F2000 2017-II | Race 1&2 NOLA Indy Grand Prix | 27-08-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-II Race 1&2
NOLA Indy Grand Prix
27-08-2017


Locatie
Louisiana, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, staande start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-II
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Wat zijn de regels omtrent tracklimits bij deze baan? Er zijn een aantal mogelijkheden om wijd te gaan en voordeel te hebben.

En wat word het weerbericht? Piet Paulusma is inmiddels terug van vakantie heb ik vernomen. Of kunnen we ervan uit gaan dat het weer word zoals de server nu ingesteld staat.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Kai Karreman schreef: 21 aug 2017, 20:33 Wat zijn de regels omtrent tracklimits bij deze baan? Er zijn een aantal mogelijkheden om wijd te gaan en voordeel te hebben.

En wat word het weerbericht? Piet Paulusma is inmiddels terug van vakantie heb ik vernomen. Of kunnen we ervan uit gaan dat het weer word zoals de server nu ingesteld staat.
In het ARR staat beschreven dat je netjes binnen de lijnen moet blijven.
Doe je dat niet dan loop je het risico bestraft te worden.
De RC kan ook zonder melding vooraf besluiten over te gaan op controle.

De weerberichten zijn geplaatst en de servers worden zo snel als mogelijk aangepast.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Je was echt net te vroeg uit TeamSpeak, maar gefeliciteerd Misha, heerlijke battles gevoerd vandaag! Ook Walther gefeliciteerd! :D
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

nou dat was weer een kwalitatief uitermate teleurstellende race
2x keer van achter rond getikt en 1x vol op iemand die vanuit gras recht de race lijn op stuurt.
hoe lang hou je dit nog vol? nou niet lang meer ;o)
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Race 1 toen bleek dat er geen opwarm ronde was, heb ik niet meegekregen dat er meteen herstart werd en daardoor met flinke achterstand begoinnen en ook nog een drivethrough voor speeding in pitlane toen ik dan eindelijk vertrok.
Wel lekkere rondjes kunnen rijden en ondanks grote achterstand toch nog 10 plekken goed kunnen maken. P17
Race 2 na de start chaos, zonder schade door kunnen rijden en snel naar p10 gevochten. paar leuke geveachten gehad, maar werd helaas 2 rondjes voor het einde door Wouter Sonderwal eraf getikt.
Toen ik de baan op reed raakte ik Martin Baltus. Sorry Martin, ik heb je niet gezien, waarschijnlijk zat je voor mij achter de remborden voor de bocht, want ik had nog extra gekeken.
Daarna was het helaas race over voor mij.
Al met al toch een enorm leuke auto.
André Geuze
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:52
Racestuur: Fanatec CSW Base 2.5 + Formula
Locatie: Almere-Stad
Contact:

Race 1 vanaf p9 gestart en na een niet al te beste start reed ik p11. Uiteindelijk na in een Bosschieter sandwich te hebben gezeten, Tom Schenkels nog voorbij in bocht 1 van de laatste ronde. Hiermee p8 over de streep gekomen en ook meteen voor het eerst vanaf pole mogen vertrekken in Race 2!

Tempo lag voor mij iets te hoog in de tweede race. Dat was te zien door een Misha die snel naderde. Nog wel enigszins met hem kunnen stoeien en zelfs de leiding kunnen terugnemen. Maar deze acties deden geen goede zaken voor de bandjes. Vanaf dat moment ben ik mijn eigen race maar gaan rijden. Helaas nog te gretig richting de laatste kerbstones waardoor ik gras raakte en spinde. Het plan was om langzaam terug te vallen tot een p3/p4/p5, maar door deze actie werd het direct een p6. Deze dan ook net kunnen vasthouden :).

