Radical 2017-II | Race 3&4 Assen | 14-09-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2017-II Race 3&4
Assen
14-09-2017


Locatie
Assen, Nederland

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2017-II
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik dien een vriendelijk verzoek in dat alle personen die internet problemen ondervinden zich/haarzelf uit te schrijven bij SRVN.

Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
Tom Schenkels
Berichten: 417
Lid geworden op: 30 dec 2014, 14:05
Racestuur: Thrustmaster TX Wheel
Locatie: Puttershoek

Kevin Heijnen schreef: 14 sep 2017, 21:51 Ik dien een vriendelijk verzoek in dat alle personen die internet problemen ondervinden zich/haarzelf uit te schrijven bij SRVN.

Alvast bedankt! :)
Ok. Doei.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Kevin Heijnen schreef:Ik dien een vriendelijk verzoek in dat alle personen die internet problemen ondervinden zich/haarzelf uit te schrijven bij SRVN.

Alvast bedankt! :)
Behulpzame opmerking...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

OK opnieuw: Mag ik mensen met internet problemen vriendelijk verzoeken om zsm uit te zoeken wat het probleem kan zijn, en mocht het de eerstvolgende race nog niet opgelost zijn om wat voor reden dan ook, schrijf je dan voor die race uit.

No hate guys, maar lag problemen bestaan al sinds dag 1 van het internet, iedereen weet wat het is, en iedereen heeft er op wat voor manier wel eens last van gehad; Maar probeer voor een oplossing te zorgen ipv gewoon maar hopen dat het weg is en evengoed mee doen.

Peace!
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Anders laat je je motor afslaan bij de start van race 2 :loser1:

Niet lekker gereden, maximale behaalt deze avond. Kut Assen :p
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

2 keer schade en met een kromme auto toch nog leuke races gehad.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

William Geuze schreef: 14 sep 2017, 23:07 Anders laat je je motor afslaan bij de start van race 2 :loser1:

Niet lekker gereden, maximale behaalt deze avond. Kut Assen :p

Ja ik krijg een nieuwe splitter van je. :lol:
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Een snelle blik naar de uitslagen leert dat je er goed mee weg bent gekomen gelukkig. Ik ga maar weer een start oefenen ;)
Kevin Heijnen schreef: 14 sep 2017, 22:23 OK opnieuw: Mag ik mensen met internet problemen vriendelijk verzoeken om zsm uit te zoeken wat het probleem kan zijn, en mocht het de eerstvolgende race nog niet opgelost zijn om wat voor reden dan ook, schrijf je dan voor die race uit.

No hate guys, maar lag problemen bestaan al sinds dag 1 van het internet, iedereen weet wat het is, en iedereen heeft er op wat voor manier wel eens last van gehad; Maar probeer voor een oplossing te zorgen ipv gewoon maar hopen dat het weg is en evengoed mee doen.

Peace!
Al sinds menig ALV pitch ik het idee van een live steward die kan ingrijpen. Helaas zijn er maar zeer weinig mensen die hier in mee willen gaan. Ook dit zou een verantwoordelijkheid van deze steward kunnen zijn, de rest van het veld beschermen tegen warpende collega's.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Yes please ^

Maar ja, waar haal je iemand vandaan die dat wilt en kan zijn, elke round? En dat naast de livestream crew.
William Geuze schreef: 15 sep 2017, 07:26 Een snelle blik naar de uitslagen leert dat je er goed mee weg bent gekomen gelukkig. Ik ga maar weer een start oefenen ;)

Je er gebeurde gelukkig een hoop bij de start en laps ernadus had wat geluk. :)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Het was, ' interessant' op zijn minst idd ;)

Wie dat moet gaan doen? Ik heb me altijd al beschikbaar gesteld, maar de co-commentator lijkt me vaak een uitermate geschikte kandidaat die wat overzicht en tijd over heeft. Zo'n rol is er enkel om in te grijpen bij excessen, het lijkt me dat die niet eens elke race iets hoeft te ondernemen. Als er maar de mogelijkheid is tot ingrijpen als de nood aan de man is. Voor de mensen die dit misschien denken, dit werkt 2 kanten op. Als je een onterechte penalty hebt gekregen tijdens een warm up lap omdat iemand anders eraf schiet of een pit stop maakt, kun je die proberen te laten verwijderen bijvoorbeeld.

