F2000 2017-II | Race 15&16 Zandvoort | 17-12-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-II Race 15&16
Zandvoort
17-12-2017


Locatie
Zandvoort, Nederland

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, staande start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-II
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Door de lagere opkomst en een paar schuin op de baan staande auto's te ontwijken in de eerste race 12e geworden. Helaas slechte eerste rondjes in de tweede race en iemand die uit de pits kwam na een ronde zijn voorvleugel eraf gereden door een schuiver mijnerzijds. Ik heb niet gezien wie het was, maar mijn welgemeende excuses. Hier geëindigd op P13.
Heren van de stream: bedankt voor het commentaar. Het was altijd een genoegen de races terug te kijken.
Organisatie: bedankt voor het mogelijk maken en het begeleiden van de races (Tom Schenkels)
Medecoureurs: bedankt voor jullie aanwezigheid. Ik hoop jullie niet te erg voor de wielen te hebben gereden (vandaag waarschijnlijk wel..).
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Het was mijn eerste seizoen F2000 en mn tweede seizoen binnen de SRVN.
Ik had als doel gesteld om in de top 5 te finishen én ik wilde 1 race winnen.
Achteraf gezien: wat was het een super seizoen.

De apotheose van het kampioenschap lag hem in de laatste twee races. Mijn achterstand op Arjan was 35 punten maar in mijn ogen was alles nog mogelijk, ook omdat de muur in Zandvoort dichtbij de baan staat en contact met het metaal meestal eindigt in tranen en een paar wielen minder. Tevens had ik 3 punten achterstand op Ruben en 14 voorsprong op Lennart, dus “all to play for”.

Uiteindelijk bleef Arjan foutloos in de eerste race, ik zat er tot - een ronde voor het eind - een halve tel achter maar ik kreeg geen enkele gelegenheid om mn auto op deze baan ernaast te zetten. Ruben zocht in ronde 2 de muur op en ik bleef Lennart voor waardoor ik mn 2e plek in het kampioenschap zo goed als veilig stelde maar tevens mn kans op het kampioenschap zag vervliegen.
Arjan KAMPIOEN! Gefeliciteerd! b:)like

In race 2 was het doel om Lennart naar P3 in het kampioenschap te krijgen, hij had vooraf een achterstand van 2 punten op Ruben.
De start was goed en na een crash voor me klom ik vrij snel naar P3. Ik kon het gat naar Twan en Giel eenvoudig dichten maar daarna kwam ik niet lekker voorbij aan Twan waardoor Arjan kon profiteren en mij in sector 2 wist te verschalken. Even later zat ik vast achter Giel terwijl Ruben met rasse schede dichterbij Lennart kwam. Toen heb ik gelijk mijn positie aan Lennart gegeven zodat ik als buffer tussen hem en Ruben zou zitten, dat werkte goed tot een paar ronden van het eind: Ik kreeg op een gegeven moment een gaatje met Ruben en zag ik de kans om me te mengen in de strijd tussen Lennart en Giel. We gingen drie man dik richting de Audi S bocht. Aangezien niet ik maar Lennart voorbij moest aan Giel, diende ik enkel als bliksem afleiding en trapte ik vroeg op de rem (inmiddels Ruben helemaal vergeten). Gelukkig ging Lennart aan Giel voorbij maar als een duveltje uit een doosje zat Ruben ineens onder mn versnellingsbak en voor ik er erg in had kwam hij langszij bij de exit Audi-S. Tot overmaat van ramp had Giel een mega lag-moment waardoor met 2 rondjes te gaan Ruben ineens direct achter Lennart reed (wat een bizar goede race van Ruben btw, van P-laatst terug op het podium!). Gelukkig hield Lennart zn hoofd cool en reed hij in zn laatste ronde een halve seconde sneller dan de ronden daarvoor en stelde hij P3 veilig.

Feest! Dan niet het kampioenschap maar wel P2 en P3; we eindigden on a high! :thumbs_happy:

Hoogtepunt dit seizoen:
- Mijn (eerste) vier overwinningen op Nola, Mills, Sebring en Mid Ohio. Waarvan de overwinning in de regen op Mid Ohio de mooiste was.

Dieptepunt dit seizoen:
- Het weekend op Barber Motorsportspark: Was volgens mij de snelste rijder van het veld maar eerst verzuimde ik pole position te pakken, daarna parkeerde ik in race 1 mn auto in de zijkant van Arjan en in race 2 kwam ik niet verder dan bocht 1 door een mega startcrash.

Belangrijkste leerpunt:
- Liever een race op 98% rijden dan elk rondje op de limiet waardoor ik Bram Kuipers regelmatig een hartaanval bezorg tijdens de stream en ik er om de race eens een uitstapje doe naast de baan (..moet het leerpuntje nog wel toepassen).

Volgend seizoen hoop ik een trede hoger te eindigen in het kampioenschap (hopelijk doet Arjan vanaf race 1 mee ;))

Ik wil de organisatie bedanken voor een perfect georganiseerd kampioenschap. Leuke locaties, goede voorbereiding, super vereniging, goede server infrastructuur, etc: Bestuur, RC, Server beheer en alle andere betrokkenen tnx!

De mededeelnemers bedankt. Elke avond werd goed bezocht. Elke race bijna 30 man die deelnamen, chapeau.

Robin en Bram bedankt voor de stream. Heb alle races teruggekeken en genoten van de beelden en commentaar, kost jullie ook aanzienlijk veel tijd maar dat is het allemaal waard in mijn ogen!

Tenslotte mn teamgenoten Lennart en Roland bedankt, mooie prestatie hebben we neergezet en een super eerste seizoen als Bluerange racing! :driving:
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-II”