Leuke ervaring zo'n formatieronde, als ie er al is ;). Race leiden was ook leuk voor zo lang het duurde. Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Eerste keer met de f2000 dit jaar.
Race 1 ging redelijk.maar moet wel wennen aan de wagen.
1ste race ging nog niet zo slecht,beetje geluk nadat ze net na bocht 4 chrashte.
En er gelukkig zonder schade doorheen kon.
Daarna de race uitgereden op plaats 16.
2e race pffff mega chrash voor mij remmen haalde niks uit ze vlogen achter me in de wagen.
Ophanging was niet meer goed achter,dus maar de pits opgezocht.
Rijd de pitstraat in maar reed mijn crew voorbij.
FF achteruit geduwd door de crew.
Rijd er iemand in plaats van op de pitlane te rijden gewoon door de pits.
Die achter mij erin rijd.motor kapot einde race.
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

Johan van Doren schreef: 28 aug 2017, 07:01 Eerste keer met de f2000 dit jaar.
Race 1 ging redelijk.maar moet wel wennen aan de wagen.
1ste race ging nog niet zo slecht,beetje geluk nadat ze net na bocht 4 chrashte.
En er gelukkig zonder schade doorheen kon.
Daarna de race uitgereden op plaats 16.
2e race pffff mega chrash voor mij remmen haalde niks uit ze vlogen achter me in de wagen.
Ophanging was niet meer goed achter,dus maar de pits opgezocht.
Rijd de pitstraat in maar reed mijn crew voorbij.
FF achteruit geduwd door de crew.
Rijd er iemand in plaats van op de pitlane te rijden gewoon door de pits.
Die achter mij erin rijd.motor kapot einde race.
Sorry johan..mbt de pitstraat..dat was ik :kopstooot: Echter, toen ik aankwam stond jij stil en ik wou er langs om naar me eigen plek te gaan en wist niet dat jij stil stond om achteruit te gaan in de pitstraat.
Voor mij een gevalletje ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Thanks Ruben! Heb ook echt genoten van de battles; maar kreeg het er wel erg warm van. :P

Allright, was enigszins gedesoriënteerd na mijn overwinning in de stream, dus nu tijd voor een duidelijke samenvatting. :P
Mijn quali ging niet zo goed. Ik wist dat een 34,6 erin zou moeten zitten, maar hoe makkelijk de tijden kwamen de in de middag, hoe lastig ging het een half uur voor tijd. Naja, P6, dan maar het beste ervan proberen te maken. Na de restart van de race ivm geen formatielap, besefte ik me pas 2 sec voor de start van race 1 dat we niet weer terug in de warmup zaten, maar in de race. De lichten brandden al volgens mij, en had een vrij slechte start. ;p

Toen in een treintje terecht gekomen, en erg toffe battles gehad. Zeker met Ruben was het stuivertje wisselen, maar uiteindelijk kon hij erlangs na een fraaie inhaalmanouvre. P6 uiteindelijk, prima.

Race 2... allereerst heb ik optimaal kunnen profiteren van de start crash. Dat heeft erg meegeholpen aan mijn overwinning in alle eerlijkheid. Ik wist dat ik eigenlijk iets sneller was dan André, maar wilde ook niet al teveel risico lopen. Na erlangs gekomen te zijn, kwam hij er toch terug langs na een lift van mij in de snelle chicane. Mooie inhaalactie, en erg clean! :-)
Uiteindelijk weer er langs, en vanuit daar constant 36.1-36.2 proberen te rijden zoals ik ook deed in de training. Echter met de druk van een overwinning heb je toch iets minder vertrouwen in iedere bocht. Ruben zat op 1 a 2 sec achter me, en dat was natuurlijk ook niet erg relaxed. Uiteindelijk had ik een iets mindere 1e sector met nog 2 min te gaan, en toen zat Ruben opeens in m'n slipstream. Na flink te hebben gebattled (ook weer heerlijk clean, super), toch als 1e over de streep gekomen.