Het zou ook onbehoorlijk gedrag IN DE RACE kunnen 'belonen', in plaats van achteraf door de RC te laten bepalen bijvoorbeeld.

Ik heb geloof ik met Rene al eens getest als co commentator wat er zoal zou moeten gedaan worden door een eventuele live steward, en zoals er nu rondgereden wordt, is het echt niet nodig om er strak op te zitten. Het is echter wel lekker dat je mogelijkheid hebt om in te grijpen als het nodig is, of dat nu zelden nodig is of niet.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

William Geuze schreef: 15 sep 2017, 07:26 Al sinds menig ALV pitch ik het idee van een live steward die kan ingrijpen. Helaas zijn er maar zeer weinig mensen die hier in mee willen gaan. Ook dit zou een verantwoordelijkheid van deze steward kunnen zijn, de rest van het veld beschermen tegen warpende collega's.
Daar ikzelf (en menig andere, niet deelnemende aan dit kampioenschap ) de livestream gisteren hebben bekeken wil ik hier best aan mee werken.
Ik voorzie alleen veel problemen hierin als maar 1 persoon dit gaat doen.
Neem b.v. even de F1 daar zijn meerdere stewards die er naar kijken (net als onze RC achteraf) alvorens er iets besloten wordt door Charlie.
Daarnaast moet er een lijst zijn met punten waarop gelet wordt en de bij behorende straffen.
Ook in de F1 is hier al veel over gesproken dat er met 2 maten wordt gemeten (volgens rijders dan), willen we deze discussies ook hier gaan krijgen?
En dan nog, hoe gaan we tijdens de race iemand benaderen over zijn rijgedrag? De chat is immers gesloten. En volgens mij heeft niemand een engineer die (niet gesimuleerd) in zijn oren aan het tetteren is.

Wel zou de livestream leuker worden als ineens een melding onderin komt dat er personen "under investigation" zijn, of als er straffen worden uitgedeeld.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Veel te weinig geoefend weer op een baan waar ik niet veel mee heb. De kwalificatie verliep niet helemaal naar wens, maar meer dan een P2 zal er niet in hebben gezeten.

De start was goed en ik kon een plekje opschuiven naar P2. Daarna maakte ik een stomme fout door de curbstone aan te raken in bocht 2. Kon er niks tegen doen en stond achterstevoren. Lag geloof ik 20e of iets dergelijks en heb er maar het beste van proberen te maken. Een aantal leuke gevechten gehad en uiteindelijk 7e geworden. Dit betekende wel een plek op de eerste startrij voor race 2. Wederom een aardige start en ik zo de leiding pakken. Ik had een vrij comfortabele voorsprong na de PC problemen van René en heb daarom wat geprobeerd te zoeken naar wat snelheid, maar dat ging niet al te best. Desondanks wel een overwinning, dus de avond met een goed gevoel afgesloten.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Jeroen Huisers schreef: 15 sep 2017, 09:31
William Geuze schreef: 15 sep 2017, 07:26 Al sinds menig ALV pitch ik het idee van een live steward die kan ingrijpen. Helaas zijn er maar zeer weinig mensen die hier in mee willen gaan. Ook dit zou een verantwoordelijkheid van deze steward kunnen zijn, de rest van het veld beschermen tegen warpende collega's.
Daar ikzelf (en menig andere, niet deelnemende aan dit kampioenschap ) de livestream gisteren hebben bekeken wil ik hier best aan mee werken.
Yes! Nog een medestander! ;)
Ik voorzie alleen veel problemen hierin als maar 1 persoon dit gaat doen.
Neem b.v. even de F1 daar zijn meerdere stewards die er naar kijken (net als onze RC achteraf) alvorens er iets besloten wordt door Charlie.
Daarnaast moet er een lijst zijn met punten waarop gelet wordt en de bij behorende straffen.
Ook in de F1 is hier al veel over gesproken dat er met 2 maten wordt gemeten (volgens rijders dan), willen we deze discussies ook hier gaan krijgen?
In de F1 zijn ze behoorlijk anal af en toe, en het grote probleem dat er soms met meerdere maten gemeten wordt is dat het elke keer andere mensen zijn deze maten meten. Ook, zal, in samenwerking met de RC, de live steward(s) beperkt moeten worden qua mogelijkheden en straffen. Deze zullen dan reglementair bepaald moeten worden door de RC en of middels een ALV.
En dan nog, hoe gaan we tijdens de race iemand benaderen over zijn rijgedrag? De chat is immers gesloten. En volgens mij heeft niemand een engineer die (niet gesimuleerd) in zijn oren aan het tetteren is.
Dit is een gevalletje interpretatie. De chat is gesloten voor deelnemers, maar naar mijn weten niet voor uitvoerende mensen zoals wedstrijdleiding/serverbeheer. LS zou ook onder deze groep kunnen vallen.

