F2000 2017-I | Race 13&14 Sebring | 21-05-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-I Race 13&14
Sebring
21-05-2017


Locatie
Sebring, Florida, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, rollende start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Bijzonderheden
Rijders dienen bij het aansnijden van bocht 1 links van de pitsuitgang te houden. Ook als de paaltjes weg zijn gereden dient men links van de lijnen te blijven.
Afbeelding

De voorlaatste bocht mag wijd ingestoken worden. Rijders mogen hier eventueel met vier wielen buiten de lijnen geraken. Bij het uitkomen van de bocht mag de gehele curbstone gebruikt worden.
Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-I
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

kwali: niet al te best, buiten de top 6.

race1: Voorzichtige start, verlies wat plekken. Verderop in de ronde besluiten 2 teamgenoten elkaar dwars te zitten. Iets later valt Ruben voor me weg. Ik kan langzaam naar William en Arjan toe rijden en William inhalen. P3. Mooi gevecht tussen William en Arjan gezien eerste deel van de race!

race2: Opwarmronde...Bosschieter rijdt tegen Lippens aan en verdwijnt van zijn plek. Iedereen rijdt door en geen Bosschieter te bekennen. rf2 blijft wel zeggen dat ik hem voorbij moet laten. Maar hij komt niet weer in mijn spiegels te voorschijn. Starten dan maar...ja hoor een S&G vanwege dat Bosschieter niet meer op zijn plek reed...Een dikke vette bug in het spel die mij veel punten kost...tijdens het rijden Kuipers een appje gestuurd "S&G" en "help". Maar ze konden mijn S&G niet verwijderen. Dus ik moest echt de pits in anders werd ik er sowieso uitgeknikkerd. Natuurlijk net te hard nog de pits in, deze dingen hebben geen limiter, dus nog een s&g. Ik mag graag race, maar zonder uitzicht op punten of een mooi gevecht had ik daar niet zoveel zin aan.

Dit is een vette bug, die gefixed moet worden, want als ik wel stil was gaan staan en om te wachten op Bosschieter, was diegene achter mij het bokje geweest qua S&G. Moet ik hier nog een protest oid voor indienen, mijn uitslag wordt er niet anders van, maar hier moet even naar gekeken worden.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ahum, even een handdoek pakken.

Verdorie 40 minuten lang qualy rondjes moeten rijden :thumbs_happy: :thumbs_happy: :thumbs_happy: :thumbs_happy:

Dank Arjan, Gerben, Lars, goede reclame voor dit wagentje alweer :)
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

@Wouter Bosschieter: ff voor de zekerheid, jij kunt hier helemaal niets aan doen. Fout van het spel ;)
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

tja wat moet ik er van zeggen..
rijd voor mijn gewoon prima rondje en dan ben je 2 sec langzamer dan de mensen die ik normaal bijhoud

tijd voor nieuwe lan party met een rijschool
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Gerben Kelly schreef: 21 mei 2017, 21:48 kwali: niet al te best, buiten de top 6.

race1: Voorzichtige start, verlies wat plekken. Verderop in de ronde besluiten 2 teamgenoten elkaar dwars te zitten.
Die twee teamgenoten besloten elkaar niet dwars te zitten maar doordat iemand niet bewust de server verliet zaten we ineens in elkaars auto.

Overigens heel kort. Wat een zooitje... 2de race geen rubberfile is vragen om problemen. Het is ook waanzinnig om te zien hoe vaak een start word uitgesteld of een warmup opnieuw word ingesteld. Elke keer mensen eruit en er weer in wat is dat toch...
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Heel simpel Kai.
Als men tijdens de kwalificatie uit de server gaat kan de grid opstelling een zooitje worden.
Ook bij de DTCC is dit het geval.
Dus zorg dat je op de raceavond je spullen in orde hebt en blijf in de server met de kwalificatie mits je natuurlijk een pc crash hebt.
In de warmup kan ik veel veranderen maar niet een hele grid goed zetten die door mekaar staat binnen enkele minuten en zeker als je ook nog een VR bril op hebt.
Wat betreft de rubberfile is deels mijn schuld want ik had er 1 moeten maken als zekerheid maar normaal pakt Rfactor bij een herstart dit zelf op.
Mijn excuus.
Daarbij zonder een rubberfile rijden is niet vragen om problemen maar je rijstijl aanpassen.
De meesten hier rijden al wat langer dus ga ik er van uit dat dit ondanks dat de file niet geladen was problemen oplevert.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Had erg goede quali. P6.. had ik echt niet verwacht want t tempo zat er in practice niet in.
Helaas uitkomst wat minder positief.
Race 1: er 2x af getikt = dnf
Race 2: er af getikt = dnf

Allemaal race incidenten, maar wel erg vervelend weer. Voor mij was dit de laatste f2000 race helaas; volgend seizoen maar opnieuw proberen.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Zo, dat was flink zweten. Gelukkig naar pole kunnen trainen en race 1 weten te winnen door de hele race uit de slipstream-zone van de rest te blijven.