Uiteindelijk erg blij mee, en het geluk zat ook wel mee. Na er vorig seizoen paar keer dichtbij te zijn geweest, toch wel fijn om deze even af te strepen. :-) Dat er maar veel mogen volgen. :-)

En natuurlijk Walther gefeliciteerd met zijn eerste overwinning! Strak gereden!

Thanks voor de livestream heren, zal hem zo even gaan kijken.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

We zijn weer begonnen!
Met het ontbreken van de top 3 van vorig jaar (en nr 4 en 5 als reserves) liggen er kansen voor een mooie groep gelijkwaardige coureurs.

Kwalificatie ging super. Had al redelijk rondje met een 5e tijd, maar wist dat het een paar tienden harder kon. M'n laatste rondje ging super, en miste de pole op 0,002s, m'n beste kwalificatie.

Race 1, slordig dat er geen opwarmronde was, maar dat zorgde niet echt voor problemen. Kwam redelijk weg dacht ik, maar zat niet helemaal lekker aan de binnenkant bocht 1, waardoor Ruben en Walther (en bij uitkomen Glenn) er voorbij kwamen.
Na het contact tussen Kai en Ruben in bocht 1 schoof ik op naar p3, en zat daarna rondenlang in de BoKa-sandwich. Ik was wat sneller, en zat er een paar keer naast, maar kwam er niet voorbij. Was zelf 1x te gretig en remde een gat in wat er niet was en tikte Kai rechtsachter aan, excuses. Kon gelukkig wel m'n spin opvangen. Op het eind nog teruggezakt naar p5 door wat rommelige contactmomenten, met een close finish (0,022), maar heb door al het geknok de concurrentie wel (onbewust) weg kunnen houden van teamgenoot Walther die zo zijn eerste SRVN-overwinning kon pakken!

Race 2, start was ok, Wouter voor mij had een slechte start, dus ging ik er links omheen. Glenn kwam op hetzelfde moment naar rechts waardoor ik klem kwam te zitten tussen beiden. Het eerste contact konden we nog opvangen, maar daarna haakten we weer in elkaar, waarbij ik een stuk voorvleugel verloor. Ik kon gelukkig door, wat niet gezegd kan worden voor het halve veld achter ons...Jammer dat het zo liep. De marshalls deden in ieder geval goed werk door alle troep op te ruimen binnen 1 ronde :)
Bijgekomen van de schrik lag ik op p5. Kon Wouter na een paar rondjes voorbij, kon net binnendoor steken bij de spin van André, en lag op p3. Ik reed daarna een goed tempo, liep uit op de mensen achter me, maar het gat naar de eerste twee bleef rondenlang constant. De laatste twee ronden werd het nog spannend, maar kon niets uitrichten, dus ben blij met p3.

P5 en p3, al met al toch wel tevreden. Heb nu na 2 races al meer punten dan vorig seizoen na de eerste 7 races.
Leuke baan ook, al bleek inhalen toch lastiger dan gedacht :D

Felicitaties aan teamgenoot Walther en aan Misha!

P.S. racen in open wheelers is geen contactsport, dus iets minder lak/rubber uitwisselen kan geen kwaad wat mij betreft. Ik heb genoeg momenten gezien waarbij er te weinig ruimte werd gelaten, met onvermijdbaar contact als gevolg.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Is Glen Bontebal alweer wat hersteld..? Die man stond in de fik maar ik zag geen doctor en ook geen trauma heli?
En dat terwijl ik toch 3,5 min in de pits uitzicht had..😂

💐💐
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Kwalificatie:
Tijdens de kwalificatie een P22 behaald. Totaal niet tevreden met de setup, maar goed je moet wat.

Race 1:
De start was fantastisch! Ik had meteen P15 te pakken. Na een beetje wheelbangen, kreeg ik een tik en beschadigde ik mijn voorvleugel. Vervolgens reed ik een verloren race om uiteindelijk als 25e over de finish te komen.

