Radical 2017-II | Race 9&10 Zandvoort | 26-10-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2017-II Race 9&10
Zandvoort
26-10-2017


Locatie
Zandvoort, Nederland

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2017-II
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Is het misschien mogelijk een rubber file te laden? nu is de baan iedere keer groen.
bvd :)
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Twan Capellen schreef: 23 okt 2017, 17:54 Is het misschien mogelijk een rubber file te laden? nu is de baan iedere keer groen.
bvd :)
Twan,

Er wordt gewoon een rubberfile geladen dus het zou niet groen mogen zijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Martijn
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

gisteravond mod geladen en meteen even snel een lap geprobeerd, toen lag er wel rubber.
Ruud van Heijster
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 dec 2014, 18:24
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Venlo

Ja toen ik ingelogd was had ik het ook. elke keer een groene baan, en heb nog best lang gereden maar er kwam niets bij.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Gisteren lag er wel gewoon rubber op de baan toen ik reed.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik ben nu op de baan en hij is groen.
Bij eerdere tests duurde het 30-45 minuten omn wat rubber te krijgen en wat betrouwbaardere tijden te rijden.
Ach ja, morgen met zijn allen zal er wel wat sneller wat rubber komen.
Ruud van Heijster
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 dec 2014, 18:24
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Venlo

ik ben nu ook aan het rijden en er ligt totaal geen rubber.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik merk het nu ook, ik ben alleen in de server en ben 2 seconden langzamer dan gisteravond (eind van de sessies, toen veel vers rubber).
Na 10-15 rondjes begint de lijn een kleine beetje zichtbaar te worden, bij 'restart weekend' is hij weer groen.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik kan het wel bevestigen. Ik heb deze week of alleen of hooguit met 2 anderen geoefend, en het begon elke keer wel wat glibberig. Wellicht is er wel een rubberfile, maar heeft deze niet zo veel effect als 6-8 mensen die tegelijk aan het oefenen zijn ivm 15x multiplier.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Is het mogelijk om in deze situaties zelf een rubberfile te installeren of is dat enkel aan server beheer?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Berry Witman schreef: 26 okt 2017, 12:20 Is het mogelijk om in deze situaties zelf een rubberfile te installeren of is dat enkel aan server beheer?
Je kunt RealRoad downloaden en er offline mee trainen, maar zelf iets online installeren is aan serverbeheer.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Had er iemand in de pits stiekem 500 kilo strafgewicht aan de wagen geplakt? Ik was niet voorruit te branden :loser1:
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Dat ging lekker vanavond.
Kwali ging zomaar eens goed. p5

Race 1 ging de start niet helemaal lekker. Koppeling veel te snel laten schieten maar geen plaatsen kwijt geraakt.
Kon aanhaken bij Kevin maar na een aantal ronden een klein foutje waardoor ik 2 plaatsen verloor.
William nog wel kunnen pakken en ondanks het foutje toch tevreden met p6.

Race 2 ging de start een stuk beter. Kon positie houden maar na een paar bochten kwam Arjan er al voorbij.
Robin en Ruben kon ik ook niet achter me houden. Kwam vast te zitten achter William waardoor mijn motor te warm werd.
Kreeg hem maar niet lekker door de 1 na laatste bocht en kwam er niet voorbij. William maakte een foutje zag mijn kans maar helaas net wat teveel gas en wederom in het gras. Nog geprobeerd terug te komen maar de race was 1 ronde te kort.
p6.

Elke race gaat wat beter met de auto en begin er steeds meer plezier in te krijgen.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

William Geuze schreef: 26 okt 2017, 22:01 Had er iemand in de pits stiekem 500 kilo strafgewicht aan de wagen geplakt? Ik was niet voorruit te branden :loser1:
Je eerste paar ronden waren telkens wel OK, maar later in de race kon ik naar je toe rijden.

Ik reed weer eens een gastrijdersraceje om te zien hoe de Radical is in de race. Zandvoort was wellicht niet de meest gelukkige keuze voor die insteek, want ik vond het een listig circuit voor deze auto - in het bijzonder de snelle rechtbochten (Scheivlak en Arie Luyendijkbocht). Daar was het kiezen voor algeheel onderstuur of plotseling overstuur. Ik ben er niet uitgekomen waar dat aan lag.

