F2000 2017-I | Race 7&8 Estoril | 02-04-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-I Race 7&8
Estoril
02-04-2017


Locatie
Estoril, Portugal.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, rollende start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-I
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Het kan zomaar zijn dat ik rfactor2 met een andere monitor vanavond aan de praat krijg, en dan doe ik nog even mee met de race. Wel single screen helaas. Ik ben wel genoodzaakt om mijn fov aan te passen, en heb nu totaal geen gevoel in de auto.
Dus all, wees gewaarschuwd. Mij inhalen is op eigen risico, en wordt dan ook sterk afgeraden. ;-)
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Echt nooit verwacht dit. Had weinig geoefend en had een mini scherm van stal gehaald maar toch P12 en P6. Eerste race tikte ik per ongeluk mijn voorganger aan, en verloor veel tijd daar door m'n spin. (Iedereen remde ook zo vroeg :P) Vervolgens 10 sec dicht gereden maar kwam net een rondje tekort. P12.

Race 2 lekker zitten battlen met Patrick en Bart. Laatste rondes met Bart was echt fun. Lag dicht bij elkaar. Uiteindelijk een foto finish. Kwam 0.1 te kort.
Erg leuke avond gehad, wat een tof baantje dit. Gefeliciteerd Ruben en Kai.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik geloof dat ik ergens rond de 7e plek thuishoorde gisteren: Q:7, R1: 7, R2: 7.

Kwali ging prima, p7 op 0.4s van de pole, al liet ik nog wel wat liggen in de 3e sector.
R1, drie dik door de eerste bocht, het ging gelukkig allemaal goed. Ik verloor geen plekken in de eerste ronde, ook wel eens lekker.
In de ronden daarna leuke gevechten gehad met de heren Bosschieter, tot ik een klein gaatje kon slaan waardoor ze niet meer in de slipstream konden aanvallen. De laatste 3/4 van de race eigenlijk alleen rondgereden, 2s achter p6 en een steeds groter wordend gat naar achteren. Eerste top10 finish in F2000, dus heel erg vond ik het niet :)

R2 vanaf p2 gestart, waar Ruben eigenlijk al direct naast me zat. Weer drie dik de 1e bocht in, vanaf waar ik eigenlijk 4 bochten lang steeds buiten de racelijn zat en mensen er her der voorbij kwamen en ik terugviel naar p7. Op zich niet heel erg, want nu lag ik al meteen waar ik thuishoorde qua pace. De heren waren er anders later wel voorbij gekomen.
Daarna hetzelfde als race 1: fair knokwerk met de beiden Bosschieters, die ik uiteindelijk voor kon blijven en een gaatje kon slaan van 2s. Na de spin van Lennard ging ik als 5e op de finish af, maar een lag-moment bij uitkomen van de laatste bocht (laatste ronde) koste me 5 seconden, waarna ik als 7e over de finish kwam. Wel balen (scheelt toch 2 punten), maar ik was al lang blij dat ik er niet helemaal uitknalde of in andere auto's terechtkwam o.i.d.
Op het lagmoment na ging het voor het eerst in de F2000 eigenlijk allemaal volgens plan, met twee top10-finishes en een puntenverdubbeling.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Dit evenement als gastrijder opgepakt, toch eens wat wedstrijd meters maken.

Geen Q gedaan, tempo was toch niet goed genoeg en ik doe voor het plezier mee dus start ik lekker achteraan.

Had beide races een redelijke top start samen met Thierry, waar hij ze links voorbij ging, ging ik ze rechts voorbij.
Race 1 week ik iets uit om dezelfde Thierry niet te raken, kreeg een tikje en stond ineens de vangrail te bekijken.
Verder wel een lekker tempo kunnen draaien, werd steeds sneller en handiger met de wagen wat resulteerde in een dikke drift door bocht 3.

Race 2 vanaf P18 mogen starten, weer verbaasde ik mij over de trage starters voor mijn neus. Reed bijna de top 10 binnen, en dat zonder een aanloop.

Zie ineens Patrick Smid voor mij rijden en die startte als 10e.
Helaas spinde Kai Karreman en ben ik ook gestopt om hem niet te raken, kon weer vanachter beginnen.
Bandjes voor opgerookt, die gewisseld in pits, achterbanden werden daarna helemaal drama, 0 grip en dat op 85% over. Ben maar gestopt, was niet mee te rijden.