Race 2:
Tja, het waren fantastische 500 meters. Na de start een mega crash en daar was ik ook bij betrokken. Ik kreeg een klap van achteren en werd zo in een andere auto geduwd.

Afbeelding
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Quali: Had hoge verwachtingen van de kwalificatie, reed in de trainingen een goed tempo met zeer stabiele setup bij een volle tank maar in de kwalificatie had ik ontzettend veel overstuur. Uiteindelijk P5 gekwalificeerd.

Race 1: Had een goede start en pakte in de eerste bocht gelijk twee plekken en kwam zo op P3 terecht. Ingaan ronde twee kwamen Kai en Ruben met elkaar in aanraking waardoor ze beiden uit balans raakten. Hierdoor kon ik hen buitenom inhalen: P1! Glenn zat dicht achter me maar had snel een gaatje en zo kon ik rustig mijn eigen lijnen rijden. Had de pace er goed in, reed tot lap 7 onder de 1.36 en kon daarna iets rustiger aan doen. Mijn eerste overwinning bij de SRVN en kan je vertellen: dat smaakt naar meer :D ;)

Race 2: Kon Glenn niet ontwijken en daardoor was het na een paar meter al voorbij jammer genoeg.

Gefeliciteerd Misha met je eerste overwinning in race 2!

Op naar Mills!
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Dit verdiende wel een restart, ondanks dat in de reglementen staan dat we dit niet doen. Kijk nog een keer naar het screenshot... :kopstooot:
Dennis Wierenga schreef: 28 aug 2017, 19:22 Afbeelding
Mijn eerste race in een open wheel auto voor een ander team dan Ikea. Ik had er stiekem wel iets anders van verwacht dan 2x buiten de top 20 te eindigen. Goed de voorbereiding was niet top ivm vakantie, was er vrijdag weer. Maar ik had toch wat rondjes kunnen rijden.

Kwali: Ik verknooi mijn eerste snelle rondje totaal door een high speed spin en daarmee ook mijn set banden. Gauw weer naar buiten, maar door verkeer en eigen foutjes kan ik niet eens de tijd rijden die ik met volle tank in de practise al kon rijden.

Race1: Geen opwarmronde :kiss_ani: , zal de volgende keer goed zijn. Start ging opzich goed. Maar in de 5 bocht rem ik af voor spinnende mensen voor mij, echter mensen achter mij doen dat niet en rijden tegen me aan. Als iedereen volgende wedstrijd even iets verder kijkt dan alleen de auto direct voor ze, maar het zal ook een stukje roest van de zomerstop zijn wat er even weer afmoet denk ik ;).
Pitstop met 100+ seconden voor mijn beschadigde ophanging. Toch maar uitgereden om misschien nog wat uitvallers in te halen. Ik kon een prima pace rijden en me bij verscheidene ook weer unlappen. Helaas was ik bij een ongelukje betrokken tussen Ferhat en Johan, ik heb nog niet terug gekeken of het mijn schuld was. Had me er misschien ook niet mee moeten bemoeien als achterligger. Kansloos resultaat voor mij, maar wel gefinished. Mijn teammie had ook geen makkelijke race, de volgende races zal het tij keren voor ons hoop ik ;)

Race2:
Zie plaatje, ik rem nog af, maar auto's springen door het beeld, rook, vuur, vliegende banden en vleugels. Na al het gerammel mis ik 1 van mijn voorbanden. Naar de pit, op hoop van zegen. 300+ seconden. Laat ze maar ff sleutelen. In de tussentijd in de livestream chat nog gemeld dat ik dit uitzonderlijke geval wel een herstart had waard gevonden. Wonder boven wonder zaten er na 300 seconden weer 4 wielen aan de auto en hij reed ook weer prima. Eerst wat mensen voorbij gelaten, maar die kon ik later nog weer bij- en inhalen. Was zelfs in gevecht om positie met Walther en Ferhat. Walther verliet helaas het strijdtoneel en ik kwam wat ronden tekort om bij Ferhat aan te haken. Helaas klapte in de laatste ronde mijn internet er compleet uit, dit was alweer een beste tijd geleden. Jammer.

