu was p 25 het max haalbare.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Gemengde gevoelens overgehouden. Over mijn eigen snelheid dik tevreden, in de qualy een 1.39 er uit weten te persen met P5 als resultaat. Een van mijn betere qualy resultaten sinds lange tijd.

Race 1 voorzichtig gestart om niet gelijk mijn goede positie te vergooien. Misschien iets te voorzichtig want gelijk een aantal plaatsen verloren. Deze later weer kunnen terugpakken en rond rijdend op P5 met eigenlijk weinig druk. Gat voor me was te groot, en achter mij was te controleren. Jammergenoeg met nog 5 minuten te gaan een klein foutje in de een na laatste snelle knik, net op het gras en de auto kwijt. Daarna moeten wachten op een treintje wat achter me zat om weer de baan op te kunnen. Uiteindelijk P13. Had heel wat meer ingezeten..... Aardig op mezelf zitten vloeken.

Race 2 van P13 gestart en naar voren kunnen rijden tot ongeveer P8, met nog 2 minuten te gaan helaas er afgetikt en weer een prima resultaat down the drain

Al met al veel vertrouwen getankt qua snelheid, nu nog de resultaten...
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Hele slechte kwali helaas. De tijden van de training kwam ik niet aan. Dit resulteerde in een P20 start plek.

Race 1 start was wel okè, kon wat aanvallen plegen. Klein tikje bij de ambulance broeders (sorry daarvoor) maar beide konden door zonder gekkigheid en schade. Na 3 rondjes kwam de man met de hamer, in de chicane achterop werd de achterkant iets te tail happy. Om geen gekkigheid te veroorzaken recht door het gras in laten rollen, sturen en remmen of alleen sturen maakte niet zoveel uit. In het gras gebeurt er gewoon niets. Helaas Raymond tegen gekomen toen ik weer de baan op kwam daarna een tik achterop. Helaas veel schade + een rondje achterstand. Daarna heb ik niemand meer gezien en was ik vooral gefrustreerd op mezelf. P24 finish

Race 2 uiteraard startend vanaf P24 super start 1/2 man al te pakken (krappe baan dus dat was wel zat) na een aanta rondes al goed naar voren kunnen rijden, de pace zat er beter in dan race 1 (kleine tweak aan de setup wat me irriteerde in R1, pakte goed uit) lekker kunnen strijden met Ruben uit eindelijk toch sneller en het plekje kunnen pakken. De mannen voor ons waren toen al iet wat uitzicht, maar doordat het daar ook een goed feestje was kwam ik al snel dichterbij.
Na in dat groepje wat gekleun en contact te hebben gezien weer wat plekken kunnen opschuiven door andere die met elkaar aan het 'beuken' waren. Vervolgens achter Bram gekomen die was er afgeduwd door zijn eigen teamgenoot als ik het goed zag. En daar nog een paar keer geprikt en gekeken maar helaas daarbleef het bij. Door wat spinnetjes en Serge die de laatste ronde de pit in ging toch netjes af kunnen sluiten op P13.

Op naar Silverstone!
Gesloten

Terug naar “SRVN NK Clio 2017-II”