GT 2017-II | Ronde 7 Interlagos | 30-11-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-II I Ronde 7
Interlagos
30-11-2017


Locatie
Sao Paulo, Brazilië

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Kwalificatierace (15 minuten, formatieronde, staande start)
20.50 - Hoofdrace (45 minuten, formatieronde, staande start)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-II
Frank van Roon

Kan de server doorgezet worden naar Interlagos?
Gebruikersavatar
Rik van Aerle
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:07
Racestuur: Simucube Pro

waarom gaat de start altijd zo grof, in elke race word ik er wel afgebeukt. ben daar wel een beetje klaar mee.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Had hem niet echt veel in beeld gister dus kreeg niet de credits die hij verdiende, maar echt een dikke race van Jesse hoor! Was daarachter ook echt een leuke race om naar te kijken en over te babbelen! :D
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Jammer dat Ziggo beetje moeilijk deed, 2x een disconnect op een race-avond is niet even lekker...

Woensdag een handvol rondes kunnen oefenen, ging redelijk, maar niet met heel veel vertrouwen de race in. In de kwalificatie ging het eigenlijk best aardig, was genoeg voor P3, na mijn eerste getimede ronde klapte ik er voor de eerste keer uit, maar kon niet veel harder.

Bij de start was het meteen hommeles, waarbij ik mij al had voorgenomen om 'voor Niek' te gaan rijden, toen ik hoorde dat hij niet geheel vrijwillig de bandenmuur ingedrukt werd, probeerde ik het tempo te verlagen zodat Bram wellicht in de klauwen van de sterk rijdende Frank van Roon viel. Echter bleef Bram rustig en pakte hij mij op fraaie wijze.

Door al dat geblokkeer en alternatieve lijnen rijden reed ik wel beduidend langzamer, wat wel mijn doel was op dat moment, maar mijn banden waren ook echt niet meer showroomfrisjes en dus probeerde ik wel aan te haken bij Bram, maar lukte dat eigenlijk voor geen meter. P3 was mijn aandeel en dus ook mijn startpositie voor de hoofdrace. Dat werd snel P2 toen Bram slecht van zijn plek kwam, en vervolgens dacht ik rustig de race uit te rijden en eventueel voor Niek aan de kant te gaan waar nodig, maar dat bleek achteraf helemaal niet meer nodig te zijn. Weer een disconnect en zo een zekere P2 weg. Jammer, want het tempo was best redelijk.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Eindelijk weer eens een echt lekkere avond in GT gehad. Ik was met setup voor grip in de midden sector gegaan en moest dat dus bekopen bergop richting streep.

In de kwalificatie met p11 geen PB maar toch een lekker uitgangspunt voor de sprintrace.
Dat begon helaas weer eens met een slechte start en dus een paar plekken kwijt. Maar had genoeg snelheid om lekker in gevechten te duiken. Tijd lang lekker met Serge gevochten maar moest hem uiteindelijk laten gaan. Met wat geluk aan het eind van de race nog doorgeschoven naar P9.

Hoofdrace had ik zowaar een prima start en zag het misgaan voor Spons Bob aan de linkerkant en koos het juiste gaatje. Kon plekken goedmaken maar had niet eens in de gaten waar ik terecht was gekomen. Pas na een paar laps toen Jesse en Berry in TS riepen waar ze zaten (met mij op sleeptouw) dacht ik verrek da's best lekker. Ik kreeg wel uiteraard vrijwel meteen de in de basis snellere mensen vollop beeldvullend in de spiegels. Maar het is een redelijk krappe baan, het zijn redelijk brede autos dus dit keer gaan we niet de pannekoek spelen. Ik wist dat ik met op topsnelheid bergop de sjaak zou kunnen zijn dus probeerde steeds een lekkere exit in bocht 12 te pakken. Riep nog tegen Jessen en Berry, als mede-underdogs :P onder elkaar, ga proberen jullie wat extra lucht te geven en dat lukte nog best aardig :twisted: . Zowel Rene als Niek hadden behoorlijk moeite om me voorbij te komen. Het leek op de stream blijkbaar alsof ik steeds mijn bandjes aan het oproken was maar dat viel eigenlijk best mee. ik kon lang doorgaan zonder al te veel problemen, zeker toen ik niet meer vollop met hand en tand aan het verdedigen was. Kon vanaf p5 relatief laat de pit in, bandjes waren prima dus was lekker korte stop. Maar was toch net niet kort genoeg want Jeroen kon bij uitkomen van de pit net voor me bocht 4 induiken.
Ik kon prima volgen en druk zetten, kwam in het bochtigere deel steeds eenvoudig dichterbij maar op snelheid kon ik nergens genoeg aanklampen om echt iets te proberen. Dus inderdaad zo dicht mogelijk aansluiten en proberen Jeroen in foutje te dwingen. Die kwam niet maar het was tot aan de streep een lekkere battle, toppie Jeroen.

Top avond qua battles en denk mijn beste resultaat in de gt dit seizoen p7 , zonder meer met een big smile en met een high op naar Istanbul vec in het weekend, geeft een lekkere boost.

Heerlijke stream ook weer heren, met alle aktie die er op een of andere manier altijd is bij srvn op sao paolo (de deels regenrace DTM is mijn all time favorite) kon het ook bijna niet anders als mooi beeldmateriaal opleveren.
Frank van Roon

Rik van Aerle schreef: 30 nov 2017, 21:27 waarom gaat de start altijd zo grof, in elke race word ik er wel afgebeukt. ben daar wel een beetje klaar mee.
Met allr respect Rik, maar heb je race 2 ook meegemaakt?? Wie beukte er daar flink op los?
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”