Op naar de volgende! Vergeet niet dat de eerste races van een nieuw seizoen altijd wat roestig zijn met hier en daar de nodige incidenten. De ervaring leert dat na de eerste races het er een stuk gemoediger aan toe gaat op de baan.
Bart Bosschieter
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2017, 18:25

Race 1 een was leuk, kon aardig meekomen. Foute na de eerste paar ronden waarbij ik een plek aan Andre verloor. Verder redelijk ronden kunnen rijden. Race twee had ik betere hoop op... Maarja
Tja, het waren fantastische 500 meters
That pretty much sums it up.

Dus, tja, wat moet je er van zeggen. Ik zou zeggen zonder aandachtig de beelden te bekijken. Dit gebeurt, erg balen maar is niet anders. Geen herstart vind ik een goede call, als we bij mega klapper naar een herstart gaan. Dan is de mentale verleiding tot grote risico's groter. En de factor pijn speelt al niet mee (hopelijk), dus graag houden zo. Het is tot zo ver een incident, geen patroon. En biedt ook weer kansen voor mensen die er normaal niet bij zitten. Zoals ik :-) als ik er niet bij betrokken ben.

Verder mooi en staande start is een vooruitgang!
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Gerben Kelly schreef: 28 aug 2017, 21:17 Kwali: Ik verknooi
Kijk aan, hij rijdt voor RTSE en begint meteen in het Limburgs dialect te schrijven! Goed bezig, Gerben!
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Ik doe mijn best ;) :P
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Race 1. Ik stond er niet zo best voor na de kwali. 19e plek was mijn plek om te beginnen aan mijn allereerste race in rFactor 2 en ook bij srvn.nl. Nog een beetje roestig van de vakantie begon ik aan dit avontuur. De start was wat rommelig. Waren we nu van start of nog aan het opwarmen? Aan het gedrag om mij heen zag ik dat er meer getwijfeld werd. Toch maar door en na ronde 1 vol op het gas. Na wat klappers voor mij kon ik al snel opklimmen naar de 14e stek en kwam ik in een groepje van 3 terecht. Leuk gevecht met een iets minder leuk einde.
We reden op naar de eerste bocht waar we met twee man de aanval opende op de voorganger. Dit liep niet goed af doordat wij elkaar raakten. Waar de fout ligt laat ik in het midden. Daar zijn de meningen over verdeeld.
Uiteindelijk kwam ik Wouter tegen op mijn pad. Na een aantal ronden besloot ik de aanval in te zetten op het rechte eind en volledig terecht blokte Wouter mij. Ik was echter te laat in mijn reactie hierop en kegelde ons pardoes de vangrail in. Excuus aan Wouter hiervoor.
Was gewoon een domme actie van mij.

Na de race werd er via teamspeak hardop afgevraagd wie die Nanno nou was en helaas kon ik toen niet antwoorden omdat mijn microfoon dicht stond. Ik besefte mij dat ik mij nog niet heb voorgesteld. Dat zal ik straks dus even doen in het andere draadje.

Race 2. Doordat ik race 1 eerder had verlaten mocht ik race 2 aanvangen op de 24e plek. Vond ik eigenlijk wel prima zodat ik rustig kon kijken wat er voor mij zou gebeuren. Nou dat was meer dan genoeg. Het halve veld zat op elkaar na de start. Gelukkig kon ik er redelijk ongeschonden door heen komen. Om een lang verhaal kort te houden, na wat leuke gevechten op de 11e plek aangekomen en toch nog wat punten kunnen pakken. Namen van de concurrentie moeten er nog even in komen bij mij maar dat zal tijdens dit seizoen vast goed komen.

Al met al heb ik toch genoten van de races en kijk ik uit naar Mills.
Zie jullie daar...
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-II”