Race 2 was wat choatisch, ik denk mede door de groene baan. Het liep wel lekker, helaas kon Arjan al snel doorstoten naar de kop maar bleef ik net steken op P4. Werkelijk de hele rest van de race verder in gevecht geweest, vooral met William. Dat was erg leuk, hard tegen hard maar binnen de grenzen. Helaas kon Arjan daardoor wel een enorm gat slaan en was hij gezien. Toen ik eindelijk William voorbij was lette ik even niet op waardoor ik de paaltjes aan de rechtkant van T1 raakte, waardoor William er weer voorbij kon.. Kom mezelf wel voor m'n kop slaan. Gelukkig kon ik er weer langs, maar door de gevechten was Ruben dichterbij gekomen, waarna hij me inhaalde bij het ingaan van de laatste ronde. Volle focus op de laatste ronde, waarna ik Ruben buitenom in kon halen. Gelukkig kon ik dat volhouden en op P2 eindigen, het maximale voor race 2.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Wouter Bosschieter: had je op escape gedrukt of reed je door? Want als het dat laatste is dan is het geen bug van het spel maar niet heel handig. En daar is Gerben dan slachtoffer van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

René Hoogterp schreef: 22 mei 2017, 06:54 Wouter Bosschieter: had je op escape gedrukt of reed je door? Want als het dat laatste is dan is het geen bug van het spel maar niet heel handig. En daar is Gerben dan slachtoffer van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


@Rene Hoogterp: Mag ik vragen waarom jij beide races vlak voor het einde de pits in reed? Had je problemen allebei de races ofzo?
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Hoi Gerben, Rene,
Nee ik heb niet op esc gedrukt, ik wist niet dat dat kon (zal ik nu nooit weer vergeten). Was voor mij een nieuwe ervaring dat ik de opwarmronde niet eens doorkwam. Ik wou pitstop maken voor nieuwe vleugel, maar er gebeurde niks toen ik in de box stond. Flink balen! Excuus aan Gerben. Kwam wel erg ongelukkig uit. Misschien zat ik er wat te dicht op, maarja, je wilt ook niet het hele veld een kilometer oprekken.

Maar goed, race 1 Was super leuk! Mooie strijd weer met lennart, Giel en mijn broer.
Ik kijk alweer uit naar Le Mans.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Kwali ging wel aardig, geen perfect rondje, maar ik had ook maar 2 kansen. P8

Race1, aardige start. Bocht 1 van ronde 2 moest ik de buitenlijn pakken, en kreeg ik 3 man binnendoor zonder dat ik er iets aan kon doen. Daarna zowat de hele race met Wouter Bosschieter in gevecht, meerdere keren van positie gewisseld door slipstreams om de beurt en veel naast elkaar gereden. Rene haakte vervolgens af, waardoor ik op p6 kon uitrijden na de spin van Bart Bosschieter in de voorlaatste ronde.

Race 2, ging al bijna mis in de opwarmronde. Bij uitkomen hairpin remde de safety car ineens af, waardoor alles in elkaar schoof. Ik raakte licht de auto voor me en kreeg Wouter achterop. Rechterachterwiel was een beetje krom, maar had er niet echt last van. Lekker glibberen en glijden op de groene baan trouwens. Aan de ene kant vervelend dat timing/gevoel helemaal weg was, maar ook wel eens leuk om onverwacht andere omstandigheden te hebben en snel te moeten leren (als soort van kleine regenbui). Ik zeg: af en toe random doen :D.
Bocht 1 was spannend, we gingen er 4 dik in geloof ik, maar het ging allemaal goed gelukkig. Was voor het eerst dat ik bij reversed grid mijn plek voorin kon vasthouden de eerste ronde. Lekkere openingsfase waarbij ik uiteindelijk toch wel wat plekken verloor aan de snellere mensen. Was even een schrikmomentje toen ik bijna achterop bij Giel knalde die wat vroeg remde. Gerben moest helaas naar binnen voor zijn Stop/go, waarna ik nog p5 van Bart kon afpakken. Beste resultaat dit seizoen en heerlijke gevechten gehad, al kwam ik wel duidelijk te kort voor de strijd om het podium.
Wat is dit toch een lekkere klasse, vooral op circuits met één of meerdere lange rechte stukken zorgt de slipstream voor heerlijke actie!

Op naar de natte afsluiter!