Leuke wagens, niet helemaal mijn ding maar voor af en toe uitstekend.

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Familiedrama bij Bosschieter Racing.

Je hebt van die dagen. Je denkt vandaag wordt knallen en alles gaat mis. Soms denk je, dit gaat niks worden en dan ben je ontspannen en gaat het super. Gisteren hadden we het allebei. Ik dacht dat het wel wat zou worden op Estoril, mijn broer zag het niet zitten, kon in de trainingen niet in een ritme komen, maar had uiteindelijk een top avond.

Mijn Q ging aardig goed, P9 nog wel 0,7 te kort, maar ik reed in de Q net zo hard als in de training. Meestal ga ik van de stress op moment supreme een halve seconde langzamer. Nu niet.

De race starte goed, ik zat in een mooi gevecht met Lennart L. Toen kwam ik in de problemen met mijn pedalen (Logitech G27) Het gas bleef een paar keer hangen. Ik beukte Lennart er nog bijna af in bocht 6. Vorig jaar ook gehad met deze pedalen, schoongemaakt, toen ging het weer goed. Ik hoop dat dat nu weer werkt. Als iemand nog een gouden tip heeft… Helaas verloor ik hierdoor de uitsluiting met Lennart, maar kwam wel in een mooi gevecht met mijn broer terecht. Ger Peters werkte aan het einde van de race nog als schild naar achteren (hij lag een ronde achter en viel ons daarom niet aan, dank daarvoor), waardoor we 8 en 9 binnen kwamen.

Race 2, Hele gafe strijd in het begin van de race met Lennart, Misha en Patrick Smit erachter. Na een tijd kwam ik vlak achter Bart te zitten. We komen elkaar vaak tegen op de baan tijdens de races. We trainen natuurlijk samen en hebben vergelijkbare setups en rijden daardoor bijna even hard. Je teammaat inhalen is lastiger dan een ander, je wilt hem er niet afbeuken, dus je moet meer marge nemen bij een actie, maar die marge heb je niet want je gaat bijna even hard. Lastig. Na een ronde of 7 was ik toch wel sneller, ik zat goed in de slipsteam opkomen rechte stuk, Bart gaat naar rechts, ik wil terug naar links, maar doe dat blijkbaar te heftig en de virtuele machine schiet onder mijn kont vandaan! Stom! Super zonde! Had dit nog niet eerder gehad met deze auto. Bart kon de race mooi doorzetten. Had een mooi gevecht met van der Graaf en werd mooi vijfde (pech voor lennart in de laaste bocht, zonde).

Al met al toch een top avondje (in ieder geval leerzaam). Was gezellig heren. Van de week maar even de pedalen poetsen en er weer vol tegenaan op Toban!
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Beetje gemixte gevoelens na de races gisteren maar heb me prima vermaakt. De kwalificatie liep al niet helemaal lekker, had ook geen kwali run geoefend tijdens de practice dus misschien dat het daar aan lag, maar pole was sowieso heel lastig geweest want Glenn zette een zeer strakke tijd neer.

Gestart van P5 en al snel ontstond er een kopgroep van 5 man, erg gaaf. Inhalen blijft toch lastig in deze wagentjes, maar ik kon gelukkig nog profiteren van een moment tussen Ruben en Glenn waardoor ik door kon schuiven naar P4. Ik probeerde het nog bij Glenn, maar dit lukte niet waardoor Ruben weer aan kon sluiten waarna we (weer) een aantal bochten naast elkaar bleven rijden. Gelukkig kon ik hem achter me houden en finishen op P4.

Race 2 liep wat lekkerder, vanaf wederom P5 kon ik vrij snel doorstoten tot P2. Ruben had al direct een gat van ruim 2 seconden en al snel was duidelijk dat we ongeveer dezelfde pace hadden, dus hem bijhalen zou alleen mogelijk zijn als hij in de fout zou gaan, wat niet gebeurde. P2 was ook een prima resultaat, in ieder geval wat puntjes die ik in race 1 verloor weer teruggepakt op Arjan.