Kwalificatie ging redelijk. Miste misschien een tiende of twee, maar dat vond ik niet zo'n ramp. Wel akelig om te zien dat mijn teamgenoten dan ruim een seconde harder rijden. :mrgreen: P8.

In de eerste race redelijk gestart. Ik kon mijn positie vasthouden en even aanvallen, maar ik moet toch settlen voor mijn startpositie en even later kwam Rudy voorbij zetten. Ik ben blijven jagen en aangezien Rudy richting William reed en ik dus nog kans had op een plekje in de top acht. Rudy ging er echter af in Bocht 9 en dus kon ik zelf jagen op William. Dat ging goed. We hebben een ronde of drie à vier gestoeid om zijn plekje, maar hij wist alle aanvallen te verdedigen. P8 en dus pole voor de tweede race.

Even een aanpassing gedaan aan de setup om te dealen met het overstuur in de eerste paar rondes. Slechte beslissing. Het overstuur verdween minder dan ik hoopte en het onderstuur later in de race was om te janken. Mijn start was OK, maar William kwam beter van de lijn en pakte dus direct de leiding. We gingen verder waar we gebleven waren, althans, voor even. Arjan, Robin en Ruben kwamen al snel opzetten, Ik verdedigde hier en daar wel een beetje, maar heb er geen halszaak van gemaakt. Op P5 kon ik wel iets meer mijn eigen ritme rijden, maar de auto werd aanmerkelijk slechter en zodoende verloor ik tijd en posities. Het werd dramatisch toen ik drie ronden achter elkaar problemen had in het Scheivlak. Ik beëindigde de race voortijdig toen ik een onbewaakt moment iets te hard schakelde voor de Tarzan en daar de motor opblies. Toch jammer, want ook met een draak van een auto had ik nog top 10 kunnen rijden.

Lol gehad. Later nog maar eens de F2000 proberen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

na een slechte start in race een prima geamuseerd ergens in het middenveld.
heel lang van dichtbij de achterbumper van Andre bestudeerd maar durfde (of kon ;) ) hem er nergens echt naast zetten.

race twee dacht ik slechte start gaat me niet nog eens gebeuren, dus het voelde een beetje zoals hieronder



gevolg was dat ik voor het eerst in mijn inmiddels redelijk lange racecarriere bij srvn vertrok terwijl de lampjes nog op rood stonden :P :oops: . drive through op achterstand, in de daarop volgende inhaalrace vooral aan het eind met name nog lekker met Johan om een plek gevochten, samen over scheivlak glijden was mooi :D !!
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Na een paar gemiste races door mijn knie blessure gister twee leuke races gereden! Quali was niet best, banker lap was uiteindelijk goed voor P16 op de grid en bij poging 2 een fout gemaakt en vond het toen wel prima. Had nog een seconde afgekund maar gokte dat ik dat in de race wel goed kon maken.
Race 1 redelijke start met een paar leuke gevechten met Ruud die net wat te snel bleek, Ger die zoals hierboven geschreven er niet voorbij kon/durfde en later nog een bold move op Jos met een beetje contact (waarvoor excuses) maar het ging allemaal net goed met uiteindelijk P13 als resultaat.
Race 2 bij de start een flinke dreun gekregen van Jos die weer aangetikt werd door een enthousiaste Ger dacht ik. Gelukkig geen schade en na een beetje duwen en trekken in de Tarzan een gaatje kunnen slaan naar de mannen achter mij. Door wat foutjes van de mannen voor me op kunnen klimmen naar de 10e plek. Leuke avond gehad en een goede score voor Team Speedhunters met Ruben en René ook dik in de top 10. Op naar Brands!
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Pff, twee keer een flapdrol start, maar wel leuke avond gehad. :D
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Beter een flapdrol start dan na de race nog je wielen moeten zoeken die je bent kwijt geraakt met ehhhh ik weet het ff niet meer wat er gebeurd is ongeluk. :D
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2017-II”