+ Geen lagproblemen bij Lars voor de verandering :thumbs_up:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

weer eentje met gemengde gevoelens
had geen last van grotere haperingen met de oculus op deze track/mod, dus de virtuele oogkleppen gebruikt.

quali als vanouds vakkundig (zelf) verkloot, ruim boven PM. rustig aan doen eerste laps en zien wel waar het eindigt

race een.
begon al prima bij de start, duw op race om naar grid te gaan en kreeg geen beeld in de oculus :?: :!: .
Hoorde aan geluid dat om me heen iedereen op de baan stond. Dus ja Bram, ik kon inderdaad gaspedaal even niet vinden :smokey: .
Duw op escape om dan maar vanuit de pit te starten, maar ja geen beeld he....., oogkleppen half af en op de kopie van beeld op monitor kijken, daar stond ik netjes op de grid en de melding back to pit of cancel. Duw op cancel en heb opeens beeld in oculus :o .
niks verloren gewoon achter aan sluiten warmup lap en zien wel waar..... :D
ging de eerste paar laps prima, met alle crashes voor me schoot ik lekker op, zat ergens rond p13 toen ik Ruben achter me had.
Helaas voor ons alletwee had ik dus niet in de gaten dat hij zo dichtbij was dat hij de cijfercombinaties op mijn kofferbak aan het lezen was. Nogal een dode hoek in de oculus met deze auto met piepspiegeltjes. Toen Ruben hem netjes naast me zette had ik nog steeds niks in de gaten en stuurde in de chicane in alsof er (zoals ik dacht) niemand was. Betekende voor ruben een bezoek een pit en voor mij opnieuw een inhaal race. ach ja we zien wel waar het....... :mrgreen:
zowaar nog wat mensen in kunnen halen en meen p13 (wel toepasselijk)

race twee
in mijn geval veel minder rommelige race, dat helpt. zowaar af en toe iemand gezien in spiegeltje.
Rene ging me op de backstraight voorbij en die had ik zowaar voor ingaan laatste bocht gezien (vooral omdat hij niet recht achter me reed). Kon inlopen op een groepje voor me die in gevecht waren en toen dat uit mekaar viel heel lang een lekker close gevecht met Maurice gehad. Maakte de avond in een 'klap' weer helemaal goed.

o en P.S. heerlijke stream en wat een battles vooraan in race twee .... Bram met zijn ja nee ja nee je hij doet het ja nee whahahahahahahaha commentator van de week, met een blikje red bull te veel op onze hoogsteigen braziliaanse GOAL GOAL GOAAAAAAAAL
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Jos van der Sterren schreef: 21 mei 2017, 22:30 Heel simpel Kai.
Als men tijdens de kwalificatie uit de server gaat kan de grid opstelling een zooitje worden.
Ook bij de DTCC is dit het geval.
De reden dat ik bij de DTCC eruit ben gegaan was omdat ik de baan opging en helemaal niemand zag. Als ik was gebleven dan had ik net zo goed niet hoeven rijden.

Lijkt me meer een Rfactor 2 ding.....Ik heb het van de week ook bij simraceclub gezien. hele 12 uurs race naar de knoppen daardoor.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Als schrijver van de samenvattingen scroll ik meestal door de replays. Omdat het wekkertje 's morgens vroeg afgaat, probeer ik de hoogtepunten eruit te pikken en te vermelden. Gisteren toch enkele dingen gemist. Bijvoorbeeld de geweldige opmars van RCA (mag ik je zo noemen?) in race 2. Ik had niet eens in de gaten dat je van ongeveer achteraan op de grid die race begon. Ook de geweldige duels tussen Lars en William iets meer kunnen benadrukken. Iets waar ik echt geen tijd meer voor had en dus maar vandaag gedaan heb, was het terugkijken van de stream. Geweldig commentaar weer. De kennersblik en commentaar van Robin en het enthousiasme van Bram waren weer geweldig om naar te luisteren. Dank jullie wel heren. Ik kreeg zelfs een eervolle vermelding aan het einde van beide races.

Als antwoord op de vraag van Marcel Karreman: René reed in beide races vlak voor de finish de pits in omdat hij geen invloed op de eindstand wilde hebben. Dat scheelde mij in beide races toch maar mooi een plek. Dank je wel... :kiss_ani:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

RCA is prima hoor haha.

Was zelf zeer blij met het missen van de rubberfile, viel echt perfect met de setup en mijn rijstijl. Gister was de laatste kans om nog wat te redden in het kampioenschap maar helaas was race 1 een drama. Dan maar over 3 weekjes gezellig om p3 vechten met William. :)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Dat wordt veel spannender dan ik zou willen als ik de stand zo zie :D
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

="Als antwoord op de vraag van Marcel Karreman: René reed in beide races vlak voor de finish de pits in omdat hij geen invloed op de eindstand wilde hebben. Dat scheelde mij in beide races toch maar mooi een plek. Dank je wel... :kiss_ani:

Oh, oke, dit een soort ongeschreven gentlemen's agreement dat gastrijders zich eigen niet mengen in het competitie veld van het kampioenschap...netjes! b:)like
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ruben Correa Alves schreef: 22 mei 2017, 21:58 Dan maar over 3 weekjes gezellig om p3 vechten met William. :)
Drie weken?? Arrghhh inderdaad. Pinksteren ertussen.... Meteen maar nieuwsbericht aangepast. Bedankt.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”