Stiekem had ik op iets meer gehoopt van de avond, maar uiteindelijk toch redelijk tevreden en vooral race 1 was erg gaaf.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

kwalificatie.... kan ik beter overslaan lijkt wel zinloos :)

race een
pace was best lekker, kon wat plekken goedmaken en was lekker met ferhat aan de slag, kon er voorbij toen hij na bocht een wat wijd ging. maar moest daarbij wel wat van lijn af en ging zelf van de baan. kwam de baan weer op zocht de normale racelijn op en dat had jos, die ik niet had gezien, niet verwacht dus ik kreeg een duwtje ging muur in en voorkant kwijt. Na reparatie inderdaad op een lap achter familie Bosschieter aangesloten. er zat best een gaatje achter dus kon gewoon meeliften. zeker met verse bandjes ging dat zonder al te veel moeite. geloof op p19 geeindigd op 1 lap dus niet heel best verder

race twee
ging beter in ieder geval geen schadegevalletje. van p19 op gegeven moment op p9. kwam vast te zitten achter Jos maar met geen mogelijkheid voorbij, wel ronden lang heerlijk gevecht. laatste paar minuten kon ik een snel inlopende Lennart niet achter me houden,
met p10 stuk beter als eerste race

op naar toban
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ps Albert een van die langzame starters in race een was ik.
Ik was mijn startplek aan het zoeken voor de staande start toen de rollende start los ging :kopstooot: :P :D :oops:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Als reactie op "de langzame starters": Je kunt het ook zien als verstandige starters. De rijders vanaf P15 naar de achterkant van de grid, weten dat ze waarschijnlijk geen potten gaan breken in de races. Punten worden vaak alleen gehaald door uitvalbeurten van anderen. Door het harmonica-effect in de eerste bocht kun je er zeer zeker een stuk of wat gaan uitremmen, maar als iedereen dat gaat proberen te doen, dan eindigen alle races in tranen en zijn "de langzame rijders" het weer schuld dat er startcrashes komen.
Ik probeer gewoon zo voorzichtig mogelijk naar de eerste bocht te rijden, rem ook nog wat vroeger om contact te vermijden en ik vind dat de meeste rijders om mij heen die discipline ook hebben. Wanneer er dan mensen zijn die óf bewust geen tijd zetten in de kwali en dan proberen bij de start zoveel mogelijk mensen in te halen, of mensen gewoon probeert om kost wat kost zoveel mogelijk mensen in te halen voor de eerste bocht, dan vraag ik me af dat wel het gewenste gedrag is.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Kwalificatie ging zoals gepland maar had eerlijk gezegd graag de pole gehad. Die liep ik mis op 21 duizendste maar gelukkig was hij voor mijn teamgenoot Glenn.

Het plan was echt om in dienst van Glenn te rijden om hem te helpen aan zijn allereerste overwinning bij SRVN. Dit liep volgens plan ik kon Arjan achter me houden met een aantal keer verdedigen maar ik kwam er ook achter dat ik de snelheid er ook aardig in had zitten. Na veel overleg met Glenn en de teambaas hebben we besloten om de wissel te maken en dat pakte niet verkeerd uit. Resultaat was mijn eerste overwinning dit seizoen. Glenn herpakte zich goed en kon uitrijden op p3 met dus 2 BoKa's op het podium.

Race 2 kan ik heel kort over zijn, klote. Het was druk met aanremmen eerste bocht en toen ik in de bocht zat werd ik aangetikt door Arjan en stond ik overdwars midden in die bocht en kreeg daarna nog twee tikken van andere auto's. Gevolg was een kromme auto die gewoon niet te besturen was. Na overcorrigeren in het gras beland en ermee gestopt, viel geen eer maar te behalen. Heel erg jammer want de snelheid zat erin en had graag ook race 2 mee gedaan om de punten.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Mijn raceverslag,
raise the volume and enjoy :bierglas:

Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Afbeelding

Ooeh wat een mooie thumbnail! :D
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Super tof weer Patrick!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Nice !!!!
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Thnx mannen!
@Ruben: Haha die thumbnail kwam bij de "standaard 3" wou eerst een aangepaste miniatuur doen, maar dacht ach ik geef Ruben de roem ;)

Wie em in stuk betere kwaliteit wil zien of downloaden, hier een link:

https://mega.nz/#F!rkMDBb7T!A0akZGWLLJsRQMSWkL0ITw
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Erg leuk Patrick! top!
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Erg mooi gemaakt. Vooral de muziek bevalt me wel :)
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Thnx Brent en Jeroen, vind het ook een heerlijk nummer, heb hem al een tijd en ik wou er al langer een filmpje mee maken, bij deze.

Dit is het nummer trouwens, mocht je er belang bij hebben. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=FVfdaim1CwQ
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”