Overigens, puntje wat je inbrengt, zou erg leuk zijn om het team gevoel te bevorderen. Dat er een teammanager aangesproken kan worden die de berichten doorgeeft. Maar dan sla ik weer een beetje door misschien ;)
Wel zou de livestream leuker worden als ineens een melding onderin komt dat er personen "under investigation" zijn, of als er straffen worden uitgedeeld.
Ik denk idd dat dit voor de buitenstaander weer iets extra's kan laten zien, hoe wij onze hobby beleven :) Dat wil zeggen, dat als er een keer iets gebeurd waarvan er met afschuw op gereageerd wordt, dat je actief daar tegen op kan treden om te zeggen, dit kan voor ons niet door de beugel, we delen een straf uit of erger (hopende dat het niet nodig gaat zijn).
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Idee is goed, maar wat als je net als Bram gisteren de eerste race alleen doet? Omdat de co wat problemen had?

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik ben het er niet mee eens dat een co-commentator daar tijd voor heeft. De streams die ik altijd met Bram doe vraagt ons dat we allebei de zaken goed in de gaten houden en daar over praten. Je hebt vrij weinig aan een co-commentator die ondertussen ook voor wedstrijdleider speelt als je het mij vraagt.

Als je dit gaat invoeren heb je eigenlijk een team nodig die zich hier mee bezig houdt. Maar dan heb ik ook nog steeds mijn twijfels als het 1 persoon is die dit doet, niet alles in de gaten kan houden en ook zelf beslissingen neemt.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Die mening baseer ik op de verwachting dat eventuele actie van een LS misschien 1 keer op de 3 race avonden nodig zal zijn. Als ik de streams bekijk heb ik echt niet elke race avond dat ik denk 'nou zeg hier zou nu eens iets van gezegd mogen worden want hier wordt persoon A zo oneerlijk benadeeld en misdraagt persoon B zich zodanig'. Dat is denk ik iets wat eventuele kandidaten zich zouden moeten realiseren, er zal in het beste geval in 95% van de gevallen niks te doen zijn dan van de races te genieten :P Dit is in mijn beleving ook de grootste reden dat het nooit ingevoerd is geweest, weinig mensen willen dit serieus, en zeker omdat er over het algemeen gewoon veel dingen goed gaan.

Echter, er valt wat voor te zeggen natuurlijk als er besloten zou worden dat er een minimale bezetting moet zijn voor het LS orgaan wat het dan zou worden, ipv een individuele LS. Vind ik ook prima, dan heeft idd de co-commentator er geen taken bij, en, eerlijk is eerlijk, spannende wedstrijden later in het seizoen, dan heb je alle aandacht nodig.

Nu ik het zo weer eens opschrijf, het wedstrijdleiding team is misschien best een logische plaats om dit verhaal te plaatsen.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik sta wel open voor LS en wil ook best piloten bij de F2000 en eventueel op de donderdagen dat ik beschikbaar ben.

Waar dan waarschijnlijk wel even over nagedacht moet worden:
  • de bevoegdheden van de LS. Waar let je op en wat laat je met rust (voor de RC om mee aan de slag te gaan)?
  • de uitgangspunten voor het uitdelen van straffen. De races zijn kort, dus je kunt niet 10 minuten gaan babbelen over een incident. Hoe zwaar mogen straffen zijn? Wanneer deel je een bepaalde straf uit?
  • communicatie van uitgedeelde straffen naar de RC, zodat er niet dubbelop gestraft wordt.
  • wijze van ingame-communicatie. Gewoon de gebruikelijke strafcodes of daarnaast nog speciale berichtgeving?
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Wat ik een beetje vreemd vindt om te lezen is dat er nu voorstanders zijn om 1 of meerdere LS'en aan het werk te zetten die bepaalde situaties mogen bestraffen.
Ten eerste gaat dit iets heel selectiefs worden want je kan nooit alles zien en ten tweede is er ooit eens besloten dat de RC niet zelf op zoek mag gaan naar incidenten om dit te bestraffen.
Waarom mag een LS dit dan wel?

Een LS is een prima idee maar met zeer beperkte taken em rechten.
Dit is in het verleden al eens besproken en toen is de wedstrijdleider geboren.
Misschien die taken nog eens tegen het licht aanhouden?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Nu kan ik me natuurlijk vergissen, maar aanvankelijk was het de bedoeling dat de RC geen initiatief nam bij protesten. Er is op den duur een artikel in het ARR gekomen dat daar wel mogelijkheid toe gaf. De reden daarvoor kan ik me niet meer scherp herinneren, maar ik geloof dat het met baangrenzen te maken had. Er werd toen ook afgesproken die passage van het reglement enkel te gebruiken om die reden en verder niet, om zo te waarborgen dat deelnemers die onderling incidenten uitpraatten en er dan geen protest meer over indienden, niet alsnog bestraft zouden worden. Dat werd op de ALV bekrachtigd. Evident is er in de loop van 2016 en zeker in 2017 afstand genomen van dat ALV-besluit, want de RC is initatief gaan nemen bij het indienen van protesten, in het bijzonder bij de start van de race.

Natuurlijk heeft een LS slechts selectief de mogelijkheid om incidenten op te speuren, maar die incidenten vallen tijdens de race beter op dan in een replay doordat mensen plots door de rangschikking heen zakken of uitvallen. Een LS zal aanzienlijk veel effectiever zijn dan de RC op het gebied van opsporen, mits hij scherpt blijft, natuurlijk. Ook als een LS er niet in slaagt alles op het spoor te blijven - dat zal waarschijnlijk altijd wel een probleem zijn - is het wenselijker dat incidenten tijdens de race bestraft worden dan erna, want dan heeft een straf invloed op de situatie op de baan, in plaats van dat mensen kunstmatig een X aantal seconden naar achteren worden gezet, terwijl ze op de 'verkeerde' plek de uitslag van de race beïnvloeden door mensen op te houden of aan te vallen. Hoe minder de RC achteraf hoeft te doen, hoe beter.

Dan blijven er natuurlijk altijd nog tal van zaken die de RC beter kan doen, maar incidenten op de baan kunnen (voor de uitslag) beter direct worden afgehandeld.

Volgens mij is het probleem altijd geweest dat er geen animo voor was, maar het kan geen kwaad dat periodiek te peilen. Zelfs als we LS slechts sporadisch inzetten, is het nog altijd beter dan niet - ook als er eerst wat kinderziekten moeten worden bestreden.
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2017-II”